Friday, January 20, 2012

SELAMAT BERCUTI

Assalamualaikum
Surat tawaran hero bongsu ke SBP..bila tengok surat tu
belum buka lagi dia dah bagi tau ngan mak dia
emi nak tengok je tau emi tak nak pergi
bila buka..tengok kesana
lagi la dia tak nak.
acik pun tak nak hantar..
dekat pun sehari 5 kali talipun acik
kalau sampai dekat 8 jam perjalanan ni
mau fengsan acik nak ulang alik.
tak pe la dik..
yang  penting sekarang ni belajar.
teruskan aje la bersekolah di sekolah sekarang ni.

Selamat bercuti pada yang bercuti
berhati hati dijalan raya
semoga selamat perjalanan kawan kawan yang nak balik kekampung ataupun yang nak bercuti
Insyaallah jumpa lagi.

26 comments:

~ yus ~ said...

memang anak omak hero bongsu acik ni hehe

kasihredha said...

jauh tu kak..sure akak kerinduan nanti :)

kak, esok saya masih kerja...huhu

Ujie said...

anak bungsu..lelaki atau prmpuan sama je kan, manja!

Nieza said...

anak akak tak nak pergi ke kak? tak pe la tak leh paksa juga kan...asalkan dia suka belajar kat sekolah yg dia suka sudahla.btw, happy weekend yer kak:)

Tihara said...

jauhnye kak erna..sekolah kawan saya masa matriks dulu.. :)

Nur-nba said...

Jauh tu.. Takpe kak, sekolah2 di mana2 pun sama. Apa yang penting ialah usaha, azam dan kesungguhan untuk berjaya. Moga hero bongsu akak mampu buktikan yang dia boleh berjaya juga walaupun tidak menerima tawaran ke SBP ni.

aNIe said...

Kak... kalau anak anie kena pergi jauh camtu pun anie tak nak bagi... rindu nanti...

gadisBunga said...

kalau dia taknak, takpe acik. sekolah kat mana pun sama je. peluang untuk masuk U dan berjaya adalah sama, yg penting usaha. insyaAllah.

*sebab saya pun dulu macam hero bongsu juga cuma bezanya saya anak sulung lah. heheh~

Ibuhani said...

x per.....mana pun sama. Yg penting minat anak nak bljr. Good luck utk SPM dia nxt yr..... :))))

rahel said...

mesti rindu sangat bila berjauhan..

eita said...

alahai ruginya tak pergi...

tapi kat mana2 pun sama je belajarnya..janji rajin belajar...

Angah said...

tak pe acik, belajar kat mana-mana pun sama, yg penting dia selesa dan dpt belajar dgn baik. Insyaallah dengan restu ibu-bapa anak-anak akan berjaya tak kira di manapun

adik bonsu angah, che eja dulu pun tolak MRSM, sebab mama tak tahan berpisah ngan dia, so stay kt sekolah kampung je, tapi akhirya dia cemerlang juga dlm SPM

luahfikiran ... mari kita said...

Salam,
Teringat anak masuk sekolah asrama penuh seminggu je .. Skima, katanya. Fikir2kan dulu hantar anak ke asrama disebabkan terdpt banyak kemudahan belajar di sekolah asrama .. sekarang di sekolah2 biasa dan juga keadaan rumah tak macam dulu ... pelbagai kemudahan ada. Apapun, kita kena tanya anak samada mereka mahu atau tidak !

EmbunRosaliza said...

assalam kak, sayang la pulak skolah ni antara yg terbaik ni kak, tapi tak apa lah dia sendiri tak minat nak buat mcm manakan, kalo tak sama sekolah ngan anak k.nor

Citarasa Rinduan said...

memang sayang..
tpi jika dh dia tak mau.
jangan kita nak menambah resah didadanya..

tahniah buat adik, walau apapun.. tabah dan sabar ya..
buat acik... adik dah besar, acik jangan risau...
hehehe

lienda said...

salam kak,kita sebagai ibubapa dah bagi yang terbaik wat anak anak,bagilah dia peluang untuk menetukan masa depan mereka sendiri,kita sebagai parents support dari belakang yea kak !

Fatin Mraz said...

setuju dgn GB.. ibarat 'benih yang baik, dicampak ke laut menjadi pulau'..

=}

Melati Qistyna's Mummy said...

Sayangnya acik... Tp tu la... Belajar kat mana2 pon sm... Pokok pangkal.... Kita.... :)

mama aini said...

ehem jauh sikit sekolah tu..tapi dia adalah antara sekolah terbaik..tapi kita tak bolih pksa sibongsukan..nanti lain jadinya..

Zefa NorAsmara said...

Adik sy pun dpt baucer tu.. entah sudah ditebus ke belum tah..

asidroofy said...

ekkeke anak bongsu kak ..
lelaki @ perempuan same je ..

hurmm lepas dpt boucer tuu kat sini pun book store ramai budak yg beratur .. tapi ada yg x beli buyku tapi beli jajan .. pelik kan bila kedai2 buku nie jual jajan yg boleh dibeli dengan duit boucer tuu huhuh
nie di ktn akak ..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

adik saya yg student pun dok membeli semalam

IMANSHAH said...

beli jangan tak beli

Prettywrite said...

alahai nak tengok jer ya..hehe..
sekolah paling elit kat kelantan tu acik..huhu..

QA's ~ mamapapa said...

salam,akak..bertuah ank dpt offer further studies kt skolah tu,ngehehe!!!sy blear kt sna 5thn..:)anyway,sy follow blog akak,ye..nti sudi2knla follow blog sy jgk,eh:)

mamawana said...

Semoga hero bngsu ini terus sukses.. amin.