Wednesday, June 22, 2011

RABU YANG BISU..BISU KE..

 


Assalamualaikum
 Jom makan goreng Pisang Rangup
Nak resepi jom pi jepun sila la ke rumah.ida,japan
Terima kasih Ida.


78 comments:

kaklong said...

akak tak bisu,ado yo tulih ta ha...heheheh!!!

MOKCIK AZWA said...

awaya hari rabu jer semua berpakat jadi bisu ek?? hehehe

kakngah said...

cicah sambal kicap kak..
lawan ngn kupi O
terangkat!

♥MAMASYAZA♥ said...

goreng pisang panas, sedap dimkn bersama kopi o panas, waktu hujan turun renyai renyai..hehehehe

MulutPayau said...

goreng pisang pagi Rabu...sedap tu..!!!!!

Kamalia said...

kak erna..sodap ea pisang goreng tuh..mkn paneh2 mmg best ek..

JunAina said...

goreng pisang bertemankan kopi o sambil lepak2 bawah pokok mempelam di tepi sawah...perghhh...nyaman...

sarah-najwan said...

kalu mak mentua saya nyer resepi utk bg rangup..mesti buh telur dan kacau lawan jam..ehhehe

Kak Rosaliza said...

sedapnya kak goreng pisang rangup tu...jgnlah membisu di pg rabu hehe

Ms.Lilies said...

anak saya paling suka pisang goreng heheh

tp hr ni breakfast roti canai...dah lama sangat xmakan tetiba teringin pulak hehehe

HappyIrfa said...

PISANG 'KAPAL' BELAKANG UMAH SETANDAN ARI TU ABIS MAKAN MENTAH DAN BUAT CEKODOK JE..TAK SEMPAT NAK GORENG PUN..

Zaitun said...

Salam Erna... kena makan goreng pisang rangup supaya tak bisu.Tolong promosi kan..

Maya Mayana said...

emm mcm tk bisu je,rabu yg bercakap :)

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

ada sore tu kak..


hehe..

gadisBunga said...

saya tak bisu. saya cuma lapar. heheh~

Kakzakie said...

Walau bisu tetap menggoda kakak bila tengah lapar nie acik.

ainnoraini said...

banyak sedap goreng pisang rangup tu kak...

bisu...saye bercakap jer dari tadi...

chekna @ mama ziyad said...

kire bisu la jugak kan, akak menaip bukan keluar pun suara pun...:)

azi said...

Salam Akak..
Kat SP pagi ni, hujannn...bila tengok Goreng pisang akak..perut saya terus berkeroncong...lapaq..hujan2 makan goreng pisang ..sedappp..
p/s..akak , saya pagi tadi buat cempedak goreng..mcm berjanjikan..he..he..

DDrfauziah said...

Aslmkm Erna.
Mengadap lappy sendiri? Mungkin cuba membayangkan Jepun juga. :)

Acik Erna said...

kak long..yo la..tak roti nak mebisu terus..he he..

Acik Erna said...

azwa..he he..tak membisu terus..sikit2 je.

Acik Erna said...

kak ngah..sambal kicap dah tentu..kopi o je tidak..

Acik Erna said...

mamasya..geng ngan kak ngah ye..suka makan goreng pisang ngan kopi o..

Acik Erna said...

MP..memang sedap..rangup..

Acik Erna said...

kamalia..memang sedap..dah baik sakit gigi ke.

Acik Erna said...

JunAina..memang best kalau ada sawah kan..nyaman dengan angin yang bertiup sepoi2 bahasa..

Acik Erna said...

sarah-najwan..memang betul tadi pun boh telur jugak..

Acik Erna said...

Rosaliza..tak bisu pun..dah jawab ni he he..

Acik Erna said...

Mslilies..dirumah akak bukan anak je suka goreng pisang..semua..he he..

Acik Erna said...

happyirfa..dik..mana dapat nama pisang kapal..

Acik Erna said...

Zaitun..he he..ye la..kena makan tu..

Acik Erna said...

Maya..memang betul..tak bisu pun..he he

Acik Erna said...

Reen..sore tak keluar lagi..he he

Acik Erna said...

GB..jangan biarkan lapar..pi cari makan cepat..

Acik Erna said...

kakzakie..samalah..acik pun lapar lagi ni..hehe..

Acik Erna said...

aininoraini..akak memang membisu dari tadi..takde kawan...kat opis hari ni..

Acik Erna said...

chekna..ya betul..acik sokong..ha ha ha

Acik Erna said...

Azi..goreng cempedak?? alamak sedapnya lama dah tak makan..tak nampak pun orang jual buah cempedak kat N9 ni..kegemaran akak tu azi..

Acik Erna said...

Wkmsallam kak G..boleh le pergi kak G..melancung..
saya tak pernah sampai pun kak G..

~ yus ~ said...

kalau di cicah dgn sambal kicap sedap tu...:)

Sari Yusa Ibrahim said...

sedapnya.... rangup..

wahida said...

akakkkkkkkkk!! dah la tgh lapar ni...dpt lak kalau minum ngan teh tarik...adeh la...

maiyah said...

assalam..

mmg sodap nih ;)

Nieza said...

memang best kalau layan goreng pisang ni...sedapx2:)

Acik Erna said...

yus.memang itu pun cicahnya..sambal kicap

Acik Erna said...

sariyusa..memang rangup..betul..rangup dan sedap..

Acik Erna said...

wahida..meh makan goreng pisang..

Acik Erna said...

miyah..wkmsallam..memang sodap..

Acik Erna said...

Nieza..goreng pisang panas..memang sedap kan..

suri solehah said...

salam kak erna...alhamdulillah yang ni tak terliur :-)....

Zareda Norman said...

sesekali kena pisang goreng memang membisu jawabnya...

hani@debumelukut said...

hani pun nak try jadi bisu gak hari ni..

Acik Erna said...

suri..he he..tak terliur tengok goreng pisang ye.

Acik Erna said...

zar..he he..masa panas2 pulak tu kan..

Acik Erna said...

Hani..boleh..cuba ..sehari seminggu je kan..

ibuintan said...

kak..sey potang tadi makan pisang goreng rangup ni... memang sodap

Acik Erna said...

IbuIntan.yo ko..akak dah tak sabar tunggu potang..peagi subuh tu akak goreng..he he..

Ida,Japan said...

slm akak...ni mesti goreng pisang dh tinggal serdak dah..nk dtg2 awal2 cam tak sempat tadi...adehhh..ok ke kak tepung goreng pisang tu..mekasih byk2 krn mencuba deh...

ibundo said...

erna bisu separuh haha..

Lovely Kitchen said...

baru ni jumpa pisang tanduk kt nagoya..terus beli 2 ketui...goreng n wat pengat...lepas rindu kt pisang mesia...

sal said...

klu klu saya pekena pisang goreng..memang sedap,duduk makn smpai kenyang dh tak berbunyi....

~ Cik Azz ~ said...

ontah ehh, apo lak hari rabu yoo jd bisu.. hehehe..

Acik Erna said...

Ida,Japan..memang dah habis pun..he he..
ada..terima kasih kongsi resepi..berebut nak makan tepungnya yang rangup tu..sedap..

Acik Erna said...

ibundo,,
tak kisah la kak pah separuh pun..hehe

ieda said...

ermm sedap kak .. lwan lak ngan kopi .. perghh !

Acik Erna said...

Lovelykitchen..
pisang tanduk sedapka..goeng ke..buat pengat ke memang best.

Acik Erna said...

sal..sama lah kta..suka makan goreng pisang panas panas..

Acik Erna said...

azz..akak jadi bisu kek opis yo..kalau ramai yang kojo luar dan akak tinggal sorang..he he

Acik Erna said...

ieda..kita ni memang tak boleh tinggal goreng pisang kan..

kakyong said...

sedap kak.. goreng pisang memang feveret..

kak erna pe kabo? lama saya tak singgah sini.. harap kak sihat..

Acik Erna said...

yong..alhamdullillah akak sihat..harap yong pun sama.
goreng pisang panas memang sedap yong

Daddy Ziyyad said...

Petang2 makan goreng pisang rangup memang best!!

Acik Erna said...

Daddy Ziyyad..ya betul

Ati Masrif said...

aikk...kak erna pun
dah pandai rabu bisu ye...

nx wk ati pula nak
buat blog bisu gak..kekekeh~

sayangsayangibu said...

rabu bisu, khamis tak kan bisu gak kak(,")

Acik Erna said...

Ati..he he..tu namanya belajo..

Acik Erna said...

sya..tak bisu dah..he he..