Followers

Thursday, April 14, 2011

PATAH HATI..ADUHAI..

Assalamualaikum..

Aduhai..macam mana boleh jadi macam ni..
Macam mana pecah dan patahnya cermin mata ni..
macam tu jugak la hati akak.
Tolong...

Nasib baik ada satu lagi
Tapi cermin ni paling akak suka pakai dirumah..
maklum le.umur dah meningkat ni nak potong bawang pun nak guna cermin mata.
Boleh ke digam ye..

Terima kasih pada noorsafone
yang mengingatkan akak supaya
ambil award..
cantik 
memang akak suka dengan
bunga ros ni..
terima kasih.


56 comments:

  1. Kak... kadang yang paling kita sayang tu lah yang patah..kan? Boleh gam ke..nanti senget sebelah tu...heheheh

    ReplyDelete
  2. salam Erna..sila amik award utk follower storyofmama ok..tq.

    ReplyDelete
  3. anie..tu la dia kan..cermin ni ringan..selesa dipakai sepanjang hari dirumah..
    akak terlupa letak dalam bekas lepas pakai..ter..pecah kena handsbag..

    ReplyDelete
  4. salm kembali noor..insyaallah.nanti kita akak ambil ye..

    ReplyDelete
  5. Kak, sy punyo spek ado duo ni haa... Tak pakai pon sobab tak tengok bola... hehe..

    Akak amek la kok nak pakai... haha..

    Mano buleh gam kak.. sobab cermin tu dh pocah sekali... Nanti takut termasuk pulak serpihan kaco tu kek dalam mato.. Bahayo tu...

    ReplyDelete
  6. azz..adoi ai..raso nak meraung ni azz..pocah ceromin tu macam pocah hati sekali..ha ha..ceromin yo..800 azz.lom masuk bingkai..nak nangih ni..nak buek baru..mahal bona tu..lamo baru dapek nak ganti..huwaa...

    ReplyDelete
  7. Aslmkm.
    Dah sampai masanya tu ... Kak G pun selalu juga jatuh sebelah.
    Kena ganti baru saja la kan?

    ReplyDelete
  8. Macam tak boleh digam la, kak. Mungkin lain kali buat spek, kak Erna boleh cuba yang plastik? Tahan dan lebih murah sikit rasanya.

    ReplyDelete
  9. dia suruh beli yg baru la tu kak..haha boleh dpt cermin mata baru la nanti..:)

    ReplyDelete
  10. aduhai..terbanglah duit..sabo je yee moga dapt pengganti baru yg lebih baik..

    ReplyDelete
  11. cermin mato yg boleh tuka kalo tu ko? alahai... taruk seletape boleh kot hehe...

    ReplyDelete
  12. kak,yg baru tak sodap nk pakai kak kan?

    ReplyDelete
  13. ala..sian kak erna

    ati ada 2 cermin mata

    1 dlm keta ..khas utk drive saje

    1 dlm rmh ..kot2 tgk tv tak clear...hihi

    ReplyDelete
  14. Wkmsallam kak g..betul la tu kak g..dah sampai masanya tu..kena redho aje kan..

    ReplyDelete
  15. Yatie..ye la tak boleh nak selamatkan dah..
    kena tungu lagi la baru boleh buat rasanya..kena kumpul dana dulu..he he..

    ReplyDelete
  16. nieza..lambat lagi la nak dapat yang baru nampaknya.

    ReplyDelete
  17. sal..tu la nak kena terbang duit tu la yang nak kena tunggu tu..
    bajet lari..

    ReplyDelete
  18. zino..yo la tu..tu yang frust tu..
    kok boleh boh selotape tak po..tapi kok menggangu pandangan pulak..he he

    ReplyDelete
  19. kak long tu la..nak nangih raso e tu..kalau yang baru nak sesuaikan dongan mato laie..

    ReplyDelete
  20. Ati..memang kesian ngan akak ni kan..
    selaalu nya nak buat cermin akak rancang dulu..simpan khas untuk tukar..ini tiba2..mau tak parah akak..

    ReplyDelete
  21. eh!rasanya dah penah citer psl spek patah ni?dulu dah kena kan?dia nak suh buat spek baru la tu
    :-)

    ReplyDelete
  22. saya punya cermin mata hitam kesayangan dah lama patah tak berganti. nak beli yg design cenggitu jugak!

    ReplyDelete
  23. mana boleh gam tu kak. Kena ganti barulah nampaknya.

    Beli yg lagi cantik ya kak...:)

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum my dear sis:)

    er..er...akak patah hati sebab cermin mata pecah tuu ekkk...
    Memang kes sayang sangat2 nihh!!

    :):)

    Moga akak sihat2 di sana yaa:)

    ReplyDelete
  25. Assalam kak, saya ni faham sangat lah perasaan org rabun, kita pun rabun gak kak, kalo patah lg la tak keruan kan, saya selalu salah letak jer, nk cari minta tlg ank2 heheeh

    cantik ros tu, saya pun suka

    ReplyDelete
  26. eem cam tk boleh di gam je tue...tkpe nanti beli yg baru yg lebih kurang cam tu yer...nk wat camana kan dh patah...

    ReplyDelete
  27. alahai kak, mcm mana boleh sampai patah tu kak...
    kalau saya patah mcm tu, mmg saya tak nampak apa dah...sbb saya rabun teruk...

    apa kata akak buat baru je kak...

    ReplyDelete
  28. xpa kak..beli yg baru..yg bikar mcm org muda tu..mesti menarik..

    ReplyDelete
  29. macammana boleh pecah cermin tu kak? nasib baik ada lagi satu... takpe lah nanti buatlah lagi satu, jodoh akak dgn spek tu setakat tu je, nak buat camna kan?

    ReplyDelete
  30. sekom.

    mcm mana boleh pecah.nak beli kat mesia kira mahal jg ya?

    ReplyDelete
  31. k.erna...
    aina kalau tak ada cermin mata jawabnya macam org buta. nikmat mata yang telah di tarik Allah...syukur masih boleh melihat walaupun menggunakan cermin mata...

    pegi mana2 pun mesti bawak cermin mata standby...

    ReplyDelete
  32. dik ifa..spek yang sama la tu..dulu belum pecah teruk macam ni..masih boleh dibaiki,,
    kali ni..teruus tak boleh diselamatkan dah

    ReplyDelete
  33. GB..tu la kan..sayang sangat..bukan senang nak buat yang lain.

    ReplyDelete
  34. yus..tu masaalahnya..tak boleh dibaiki dah..nak buat lain tu la yang masaalah..he he.

    ReplyDelete
  35. Salam Akak..
    Akak...sayangkan cermin mata tu patah!..tapiii..tak palah kak..dia suruh beli baru tu..akak janganlah patah hati, mana tahu yang baru nanti...lagi sesuai dengan akak...lagi cantik gitu....dan nanpak lagi muda 10 tahun...saya tengok sekarang ni macm2 feshen..he..he..

    ReplyDelete
  36. Waalaikumussallam tini..
    memang akak sayangkan cermin tu dan yang lagi sayang duit yang akan kena keluar sebab nak buat yang lain..
    tapi..dah setakat itu je dia berbakti pada akak kan

    ReplyDelete
  37. salam kembali rosaliza..terima kasih memahami.
    keciwa ya amat rasanyakan..tapi nak buat camana..dah ditakdirkan macam tu.akak kena redho.

    ReplyDelete
  38. sekarang ni macam2 fesen cermin mata kat pasaran...cantik2. Pecah tak pe kak, boleh beli yg baru :)

    ReplyDelete
  39. wahida..memang betul tu.bila cermin tiada..rasa gelap gelita.
    nak potong bawang dan siang sayur pun tak jelas..

    ReplyDelete
  40. sarah-najwan..buat baru tu yang lambat lagi tu..tapi tak boleh la..buat yang macam orang muda punya..he he..tak sesuai..

    ReplyDelete
  41. SMM..ye la..jodoh akak dengan cermin tu dah berakhir...nak buat macam mana kan..memang sayang..cermin tu ringan..tapi mudah pecah pulak..

    ReplyDelete
  42. anie,nagoya..nak buat camanakan..dah terhimpit kali kedua..kali pertama..boleh diselamatkan..kali kedua..terus habis..tak boleh diselamatkan lagi dah..
    lama anie senyap..sibuk ke..

    ReplyDelete
  43. Aina..memang betul..nikmat mata..telah ditarik..tapi aina muda lagi dah kena kan..
    macam umur akak ni memn\ang dah patut..
    kelabu dunia rasanya kalau tak de cermin.

    ReplyDelete
  44. azi..memang sayang sangat..cermin tu ringan..pakai sepanjang hari pun tak sakit hidung ke belakang telinga ke..tpi tu la..kelalaian akak bawa padah..
    lupa nak letak dalam bekas..letak aje atas katil pulak tu..
    dah nasib cermin tu..dah sampai masanya..
    azi..macam mana cantik pun cermin yang akak akan buat..tak kan boleh jadi muda sepuluh tahun..he he..

    ReplyDelete
  45. kasih..nak buat baru tu yang berat tu..tapi..kena jugak buat..perlu sangat kan..

    ReplyDelete
  46. Maya..memang dah tak boleh dah..terpaksa rela aje lah berpisah dengan nya..

    ReplyDelete
  47. kak.. kalau cam tu dh ghopernyer... hukum buang jek dah..... kehkehkeh!!

    kakngah tetiap tahun mesti ganti comen mato sebab comen mato kerap cedera parah. asek kene kokak dek anak2 jek.. huhuhu!!!

    ReplyDelete
  48. xleh salotape jek ke kak hehehe ;)

    ReplyDelete
  49. kak nga..masalahnya bukan anak yang kokak..mak yang cuai..he he

    ReplyDelete
  50. iina.kalau lah boleh disalotape..bahagianya akak..he he..

    ReplyDelete
  51. Oh.. kesian Kak Erna.

    Tak pe laa... kena buat yang baru fesyen gitu juga la, tapi susah nak cari bingkai yang serupa, kan.. terutama yang jenis lama. Tie punya entah berapa tahun umurnya, dah senget, hehe..

    ReplyDelete
  52. Dah sampai masa tu kak.

    yang lama tu simpan sebab ada sentimental value...

    ReplyDelete
  53. Kak Erna,
    Beli baru je..
    Dengan hati terbuka..
    Pasti hati akan suka :)

    ReplyDelete
  54. tie..nak buat camanakan..salah sendiri..
    akak nak bertenang dulu..bari fikir nak buat baru..he..he..

    ReplyDelete
  55. reen..betul la tu .dah sampai masanya kan.nak buat camana.

    ReplyDelete
  56. missgee..nak buat baru tu..yang kena tunggu dulu..sabar,

    ReplyDelete