Sunday, June 5, 2011

JEMPUTAN

Assalamualaikum
Semalam memenuhi jemputan kenduri..
tapi tak bawak kamera..
sebab hero bongsu tak ikut..
jadi..mak pun lupa.
gambar ditempat kenduri tak ada..cuma ada gambar cenderahati.
Rumah pertama yang akak pergi.
rumah rakan blog dan FB..Tuan Haji Hamzah di LH.
akak janji pergi sama dengan annie.\
awal kami sampai.
Alhamdulillah..meriah kenduri Tuan Haji dan makanan pun menepati  selera..sedap
terima kasih pada tuan rumah dan isteri sudi menjemput dan menjamu dengan hidangan yang enak

rumah kedua..kawan yang jugak pernah datang kerumah jadi guru mengaji
kenduri kahwin anaknya di sikamat.

Rumah letiga..kenduri kawen adik kawan satu pejabat.
disendayan valley.
sampai kesini..bak kata sedara akak zino..touch n go aje..
dah tak larat..abang akak minum air je..
maaf en.Din..perut dah kenyang sangat tak boleh isi dah.

Alhamdulillah dapat akak memenuhi jemputan..
kalau dah cuti sekolah ni..macam tu la kan..
macam mana kawan kawan yang lain..sama jugak macam akak agaknya..kan.
ataupun masih lagi berjalan cuti2 malaysia..
yang masih lagi bercuti..selamat bercuti..semoga selamat diperjalanan.

64 comments:

  1. Kak Erna,
    Tak menang perut nak
    layan kenduri kawen..
    hehehe..

    Berat dah naik
    asyik makan je..
    Risau nie tapi makan gak :P

    ReplyDelete
  2. osah konyang ea akak kan....


    musim cuti sekolah..musim org kenduri kendaro...

    ReplyDelete
  3. musim cuti skol
    mmg musim kawen..hehe

    saya lak akn hadiri kenduri kawen pada 9hb nati di klate..hehe..harap2 tuan rumah buat aye percik..sedaknya...rindu nk mkn aye percik klate..huhu

    lawa kak cenderahati tu..skrg org da tak bg telurkan sbg cenderahati..hehe

    ReplyDelete
  4. Assalam,

    Whoaaahhh...gendang gendut tali kecapi, konyang poghut suko ati..

    ReplyDelete
  5. Salam Akak..
    Emmmm..akak..rindu sangat kat akak...
    akak..semalam saya pun pegi 4 kenduri kawin...yang pertama saja makan..yng kedua & seterusnya cuma minum saja....janji pegi... betul tak akak?....seronokkan akak sebab dapat macam2 cenderahatikan...

    ReplyDelete
  6. umah ujung2 tu biaso ratah2 laok yo. jadi la dapek meghaso. heheh

    ReplyDelete
  7. salam...cuti sekolah nie mmg byk jemputan kenduri kawen..

    ReplyDelete
  8. cuti sekolah banyaknya jemputan kan kak.. :)

    ReplyDelete
  9. Rajin akak poie sampai 3 bijik rumah tu... Sy hr ni dgn semalam merewang kat rumah jiran ni... Kojo sikit, tp ponek ehh mcm kojo seminggu... Maklum la, dh lamo tak merewang.. hehe..

    ReplyDelete
  10. jalan jem yo kan kak...byk kenduri weekend br ni

    ReplyDelete
  11. Aslmkm Erna.
    Hmmm, keletihan makan kenduri la ya?
    Kak G tidak dapat memenuhi banyak kenduri kali ini sebab jauh2 juga. Anak Kak G pulak travel. Jadi hadir yang lebih dekat jer ler.

    ReplyDelete
  12. cuti sekolah ni memang banyak jemputan ye..
    bnyk juga dpt berkat..berupa cenderahati

    ReplyDelete
  13. ooo..tak balik kampung lah 4 hb tu yo kak?

    ReplyDelete
  14. Dalam perjalanan pergi jemputan itu pun Acik mesti berjumpa banyak tempat yg melangsungkan majlis perkahnwinan juga kan...

    ReplyDelete
  15. akak, cenderahati dari pakngah tu unik kan...anak yus suka!...:)

    Banyak tu undangan yg di terima dalam sehari, mmg tak boleh masuk semua kan kak...:)

    ReplyDelete
  16. missgee..memang kalau dikutkan tak larat jalan dek kekenyangan he he..

    ReplyDelete
  17. kak long..memang boto tu..hongeh..he he

    ReplyDelete
  18. sarah-najwan..sempoga dapat apa yang diidankan balik kelate nanti ye..

    ReplyDelete
  19. mamawana..memang tepat pantu tu..he he

    ReplyDelete
  20. azi..akhirnya..muncul jugak..he he..hilang rindu..

    ReplyDelete
  21. Tijah..nak moghatah pun akak dah tak dayo dah..he he.

    ReplyDelete
  22. azatie..salam kembali..memang beteul..cuti sekolah dengan kenduri kawen memang tak boleh dipisahkan..

    ReplyDelete
  23. kasih..memang betul dan dan akak cuba untuk pergi mana yang dekat2..

    ReplyDelete
  24. azz..tak jauh azz..tu yang boleh poi tigo2 tu..

    ReplyDelete
  25. Ms.lilies..nasib akak pegi kenduri tu tak jauh..tak jumpa jalan jem..

    ReplyDelete
  26. wkmsallam kak G..memang betul kak G..lepas solat zohor tu..memang lena dibuatnya..

    ReplyDelete
  27. sal..memang cuti sekolah masa orang buat kenduri kan..

    ReplyDelete
  28. anymz..bukan tak nak balik..sodeh tau..orang tu tak jomput akak..
    selalu e..kan akak dah balik nolong pagi2 tu..dah tak do joki kenduri kek kampung..tak po lah..

    ReplyDelete
  29. kakzakie..memang betul..sepanjang perjalanan..

    ReplyDelete
  30. yus..memang cantik dan unik kan..akak pun suka.

    ReplyDelete
  31. msti ramai org VIP kat rumah tn hj hamzah kan....

    ReplyDelete
  32. mak aiii...banyak betul majlis kenduri kawen musim cuti sekolah ni kan kak...saya pun terpaksa tolak mana2 yg tak boleh pegi tu...huhu...

    ReplyDelete
  33. dengar perkataan kenduri pun dah rasa kenyangnya ya kak... musim2 cuti sekolah ni tau2 je lah..kenduri kawin sana sini... hehehehe musim rezeki utk makan dan makan...

    ReplyDelete
  34. cuti sekolah masing2 sibuk gan kenduri2.kenyang perut.rezeki...rezeki...

    ReplyDelete
  35. bagus la acik, x rugi mnjemput jika sudi bertandang...ain semalam hanya 1 dari 3 jemputan..tapi syukurlah dah bagi tau awl2 ketidakhadiran..

    p/s : jgn serik mengundang taw..

    ReplyDelete
  36. wah kak smpi 3 buah rumah ek.. mmg xlarat dah nak makan ;)

    ReplyDelete
  37. sakan yo kak...........tak po, lopeh ni poi belari kek tapian gelanggang balik..

    ReplyDelete
  38. sahromnasrudin...
    kami sampi awal lagi..belum ramai..

    ReplyDelete
  39. wahioda..yang jauh2 terpaksa jugak tolak..yang dekat boleh la pegi kan..

    ReplyDelete
  40. assalam SMM..memang betul tu..musim makan dan makan..sampai tak terlarat.

    ReplyDelete
  41. anie,nagoya..memang rezeki..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  42. ainhany..insyaallah..jikan berkesempatan dan tak jauh acik akan pegi..

    ReplyDelete
  43. iina..sebab tak jauh tu..dapat la akak pegi tiga2 rumah tu..

    ReplyDelete
  44. annie..memang sakan annie..sampai tertidur lopeh balik rumah tu..

    ReplyDelete
  45. Periuk belanga kat rumah boleh gantung hehehe...

    ReplyDelete
  46. wah...acik dah sampai rumah uncle lavendari rupanya?

    ReplyDelete
  47. zai..memang boleh..musim2 kenduri kawen ni

    ReplyDelete
  48. GB..alhamdulillah dah sampai masa kenduri kawen anaknya tu..

    ReplyDelete
  49. oooo..padanlah akak tak ado pagi tu..ese terpandang2 gak mano akak.tp kuaso Allah mulut se terkatup,tak terfiir nak tanyo kakwah pun.sunyi lah akak tak ado..org pun tak ramai.cipah adik beradik pun tak balik..:(

    ReplyDelete
  50. anymz..selalu e...posan ngan kak wah..ari tu maso kak timah dah ciwok datang mah akak..dia orang tanyo..ado ajak tak..
    kak wah cakap..bolom ado posan pun..kato..e..lupo la tu nim..tak do joki akak ..he he..

    ReplyDelete
  51. emm yana esok baru nk cuti2 m'sia...hihi ...best nye cenderahati tu :)

    ReplyDelete
  52. kalau dah cuti sekolah memang banyaklah kenduri kawen...kalau kenduri dekat-dekat boleh lah nak attend semuanyer tapi kalau jejauh terpaksa kirim doa jerklah nampaknyer.

    skang kalau kenduri kawen dah tak dapat bunga telur sangat dah kan..dah macam-macam cenderahati orang kasik..:)

    ReplyDelete
  53. byknye kak undangan..biasela ye,umah yg dah last2 tu slalunye minum air,xpun mkn buah je..kot nmpk lauk sodap,baru ratah2 camtu jo kan.rindu nak g umah kenduri.

    ReplyDelete
  54. Mayana..selamat bercuti...jaga diri..dan hati2 dijalannraya ye..

    ReplyDelete
  55. che nam nam..memnag betul..susah nak jumpa telur sekarang ni..semua dah tukar ke coklat.

    ReplyDelete
  56. Acik Erna, samalah kita, bersusun lagi surat saman ni ha... hehehe

    ReplyDelete
  57. kamalia..nanti ye..insyaallah..nanti balik sini boleh pi kenduri ye..sabar ye..

    ReplyDelete
  58. assalam sari..kalau dekat tu boleh jugak pergi kan..kalau dah jauh2 tak larat acik..he he

    ReplyDelete
  59. seronoknya makan kenduri tu kak....meriah kan bila time cuti sekolah ni..:)

    ReplyDelete
  60. nieza..makan memang seronok la he he..

    ReplyDelete
  61. cantiknya cendera hati yg kat atas tu kak...kalo p kenduri yg byk tmpt, mkn rumah yg mula2 jelah boleh telan kan kak hehehe..pas tu minum air n pencuci mulut je lh

    ReplyDelete
  62. assalam rosaliza..memang cantik cenderahati dia..betul tu rosa..rumah mula2 aje boleh makan..lepas tu dah tak larat dah..

    ReplyDelete