Monday, January 23, 2012

MARI TENGOK GAMBAR MAJLIS KENDURI

Assalamualaikum
kenduri kawen sedara dikampung 


 Pasangan pengantin yang sama cantik
 Tarian piring dihadapan pengantin
 Atuk pengantin dan nampak tak bapa sedara pengantin 
yang  jadi paparazzi....he he
 Tarian piring lagi
sesiapa yang dari NS mesti tau macam mana tarian ni
acik lupa nak bawak kamera
kalau tidak boleh rakam.guna h/phone tak pandai acik nak rakam.
 Ni pun bapa sedara pengantin
 Bapa sedara pengantin dengan geng FB yang dijemputnya.
Rakan FB acik jugak..dari mula ada FB lagi
akhirnya berjumpa dimajlis kenduri ni.

Hari ni rasanya nak bawak hero bongsu jalan jalan
dah tentu ke Melaka tempat yang disukainya.

Jumpa lagi Insyaallah.

23 comments:

  1. Ni kek mano acik...dah lamo tak poei kenduri kawin orang nogori ni...terkonang pulak nostalgia lamo maso kocik2...

    ReplyDelete
  2. Dah lama kakcik tak pergi makan kenduri di kampung.

    ReplyDelete
  3. smlm pun mak baru gi kenduri kawen, cuti raya cina ni mmg byk yg ambik ksempatan buat kenduri..

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Ish, kat kampung mana ni ? Best macam ni ... terasa kemeriahan dan kedamaiannya !

    ReplyDelete
  5. salam acik.. comel nye pgntn perempuan tu..

    ReplyDelete
  6. dah lama tak dapat jemputan kenduri kawin,rindu nak makan nasi kenduri....!

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum:)
    Cantik pengantin serba biru ekk...;)

    ReplyDelete
  8. meriahnye kak..saya tk penah pusing2 bandar melaka..saya sempat g masjid tanah dgn tanjung bidara je kak :)

    ReplyDelete
  9. uishh kak ada tarian piringg
    wahh saya x pernah layie tgk .. hurmm best2 ;)

    ReplyDelete
  10. siap bertarian piring, kalau di Johor biasa pencak silat aje...

    bapak sedara pengantin tu abah zino ya?...hihi

    ReplyDelete
  11. Salam Acik Erna,

    Pernah jugak te.gok tarian piring ni semasa adik kawin dgn orang negori dulu.

    Tahniah pada pengantin didoakan bahagia selamanya.

    ReplyDelete
  12. zar buat nasi goreng jer.. penat dah makan makan tak berhenti kat kampung... hari ni kasik perut rehat sikit

    ReplyDelete
  13. maman...! rindu pulak nak mkn rendang maman. dulu belaja mkn masa saya duduk kat gemencheh, ns.

    ReplyDelete
  14. opss..sorry, salah tmpt komen la! ni komen utk entri atas..

    ReplyDelete
  15. Teringat zaman nenek yg rajin buat jeruk maman. Stok maman jeruk mesti sentiasa ada kat rmh Acik kan?

    ReplyDelete
  16. ehem..cuti panjang ni da sahaja majlis..`Tahniah buat pasangan pengantin`..semuga berbahgia hingga akhir hayat..amin..

    ReplyDelete
  17. sedapnya menu2 akak.. sayur maman tu sedap kan.. saya pun suka.. emak saya lagi suka..

    ReplyDelete
  18. salam acik...
    amboi acik..walaupun xde gambar tapi dah tergambar kesedapan lauk pauk tengahari ....dah telan air liur ni tau...

    ReplyDelete
  19. Adik lebih besar dari Acik. Itu yg bungsu kalau dgn abang-abang dia lagilah acik macam kakak aje ye...

    Kakak hari ini makan kat ofis dah acik. Dah mula kerja...

    ReplyDelete
  20. tak tahan betol baca menu acik ni.. ringkas tu.. bagi saya kenduri besar la tu.. hhhmm, meleleh ni..

    ReplyDelete
  21. acik cantiknya sedara acik tu.suka tengok majlis kahwen kat kampung meriah sangat.

    ReplyDelete
  22. selalu dengar pasal jeruk maman ni..macamanakah rasanya ?

    tu bunga sakura..cantik kan?

    ReplyDelete