JellyPages.com

Thursday, June 23, 2011

MENGECUT???????

Assalamualaikum

Sejak cuaca tak menentu ni kan..
akak pun ikut sama susah hati

Panas 
dan hujan cuma turun sesekali
sebab tu la

kebanyakan baju akak dalam almari tu.
mengecut
sampaikan .banyak kain yang dah tak boleh pakai.

aduhai..camana nak buat ni..tak kan nak beli baru.
ada sesape boleh tolong mak cik ni..

Tolong bagi  tau 
cara macam mana nak kembangkan
semula kain kain yang dah mengecut tu.
Kesudian semua membantu akak 
dahulukan dengan ucapan 
ribuan terima kasih.

70 comments:

  1. baju mengecut cam ner tu kak?kalau saya baju makin mengecil..sebab org makin mengembang...hehe

    ReplyDelete
  2. Nieza..he he..tu la sebenornya..saja kata baju yang mengecut..padahal..akak yang dah mengembang.tak leh terima kenyataan ni..he he..

    ReplyDelete
  3. Kak Erna,
    Tak pernah selesaikan
    kes macam nie..
    Ermmm.. Bukan ke nie maknanya almari tue mintak gantung baju2 yang baru...hehehe

    ReplyDelete
  4. Sey yg monjait ni pon tak dapek solosaikan masalah akak tu kak.. Kok dapek la, sey yang buek dulu kek baju2 lamo sey tu haa.. hehe..

    Sayangkan baju2 lamo takleh pakai..

    ReplyDelete
  5. Acik..
    Bila bju mngecut...tandanya, acik kena beli baju baru..!!!!!! hehehehe..suai padankan dgn saiz baru...

    ReplyDelete
  6. kono shopping br tu kak kekekeke...
    saya pun br beli baru...seksi plak rasa pakai yg dah kecut2 ni :p

    ReplyDelete
  7. dah menuai kak kan, apo lagi....sumo buleh jadi....

    ReplyDelete
  8. dah kocut?
    bak sini ha..org yg sedio kocut ni buleh pakai...hehehehe!!!

    ReplyDelete
  9. boto tu kaklong..bak sinia kak..kitorang sedio menolong.hahaha

    ReplyDelete
  10. salam kak..baca entri ni nak tergelak n memang gelak pun ...suri lagi best..dekat satu almari pakaian suri mengecut...tambahan lepas gugur tahun lepas n sekarang preggy huhu...jadinya tak dak idea nk hilangkan kecut baju akak tu

    ReplyDelete
  11. Salam Akak Erna/Acik Erna..
    Akak..yg tu tak dapat nak tolonggg..sebab saya pun memang susah hati sangat sekarang ni...badan makin mengembang jugak...lepas Aishaa besar ni..badan saya makin naik kak...baju saya tak le lagi mengecut cuma perut ni yang makin membulat...hu..hu...dulu susah hati kurus..sekarang...susah hati gemuk...tapi akak saya tengok cantik saja...he..he..

    ReplyDelete
  12. sat lagi atie sampai bawak bag nk amik baju2 K.erna yg mengecut tuh..hikhik

    ReplyDelete
  13. kak mengecut camno tu?
    kalau sutera memang gitulah jadi eh kan?

    ReplyDelete
  14. hahaha.. macam2lah akak ni, baju makin kocut sobab tuan ea makin kombang... samolah kito

    satu yo jalan ea, jom poe Jakel takpun Nagoya ... boli kain ela lopeh tu ,tompah ikut saiz baru

    ReplyDelete
  15. slim world kak...hihi
    atau jogging

    ReplyDelete
  16. tingat ada 1 iklan pelembut pakaian dulu...
    kemain jongkeh baju eh....

    ReplyDelete
  17. "haha..kelakar...bawak kain2 tu pegi alter jer kak..tambah2 mana yg patut.."

    ReplyDelete
  18. assalam kak erna...heheeh ingatkan kain2 yg pesen kena dry clean, tulah masalahnya kak, jarang sangat kain yg makin mengembangkan, kain mengecut mmg byk hehh

    ReplyDelete
  19. kak....

    baju mengecuttt ker

    badan mengembang cam ati ni ha... :)

    ReplyDelete
  20. apo kato kito gunting yo daging oghang yang pakai baju tu...
    kih..kih..kih..

    ReplyDelete
  21. missgee...tak dapat tolong ye..tak apalah..kita cari cara lain..he he

    ReplyDelete
  22. azz..ha ha..iyo tak iyo e..kok orang nyahit tak dapek nolong..apo laie..orang yang tau pakai yo..

    ReplyDelete
  23. MP..he he..tu yang acik nak elakkan tu..beli baru

    ReplyDelete
  24. Ms.Lilies..tu la masaalh akak tu..tak mau pakai yang dah mengecut tu..malu..
    nak beli baru..dah nak raya dah ni..tu yang dalam delima tu..

    ReplyDelete
  25. annie..memang boleh jadi,..tapi tu la..bukan sonang nak cari..he he

    ReplyDelete
  26. kak long..he he..dah sedio kocut..untung kak long..

    ReplyDelete
  27. anymz he he..meh sini ha kalau nak tolong..

    ReplyDelete
  28. surisolehah..he he..memang tak dapat la akak nak cari penyelesaian nya ni..

    ReplyDelete
  29. azi..tak dapat nak tolong ye..he he..
    nak buat macam manakan..akak cuba cari jalan sendiri camana nak buat..

    ReplyDelete
  30. azatiesayang..ha..itu cara yang paling mudah untuk menolong akak kan..he he.

    ReplyDelete
  31. sayangsayangibu,,mengecut..dah ketat..tak boleh nak zip dah..he he

    ReplyDelete
  32. ibuintan..tu la masaalah e tu..nak tompah baru tu..dah nak rayo ni..sapo nak buek kan akak nyo baju ni..he he..

    ReplyDelete
  33. kasihredha..slimworld?,,aduh pengsan akak he he..

    ReplyDelete
  34. lorr..saspen je, apehal pulak kain mengecut...rupanye ada yg lain mengembang yek.

    ermm..cuba turun - naik tangga dan banyakkan makan betik, insyaallah akan kurang kadar mengembang tu

    ReplyDelete
  35. hahaha..puas la sy pikir mengecut camne nih?ghupo ea, org die ke yg mengembang..xpo,pasni eksesais byk2 kay..hidup kak erna..:)

    ReplyDelete
  36. hahaha akak ni. Baju mengecut macam mana pulak tu kak...

    Kalau mcm tu, yus punya baju pun banyak yg mengecut juga ni..saper2 yg boleh tolong akak, kira tolong yus jugalah kan..hihihi

    ReplyDelete
  37. kak ngah..ye ke akak jarang tengok iklan..he he..

    ReplyDelete
  38. Yati tak dapat nak tolong kak Erna, sebab Yati pun ada masalah yang sama. Muhahahaha... ^_^

    ReplyDelete
  39. camne plak tu? bukan patutnya baju akan makin mengembang ke, tp baju yg baru lepas basuh kan mmg biasanya mengecut skit kan..

    ReplyDelete
  40. Salam Erna ...kain ke yang mengecut atau ba.....yang mengembang.

    ReplyDelete
  41. Piasara..he he..tak de kedai yang nak..tu le masaalahnya..

    ReplyDelete
  42. sal..tu la nak kena joging ni..tapi sempatnya sabtu ahad je..

    ReplyDelete
  43. assalam rosaliza..tu la..susah hati betul kan..bila la kain2 ni nak mengembang..

    ReplyDelete
  44. Ati..tu la dia nya..he he..tah tau kenapa..badan ni makin mengembang..

    ReplyDelete
  45. kak pah..kok buleh..dah lama lamo direpair ikut kehendak ati dah..he he..

    ReplyDelete
  46. angah tu la..ada yang mengembang..
    hari2 acik makan betik angah..tak de apa..dah naik risau dibuatnya..

    ReplyDelete
  47. kamalia..he he..nak senangkan hati..kata je la kain tu yang mengecut..

    ReplyDelete
  48. yus..ye ke..he he..sape la dapat selesaikan masalah kita ni kan.runsing dah ni..

    ReplyDelete
  49. Yatie..he he..sama2 kita tolong menolong ye..

    ReplyDelete
  50. chekna..tak boleh buat apa dah..he he..

    ReplyDelete
  51. zaitun..he he..nak sedapkan hati je..kata le kain yang mengecut..

    ReplyDelete
  52. ish...saya pun nak mintak bantuan gak ni...

    ReplyDelete
  53. wahida..ida..dah comel dah..tak perlukan bantuan lagi..

    ReplyDelete
  54. kak..baju saya yg xpenah mengecut...saya xnk pakai ajo sb corak lama..hehehe

    ReplyDelete
  55. Takde pilihan lain kot kak kecuali mmg kono beli baju baru.. takpun kono poei exercise ;)

    ReplyDelete
  56. semua baju kecut ke kak?

    misteri nusantara ni....


    ihihihi~

    ReplyDelete
  57. sarah-najwan..memang come lote aje badannya.
    akak uish..tak boleh nak kata..he he..

    ReplyDelete
  58. iina..nampak gayanya cam tu la..boli baru..tapi..nanti tunggu baju raya sekalai le..he he..

    ReplyDelete
  59. GB..baju kurung je..nasib baik blouse masih ada yang selamat..he he

    ReplyDelete
  60. Hello dari SPAIN Vigo adalah lawatan pertama saya ke blog anda .. resipi anda yang baik dan menarik, yang sebelumnya recets buenisima ... saya mengikuti anda ... kira-kira untuk menguji bahan-bahan untuk pelukan Marimi ..

    ReplyDelete
  61. tak berapa paham.. masaalah mengecut ke mengembang ni hehe

    ReplyDelete
  62. umah saya dah mcam kedai dobi, asik gantung aje kain baju

    ReplyDelete
  63. Kak...hehehehe...nak gelak dulu... baju yang mengecut ke...tuan punya baju yang mengembang...

    ReplyDelete
  64. atau sebaliknya kak ?

    hehe...sebab saya pun macam tu.

    ReplyDelete
  65. mamasya..tu la masaalah acik..asek gantung je..nak pakai tak boleh..he he

    ReplyDelete
  66. anie..he he..ini kes tuan punya baju tak nak mengaku..

    ReplyDelete
  67. assalam reen..tak salah lagi..he he

    ReplyDelete