Monday, April 25, 2011

TER..TER..APA PUN TAK TAU NAK KATA..

Assalamualaikum


Sejak dua bulan lepas..rasanya akak dah kena penyakit 
makin hari makin teruk..
tak tau nak buat macam mana dah
nak tinggal pun tak boleh..
sebab dah mulakan..
selagi tak habis..
tak boleh berhenti.

GIANT...
LOVE YOU THOUSAND TIMES
MIDAS...
MY EX & THE NEIGHBOURS
DARING WOMAN
 SIGN..
sign ni baru je habis
sedih betul cerita dia
gantinya akak malas tengok dah.

Dah habis semua siri ni akak malas dah nak tengok.
boleh ke..
boleh aje kan.
kalau dah sangkut cerita korea ni tu la dia..
susah betul..
macam penyakit pulak kan..

102 comments:

  1. owhh ingat apa tadi...cerita korea ke kak? Dulu2 saya pun terjebak juga...hihi
    Dah lama tak tengok...kalau dah mula confirm tak dapat lari punya kan kak.

    ReplyDelete
  2. assalam kak, bila terjebak ngan citer2 gini mmg kena tunggu sapai habis,n nak gak tau episod akhirnya..dulu2 saya suka gak citer korea ni, tapi la ni sibuk ngan sinetron lak heheh

    ReplyDelete
  3. hehehehe.....berhantu katanya cite korea ye kak

    ReplyDelete
  4. cerita korea tu bahaya..
    wat kita gila seketika.. :P

    ReplyDelete
  5. kasih..he he..tu la akak nak tulis terjebak ke..terjerat ke..terperangkap ke..tak tau nak cakap ter apa,,
    dengan cerita2 korea ni..memang tak boleh lari selagi tak habiskan..

    ReplyDelete
  6. kak erna... cerita korea okey lagi sebab sirinya tak sebanyak sinetron seberang tu


    kalau yg sinetron tu makan tahun baru habih

    saya layan jugak kekadang cerita korea ni

    ReplyDelete
  7. halamak...tak mooo jangkit lahh! mokwo dulu demam crite kantonis...sib baik dah pencen dah ini semua telenovela! tak jadi kerja di buatnya!

    ReplyDelete
  8. Ms.lilies..meang betul..kalau dah tengok..selagi tak sampai ke episode akhir tak berhenti..

    ReplyDelete
  9. assalam rosaliza..akak dah lama tak tengok sinetron..selalu nya siang..siang kerja jadi tak de peluang nak tengok

    ReplyDelete
  10. missgee..betul tu..tak boleh tinggal selagi tak habis kan..

    ReplyDelete
  11. salam malam erna~crite korea ni lau dah terjebak payah nak lengkang..time tu mesti tercongok depan tb.lame dah mommy tak tenguk...

    ReplyDelete
  12. ibuintan..cerita seberang tu..malas akak nak menunggunya..panjang berjela..cerita kore ni..2 siri je seminggu..kalau tidak lagi cepat habis kan..

    ReplyDelete
  13. mokwo..he he..jangan jangkit la ye..susah nak baik nanti..

    ReplyDelete
  14. mommylavender..tu la pasal..anak2 la ni..dia orang tau maknya suka..siap bagi tau..canel korea dengan nombor2nya sekaali..dah terjebak..he he..

    ReplyDelete
  15. salam

    wah peminat korea jugak..

    ReplyDelete
  16. kak......

    memang berhantulah korean siri nih ;p

    tak boleh tinggal
    comel je dengar diorang bercakap kan?

    ReplyDelete
  17. tipah pon suka layan citer korea kak...tapi skang nih sangat takut nak terjebak dah...sebab awal2 lagi dah taw, mang tak mampu nak bagi komitmen nak ngadap citer korea tu hari2...hehehehe

    ReplyDelete
  18. satu2 cerita kore yg kakngah tgk.. winter sonata.
    sekarang ni dah TERlayan sinetron endon hihihi!!!

    ReplyDelete
  19. Imanshah..mak cik peminat siri korea..he he..

    ReplyDelete
  20. sya..memang betul sya..dah terikut dari awal..susah betul nak lari..

    ReplyDelete
  21. Tipah.betul la tipah..sekarang ni dah tak boleh nak elak kan diri dah..hari2 nak ngadap canel korea..
    cerita nya pulak..best2 tu.

    ReplyDelete
  22. kak ngah..dari zaman winter sonata lagi akak dah layan..he he..

    ReplyDelete
  23. seb baik saya tak tersangkut lagi kat citer korea ni..

    saya mabuk sinetron aje..hehhe
    tapi masih under control..hehee

    ReplyDelete
  24. dulu nadiah rajin gak tgk cerita korea & jepun tapi la ni malaaaaaaaaassss ya amat. satgi kalau mula tgk mesti jadi addict. jadi, baik takyah mula tgk balik :D

    ReplyDelete
  25. Aslmkm Erna.
    :) Kiranya gian citer Korea ya?
    Hmmm, kena la cari penawar sendiri.
    Elok juga la Kak G tak terjangkit. Haru juga tu. Kan?

    ReplyDelete
  26. Salam akak..
    amboi!!!..akak ni peminat cerita Korea rupanya....saya tak berani nak mula kak..sebab kalau dah mula...tak boleh tinggal...asyik teringat aje..macam "pungguk rindukan bulan"..he..he..tapiiii..kadangkala layan jugak....he..he..

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum...


    tu la pasal...kalo dah terjebak, susah nk berenti..

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  28. sapo suruh cari penyakit hehe gaso kan

    ReplyDelete
  29. Tie pun hantu citer korean.Ada satu movie tu ada 10-12 part je, tengok kat youtube... err... pelakonnya Daniel Henney (Seducing Mr Perfect). Memang kelakor betul. Tak boleh buat kerja lain selagi tak abis tengok!

    ReplyDelete
  30. tol kkErna...kalo dah ada cito yg best...iiissshhh...ssh tol nak dipisahkan.sggp ambil cuti.gahahaha.....

    ReplyDelete
  31. memang penyakit. sebab tu kakpah malas nak mulakan. orang citer pasal siri itu siri ini kakpah taktau sebab tak ikut.
    kalau dah kena penyakit ni, memang tak leh tinggal dah..

    ReplyDelete
  32. pas tu la kaklong maleh nak layan cito bersiri ni...
    sekali dah terjobak...!
    ketagih jadi ea...

    ReplyDelete
  33. Oh..oh... erna mengikuti cerita korea ya. Kakak kalau ikut hati teringin menonton tv selalu, tetapi dek kerana anak-anak jarang menonton. Tak satu pun list Erna bagi kakak tahu. Ketinggalan zaman kan....

    ReplyDelete
  34. sarah..kalau dah tersangkut memang la susah nak lepas.

    ReplyDelete
  35. Nadiah..elok la jangan mula..kalau dah mula memang tak boleh nak tinggal..he he

    ReplyDelete
  36. wkmsallam kak G..memang haru kalau dah jangkit.
    penawarnya bila cerita habis je kak G..

    ReplyDelete
  37. salam kembali azi..pungguk rindukan bulan? he he..memang betul la tu.
    kalau tak tengok cam tu la rasanya.
    seseklai layan juga azi..seronok..sampai kan kita pun terikut emosinya masa tengok tu..

    ReplyDelete
  38. BE..waalaikumusalam..
    memang betul..dah terjebak teramat la susah nak tinggal

    ReplyDelete
  39. zino..ha ah la tu la dio..tak do ponyakit cari ponyakit kan..

    ReplyDelete
  40. Tie..akak tak tengok kat youtube..tengok tv..tu pun susah jadinya bila dah terjebak..he he

    ReplyDelete
  41. anie,nagoya..sampai sanggup cuti anie..he he..tu la dia penyakit cerita bersiri korea ni kan..

    ReplyDelete
  42. kak pah..memang patut kak pah tak ikut..tok sah la berjangkit ponyakit ni..memang susah dibuek e..he he

    ReplyDelete
  43. kak long tu dio..memang susah bilo dah tekono ponyakit ni..nasib baik tak bojangkit kan..

    ReplyDelete
  44. kakzakie..tak apa..tak ketinggalan zaman pun kalau tak tengok..kalau dah tengok susah jadi nya..

    ReplyDelete
  45. Akak dah tersangkut citer korea jugak ye... adoiyai... dah sama dgn sya tu.. anie malas nak layan...layan kat TV je...hehehe

    ReplyDelete
  46. ati tak sanggup nk tgk drama2 korea ni

    sbb nya ...

    takut jadi mcm kak erna lah..huhu

    ReplyDelete
  47. "hehhehe..ingatkan apa tadi,ingat penyakit apa...saya pun dulu macam tu lah.start tgk,dah tak leh stop...korea ker filipina ker,mexico ker...tp skrg ni dah malas nak start tgk..kdg2 jer,pas tu asyik dok pok pok pok pek tanya anak..sbb tak tau citer.."

    ReplyDelete
  48. oooo cerita korea rupanya.. biasa la tu, bila dah skali terjebak, mmg gian jadinya.... hehehe....

    ReplyDelete
  49. anie..akak tengok cerita bersiri di tv la tu..dah mula susah nak tingggal..nak jugak tau ending dia..he he

    ReplyDelete
  50. Ati..he he..ye la dah jadi macam akak susah kan..nak kemana2 pun asek teringat je.

    ReplyDelete
  51. reen..ye ke...yahoo..ada kawan..he he

    ReplyDelete
  52. Piasara..dulu akak suka jugak tengok cerit filipina..sekarang ni..cuma satu je..canel korea aje..

    ReplyDelete
  53. chekna@mamaziyyad,,
    betul tu..jangan terjebak..bila dah tertengok tu..memang susah nak lepas..

    ReplyDelete
  54. hehehe..akak pun dah terjebak dgn drama Korea ya....K-Pop akak layan ke? :P

    ReplyDelete
  55. Daddyziyyad..akak tengok kat tv je..tak tau pulak k.pop..cerita korea jugak ke disitu

    ReplyDelete
  56. Salam Erna...Dulu saya pun macam tu sampai pergi holiday pun sanggup duduk kat bilik selagi cerita tak habis.

    ReplyDelete
  57. jangan mulo yo kak...kan dah ketagih...

    bulih nyobab putus kawan tu kak oooii...heheheh

    ReplyDelete
  58. assalam zaitun..memang teruk kan..tak tau lah sampai bila ni.

    ReplyDelete
  59. acik..dah temulo..nak buek camano..
    iush..dasat tu cik..tak kan sampai penyobab putus kawan..takut lak e..

    ReplyDelete
  60. emm yana nasib tkde astro n yg sewaktu dgnnya...so tkde la teraddict...cuma addict dgn blog je..hehe

    ReplyDelete
  61. maya..memang selamat..he he

    ReplyDelete
  62. ibusayang..takutkan..berhantu

    ReplyDelete
  63. Ingat ke kak Erna ter apa tadi. Haha, tu yang Yati malas tengok tv tu. Sekarang tak sangkut dengan mana-mana cerita pun. Akak tengok citer korea channel berapa?

    ReplyDelete
  64. yatie..sekarang ni memang betul2 susah nak lepaskan diri..he he..
    akak tengok canel 393..

    ReplyDelete
  65. kak, saya suka juga tgk ceter korea..selalu nangis sorang2 kat dpn tv..hehe tapi sekrng kalau layan alamat dapur tak berasapla jawabnya..:)

    ReplyDelete
  66. Haha... Sy skang ni takde dah sangkut sangat kat tv.. Cuma tengok citer asmara dgn citer filipina kek tv3 tu je..

    citer yg ganti trilogi cinta tu pon sy tak tengok sangat...

    ReplyDelete
  67. assalamualaikum kak:)

    uhh!ingat apa tadi..;)
    wanna to know..
    bila dah merasa bahana citer Rosalinda dulu2..menjak dari tuuu...dah serik nak tgk2 citer dah..heheh:)

    ReplyDelete
  68. Nieza..he he tula dia..masa tengok epidoe akhir sign tu..menangis sungguh2..nasib baik tengok kat bilik sorang2 kot tak malu akak dengan anak2 yang dah besar.

    ReplyDelete
  69. azz..nak buek camano azz..asal e.. tengok sambil2 lipat kain..sudah he..terlopong..sampai kain tak berlipat..ha ha.

    ReplyDelete
  70. waalaikumusalam tini..
    dulu2 akak tengok cerita kantonis..masa tu man in the net kalau tak silap tajuknya.
    cerita rosalinda dan yang sewaktu dengannya..akak tak tengok..sebab selalu pakaian nya seksi..malu ngan anak2

    ReplyDelete
  71. ingat apa tadi.. biasalah kan kak kalau dah tgk cite tuh.. mesti rasa xbest bila abis siri

    ReplyDelete
  72. iina..tak de apa..cuma tersangkut dengan drama bersiri je..

    ReplyDelete
  73. salam malam erna~ wat gapo tu...hee

    ReplyDelete
  74. itu da kira dahsyat kalau ter ter tonton cerita korea..hehe
    kalau kat umah tu mak kami duk tgk citer indonesia ,rasanya satu hari ada 5 6 citer indon ape..

    ReplyDelete
  75. oh minat ceta korea..sebenarnya klu ada masa, seronok tengok cetanya, kadang jiwang2 yee..

    ReplyDelete
  76. dah lama saya tak tengok citer drama bersiri dari luar, mmg takut kena penyakit itu kak. penyakit yg bila tiba citer tu nak tunjuk kat tv kita jadi tak tentu arah, nak pergi mana pun tak boleh sbb nak menunggu sambungan dari citer semalam...tak sabar nak tahu apa berlaku lepas tu.. hehehehe penyakit apa nama ni ya kak?

    ReplyDelete
  77. saya pulak peminat tegar siri desperate housewive...tak tgk tak boleh tidur lena...serius!!

    ReplyDelete
  78. adoi! lama tak layan kak... kalu mula mmg susah nak benti.. skrg layan philipino.. marimar... huhu

    ReplyDelete
  79. hehehe..salam kak...ingatkan aper la tadi. Dah lama tak tengok citer bersiri...kalau sempat tengok, kalau tidak, tidak lah..hehehe. Kang tersangkut susah..huhuhu

    ReplyDelete
  80. sib baik.ingat sakit apa tadi.tak percaya la kalau tak tengok citer ganti tu ;-)

    ReplyDelete
  81. ho ho ho .. saya SUDAH CUKUP utk tidak memulakannya LAGIK..

    selalunya tiny terkandas sekerat jalan kak.. dh tak hagak2 punya pulun ikut sirinya, tapi yg minggu akhir tu ler tak dpt tgk.. rasa nk bakar tv pon ada gak!.. kehkehkeh..

    jadinya, saya memutuskan utk NO MORE.. NO MORE!!.. hehehe..

    ReplyDelete
  82. salam kak hehe,,ingatkan apa yang ter..ter..ter tu..suri dah tak boleh layan kak..anak2 asyik tengok katun je

    ReplyDelete
  83. haha, akak ni? Saya tak pernah lg syok tgk citer koream, sbb mmg tak pernah layan kot..:)

    ReplyDelete
  84. kak,
    saya dah lama tak follow drama korea...

    ReplyDelete
  85. betui la kak..sbb tu sy malas nk start tgk drama korea nih..conpemm xleh stop tengok punyer..hehe! last tgk citer 'thank you' kt tv3 x lama dulu..adoyai mmg sedih!! malas nk start buka channel KBSW kt astro tu takut terjebak..huhuu!!

    ReplyDelete
  86. mommylavender..
    tak buat apo..tengok tv je..he he

    ReplyDelete
  87. LifeKami..mak cik malas nak tengok sinetron panjang sangat..

    ReplyDelete
  88. sal..memang minat..dulupunya cerita jiwang..sekarang suspen..he he..

    ReplyDelete
  89. Assalam yatie..memang bagus tak mula tu..kalau dah mula memang tak berhenti..he he

    ReplyDelete
  90. wahida..memang betul kan..kalau kita dah sangkut dengan satu2 cerita..

    ReplyDelete
  91. sariyusa..akak tak dapat nak tengok marimar..belum balik kerja tu..

    ReplyDelete
  92. mok cik Azwa..baik jangan tengok..he he..lagi pun kan azwa sentiasa sibuk..tak tau hujung pangkal nanti..he he.

    ReplyDelete
  93. Irfa..memang betul dik..tak mau tengok dah..kalau tertengok tu tak tau lah..he he..

    ReplyDelete
  94. Tiny..he he..dulu2 macam tu la..asal episode akhir je..melepas..
    kali ni..cerita tak panjang sangat..kejap je habis..sempat le tengok episode akhir..

    ReplyDelete
  95. salam kembali ati..mai le..he he

    ReplyDelete
  96. suri..elok tak tengok tu..sussah kalau dah terjebak..

    ReplyDelete
  97. yus..anak2 le tu..dia tau mak nya suka..siap bagi tau canel brape..sekali tengok..best pulak..tu yang sangkut tu..

    ReplyDelete
  98. yong..elok tu yong..tok sah mula..susah..

    ReplyDelete
  99. inahar..betul tu doc..jangan mula..dah sangkut susah..

    ReplyDelete