JellyPages.com

Wednesday, June 22, 2011

RABU YANG BISU..BISU KE..

 


Assalamualaikum
 Jom makan goreng Pisang Rangup
Nak resepi jom pi jepun sila la ke rumah.ida,japan
Terima kasih Ida.


78 comments:

  1. akak tak bisu,ado yo tulih ta ha...heheheh!!!

    ReplyDelete
  2. awaya hari rabu jer semua berpakat jadi bisu ek?? hehehe

    ReplyDelete
  3. cicah sambal kicap kak..
    lawan ngn kupi O
    terangkat!

    ReplyDelete
  4. goreng pisang panas, sedap dimkn bersama kopi o panas, waktu hujan turun renyai renyai..hehehehe

    ReplyDelete
  5. goreng pisang pagi Rabu...sedap tu..!!!!!

    ReplyDelete
  6. kak erna..sodap ea pisang goreng tuh..mkn paneh2 mmg best ek..

    ReplyDelete
  7. goreng pisang bertemankan kopi o sambil lepak2 bawah pokok mempelam di tepi sawah...perghhh...nyaman...

    ReplyDelete
  8. kalu mak mentua saya nyer resepi utk bg rangup..mesti buh telur dan kacau lawan jam..ehhehe

    ReplyDelete
  9. sedapnya kak goreng pisang rangup tu...jgnlah membisu di pg rabu hehe

    ReplyDelete
  10. anak saya paling suka pisang goreng heheh

    tp hr ni breakfast roti canai...dah lama sangat xmakan tetiba teringin pulak hehehe

    ReplyDelete
  11. PISANG 'KAPAL' BELAKANG UMAH SETANDAN ARI TU ABIS MAKAN MENTAH DAN BUAT CEKODOK JE..TAK SEMPAT NAK GORENG PUN..

    ReplyDelete
  12. Salam Erna... kena makan goreng pisang rangup supaya tak bisu.Tolong promosi kan..

    ReplyDelete
  13. emm mcm tk bisu je,rabu yg bercakap :)

    ReplyDelete
  14. saya tak bisu. saya cuma lapar. heheh~

    ReplyDelete
  15. Walau bisu tetap menggoda kakak bila tengah lapar nie acik.

    ReplyDelete
  16. banyak sedap goreng pisang rangup tu kak...

    bisu...saye bercakap jer dari tadi...

    ReplyDelete
  17. kire bisu la jugak kan, akak menaip bukan keluar pun suara pun...:)

    ReplyDelete
  18. Salam Akak..
    Kat SP pagi ni, hujannn...bila tengok Goreng pisang akak..perut saya terus berkeroncong...lapaq..hujan2 makan goreng pisang ..sedappp..
    p/s..akak , saya pagi tadi buat cempedak goreng..mcm berjanjikan..he..he..

    ReplyDelete
  19. Aslmkm Erna.
    Mengadap lappy sendiri? Mungkin cuba membayangkan Jepun juga. :)

    ReplyDelete
  20. kak long..yo la..tak roti nak mebisu terus..he he..

    ReplyDelete
  21. azwa..he he..tak membisu terus..sikit2 je.

    ReplyDelete
  22. kak ngah..sambal kicap dah tentu..kopi o je tidak..

    ReplyDelete
  23. mamasya..geng ngan kak ngah ye..suka makan goreng pisang ngan kopi o..

    ReplyDelete
  24. kamalia..memang sedap..dah baik sakit gigi ke.

    ReplyDelete
  25. JunAina..memang best kalau ada sawah kan..nyaman dengan angin yang bertiup sepoi2 bahasa..

    ReplyDelete
  26. sarah-najwan..memang betul tadi pun boh telur jugak..

    ReplyDelete
  27. Rosaliza..tak bisu pun..dah jawab ni he he..

    ReplyDelete
  28. Mslilies..dirumah akak bukan anak je suka goreng pisang..semua..he he..

    ReplyDelete
  29. happyirfa..dik..mana dapat nama pisang kapal..

    ReplyDelete
  30. Zaitun..he he..ye la..kena makan tu..

    ReplyDelete
  31. Maya..memang betul..tak bisu pun..he he

    ReplyDelete
  32. Reen..sore tak keluar lagi..he he

    ReplyDelete
  33. GB..jangan biarkan lapar..pi cari makan cepat..

    ReplyDelete
  34. kakzakie..samalah..acik pun lapar lagi ni..hehe..

    ReplyDelete
  35. aininoraini..akak memang membisu dari tadi..takde kawan...kat opis hari ni..

    ReplyDelete
  36. chekna..ya betul..acik sokong..ha ha ha

    ReplyDelete
  37. Azi..goreng cempedak?? alamak sedapnya lama dah tak makan..tak nampak pun orang jual buah cempedak kat N9 ni..kegemaran akak tu azi..

    ReplyDelete
  38. Wkmsallam kak G..boleh le pergi kak G..melancung..
    saya tak pernah sampai pun kak G..

    ReplyDelete
  39. kalau di cicah dgn sambal kicap sedap tu...:)

    ReplyDelete
  40. akakkkkkkkkk!! dah la tgh lapar ni...dpt lak kalau minum ngan teh tarik...adeh la...

    ReplyDelete
  41. memang best kalau layan goreng pisang ni...sedapx2:)

    ReplyDelete
  42. yus.memang itu pun cicahnya..sambal kicap

    ReplyDelete
  43. sariyusa..memang rangup..betul..rangup dan sedap..

    ReplyDelete
  44. wahida..meh makan goreng pisang..

    ReplyDelete
  45. miyah..wkmsallam..memang sodap..

    ReplyDelete
  46. Nieza..goreng pisang panas..memang sedap kan..

    ReplyDelete
  47. salam kak erna...alhamdulillah yang ni tak terliur :-)....

    ReplyDelete
  48. sesekali kena pisang goreng memang membisu jawabnya...

    ReplyDelete
  49. hani pun nak try jadi bisu gak hari ni..

    ReplyDelete
  50. suri..he he..tak terliur tengok goreng pisang ye.

    ReplyDelete
  51. zar..he he..masa panas2 pulak tu kan..

    ReplyDelete
  52. Hani..boleh..cuba ..sehari seminggu je kan..

    ReplyDelete
  53. kak..sey potang tadi makan pisang goreng rangup ni... memang sodap

    ReplyDelete
  54. IbuIntan.yo ko..akak dah tak sabar tunggu potang..peagi subuh tu akak goreng..he he..

    ReplyDelete
  55. slm akak...ni mesti goreng pisang dh tinggal serdak dah..nk dtg2 awal2 cam tak sempat tadi...adehhh..ok ke kak tepung goreng pisang tu..mekasih byk2 krn mencuba deh...

    ReplyDelete
  56. baru ni jumpa pisang tanduk kt nagoya..terus beli 2 ketui...goreng n wat pengat...lepas rindu kt pisang mesia...

    ReplyDelete
  57. klu klu saya pekena pisang goreng..memang sedap,duduk makn smpai kenyang dh tak berbunyi....

    ReplyDelete
  58. ontah ehh, apo lak hari rabu yoo jd bisu.. hehehe..

    ReplyDelete
  59. Ida,Japan..memang dah habis pun..he he..
    ada..terima kasih kongsi resepi..berebut nak makan tepungnya yang rangup tu..sedap..

    ReplyDelete
  60. ibundo,,
    tak kisah la kak pah separuh pun..hehe

    ReplyDelete
  61. ermm sedap kak .. lwan lak ngan kopi .. perghh !

    ReplyDelete
  62. Lovelykitchen..
    pisang tanduk sedapka..goeng ke..buat pengat ke memang best.

    ReplyDelete
  63. sal..sama lah kta..suka makan goreng pisang panas panas..

    ReplyDelete
  64. azz..akak jadi bisu kek opis yo..kalau ramai yang kojo luar dan akak tinggal sorang..he he

    ReplyDelete
  65. ieda..kita ni memang tak boleh tinggal goreng pisang kan..

    ReplyDelete
  66. sedap kak.. goreng pisang memang feveret..

    kak erna pe kabo? lama saya tak singgah sini.. harap kak sihat..

    ReplyDelete
  67. yong..alhamdullillah akak sihat..harap yong pun sama.
    goreng pisang panas memang sedap yong

    ReplyDelete
  68. Petang2 makan goreng pisang rangup memang best!!

    ReplyDelete
  69. aikk...kak erna pun
    dah pandai rabu bisu ye...

    nx wk ati pula nak
    buat blog bisu gak..kekekeh~

    ReplyDelete
  70. rabu bisu, khamis tak kan bisu gak kak(,")

    ReplyDelete
  71. Ati..he he..tu namanya belajo..

    ReplyDelete