JellyPages.com

Wednesday, April 27, 2011

TERINGAT

Assalamualaikum..

akak ingat lagi..pada 1 Ramadhan 2005,
 masa tu akak baru balik dari kerja shift petang(kerja diklia) 
sampai dirumah pukul hampir pukul satu pagi.
akak baru nak salin uniform..
talipun akak berbunyi

bila akak angkat akak dengar suara cemas
'na..tolong na..nawi ni tah apo kono e.'

bila dengar suara tu..akak tau dari siapa
dan akak jugak sama cemas.

dalam kelam kabut akak talipun suami akak di tempat kerja
masa tu suami akak kerja malam
akak bagi tau minta tolong dia kerumah kawan akak tu..
tengok apa dah jadi.
akak tak puas hati akak talipun pulak
kawan kawan yang lain.
Akak cuma talipun aje..mudah2an ada yang cepat sampai untuk membantu kak cik
kawan akak tu,maklum la kan..masa tu dah tengah malam
dah nak pagi pun
(akak kan tak pandai memandu
jadi itu saja cara akak menolong kak cik)
dan alhmadulillah..ada yang sampai dulu
dan membantu kak cik untuk membawa suaminya keklinik
kesihatan salak tinggi
dan ikut serta ke hospital seremban untuk menghantar suami kak cik
yang menaiki ambulan.

baru baru ni kak cik ada talipun..nawi suaminya kena lagi sekali dan telah dirujuk ke IJN
selasa lepas 19hb.April..akak dapat sms dari kak cik
mengatakan suaminya telah selamat dibedah.Alhamdulillah.

Akak teringat nak menulis disini..sebabnya tadi akak call kak cik tak jawab,
sms tak jawab..jadi akak risau
akak talipun la semua kawan2 diklia dulu bertanya.

Rupanya kak cik tak dapat menjawab..sebab diklinik,
buka jahitan katanya.
 aduhai..apa la akak ni kan..dah tua2 macam tu lah
mudah kelam kabut.

Alhamdulillah..suami kak cik sihat dan harap kawan2 semua disini 
turut sama mendoakannya 
walau pun tidak mengenalinya.


52 comments:

  1. moga ok semuanya kak...
    akak pun jgn panik2 lenkali hihihi

    ReplyDelete
  2. moga suami kakchik cepat sembuh....panik tanda kaseh sayang tu...

    ReplyDelete
  3. harap2 semuanya selamat...
    dan suami kakcik tu segera sembuh

    ReplyDelete
  4. semoga suami kakcik tu cepat sembuh dan kakErna relax ya.. jgn panik

    ReplyDelete
  5. suami kwn akak tu sakit jantung ke? moga cepat sembuh hendaknya..

    ReplyDelete
  6. kak... kita memang cepat panik bila tiba bab sakit pening ni kan..

    suka juga risau tak bertempat

    ReplyDelete
  7. "Alhamdulillah...begitulah kita di dunia ni kan..hidup sandar menyandar...."

    ReplyDelete
  8. harap semua sihat & dibawah lindungan Allah

    ReplyDelete
  9. InsyAllah kak semoga kwn akak tuh suaminya cepat baik

    ReplyDelete
  10. harap semua selamat dan cepat sembuh...amin

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum kak:)

    Moga suami kakcik akan cepat sembuh....
    Semmgnya akak seorang yang ambil berat tentang kwn2 kan..:):)Alhamdulillah...:)
    Pe2 pun..
    K erna jangan susah hati yaa..

    ReplyDelete
  12. mana tak cemas.dah lah tu kol 1am, baru blek keje.kalo kita pun dah mengelabah....

    alhamdullillah...moga suami kwn kk Erna terus diberi kesihatan yg baik.insyallah.....

    kalo kita cll mnta kk Erna dtg cam ne tu?

    ReplyDelete
  13. seronok dapek kengkawan cam akak ni kan...
    bilo la gek ea dapek jumpo kan?

    ReplyDelete
  14. Ms.lilies..alhamdulillah semuanya ok.
    nak buat camana..tang panik tu..susah nak kontrol..he he..

    ReplyDelete
  15. mommy lavender..terima aksih turut sama mendoakan.

    ReplyDelete
  16. sarah-najwan..terima kasih..akak pun harap begitu.

    ReplyDelete
  17. SMM..terima kasih..nak buat camana..tapi insyaallah..nak relax le ni..he he

    ReplyDelete
  18. Nadiah..memang sakit jantung tu yang buat pembedahan tu..tq nadiah

    ReplyDelete
  19. ibuintan..tang risau tak bertempat tu yang susah nak kawal tu kan..kadang2 tak semena mena risau tanpa tau apa sebabnya..

    ReplyDelete
  20. Piasara..betul tu..penting untuk tidak hidup menyendiri

    ReplyDelete
  21. kasih..amin..mudah2an semuanya selamat

    ReplyDelete
  22. iina..terima kasih iina..insyaallah..doc pun bagi mc 8 minggu.

    ReplyDelete
  23. waalaikumusallam tini..
    terima kasih..alhamdulillah..akak dah tenang..

    ReplyDelete
  24. anie.nagoya..aduyai..jauhnya anie mintak akak datang..ke jepun nun..
    tak pernah lagi sampai pulak tu..he he..

    ReplyDelete
  25. kak long..kan payah bona nak jumpo pun..dokek yo..bagi tau yo..jumpo la kito..he he..

    ReplyDelete
  26. Kok akak panik cmtu, kak cik tu lagi la panik... Patot ehh kito kono cool kan dio... hehe...

    Apa2pun, mudah2an semuanya solamat... copek2 sihat la hendaknya...

    ReplyDelete
  27. Semoga suami Kak Cik cepat sembuh..
    Aminnn...

    ReplyDelete
  28. Nampak sungguh kak Erna memang ambil berat dgn teman. Moga suami Kak Chik bertambah baik....

    ReplyDelete
  29. oh.sian kak cik.mesti dia sgt risau.moga dia tabah.last jumpa kakcik masa ambik kueh raya akak bagi tu la kot.

    ReplyDelete
  30. Semoga suami kawan kak Erna cepat-cepat sembuh. :)
    Bapa Yati buat bypass jantung dalam tahun 2002 kat IJN. Sekarang ni tiap hari kayuh basikal, macam orang muda. Yati pun tak larat. Hehhe..!

    ReplyDelete
  31. Salam kak...
    Bertuah kawan akak dapat sahabat macam akak...semoga suami kak cik tu cepat sembuh ye...Akak..saya dah melalui pengalaman tu..Arwah Walid saya meninggal sebab sakit lemah jantung kak...dah 5 tahun dia meninggal....

    ReplyDelete
  32. semoga Allah permudahkan segala urusan...

    dan semoga Allah permudahkan juga urusan orang yang membantu mempermudahkan urusan orang lain..

    ameen.

    :)

    ReplyDelete
  33. Alhamdulillah semuanya dah selamat.Semoga suami kakchik bertambah sihat.

    Teringat masa arwah abang operation by pass,Sihat selama satu tahun lepas tu ia pergi jua.

    ReplyDelete
  34. usihh.. takut juga bila berada dlm situasi mcm ni..

    semoga suami kakchik cepat sembuh & sihat spt baisa..


    n3 terbaru kakyong.com
    Asmara 2 episod 8 buat saya SENTAP
    Apa lagi boleh dibuat dengan buah sukun
    Yang best tentang Tweetdeck

    ReplyDelete
  35. Azz..alhamdulillah..semua selamat..
    nak buek camano azz..akak memang mudah panik..sumo kengkawan dah tau dah..anak akak pun tau..he he..

    ReplyDelete
  36. cik shinju..amin..terima kasih ye

    ReplyDelete
  37. kakzakie..amin..terima kasih sama mandoakan..

    ReplyDelete
  38. irfa..memang kak cik risau sungguh..dia pun dah ambik cuti tanpa gaji sebulan nak jaga suami dia..dan sambung pulak dengan cuti rihat..dia akan bercuti selama 2 bulan.

    ReplyDelete
  39. kak pah..insyaallah.samo2 kito berdoa.

    ReplyDelete
  40. yatie..semoga suami kak cik cepat sembuh dan sihat semula.

    ReplyDelete
  41. azi.sama sama kita turut mendoakannya..semoga suami kak cik sihat semula.terima kasih azi.

    ReplyDelete
  42. Tiny..ameen..terima kasih tiny.

    ReplyDelete
  43. zaitun..alhamdulillah..semoga terus sihat semula..

    ReplyDelete
  44. yong..memang takut dan risau..
    terima kasih yong

    ReplyDelete
  45. salam kak erna,,saya pun jenis macam tu.cepat panik..moga suami kawan cepar sembuh

    ReplyDelete
  46. kalau dalam situasi tu biasanya mmg kita akan cepat risau...

    ReplyDelete
  47. salam kembali suri..tunla kan..susah kita nak kawal [perasaan panik kita tu..terima kasih suri

    ReplyDelete
  48. beso la tu kak.. kito ni mudah comeh bilo org tipon bunyik comeh gak..

    mudah2an suami kakchik cepat sembuh...

    ReplyDelete
  49. kak ngah terima kasih..meang pun kak ngah..kalau orang tu comeh..kita mau dua kali ganda comeh..he he..

    ReplyDelete