JellyPages.com

Sunday, June 26, 2011

TAK TAU NAK KATA APA..

Assalamualaikum.


siang tadi kan..gerammmmm sangat 
Dah tua2 macam akak ni pun..
sesekali datang jugak geramnya.
tapi tak tau la.
nak marah ke nak gelak.

Siang tadi..akak ke Tampin
pi kedai gambar
nak cuci gambar
orang ramai dan kereta banyak la pulak.
en abang tak dapat parking
jadi dia turunkan akak dengan hero bongsu
dan dia pi cari parking
memang biasa macam tu...bila dah selesai urusan
akak akan talipun 
dan en.abang akan bagi tau dia dimana.

Tapi..
tadi kan berkali kali akak talipun
tapi tak berjawab.
dah mula dah rasa nak hangin.
hero bongsu bila tengok maknya macam tu
terus jalan perlahan lahan. cari ..

dah masuk kereta..akak pun tanya
kenapa tadi tak jawab talipun
dia boleh bercerita
tadi sedang berdiri diluar kereta tu.
dengar lagu
seronok pulak..sampai bergoyang goyang kepala..katanya
lepas tu..gerimis..masuk dalam kereta semula.
Eh..radio kereta tak pasang pun.
mana datang lagu..
lepas tu..tengok talipun..eh..ada misscall.
oooo..lagu dari talipun rupanya..
Ya allah..apa akak nak buat masa tu..nak marah ke nak gelak
..ish..geram

Suami akak punya talipun..nada deringnya..bunyi kucing
semalam dia teringin la pulak..
suruh tukar lagu.
dah jemu bunyi kucing..
kemudian tu..dia dah lupa la pulak..
tu yang naik tumpul jari akak menekan talipun call dia tak angkat..
ish ish ish..sabo je la mak cik..
dah tua tua ni macam tu le..
dah nak 30 tahun hidup bersama..
tak kan tak faham lagi kan.

Ok lah ye..minta maaf kalau terpaksa baca 
bebelan mak cik  ni..
Insyaalah 
jumpa lagi.

80 comments:

  1. hehehehe....
    kdg ada masa dtg geram gak kak

    ReplyDelete
  2. Hehehe...
    Tenang kak oiii..
    Sesekali dengar isteri2
    membebel syok jugak..
    Geli hati dibuatnya..hehehe

    ReplyDelete
  3. mari kita high 5 akak.... ada kala ketika, terjadi jugak sebegitu...

    kalo mentari kat ateh kepala, meleleh2 lah kepanasan...

    ReplyDelete
  4. ala kak tak kira tua muda
    mmg lumrah nak geram ni

    ati pun pernah kena gak
    mmg hilang sabo called byk kali
    tp tak angkat

    ReplyDelete
  5. Salam ACIK.
    Betullah. Sapa2 pun marah, kalu dah tepon 10x pun tak berjawab. Risau jadi apa2 pun satu hal, risau dia tak dengar tu satu hal.

    Mau tak berangin. Tapi alasannya cik abang tu sungguh kelakar. hehehehe

    ReplyDelete
  6. Aslmkm.
    Tension agaknya! Lagipun letih! Hubby Erna kelakar juga ya? :)
    Kak G, muda2 dulu, selalu juga naik hangin tu ... sekarang alhamdulillah hampir tak gitu lagi.

    ReplyDelete
  7. abang lrko tul dongar lagu baru kek tipon tu..
    tu pasal la...hehehehe!!!

    ReplyDelete
  8. kik..kik..kik..
    sobab tu maleh nak tuka bunyi dering talipun. mulo2 tukar mosti tak hingat punyo..

    Tegolak ni...

    ReplyDelete
  9. Assalam kak..hehehh nak gelak saya baca. mmg geram betulkan kak kalo kita col org tak jwb, nasib baik ada si bonsu boleh cari kete..kalo sorang2 mati kutu gak, gak nak cari ke hulu ke ke hilir ke, ingatkan tipon dia tertinggal kat umah

    ReplyDelete
  10. Hahahaha...akak buat anie gelak pepagi ni...

    Anie pun dulu kalau tukar lagu jadi konfius jugak kak...

    ReplyDelete
  11. hehehe, tergelak saya.mungkin xigt dah tukar ringing tone baru kot.
    p/s:dah lm xpi tampin..haha,dulu selalu je pi zaman belajar,naik bus dari situkan.

    ReplyDelete
  12. hehehhee..lawak lah suami acik...ekekeke...tapi kan acik, acik ambik gambar pakai filem lagi ke? or cuci gambar digital?

    ReplyDelete
  13. Salam akak...
    Akak..he..he..jangan marah2, jangan geram2...nanti cepat tua..ha..ha..
    memang kalau tukar nada dering...kita terlupa kejap...saya pun pernah jadi kak..ingatkan phone sapa...rupanya phone kita yg. bunyi...he..he..

    ReplyDelete
  14. sy yg dah 13 thn kawin ni pun kengkdg geram, bila call tak angkat, alasan tak dengar, menyampah betul

    ReplyDelete
  15. sabar ajerlah dengan kerenah anak-ana ni kan

    ReplyDelete
  16. Heheee, dalam dok geram2 terus jadi lawak plak kan kak..
    Memang kalau tukaq lagu kekadang leh terlupa tipon dok bunyi :)

    ReplyDelete
  17. Hahaha... sesekali kena dgn en abang Acik. Siapa suruh tukar nada dering...dah dia syok sendiri. Nasib baik adik jumpa kereta abah dia kalau tak dok syok abah menikmati lagu hindi:)

    ReplyDelete
  18. Salam Erna

    Pernah terjadi juga pada saya ingatkan dari lagu radio rupanya dari hp sendiri,sekarang dah tak nak buat nada lagu lagi,menyusahkan hidup hehe...

    ReplyDelete
  19. Ms.lilies..memang betul tu..ada masa datang geramnya.kita manusia kan..he he

    ReplyDelete
  20. relak kak..kdg2 ada gak hari geram sedonia..huhu

    masa tu mmg seme mende kita geram..padahal jika fikir seklai..perkara kecik ajo..huhu

    ReplyDelete
  21. missgee..dah tenang dah..he he

    ReplyDelete
  22. MULAN..he he..matahari atas kepala tu..

    ReplyDelete
  23. Ati..betul tu..kalau dah datang geram sesekali tu..tak kira umur kan..

    ReplyDelete
  24. azieazah..nasib baik..sesekali berangin tak pe kan..he he

    ReplyDelete
  25. Ddrfauziah..sesekali datang jugak anginnya kak G..walau pun dah berkurangan

    ReplyDelete
  26. kak long..he he..iyolah tu..leko bona dio sampai tak tau tu bunyi tipun

    ReplyDelete
  27. ibundo..
    tu la kak pah..lenkali bia dio dong bunyi kucing tu yo kan..

    ReplyDelete
  28. Assalam Rosaliza..biasanya kalau tipun tingga kat rumah anak2 angkatkan bagi tau tipun ayah tinggal.ni tidak..hehe saje nak bagi akak angin sekejap.

    ReplyDelete
  29. Anie..masa tu kira silap jugak le..patutnya akak pasangkan vibrate

    ReplyDelete
  30. kamali..sebab tak ingat le tu..baru je tukar he he

    ReplyDelete
  31. Daddy ZZ,,acik cuci gambar digital.

    ReplyDelete
  32. azi..he he..akak tak marah azi..geram aje.
    memang dia tak tau pun ringtone tipun dia dah tukar..

    ReplyDelete
  33. mamasyaza..ramai jugak yang macam tu ye..nak buat camana kan..geram2 pun kita kena sabo aje kan..

    ReplyDelete
  34. kak ina kl..memang kena sabo je..

    ReplyDelete
  35. MJ..tu la dia sesekali buat lawak la pulak..tapi geram tetap geram..

    ReplyDelete
  36. kakzakie..
    tu la yang acik jadi geram..teringin nak tukar ringtone..tapi terlupa lak dia..

    ReplyDelete
  37. zaitun..betul la kan..saya sendiri tak pernah tukar ringtone

    ReplyDelete
  38. sarah-najwan..he he..ada jugak hari geram sedunia ye..

    ReplyDelete
  39. comel je acik membebel. kikikiki!!!

    ReplyDelete
  40. hahaha kelakar la kak...tak pe kak anggap saja itu satu hiburan..pandai cik abg akak buat lawak yer...hehe

    ReplyDelete
  41. mesti dia ingat radio punya lagu kan hehehe.. sabo jelah kak.. mula2 klu tukar lagu mmg xingat dah lama2 tuh dia tau dah

    ReplyDelete
  42. hahahaahah
    saya pilih gelak kak...kelakarr
    jangan marah kak...lebih baik gelak je...hihi

    ReplyDelete
  43. GB..mana orang membebel comel..burok ada le..he he

    ReplyDelete
  44. Nieza..apa lagi nak dikato kan..gelak la jugak..he he..

    ReplyDelete
  45. iina..memang dia ingat lagu dari radio pun..tu yang tak kisah nak angkat tu....
    semalam juga akak dah on kan vibrate dia..tak denga pun sekurang2nya terasa gegar tipun tu..

    ReplyDelete
  46. kasihredha..nampaknya cam tu le..kena la gelak jugak..he he..

    ReplyDelete
  47. hehehehe... soba yola kak.. lagu ea sodap bona ko?

    ReplyDelete
  48. IMANSHAH..memang sabaq la ni..he he.

    ReplyDelete
  49. Ibuintan..tah apa lagu yang anak lotak..tak perasan la akak.he he..

    ReplyDelete
  50. kikikii...hilang rasa marah..kelako pulak!!!

    ReplyDelete
  51. sya..dalam sakit2 hati akak pun gelak jugak..

    ReplyDelete
  52. Lovely kitchen
    E-na marah dan gelak bersatu..he he

    ReplyDelete
  53. saya yg baca ni klaka la kak...cuba kalau saya yg berada dlm situasi akak tu, kol2 tak angkat..mesti saya pun hangin satu bdn...huhu...

    klaka sbb bila dah tukar ringtone, tak ingat lak ringtone tu fon kita punya lagu..kengkadang saya pun mcm tu kak..hehe....

    ReplyDelete
  54. hahahaha... boleh plak tak tau hp sendiri bunyi... hehehehe

    ReplyDelete
  55. wahida...tu la kan..tak nak tukar2 ringtone dah..menusahkan..

    ReplyDelete
  56. dwaty..tu la tu kan..bunyi henpon sendiri pun tak perasan..

    ReplyDelete
  57. hahahahaaa... sweet je n3 kak ni...
    layan jer lah kak.. nak hangin pun nak buek camno dah ringtone baru tukor, mana nak pasan.. ;)

    ReplyDelete
  58. assalam yong..tu le dia kan..tak perasan la tu

    ReplyDelete
  59. kalo bdk leh je jentik2.ni org tua laki kita pulak.urut dada jelah.merajuk le sikit.tgk dia pujuk tak?nak tnya, kalo kk Erna merajuk suami kk erna pujuk tak?

    maaf kakak.mggu lepas blek mesia.tak sempat nak cll n sms.n mlz gara2 nak topup hp.hahaha...insyAllah bln 7.blek lama leh jumpa ya

    ReplyDelete
  60. anie..betul tu..nak buat camana kan..
    anie nak tau tau ye..memang dia pandai pujuk..yang tak suka pujuk2 ni akak le..kalau nak merajuk pun..sendiri la pujuk he he..

    ReplyDelete
  61. 30 tahun dah hidup bersama yer...wow...
    pasal telefon x berjawab tuh sabo yo lah...

    ReplyDelete
  62. astaghfirullah.... eeeiii, geram + gelak ;D

    ReplyDelete
  63. hihihihi....

    akak, senyum-senyum, gelak-gelak yus baca citer akak ni..

    Yus pun selalu hangin bila call asben dia tak angkat2..hehe

    ReplyDelete
  64. phentermine....

    People generally have this notion that loosing weight through just diet pill will be easy, but that's not so. Diet pill works well if a person consumes low-fat diet and has a habit of working out regularly. Simply popping diet pill and waiting for miracle to happen within weeks or months will only give you pain. Loosing weight is slow process that requires time and commitment, but then you really feel proud about yourself when you see yourself in the mirror and say, "Is this me." ....

    http://www.phenterminehome.com/

    ReplyDelete
  65. Papa mifz..alhamdulillah..panjang umur tahun depan genap la 30 tahun.

    ReplyDelete
  66. Mak su..betul la tu mak su..geram campur gelak.

    ReplyDelete
  67. yus..dah lepas ni akak boleh jugak..masa call tak angkat tu..hangin..he he

    ReplyDelete
  68. hehehe..

    nak tau jugak kak; lagu apa yang sampai suami akak sampai goyang kepala. Mesti lagu best..

    ReplyDelete
  69. dah jemu bunyi kucing kan, cer try bunyi ayam berkokok pulak..hehehe

    ReplyDelete
  70. Reen..saja la tu kan..tak nak bagi kita bising..he he

    ReplyDelete
  71. Fa*Atip..ye la..bunyi ayam berkokok tak de pulak dalam simpanan.

    ReplyDelete
  72. Hehe.. lawak la husband Kak Erna. Kalau Yati, langsung tak jadi marah. Kasi cubit manja sikit. ^_^

    ReplyDelete
  73. Yatie..suami akak memang macam tu..kalat tau kaka marah tu la dia..ada2 aje ceritanya..

    ReplyDelete
  74. Hahahaahahaaaaaa....biasa lah tu..
    dah lama duk sebumbung lagi lah tak faham rasa nya...bukan tak faham, dah geram sebab sentiasa kena faham..jgn marah2 k, urut dada tu.

    ReplyDelete
  75. hani@debumelukut
    memang dah faham..tapi tetap germa..he he.

    ReplyDelete
  76. hahaha...saya tergelak kak.
    kalau baru tukar mmg gitu la jadinya. tak perasan sendiri punya henpon

    ReplyDelete
  77. Hehe.. Mcm sy la hr tu kak.. Ingatkan lagu dr radio, rupo2 ehh lagu dr enpon sendiri.. Tu yg tak jawab tu.. sodap yoo donga maher zain tu nyanyi... hehe...

    ReplyDelete
  78. azz..he he azz pun samo yo..orang yang menalipon dah naik hangin talipon tak bojawab..he he

    ReplyDelete