Saturday, January 21, 2012

LETIH MAK ..RAMAI KEMAIN..

Assalamualaikum

Acik pernah dengar baucer satu Malayisa
tapi acik tak pernah pulak nak bertanya
sebab tak terlibat kan

Tadi pergi kedai buku popular
sebab hero bongsu nak beli peralatan sekolah
acik tengok..mak ai..ramainya orang
masa dikaunter barulah acik tau 
dan nampak sendiri
anak2 muda beli barang dan bayar dengan baucer tu.
yang jadi lama dan lambat tu
barang yang dibeli 
tak boleh kurang dari nilai baucer..
lebih tak pe.
budak2 tu pun tak mengira dulu jumlah apa yang nak dibeli..main ambik je
bila kurang..pergi lagi capai apa saja.
itu baru sorang..kalau dah sepuloh orang
aduhai.sabo je la acik tadi..2 jam nak menunggu 
giliran untuk membayar
kalau tak memikirkan takut 
nanti kedai tutup sebab CNY dan hero bongsu nak balik semula keasrama selepas habis cuti 
tak sanggup acik nak tunggu..
nak pitam rasanya letih berdiri.
maaf ye "terbeleter" pulak acik ari ni

Ok lah..jumpa lagi insyaallah

25 comments:

Kakzakie said...

2 jam acik!! memang kakak kalau tak kerana si bungsu mesti malas kan acik...

mamawana said...

owh, itu macam aa? Meriahnyer depa.

Pia said...

"anak kwn saya ada jugak yg terlibat...bkn buku dia jer...maknya suruh belikan buku adik sama..hehe...bagus jugak tu.."

eita said...

kalau eita lah memang eita balik lah...letih nunggu...2 jam tu ..bukan sikit masa...
macam2 leh buat dalam masa 2 jam tu...

al-lavendari said...

2 jam tu lama tu .. kalau saya mungkin dah bersila atas simen atau dah balik. mahu patah pinggang kalau berdiri.

acik kira seorang yang sabar.

Farid said...

Anak kita belum lagi guna baucer tu..bila baca coretan acik ni baru tau rupanya tak bleh kurang dari nilai baucer..lepas ni senanglah tak kalut di kaunter nanti.

Tihara said...

sabar kan akak ni..yg penting tak hampakan perasaan anak :)

Melati Qistyna's Mummy said...

Fuuhhh, 2jam... Kalau sy mau fitam... :D

sal said...

memang payah nak menconggak2 untuk menggenapkan...tentu ianya memakan masa..cian krn bertembung kesesakan.

Acik Erna said...

kakzakie..sungguh..kalau tidak kerana sibongsu..memang tak sanggup

Acik Erna said...

mamawana..memang meriah..ramai sungguh

Acik Erna said...

Pia..macam2 yang dia orang beli..termasuk la novel..he he

Acik Erna said...

eita..tak boleh nak balik..nak jaga hati hero acik tu..sabo je la..

Acik Erna said...

AL..memang lama dan memang kena bersabar..

Acik Erna said...

Farid..memang elok dirncang dan bajet harga..nanti anak pun senang tak perlu ulang alik untuk mencukupkan jumlah..

Acik Erna said...

Tihara..betul tu..yang penting.anak dapat apa yang diperlukannya..

Acik Erna said...

Melati..memang betul2 rasa nak pitam..he he

Acik Erna said...

sal..tak tau pun sebenarnya hari budak2 membeli menggunakan baucer..
kalau ntau tau dari awal tak pergi kesitu..

Amie said...

he he hehh....kesiannya dia ye, tak apalah... memang kita kena berleter juga sebab itu salah satu cara release tension... kalau diam2 je, mau mati kita dibuatnya ha ahahahhh

Tihara said...

sedap nye kak :)

My Life My World said...

Sedapnyer cendol ni, buatan tangan. Gemuk gemuk cendolnyer, puas makan tu.

Daddylicious said...

cendol+ pulut mmg terbaik!

Queenie said...

terliur tengok lauk pauk dlm dulang tu...jamin sedap masakn org kamppung kan acik?

mama aini said...

ehem lamanya sampai 2 jam !!..kalau mama mau masuk hospital berdiri lama2 tu..hu2x..

akuzle ayu said...

tudiaaa tips memasak...3 jam kauuu!!! aperpon mmg berselera kalo dh kumpul reramai tuh...