JellyPages.com

Tuesday, January 24, 2012

MENU MAKAN TENGAHARI..TANPA GAMBAR ..

Assalamualaikum

Hero bongsu acik ada bagi tau..
Mak kita pergi melaka hari selasa nak..katanya
acik kata..tak nak la dik..tak mau terlibat dalam kesesakan acik jawab
tapi kan..semalam  isnin pun.. sesak..sabo je la
dah tua tua ni tak sanggup dah rasanya 
nak menempuh jalan sesak ni

Masuk je dalam Supermarket tu..nampak bunga ni terus nak bergambar.acik ikut kan je la
cantik mak bunga ni.kalau tak  musim tahun baru cina..
 tak de ni..katanya.
Kawan2 semua dah makan tengahari? 
acik dah siap masak ni
ada yang nak datang makan ke..
mari la..menu ringkas je arini
masak lomak cili api ikan tenggiri campur jeruk maman
goreng kangkong
dan pecal.Pengat pisang pun ada
hero bongsu ada kan
jadi..ayam goreng wajib ada..he he


ok lah jumpa lagi Insyaallah.

31 comments:

  1. alahai, manje nye hero bongsu posing..sedap nya menu akk hari ni..telan lior ni :)

    ReplyDelete
  2. peehhhhhhhhhhh

    menu tengahari yang sangat sesuai dan sepadan..
    nak singgah makan umah acikkkkk

    ReplyDelete
  3. amboii acikkk , masak lemak ikan tengiri layie ..
    saya masak kari ikan tongkol kak .. ekkeke ;)

    ReplyDelete
  4. terliur dengar akak makan pecal....

    ReplyDelete
  5. sedap menu akka..

    yus dah makan tenghari juga. Menu hari ini nangka masak lemak, ikan selar goreng dan sambal belacan...:)

    ReplyDelete
  6. ehem sedapnya !!..rasa nak dtg rumah acik sekarang ni..he2x..

    ReplyDelete
  7. Amboii....dua beranak sempat ambik gmbr kt bunga sakura ye!

    ReplyDelete
  8. Sama pulak menu kita hari ni - sayur kangkung... hehehe

    ReplyDelete
  9. tiap2 hari jem. memang dah adat di musim perayaan

    ReplyDelete
  10. samalah kita..apb dah berusia dah tak berapa larat nak tempuh jem....hehe..

    yum..yum..sedapnya masakan...

    ReplyDelete
  11. Saya pun sayur kangkung jugak hari acik erna... Ikan merah masakmlemak cili padi ada ulam dan keli goreng cili...

    ReplyDelete
  12. Manja betol hero bongsu tu ngan acik... Mmg anak omak nie... :)

    ReplyDelete
  13. Amboiii hero bujang tu dah lebih tinggi dari omak eh...

    ReplyDelete
  14. Cantiknya gambar akak dengan hero kesayangan akak tu. Menu makan tengah hari pun sedap2 belaka.. Rasa Nur itu bukan menu ringkas tu..Ini menu pembuka selera.. :)

    ReplyDelete
  15. yelah orang ada hero manja2 hehe

    ReplyDelete
  16. Pecal tu yg sodap tu kak...

    Ghajin ehh la poie jalan2.. Kok sey la, suko duduk ghumah yoo... huhu...

    ReplyDelete
  17. lama betul tak makan jeruk maman .. beli kat mana ?

    ReplyDelete
  18. buat pecal apa kak? dah lama saya tak makan pecal tempe.. suami tak layan sangat tempe..nak makan sorang tak bes pulak..hehe..

    ReplyDelete
  19. sedapnya lauk acik masak...
    terliur jap..

    ReplyDelete
  20. sedapnyer menu t/ari acik..klu lah umah sebelah jer, kan best..heheh

    ReplyDelete
  21. papa mifz tgh hari td mkn nasi goreng je kak...huhu

    ReplyDelete
  22. Ehee..tak merajuk ke hero bongsu acik tak dapat g melaka..

    Sedap tu menu..yana nasik pun tak makan lg..hehe

    ReplyDelete
  23. amboi manjanya hero bongsu acik tu
    : ).acik tak payah gambar , pun dah terliur bila acik sebut masak lomak cili api ikan tengari ngan jeruk mamam..

    ReplyDelete
  24. salam kenal kak...seronoknya tengok org kawin ada persembahan cam gini..kat sini selalunya kompang je..silat pun jarang2 ada..kecuali tuan rumah ada keturunan yg duk belajar silat..kekeke

    ReplyDelete
  25. mesti hero bongsu tu gumbira je dpt peluk maknya, agaknya tak nak berenggan langsung kut heheh

    ReplyDelete
  26. manja jer nmpk anak bujang tu...

    ReplyDelete
  27. Suka tengok gambar kak Erna dengan hero bongsu. Dapat lepas rindu kejap ye kak, cuti raya cina. :)

    ReplyDelete
  28. salam akka..tarian ni xde pegang piring pun.. kalau dulu kene pegang piring ke kak? bgmn dpt nm tarian piring?

    ReplyDelete