Saturday, April 23, 2011

CERITA PENDEK

Assalamualaikum

Pagi lagi akak dah masak hari ni
masak lomak cili api ikan siakap campur terung ratna.
dah campur terung tak perlu nak masak sayur dah..
senangkan.
senang tau bukan malas he he.

Kemudian akak goreng daging letak bawang 
ngan cili potong aje.
 Masak awal sebab lepas ni akak nak keluar
dengan adik.
banyak benda dia nak beli.


ok jumpa lagi.

78 comments:

  1. wah nk poie shopping ko kak?
    nak kenduri yo?

    ReplyDelete
  2. kak.. goreng ikan masin...
    memang ngam dah tu.. hihihi!!!

    ReplyDelete
  3. kak long..bukan akak nak shopping..nak noman an yo he he..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Kak Erna,

    Ewah... ini mesti nak gi shopping. Masak pun two in one. Hebat juga yg penting ada sayur dan lauk di situ....

    ReplyDelete
  5. kak ngah..memang boto tu kak nga..tapi..risau nak goreng ikan masin..ado yang darah tinggi e kek rumah ni..

    ReplyDelete
  6. yus..semua shopping complex nak jelajah hari ni..selagi tak jumpo..he he..

    ReplyDelete
  7. kakzakie..camtu la he he..akak nak senang dan cepat..tu..nak siap dah ni..

    ReplyDelete
  8. Wah!! pagi2 dah masak berlomak..
    Bulih gumuk kalo sy tinggal
    ngan kak erna :p

    ReplyDelete
  9. missgee..memang boleh..akak pun dah terlebih dah ni..he he

    ReplyDelete
  10. sedap sangat nampak buah terung tu!hehehe...

    ReplyDelete
  11. kak erna...

    buat sambal belcan ngan ulam sikit, ngammmm...

    apapun selamat berwindow shopping pada kak erna...hihihiii...

    ReplyDelete
  12. salam pagi erna.....awainya dah siap masak...sedp manu tu. seronok dapat kuar ni..nak2 lau dengan sesama pompuan....lau dgn somi payah sikit nak ronda2...tu somi mommy la, asek nak cepat jer...

    ReplyDelete
  13. wah.. dah siap masak!

    bila dah masak poi jenjalan baru sonang ati kan .. kak

    orang dirumah tak kelaparan

    ReplyDelete
  14. "amboi,awai nya masak..ooo...nak keluar gi shopping,patutlah kak...saya baru dgr hari ni terung ratna..sedap nama terung tu..hihi.."

    ReplyDelete
  15. Terung ratna tu cmno goman ehh kak..? Apo lak namo ehh ratna...?

    Akak noman an org poie sopping tu stenbai jugak duit kak.. mano la tau kot2 tak cukup bajet lak nnt.. hehe...

    ReplyDelete
  16. nak gi jenjalan ye..tu yg awal dah masak...

    nnt citer ye kak erna gi mane..nak gak tau..

    ReplyDelete
  17. cik gu Tie..sesekali masak terung memang sedap.laju je makan..

    ReplyDelete
  18. Aina..memang ada samnal belacanya tadi tu..nasib baik ingat nak berenti makan..he he..

    ReplyDelete
  19. mommy lavender..camtulah kalau nak keluar..awal pagi lagi dah masak..

    ReplyDelete
  20. GB..insyaallah..balik dulu kerumah ni nak solat zohor dan asar..pas ni sambung lagi..

    ReplyDelete
  21. ibuintan..ha ha..cam tu la kalau nak jalan..masak pepagi lagi..senangkan..

    ReplyDelete
  22. salam kak..

    wow bestnye..teruja tgk makanan tu..nak jugak..heheh

    ReplyDelete
  23. piasar.nak keluar kena masak awal..yang tinggal senang nak makan..

    ReplyDelete
  24. sarah-najwan..ye la kan..janji masak..

    ReplyDelete
  25. azz..terung ratna tu..terung pendek sikit tu..bukan panjag macam terun biaso tu..yang terung panjang tu namo e..Pin Tun Long.

    ReplyDelete
  26. ainnoraini..balik kejap ni..nak solat zohor dan asar..pas ni sambung lagi he he..

    ReplyDelete
  27. cikceria..kalau masak lomak memang sentiasa teruja..he he

    ReplyDelete
  28. assalamualaikum Kak Erna:)

    aduhaii..shopping sakan nii..jeles tinie!!!ehhehe...
    (..tak leh shopping..ada kelas hari niii!!huhuhu)

    ReplyDelete
  29. daging goreng kicap tu, kesukaan anak2 saya, hari2 pun takpe. nak pegi shopping nampakkkk

    ReplyDelete
  30. kak erna selalu msk best2..meniitik air liur sy nih..hehe

    ReplyDelete
  31. takut nanti yg noman beriyo2 soping hehe

    ReplyDelete
  32. Salam kak...saya tak pernah masak lemak cili api Siakap ...ini pertama kali saya dengar kak...mesti sedapkan Akak...baik betul akak temankan adik bershopping...mesti pegi beli barang2 hantaran kawin kan....

    ReplyDelete
  33. Masak lomak cili campur torung... umak aii sodap nyo....

    ReplyDelete
  34. shopping utk den skali kak hihihi

    ReplyDelete
  35. assalam kak, saya kalo tgk menu lomak kuning gini umah akk mmg teerliur di buatnya....akk g nilai ke, ni mesti sibuk ngan kenduri nnt

    ReplyDelete
  36. Tu dah kira rajin tu kak erna. Hari ni memang malas betul. Siang tak masak pun. Untuk anak2 beli nasi ayam aje.


    Utk malam ni saya buat sambal sardin aje...

    ReplyDelete
  37. selamat bershopping kak erna, sempat pula menyediakan hidangan..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  38. assalam tinie..memang sakan pun semalam bersambung sampai kemalam dan hari ini nak sambung lagi..

    ReplyDelete
  39. mamasyaza..dah balik pun..he he..sampai sakit kaki..baru jadi peneman tu.

    ReplyDelete
  40. Hamizah..masak biasa aje tu..he he

    ReplyDelete
  41. zino..tak..tak do pun..boto menoman ni..he he..

    ReplyDelete
  42. azi..akak ni kan..semua ikan pun akak buat masak lomak..he he..
    akak kena teman jugak adik pi shopping azi..sian kat dia kan..

    ReplyDelete
  43. mamawana..memang sodap pun masak lomak tu..tak sampai malam dah licin..he he..

    ReplyDelete
  44. Ms.lilies..jom akak teman pulak..he he..

    ReplyDelete
  45. Assalam rosaliza..bila nak datang..boleh akak masak kan..
    akak tak pi nilai rosa..pi seremban dan tampin aje.

    ReplyDelete
  46. reen..memang adamasanya kita malas nak masak kan..selalu jugak akak macam tu.

    ReplyDelete
  47. sal..kena la masak dulu..kalau tidak nanti kelaparan la pulak yang tinggal dirumah..

    ReplyDelete
  48. anie,nagoya..meh balik mesia..boleh ikut.

    ReplyDelete
  49. KAK, kdg2 masak maleh2 tu yg menjilat jari kak, licin !!!

    ReplyDelete
  50. Salam Kak Erna, AuntyN terpanggil nak tinggal komen kat blog ni. Sebabnya tengok profile bunga rose merah, AN punya profile ialah orange Rose. Macam ada connection gitu ekkk...

    Anyway Salam Kenal di alm Maya.

    ReplyDelete
  51. Aslmkm.
    Terung ratna? Kak G tahu tahu nama: terung panjang, bulat & kampung panjang, & bulat. + ikut warna la.
    Sama jugak dengan ikan. Banyak tak tahu nama! :)

    ReplyDelete
  52. Sempat juga masak walaupun nak pergi shopping.

    ReplyDelete
  53. salam ziarah..orang nogori tak masak lomak tak sah ek..mcm abah dan omak den jugaklah tu..tak ado masak lomak seminggu tak sah.

    ReplyDelete
  54. Bagus betul akak ni...masak dulu sebelum gi shopping hehehe... masak lomak..sedapppp

    ReplyDelete
  55. selamat bersupping kak, sodap dah lauk pauk akak tu.

    ReplyDelete
  56. annie..boto lah tu .tak sampai potang lauk akak tu..he he..

    ReplyDelete
  57. AuntyN..terima kasih..
    selamat berkenalan dialam maya..
    sama sama b8nga ros kan warna aje yang berlainan.

    ReplyDelete
  58. Wkmsallam kak G..nama terung yang pendek sikit tu..di plastik benih nya tulis ratna..saya kata lah terung ratna.

    ReplyDelete
  59. Assalam zai..memang kena masak dulu..kalau tak balik nanti dah penat..dah tentu tak masak dah..
    bersedia awal..he he

    ReplyDelete
  60. kakinakl..betul tu..tak sah kalau tak de masak lomak..sekurang kurangnya seminggu sekali tu mesti ada..

    ReplyDelete
  61. Mok cik..dah terpaksa..he he..kalau tak masak dulu..balik nanti kita jugak yang penat.

    ReplyDelete
  62. mak su.dah selosai dah soping..he he..

    ReplyDelete
  63. Masak pagi-pagi senang ya kak Erna. Jadi sepanjang hari boleh buat kerja lain, sebab lauk makan dah siap. :)

    ReplyDelete
  64. yatie..betul tu..akak meang kalau hari cuti masak pagi2..senang nak kemana2..

    ReplyDelete
  65. Tie tak pernah lak masak lomak cili api masukkan terung. Nanti nak cuba laa... suka makan terung gak!

    ReplyDelete
  66. assalam tie..akak biasa campurkan terung..sebab dari kecik dulu arwah mak biasa buat..

    ReplyDelete