Followers

Sunday, January 22, 2012

JOM MAKAN KENDURI

Assalamualaikum


Malam tadi balik kampung nak tolong2 sikit
untuk kenduri kawin hari ni dirumah induk 
dan pak cik..kenduri kawin cucu nya
tolong kacau je
lepas maghrib..sesi makan nasi
ni la lauk yang dihidangkan sedap bila  makan ramai ramai.
 amboi..pak sedara pengantin makan sampai tak toleh kiri kanan
lapar ke sedap tu..he he

satu lagi yang sedapnya semalam
cendol buatan kakak dikampung
kakak ni kalau buat cendol
memang sedap.
dah disetkan..kalau masa buat cendol tu. mesti kacau selama 3 jam..baru jadi katanya
memang sedap betul..semalam makan dengan pulut.

ok lah  kejap lagi nak pi kenduri lagi
mulanya nak pi jemputan rumah mak Tijah.kena pergi ni
sebab menghormati jemputan dari Tijah yang sanggup datang kerumah acik menjemput.
Terima kasih Tijah sudi jemput.

kemudian baru balik lagi kekampung
hari lansung kenduri dikampung hari ni jugak.

Jumpa lagi Insyaallah.

19 comments:

  1. Syioknye mkn ramai2.... Selamat berkenduri... :)

    ReplyDelete
  2. kenduri kat mana tu acik,...nostalgianya talam n pinggan mangkuk tu...

    ReplyDelete
  3. sedapnya lauk2 tu acik..kalau kat kelantan dah add on budu dan ulam dah kat tengah2 dulang tu..hehe

    ReplyDelete
  4. Na,
    Kakpah kek pilah ni. Nampak cendol tu ingat nak poi cari cendol alah harini.....
    Ena apokoba. Lamo dah tak melepak kek rumah korang...

    ReplyDelete
  5. hehehe....kalau cuti2 ada kenduri best kan....sbb x payah masak! Tp cuti raya cina ni saya x der kenduri kecuali esuk jer. Slmt makan kenduri kak erna..... :)))

    ReplyDelete
  6. Minggu ni punya banyak orang kawin. Semalam ,hari ini dan esok.
    Melayan kenduri saja lah minggu ni.

    ReplyDelete
  7. sedapnyaaa
    lauk kenduri2 nie kalau masakan kg memang sedapkan achik ;)

    ReplyDelete
  8. kat kampung tok ayah pun masih mengamalkan makan beridang camni, memang best, berselera sgt mkn nasi

    ReplyDelete
  9. Sodap ehh balik kampung.. Sodap lagi lauk kenduri tu.. hehe...

    ReplyDelete
  10. "kalau kenduri kat kg memang best..exp..lauk pauknya,w/pun lebih kurang sama yg mcm kt bandar tp 'rasa' nya mmg lain..tambah2 lg makn bersama ngan org2 tersayang...terserlah lah lg 'rasa' nikmat tu.."

    ReplyDelete
  11. Sedapnya melihat lauk pauk kenduri ni..

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum my dear Kak Erna:)

    Alahai..
    banyak makan kenduri yaa kak..
    sana sini kenduri tuu..memang meriah ekk..
    Bila tgk gambar dulang berlauk tuu..teringat dulu2 masa zaman nenek tini buat jamuan..masakan kg memang best!

    :)

    ReplyDelete
  13. ehem sedapnya lauk kenduri tu..lama mama tak tenguk makanan yg dihidangkan didlm talam tu !!..

    ReplyDelete
  14. Kat pahang pun ada tarian piring kak..yg besnya penari dia lelaki

    ReplyDelete
  15. sy pun ada dpt undngn kduri tp frust t.dpt attend ats sbb yg t.dpt d elakkn.

    eh, sy nk komen n3 tbaru tp t bukak kotak komen n3 ni plak hahaha

    slmt bcuti, kak ;D

    ReplyDelete
  16. salam rindu kakerna..amboi meriahnye kenduri kawen tuh..kita kan dh lama x mamam nasi pengantin tau..asik x berkesempatan jek nk pi..adoyaai!

    ReplyDelete
  17. dah lamo tak nengok tarian piring tu erna...

    ReplyDelete