Monday, January 23, 2012

MARI TENGOK GAMBAR MAJLIS KENDURI

Assalamualaikum
kenduri kawen sedara dikampung 


 Pasangan pengantin yang sama cantik
 Tarian piring dihadapan pengantin
 Atuk pengantin dan nampak tak bapa sedara pengantin 
yang  jadi paparazzi....he he
 Tarian piring lagi
sesiapa yang dari NS mesti tau macam mana tarian ni
acik lupa nak bawak kamera
kalau tidak boleh rakam.guna h/phone tak pandai acik nak rakam.
 Ni pun bapa sedara pengantin
 Bapa sedara pengantin dengan geng FB yang dijemputnya.
Rakan FB acik jugak..dari mula ada FB lagi
akhirnya berjumpa dimajlis kenduri ni.

Hari ni rasanya nak bawak hero bongsu jalan jalan
dah tentu ke Melaka tempat yang disukainya.

Jumpa lagi Insyaallah.

23 comments:

Farid said...

Ni kek mano acik...dah lamo tak poei kenduri kawin orang nogori ni...terkonang pulak nostalgia lamo maso kocik2...

Kakcik Nur said...

Dah lama kakcik tak pergi makan kenduri di kampung.

Mak-Imma said...

smlm pun mak baru gi kenduri kawen, cuti raya cina ni mmg byk yg ambik ksempatan buat kenduri..

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Ish, kat kampung mana ni ? Best macam ni ... terasa kemeriahan dan kedamaiannya !

LadyBird said...

salam acik.. comel nye pgntn perempuan tu..

lienda said...

dah lama tak dapat jemputan kenduri kawin,rindu nak makan nasi kenduri....!

Pn Kartini said...

Assalamualaikum:)
Cantik pengantin serba biru ekk...;)

Tihara said...

meriahnye kak..saya tk penah pusing2 bandar melaka..saya sempat g masjid tanah dgn tanjung bidara je kak :)

ieda said...

uishh kak ada tarian piringg
wahh saya x pernah layie tgk .. hurmm best2 ;)

~ Cik Azz ~ said...

Kek mano ni kak..?

~ yus ~ said...

siap bertarian piring, kalau di Johor biasa pencak silat aje...

bapak sedara pengantin tu abah zino ya?...hihi

Kunang-Kunang said...

Salam Acik Erna,

Pernah jugak te.gok tarian piring ni semasa adik kawin dgn orang negori dulu.

Tahniah pada pengantin didoakan bahagia selamanya.

Zareda Norman said...

zar buat nasi goreng jer.. penat dah makan makan tak berhenti kat kampung... hari ni kasik perut rehat sikit

Ujie said...

maman...! rindu pulak nak mkn rendang maman. dulu belaja mkn masa saya duduk kat gemencheh, ns.

Ujie said...

opss..sorry, salah tmpt komen la! ni komen utk entri atas..

Nieda said...

Teringat zaman nenek yg rajin buat jeruk maman. Stok maman jeruk mesti sentiasa ada kat rmh Acik kan?

mama aini said...

ehem..cuti panjang ni da sahaja majlis..`Tahniah buat pasangan pengantin`..semuga berbahgia hingga akhir hayat..amin..

Hanis Azla said...

sedapnya menu2 akak.. sayur maman tu sedap kan.. saya pun suka.. emak saya lagi suka..

Ucu Faridah said...

salam acik...
amboi acik..walaupun xde gambar tapi dah tergambar kesedapan lauk pauk tengahari ....dah telan air liur ni tau...

Kakzakie said...

Adik lebih besar dari Acik. Itu yg bungsu kalau dgn abang-abang dia lagilah acik macam kakak aje ye...

Kakak hari ini makan kat ofis dah acik. Dah mula kerja...

MULAN said...

tak tahan betol baca menu acik ni.. ringkas tu.. bagi saya kenduri besar la tu.. hhhmm, meleleh ni..

Cik Ina Do Do Cheng said...

acik cantiknya sedara acik tu.suka tengok majlis kahwen kat kampung meriah sangat.

Maya Mayana said...

selalu dengar pasal jeruk maman ni..macamanakah rasanya ?

tu bunga sakura..cantik kan?