Saturday, April 23, 2011

CERITA PENDEK

Assalamualaikum

Pagi lagi akak dah masak hari ni
masak lomak cili api ikan siakap campur terung ratna.
dah campur terung tak perlu nak masak sayur dah..
senangkan.
senang tau bukan malas he he.

Kemudian akak goreng daging letak bawang 
ngan cili potong aje.
 Masak awal sebab lepas ni akak nak keluar
dengan adik.
banyak benda dia nak beli.


ok jumpa lagi.

78 comments:

kak long said...

wah nk poie shopping ko kak?
nak kenduri yo?

kakngah said...

kak.. goreng ikan masin...
memang ngam dah tu.. hihihi!!!

~ yus ~ said...

nak pegi mana tu kak???

kak Erna said...

kak long..bukan akak nak shopping..nak noman an yo he he..

Kakzakie said...

Assalamualaikum Kak Erna,

Ewah... ini mesti nak gi shopping. Masak pun two in one. Hebat juga yg penting ada sayur dan lauk di situ....

kak Erna said...

kak ngah..memang boto tu kak nga..tapi..risau nak goreng ikan masin..ado yang darah tinggi e kek rumah ni..

kak Erna said...

yus..semua shopping complex nak jelajah hari ni..selagi tak jumpo..he he..

kak Erna said...

kakzakie..camtu la he he..akak nak senang dan cepat..tu..nak siap dah ni..

missgee said...

Wah!! pagi2 dah masak berlomak..
Bulih gumuk kalo sy tinggal
ngan kak erna :p

kak Erna said...

missgee..memang boleh..akak pun dah terlebih dah ni..he he

Cikgu Tie said...

sedap sangat nampak buah terung tu!hehehe...

JunAina said...

kak erna...

buat sambal belcan ngan ulam sikit, ngammmm...

apapun selamat berwindow shopping pada kak erna...hihihiii...

mommylavender said...

salam pagi erna.....awainya dah siap masak...sedp manu tu. seronok dapat kuar ni..nak2 lau dengan sesama pompuan....lau dgn somi payah sikit nak ronda2...tu somi mommy la, asek nak cepat jer...

gadisBunga said...

bebaik jalan kak!

ibuintan said...

wah.. dah siap masak!

bila dah masak poi jenjalan baru sonang ati kan .. kak

orang dirumah tak kelaparan

kasihredha said...

ok le tu kak.... 2 in 1 :)

Kamsiah said...

simple pun sodapppp...

Piasara said...

"amboi,awai nya masak..ooo...nak keluar gi shopping,patutlah kak...saya baru dgr hari ni terung ratna..sedap nama terung tu..hihi.."

sarah-najwan said...

ok la tu kak..
janji masak..

~ Cik Azz ~ said...

Terung ratna tu cmno goman ehh kak..? Apo lak namo ehh ratna...?

Akak noman an org poie sopping tu stenbai jugak duit kak.. mano la tau kot2 tak cukup bajet lak nnt.. hehe...

ainnoraini said...

nak gi jenjalan ye..tu yg awal dah masak...

nnt citer ye kak erna gi mane..nak gak tau..

kak Erna said...

cik gu Tie..sesekali masak terung memang sedap.laju je makan..

kak Erna said...

Aina..memang ada samnal belacanya tadi tu..nasib baik ingat nak berenti makan..he he..

kak Erna said...

mommy lavender..camtulah kalau nak keluar..awal pagi lagi dah masak..

kak Erna said...

GB..insyaallah..balik dulu kerumah ni nak solat zohor dan asar..pas ni sambung lagi..

kak Erna said...

ibuintan..ha ha..cam tu la kalau nak jalan..masak pepagi lagi..senangkan..

kak Erna said...

kasih..ye la mudahkan..

kak Erna said...

kamsiah..memang sedap.

cikceriacorner said...

salam kak..

wow bestnye..teruja tgk makanan tu..nak jugak..heheh

kak Erna said...

piasar.nak keluar kena masak awal..yang tinggal senang nak makan..

kak Erna said...

sarah-najwan..ye la kan..janji masak..

kak Erna said...

azz..terung ratna tu..terung pendek sikit tu..bukan panjag macam terun biaso tu..yang terung panjang tu namo e..Pin Tun Long.

kak Erna said...

ainnoraini..balik kejap ni..nak solat zohor dan asar..pas ni sambung lagi he he..

kak Erna said...

cikceria..kalau masak lomak memang sentiasa teruja..he he

Pn Kartini said...

assalamualaikum Kak Erna:)

aduhaii..shopping sakan nii..jeles tinie!!!ehhehe...
(..tak leh shopping..ada kelas hari niii!!huhuhu)

♥MAMASYAZA♥ said...

daging goreng kicap tu, kesukaan anak2 saya, hari2 pun takpe. nak pegi shopping nampakkkk

Hamizah said...

kak erna selalu msk best2..meniitik air liur sy nih..hehe

zino said...

takut nanti yg noman beriyo2 soping hehe

azi said...

Salam kak...saya tak pernah masak lemak cili api Siakap ...ini pertama kali saya dengar kak...mesti sedapkan Akak...baik betul akak temankan adik bershopping...mesti pegi beli barang2 hantaran kawin kan....

mamawana said...

Masak lomak cili campur torung... umak aii sodap nyo....

Ms.Lilies said...

shopping utk den skali kak hihihi

Kak Rosaliza said...

assalam kak, saya kalo tgk menu lomak kuning gini umah akk mmg teerliur di buatnya....akk g nilai ke, ni mesti sibuk ngan kenduri nnt

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Tu dah kira rajin tu kak erna. Hari ni memang malas betul. Siang tak masak pun. Untuk anak2 beli nasi ayam aje.


Utk malam ni saya buat sambal sardin aje...

sal said...

selamat bershopping kak erna, sempat pula menyediakan hidangan..alhamdulillah..

Erna said...

assalam tinie..memang sakan pun semalam bersambung sampai kemalam dan hari ini nak sambung lagi..

Erna said...

mamasyaza..dah balik pun..he he..sampai sakit kaki..baru jadi peneman tu.

Erna said...

Hamizah..masak biasa aje tu..he he

Erna said...

zino..tak..tak do pun..boto menoman ni..he he..

Erna said...

azi..akak ni kan..semua ikan pun akak buat masak lomak..he he..
akak kena teman jugak adik pi shopping azi..sian kat dia kan..

Erna said...

mamawana..memang sodap pun masak lomak tu..tak sampai malam dah licin..he he..

Erna said...

Ms.lilies..jom akak teman pulak..he he..

Erna said...

Assalam rosaliza..bila nak datang..boleh akak masak kan..
akak tak pi nilai rosa..pi seremban dan tampin aje.

Erna said...

reen..memang adamasanya kita malas nak masak kan..selalu jugak akak macam tu.

Erna said...

sal..kena la masak dulu..kalau tidak nanti kelaparan la pulak yang tinggal dirumah..

anie,Nagoya said...

nak ikut g jalan......

Erna said...

anie,nagoya..meh balik mesia..boleh ikut.

annie said...

KAK, kdg2 masak maleh2 tu yg menjilat jari kak, licin !!!

AuntyN said...

Salam Kak Erna, AuntyN terpanggil nak tinggal komen kat blog ni. Sebabnya tengok profile bunga rose merah, AN punya profile ialah orange Rose. Macam ada connection gitu ekkk...

Anyway Salam Kenal di alm Maya.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Terung ratna? Kak G tahu tahu nama: terung panjang, bulat & kampung panjang, & bulat. + ikut warna la.
Sama jugak dengan ikan. Banyak tak tahu nama! :)

Zaitun said...

Sempat juga masak walaupun nak pergi shopping.

kak ina kl said...

salam ziarah..orang nogori tak masak lomak tak sah ek..mcm abah dan omak den jugaklah tu..tak ado masak lomak seminggu tak sah.

MOKCIK AZWA said...

Bagus betul akak ni...masak dulu sebelum gi shopping hehehe... masak lomak..sedapppp

Mak Su said...

selamat bersupping kak, sodap dah lauk pauk akak tu.

Erna said...

annie..boto lah tu .tak sampai potang lauk akak tu..he he..

Erna said...

AuntyN..terima kasih..
selamat berkenalan dialam maya..
sama sama b8nga ros kan warna aje yang berlainan.

Erna said...

Wkmsallam kak G..nama terung yang pendek sikit tu..di plastik benih nya tulis ratna..saya kata lah terung ratna.

Erna said...

Assalam zai..memang kena masak dulu..kalau tak balik nanti dah penat..dah tentu tak masak dah..
bersedia awal..he he

Erna said...

kakinakl..betul tu..tak sah kalau tak de masak lomak..sekurang kurangnya seminggu sekali tu mesti ada..

Erna said...

Mok cik..dah terpaksa..he he..kalau tak masak dulu..balik nanti kita jugak yang penat.

Erna said...

mak su.dah selosai dah soping..he he..

Sari Yusa Ibrahim said...

betul punya pendek.. hik2

wahida said...

simple tapi sedap kan kak?

Erna said...

sari he he..memang pendek

Erna said...

wahida..memang sedap..

Yati said...

Masak pagi-pagi senang ya kak Erna. Jadi sepanjang hari boleh buat kerja lain, sebab lauk makan dah siap. :)

Erna said...

yatie..betul tu..akak meang kalau hari cuti masak pagi2..senang nak kemana2..

dangarumbia said...

Tie tak pernah lak masak lomak cili api masukkan terung. Nanti nak cuba laa... suka makan terung gak!

Erna said...

assalam tie..akak biasa campurkan terung..sebab dari kecik dulu arwah mak biasa buat..