Saturday, January 21, 2012

LETIH MAK ..RAMAI KEMAIN..

Assalamualaikum

Acik pernah dengar baucer satu Malayisa
tapi acik tak pernah pulak nak bertanya
sebab tak terlibat kan

Tadi pergi kedai buku popular
sebab hero bongsu nak beli peralatan sekolah
acik tengok..mak ai..ramainya orang
masa dikaunter barulah acik tau 
dan nampak sendiri
anak2 muda beli barang dan bayar dengan baucer tu.
yang jadi lama dan lambat tu
barang yang dibeli 
tak boleh kurang dari nilai baucer..
lebih tak pe.
budak2 tu pun tak mengira dulu jumlah apa yang nak dibeli..main ambik je
bila kurang..pergi lagi capai apa saja.
itu baru sorang..kalau dah sepuloh orang
aduhai.sabo je la acik tadi..2 jam nak menunggu 
giliran untuk membayar
kalau tak memikirkan takut 
nanti kedai tutup sebab CNY dan hero bongsu nak balik semula keasrama selepas habis cuti 
tak sanggup acik nak tunggu..
nak pitam rasanya letih berdiri.
maaf ye "terbeleter" pulak acik ari ni

Ok lah..jumpa lagi insyaallah

25 comments:

  1. 2 jam acik!! memang kakak kalau tak kerana si bungsu mesti malas kan acik...

    ReplyDelete
  2. owh, itu macam aa? Meriahnyer depa.

    ReplyDelete
  3. "anak kwn saya ada jugak yg terlibat...bkn buku dia jer...maknya suruh belikan buku adik sama..hehe...bagus jugak tu.."

    ReplyDelete
  4. kalau eita lah memang eita balik lah...letih nunggu...2 jam tu ..bukan sikit masa...
    macam2 leh buat dalam masa 2 jam tu...

    ReplyDelete
  5. 2 jam tu lama tu .. kalau saya mungkin dah bersila atas simen atau dah balik. mahu patah pinggang kalau berdiri.

    acik kira seorang yang sabar.

    ReplyDelete
  6. Anak kita belum lagi guna baucer tu..bila baca coretan acik ni baru tau rupanya tak bleh kurang dari nilai baucer..lepas ni senanglah tak kalut di kaunter nanti.

    ReplyDelete
  7. sabar kan akak ni..yg penting tak hampakan perasaan anak :)

    ReplyDelete
  8. memang payah nak menconggak2 untuk menggenapkan...tentu ianya memakan masa..cian krn bertembung kesesakan.

    ReplyDelete
  9. kakzakie..sungguh..kalau tidak kerana sibongsu..memang tak sanggup

    ReplyDelete
  10. mamawana..memang meriah..ramai sungguh

    ReplyDelete
  11. Pia..macam2 yang dia orang beli..termasuk la novel..he he

    ReplyDelete
  12. eita..tak boleh nak balik..nak jaga hati hero acik tu..sabo je la..

    ReplyDelete
  13. AL..memang lama dan memang kena bersabar..

    ReplyDelete
  14. Farid..memang elok dirncang dan bajet harga..nanti anak pun senang tak perlu ulang alik untuk mencukupkan jumlah..

    ReplyDelete
  15. Tihara..betul tu..yang penting.anak dapat apa yang diperlukannya..

    ReplyDelete
  16. Melati..memang betul2 rasa nak pitam..he he

    ReplyDelete
  17. sal..tak tau pun sebenarnya hari budak2 membeli menggunakan baucer..
    kalau ntau tau dari awal tak pergi kesitu..

    ReplyDelete
  18. he he hehh....kesiannya dia ye, tak apalah... memang kita kena berleter juga sebab itu salah satu cara release tension... kalau diam2 je, mau mati kita dibuatnya ha ahahahhh

    ReplyDelete
  19. Sedapnyer cendol ni, buatan tangan. Gemuk gemuk cendolnyer, puas makan tu.

    ReplyDelete
  20. terliur tengok lauk pauk dlm dulang tu...jamin sedap masakn org kamppung kan acik?

    ReplyDelete
  21. ehem lamanya sampai 2 jam !!..kalau mama mau masuk hospital berdiri lama2 tu..hu2x..

    ReplyDelete
  22. tudiaaa tips memasak...3 jam kauuu!!! aperpon mmg berselera kalo dh kumpul reramai tuh...

    ReplyDelete