JellyPages.com

Wednesday, June 29, 2011

RABU YANG TIDAK BISU

Assalamualaikum..

Susah betul nak upload gambar arini.
2 jam menunggu
sampai hilang mood nak bercerita.he he

 Goreng beehoon untuk berbuka tadi
Dan puding telur..
hari ini dalam sejarah
pertama kali akak buat ni
biasanya main order je dengan kakak yang dikampung tu
Hero akak kata..
mak buat rasanya sama macam ibu buat
(anak2 akak panggill kakak ibu)
tapi rupa tak sama.
ish budak2 ni tau lah maknya tak seni lansung.
tak cantik pun tak pe..
asalkan  sedap kan..
(bukan puji diri anak2 yang cakap he he)

Nak cerita jugak hal semalam
hero bongsu lupa bawak kunci rumah
Akak sampai rumah pukul 5.30 baru dapat masuk
masa akak sampai dah terlelap dia sambil duduk dan bersandar kat  pagar .
keian  dah tentu letih dan lapar.
esok pagi2 akak kena ingatkan dia.
masukkan kunci rumah dalam beg.
ok..jumpa lagi..Insyaallah

56 comments:

  1. kak Erna,
    hari nie pun saya posa gak..
    Tapi berbuka makan maggi laksa je..
    lapar punya pasal.. Sedap rasanya :)

    ReplyDelete
  2. poso ganti ko kak?



    sebaik adik tak poso samo kok tak parah dia duk luar tu...sian adikkk

    ReplyDelete
  3. missgee..hari ni kan N9 cutijadi boleh la masak2 untuk berbukan.

    ReplyDelete
  4. kak long..poso 27 rejab.
    ganti dah lamo selosai..bulan syawal laie kak long..

    ReplyDelete
  5. sodap menu berbuka puasa akak.. :)
    selamat berbuka kak ye.
    Saya pulak stop kejap berpuasa sebab "cuti am" .
    rupa paras tak penting kak...yg penting sodap.

    ReplyDelete
  6. kasih redha..nak buat caman kan..dah diberi cuti..

    ReplyDelete
  7. Kak...anie pernah buat karamel...tapi anak2 tak suka... last2 anie je yang makan...dari hari tu malas dah nak buat...

    ReplyDelete
  8. anie..akak dan anak2 suka..cuma tak pernah buat sendiri..bila nak makan..bagi tau kakak dah siap..he he..

    ReplyDelete
  9. Salam Erna...saya pernah buat caramel tapi kurang laku.

    Kasihan sibongsu kelaparan menunggu nasib baik dia tak pandai merayau.

    ReplyDelete
  10. Aslmkm Erna.
    Kasihan.
    Baiknya dia ... kalau Kak G di usia tu, tentu dah panjat pagar!

    ReplyDelete
  11. ciannya si hero tak dpt masuk..nasib baik tak ngamuk-mengamuk..

    perkara2 begini kdg terjadi dengan tidak disangka2..

    harap semuanya ok semula...

    ReplyDelete
  12. tu untungnya anak2 kak..sentiasa kata sedap je masakan mak :D

    ReplyDelete
  13. assalam zaitun..saya tak pernah buat..tapi selalu makan..kaka yang buat kan.

    ReplyDelete
  14. Wkmsallam kak G..
    betul kak G..dia cuma campakkan beg sekolah dia kedalam pagar dan dia terlelap dengan bersandar dipagar tu.

    ReplyDelete
  15. sal..betul sal..memang tak dijangkakan dia boleh terlupa tu.
    tau salah dia lupa kunci tu yang dia tak mengamok..

    ReplyDelete
  16. Nadiah..memang betul kata nadiah..apa pun yang mak masak sedap aje pada dia orang tu..

    ReplyDelete
  17. anak fa pun selalu jadik mangsa...siap baring kat tempat porch lagi, dibukanya payung nak jadikan tempat berteduh..huhuhu...sian sungguh!

    ReplyDelete
  18. assalam kak, sedap puding telur tu, sian bongsu akk tu, tentu letih n lapar dia

    ReplyDelete
  19. ala kesian ngan anak akak tu..sampai terlena dia..nape takleh upload gamba kak?tah2 jd cam suri hari tu sbb gamba tak resize?

    ReplyDelete
  20. bestkn ank2 kita ni.yg penting bg diorg rs sedap tu, rupe cantik x cantik belakang kira..
    kesiannya hero akk tuh.smpai terlelap ye..pasni jgn lupe bwk kunci tau.

    ReplyDelete
  21. kakngah kalau buat puding telo ni.. alamatnya makan sensorang la.. bebudak tak minat. kalau teringin, pakat beli sekeping utk diri sendiri jek..

    ReplyDelete
  22. puding telur saya ngan hsbd je suka...bebudak tak suka...sbb tu biasa beli je..malas nak buat hahahaha

    ReplyDelete
  23. Kesiannya kena tunggu diluar pagar. Kalau lupa bawa kunci memang sengsara....

    ReplyDelete
  24. dari screen saya bihun goreng tu nampak mcam nasi goreng kerabu.

    ok, dapat dah menu untuk luch harini. heheh~

    *saya penah tidur dalam kete sebab kes tak bawak kunci. nak ketuk pintu takut ganggu mak ayah dah tido. telepon pun silent. wuwuwu~

    ReplyDelete
  25. Salam Akak...
    Akak..saya pun posa akak..bila tengok bihun dan puding yg akak buat tu...terliur saya..nampak sedap sangat ...rupanaya tak penting..sedap tu yg utama..betul tak?

    ReplyDelete
  26. FaAtip..ye ke..tapi anak akak nak baring kat porch pun tak dapat..pintu pagar pun kunci..

    ReplyDelete
  27. salam rosaliza..akak memang suka puding telur..lebih2 lagi bila dah sejuk..sedap..

    ReplyDelete
  28. suri..semalam memang susah betul nak upload.blog ngan fb sama aje..

    ReplyDelete
  29. kamalia..tak lupa lagi dah..pagi2 akak dah ingatkan suruh bawk kunci..

    ReplyDelete
  30. kak ngah nasib baik kek rumah akak ni semua suko makan..kalau tak pun dah tentu akk boli yo la..he he..

    ReplyDelete
  31. Ms.lulies..akak bernasib baik..satu rumah suka makan puding telur tu..tu yang akak cuba2 buat sendiri..

    ReplyDelete
  32. kakzakie..memang betul sengsara dia petang tu..tak dapat nak rehat..tak dapat nak buat kerja sekolah..minum pun tak..sian dia..

    ReplyDelete
  33. GB..he he..ke lain perginya ye..beehoon nampak nasi..

    ReplyDelete
  34. salam kembali Azi.semalam ngan hari ni akak puasa..hari ni belum masak lagi..jap lagi nak kedapur pulak.
    azi masak apa untuk buka nanti..

    ReplyDelete
  35. lorrr kesian nya hero bongsu tu...

    camna rupa & rasa puding telur tu kak? meleleh je ni...

    saya selalu resize foto kecik2, sbb nanti senang nak upload..

    ReplyDelete
  36. MULAN..puding telur..ikut tekak akak ni sedap..tapi yang kakak dikampung tu buat memang rasa sedap sangat..kalau beli belum ada yang sesuai ngan tekak.

    ReplyDelete
  37. kak sya pun baru buat puding tu, nak sbb anak anak suka
    lagi satu puding yg paling sonang nak di buek kan?

    ReplyDelete
  38. assalam sya..betul tu sya..senag sangat2 akak dulu tak pernah teringin nak buat sya..sekali buat..mak ai...senang nya lah hai..he he

    ReplyDelete
  39. ala kesiannya dia. nasib baik hari tak ujan.

    ReplyDelete
  40. kak pah..iyo lah kak pah..kalau hujan..mau lencun dio tunggu omak ayah he balik..

    ReplyDelete
  41. salam K.erna...makasih atas ucapan tuk anakbuah atie yer.

    ReplyDelete
  42. saya pun suka puding telur kak, tapi tak pernah nak buat sendiri...dasar pemalas betul saya ni..hehe...

    ReplyDelete
  43. wahida..saja cuba buat sendiri..pertama kasi tu..

    ReplyDelete
  44. Yati suka makan bihun goreng lagi, daripada nasi, kak. Itu nampak macam bihun goreng singapore ya kak.
    Dulu Yati ada sorang kawan, dia gantung kunci macam loket rantai, sebab dia selalu lupa. :)

    ReplyDelete
  45. yati..beehoon goreng..hancur sikit..tu yang nampak macam nasi..he he

    ReplyDelete
  46. 2 jam untuk 2 gambo....lamo nye kak..huhu

    ReplyDelete
  47. assalam kak erna...puding tolo ghupe cam mane pun masih tetap jadik pujaan hati ku...kita dtg lambat nih mesti dah abes kan!!!

    ReplyDelete
  48. Papa Mifz..memang lama..tak tau apa masalah nya.

    ReplyDelete
  49. mkowo..iye ke..sama la kita..akak pun macam tu..suko bona puding tolo ni.

    ReplyDelete
  50. assalam..

    kekadang mmg lmbat.. kalo msuk blog sy berat x?

    ReplyDelete
  51. salam kembali maiyah..ok je masuk blog maiyah..tak berat..

    ReplyDelete
  52. biar tak cantik rupanya asal sedap rasanya betul tak

    ReplyDelete
  53. karamel mmg sedap ... tak de rupa bukan masalah asal anak suke :)

    ReplyDelete
  54. En.mamai..yang penting rasa kan.

    ReplyDelete
  55. kak Es..betul asalkan anak2 acik sukan kan..

    ReplyDelete