Followers

Friday, April 8, 2011

DALAM DILEMA

Assalamualaikum..

nak masak apa untuk minum  petang nanti  ye

Pisang kapas nak buat lepat..tapi daun pisang belum beli


 goreng pisang tanduk ke..
atau pun goreng ubi kayu atau buat pengat ubi kayu.
sempat fikir lagi ni..
ada idea?
terima kasih

60 comments:

  1. pengat ubi kayulah k.erna, tak pun rebus je cicah kelapa kena pulak dengan kopi o...layannnn...

    ReplyDelete
  2. ubi kayu rebus cicah sambal tumis...

    ReplyDelete
  3. emm mak yana kan,dia tumiskan bwg putih,merah,bilis n serbuk kari sikit,nk pedas letak cili boh sikit...bg kuah2 sikit pastu rebus ubi2 tu smpai kering airnya...emm sedap :P

    ReplyDelete
  4. semuanya saya suka
    buat lah apa je, yang penting hantar sini sikit ye kak...hihi

    ReplyDelete
  5. kak, goreng pisang pun sodap..hehe

    ReplyDelete
  6. goreng pisang tanduk pun sedap kak...lepas tu jangan lupa pos sini sikit ya...hihihi

    ReplyDelete
  7. pisang tanduk tu goreng dulu. lambat goreng nanti dia ranum, dah lembek. Nak buat lepat tu boleh tunggu dulu. Besok pun sempat. Takde daun pisang buat cekodok pun jadik.
    Ubi pun boleh tunggu.
    Harini pisang goreng.
    Besok lepat pisang.
    Lusa ubi.

    weh.. hanta sikit kek sini ha...

    ReplyDelete
  8. Ikut kata kakpah tu elok sangat. Lepat pisang dan ubi kayau boleh tunggu. Pisang tanduk mana boleh lama....

    ReplyDelete
  9. pisang tanduk tu..kegemaran saye...

    lepat ubi pun sedap jugak kak erna...

    ReplyDelete
  10. eh..mata ni nampak ubi je...

    ubi rebus cecah sambal...sedap..

    ReplyDelete
  11. kak erna.............. kedua2 tu boleh di buat sira....... sdapnyer

    ReplyDelete
  12. ubi rebus saja kak, walau simple tapi sodap di makan dgn sambal ikan bilis atau dgn kelapa... mana aku nak cari ubi kayu ni..ish ish ish macam teringin lak nak makan ubi rebus...hwaaaaa..

    ReplyDelete
  13. Goreng pisang je, kak. Sambil pekena kopi o petang-petang. Sedap! :)

    ReplyDelete
  14. akk lepat tu buat esok ke lusa, daun pisang xdak lg tu.

    ari mkn ubi rebus je lah, kalo goreng nnt kolestrol pulak hehee

    best byk benda yg boleh akk buat

    ReplyDelete
  15. Salam kak,
    Akak,kalau saya, saya suruh akak buat pengat ubi kayu..tapi tambahkan sikit susu cair...emmm..mesti abang akak suka...pastu pisang tu, akak goreng..makan dengan kopi o....alangkah enaknya....bila makan jgn lupakan saya ye kak...he..he..

    ReplyDelete
  16. salam kak erna..wah.kalau akak buat pengat ubi..jangan lupa suri tau..sedapnya...

    ReplyDelete
  17. akak ni buek kaklong terliur yo la...semuo ea sesodap kalau dibuek minum potang..tapi dulu an pisang tanduk tu,kang lombik...nanti makan myk deh kan?

    ReplyDelete
  18. ermmmmm....
    kalaulah dekat..maunya singgah umh akak join sekali makan bermenukan pisang +ubi niii...;)

    ReplyDelete
  19. saya pun ada 3 bii pisang dah masak atas meja.. pakwe dah sound suh buat cekodok.. esoklah buat sarapan

    ReplyDelete
  20. wah pandai memasak ni akak...saya masak kat warung je lah..huhu

    ReplyDelete
  21. Jun Aina..pengat ye..memang sedap tu..boleh saja.

    ReplyDelete
  22. kak ngan ubi rebus pun sodap..

    ReplyDelete
  23. Mayana..tak pernah cuba lagi cara tu..
    kalau letak gula dan rebus sampai kering tu pernah buat..

    ReplyDelete
  24. kasih..kalau dekat..kompom akak hantar..serius..tak tipu..he he..

    ReplyDelete
  25. nieza..goreng pisang makan panas2 cicah pulak dengan cili kicap..memang sedap..

    ReplyDelete
  26. yus..goeng pisang memang sedap bila dimakan dengan kicap pedas kan..

    ReplyDelete
  27. kak pah..mokasih kak pah..teratur kak pah bagi menu e..
    kalau dokek boleh ajak kak pah sini.makan sesamo..

    ReplyDelete
  28. kakzakie..memang betul tu..pandai kak pah menyusun nya kan..

    ReplyDelete
  29. ainnoraini pisang tanduk tu..akak pun suka jugak buat pengat..anak2 pun suka..

    ReplyDelete
  30. sal..memang sedap ubi rebus tu sal.

    ReplyDelete
  31. ibu guru..sira tu..yang kita rebus letak gula tukan..

    ReplyDelete
  32. yatie..yelah ubi rebus makan dengan kelapa campur gula kan..sedap tu..

    ReplyDelete
  33. yatie..gorang pisang memang sedap..cuma kopi o je kak tak minum..
    akak minum air sirap ganti kopi o..

    ReplyDelete
  34. asalam rosaliza..akak mulanya tak terfikir pun nak rebus ubi tu..bila ramai yang tulis tadi..terus akak teringin nak rebus..

    ReplyDelete
  35. azi..akak tak lupa kan azi tau..kalau dekat..dah tentu kita boleh makan sama2kan..

    ReplyDelete
  36. suri pun suka pengat ye..
    nanti kita buat sama2 ye.

    ReplyDelete
  37. kak long..boto tu..pisang tanduk diduluan masak e..
    buek pongat pun sodap tu kak long.

    ReplyDelete
  38. assalam tini..boleh bebeno..mai la singgah..boleh kita makan sama2..

    ReplyDelete
  39. iina..akak teeingat iina cerita..pakwe iina tu..peminat setia cekodok.
    nasib baik kat sana pun ada pisang kan..kalau tidak susah juga iina nak buatkan dia cekodok kegemaran dia..

    ReplyDelete
  40. IMANSHAH..boleh masak je..bukan la pandai..

    ReplyDelete
  41. org pun tk taw lg nak watpe pisang tu..tgu dia msaak sket kot..goreng jer.. ;)

    ReplyDelete
  42. Aslmkm.
    :) Buat je apa yang rasa lebih teringin ... kalau rajin & ada orang yang akan makan, buat jer ler semua!

    ReplyDelete
  43. Tihara..ye la..gorang dan buat pengat

    ReplyDelete
  44. wkmsalam kak G..
    memang ada yang nak dan suka makan dirumah ni akak G..tu yang suka masak tu..

    ReplyDelete
  45. Akak buek la sumo2 tu kak.. Pehtu hantar somangkuk kek rumah sey ni haa... hehehe...

    Maleh mek amek nak main masak2 skang ni...

    ReplyDelete
  46. kak erna wat saspen tau..ingt delima apake nyer..hihi

    ReplyDelete
  47. mesti akak da masak sme tu smlm..hehe

    ReplyDelete
  48. biasa tak minum petang, terus makan malam je.huhu

    ReplyDelete
  49. azz..kok dokek..sonang la kan..
    nak buek camano azz..maleh ytak malaeh..totap kono buek..

    ReplyDelete
  50. izah..sesekali buat tajuk gempak sikit..he he..sori izah..

    ReplyDelete
  51. sarah-najwan..ada yang belum..lepat tu nak buat ari ni atau esok..yang lain dah selesai..

    ReplyDelete
  52. cik gu den..dah minum petang ni..malam tak makan dah he he.

    ReplyDelete
  53. wah ini semua membuat saya lapar bila jauh dari tanah air

    ReplyDelete
  54. en.mamai..jauh dari tanah air?? dah kemana pulak kali ni.
    walau dimana saja..semoga dirahmati

    ReplyDelete
  55. sy ada idea nk tumpang makan ley tak kak hehe

    latest entry : Pahala Yang Berterusan~

    ReplyDelete
  56. den makan cekodok pisang tadi hehe

    ReplyDelete
  57. anis anisa..tumpang makan..boleh3..mai singgah sini

    ReplyDelete
  58. zino.nak makan timpan pisang meh sini..

    ReplyDelete
  59. Semuanya buat apa pun sedap!

    Kuih atau makan petang yang moderen ni saya kurang sikit kak..


    * Lama tak makan talam ubi.

    ReplyDelete
  60. reen..dah siap masak pun semuanya..he he.

    ReplyDelete