JellyPages.com

Wednesday, April 6, 2011

TAK TENTU RASA




Assalamualaikum

Akak ni jenis yang mudah risau
tu sebab agaknya suami akak
tak mau bagi tau apa2

Tulis disini la biar akak lega sikit bila dapat
baca komen dari yang sudi menjengok kesini.

Suami akak dah dekat 3 minggu batuk dan hilang suara
dah ambik contoh kahak..
tapi tak tau la apa keputusannya.

Awal bulan lepas ambik  sample
'bahan buangan'(n....s)

Pun akak tak tau apa keputusannya.
 Bila akak tanya suami akak..
katanya tak ada apa2 lah..tak perlu risau
Tapi akak tetap juga risau

Dah la banyak perkara nak diurus ni.
Bulan mei nanti akan ada majlis..sempena
perkahwinan adik akak

Mak bapak dah tak de..jadi akak dan akak yang sorang lagi
yang akan sibuk la 
adik beradik yang lain lelaki
risau jugak akak ni
dah nak demam rasanya ni

Akak harap suami akak diberikan kesihatan yang baik dan dilindungi allah s.w.t

78 comments:

  1. abang tak merokok kan kak?
    cubo ubek seaseh ko?

    ReplyDelete
  2. insyaallah kak.. takde pape lah tuh..saya doakan semoga suami akak cepat sembuh.. akak jgn risau risau yer..

    ReplyDelete
  3. kak is3 mano yag tak ghisau pasal keluarga eh kan?
    harap cepat sembuh
    nak tulis pasal pengalaman adik lelaki sya y batuk lebih kurang macam suami akak

    tp jgn risau pulak ye

    dia kena santau angin, lepas puas cuba berubat di merata tempat barulah sekarang ni dah kurang sikit.

    ReplyDelete
  4. Sebagi isteri memang bimbang kalau abang tak bagi tahu terus-terang walau tujuan dia tak mahu kita risau. Kena pergi klinik sesama kak Erna jadi bila Dr. bagi penerangan dapat dengar sama.

    Moga kesihatan suami kak erna bertambah baik. Doa kak, munajat pada Allah. Itulah usaha terakhir.

    ReplyDelete
  5. kot tak tau tu yg lagi risau kan kak

    ReplyDelete
  6. kak erna jgn la risau ye..inyaallah tak de ape2 tu...sabar ye kak erna...

    mudah-mudahan abg akak cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  7. cuba mkn madu perah dgn limau...semoga dpt membantu :)

    ReplyDelete
  8. Cubo minum madu lebah asli la kak... Tp jgn minum madu lopeh makan ubek.. kang kok makin paneh jadi ehh...

    Mudah2an copek la abang akak tu sihat... Akakpun jgn la risau sgt, kang kesihatan akak lak yg terjejas sama.. Sabar la kak... Dugaan tu..

    ReplyDelete
  9. k.erna...

    batuk berlarutan tak bagus sebenarnya tetapi ramai jugak org yg macam tu. ada jugak petua minum kicap dengan limau nipis.

    apapun doa yg terbaik agar ia cuma batuk2 biasa. lagi pun keadaan cuaca sekarang tidak menentu mungkin itulah kesannya...

    ReplyDelete
  10. blood test & chest xray dah buat lom kak?

    ReplyDelete
  11. Kak Erna ni macam Tie laa... kuat memikir dan kuat risau.

    Selain yang kebiasaan Kak Erna buat (doa dan solat hajat), cuba kak erna gosok2 dan urut belakangnya, sambil selawat banyak2 , guna minyak gamat...

    Tie dulu selalu buat kat anak bujang yang berpenyakit asma.... Sambil gosok belakangnya menitik air mata ni, mintak dikabulkan doa untuk sembuhkan penyakitnya. Sekarang dah tak seteruk dulu.

    ReplyDelete
  12. Assalam kak erna..insyallah tak ada apa yg buruk tu, kalo tak merokok insyallah ok je tu kak.

    tapikan perasaan kita mmg tak sedap hatikan kak

    ReplyDelete
  13. Assalam Kak, harap tak ada penyakit yg serius semoga cepat baik tapi ikutlah nasihat doc tu kalau ada rawatan lagi buatlah sekurang2 dpt merawat sebelum terlambat....btw didoakan akak juga sihat dan sabar menghadapi dugaan.

    ReplyDelete
  14. Salam Akak..
    Akak..tak payah risau le pasal batuk tu, sebab saya pun kalau batuk..memang susah nak lega..ambik masa 2 , 3 bulan jugak..sampai kawan ofis bimbang, bawa penyakit...geram jugak...pegi periksa, doktor kata tak ada apa....panas dalam saja...jadi saya rasa abang pun macam tu jugak kut..sekarangkan musim hujan..harap2 dia akan cepat sembuh..akak jangan fikir lebih2 tau..nanti akak pulak yg. sakit...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum...
    Jgn difikirkan sangat kak. Banyakkan berdoa agar hubby akak cepat sembuh. Insyaallah. Allah Maha Mendenagr.

    ReplyDelete
  16. Kalau Yati selagi suami tak cerita, selagi tu Yati cuba korek sampai dia cerita. Tapi kak Erna jangan ikut Yati tau. Jangan risau ya, Insya-Allah tak apa-apa.

    ReplyDelete
  17. salam kak..harap suami akak cepat bai..n seperti dia cakap moga takde apa2 cuma batuk musim je..n moga majlis nanti berjalan lancar

    ReplyDelete
  18. Assalamualikum kak:)

    Bila org yang disayangi tak sihat..mmg susah hati dibuatnyakan sis..
    Tapi InsyaAllah..suami akak kan cepat sembuh nanti..akak jgn bimbang ya..!

    ReplyDelete
  19. InsyaAllah akak. Moga2 takde apa2 tu. Akak jangan risau sangat ya.

    Tapi yus kalau di tempat akak pun mesti risau juga sukit2 kan, lagilah kita tak tahu keputusan. Tak boleh tidak, mesti nak tahu.

    Apa pun kita sama2 doa semoga semua keputusan tu baik2 belaka, abang akak sentiasa sihat dan sentiasa di bawah lindunganNya.

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum kak erna
    risau juga saya baca entry akak nih sebab saya dulu pernah juga kena macam suami akak,sampai nak mengajar pun tak keluar suara,beri tugasan kerja pada pelajar dengan isyarat.
    pergi ke hospital,mula2 suspect tibi tapi bila buat ujian macam suami akak, takde tibi.
    saya dah cuba macam2 cara tapi tak berkesan.alhamdulillah bila trai guna madu dan dicapur sikit perahan limau nipis, alhamdulillah lega sikit tekak.
    p/s;akak jaga kesihatan baik2 tau.time makan,kena makan.nak buat kerja kahwin ni, aduhai kalau tak ya2 memang demam habis.

    ReplyDelete
  21. insyaAllah moga dalam perlindungan Allah dan cepat sembuh..

    ReplyDelete
  22. Smoga suami akak cepat sembuh..yelah..sbgai isteri kita tntu bimbangkan...

    ReplyDelete
  23. "Insyaallah,semoga tak ada apa2 yg serius..tp hati seorg isteri mana yg tak risau kan...?"

    ReplyDelete
  24. Saya doakan cik abg cepat baik ye kak

    ReplyDelete
  25. kak long..dulu mudo2 ponah merokok..tapi dah 30 tahun beronti kato e..

    ReplyDelete
  26. cik pah..akak juga harap macam tu..

    ReplyDelete
  27. sayangsayangibu..
    betul kata sya..sape yang tak risau kan.lama sangat sya..dah dekat sebulan tu..risau la kan..

    ReplyDelete
  28. kakzakie..
    suami akak kalau akak ikutpun..masa nak masuk bilik doktor..tak bagi akak ikut..tu yang tak tau tu.

    ReplyDelete
  29. GB..tak de cuba minum madu lagi.

    ReplyDelete
  30. Ms.lilies..memang pun tak tau lagi risau..

    ReplyDelete
  31. ainnoraini..terima kasih..harapan akak macam tu jugak..semoga tiada yang serius.

    ReplyDelete
  32. Mayana..terima kasih.insyaallah akan dicuba.

    ReplyDelete
  33. azz..terima kasih azz..
    akak pun memang raso nak domam dah ni..tapi..tak nak la..

    ReplyDelete
  34. JunAina..mungkin sebab cuaca tak menentu nikan..
    anak2 akak dah baik dah..ayahnya yang tak baik2 lagi.

    ReplyDelete
  35. Daddy Ziyyad..xray belum ..bloodtest dah buat dah..

    ReplyDelete
  36. kayteeze..terima kasih
    insyaallah akak akan cuba buat seperti yang tie katakan..
    kesian dengar batuknya setiap malam tu.

    ReplyDelete
  37. assalam rosaliza..betul tu..bila dengar batuknya yang teruk setiap malam tu..memang tak senang hati dibuatnya

    ReplyDelete
  38. wkmsalam nieza..akak juga berharap tak serius..

    ReplyDelete
  39. wkmsallam azi.
    betul kata azi..dengan keadaan cuaca sekarang ni..dan usia yang dah meningkat pun memang susah nak baik kan..
    tapi macam yang akak cakap..akak ni memang mudah risau dan susah hati..
    bila malam dia tak berhenti batuk tu..lagi la akak risau..tq azi.

    ReplyDelete
  40. Waalaikummusallam sam..
    insyaallah..akak akan sentiasa mendoakan yang baik2 moga tiada yang serius..

    ReplyDelete
  41. insyaallah takdo apo2 tu kak erna, kekadang batuk memang payah sikit nak elok

    jangan risau bona nanti akak pulak yg sakit

    cubolah ubek kampong jugak

    ReplyDelete
  42. Yati..tu la masalahnya..akak ni tak reti nak korek2 rahsia tu..he he..
    akak cuma bertanya..kalau dijawab akak tau la..kalau tak..tak de la..

    ReplyDelete
  43. suri..akak pun harap macam tu..
    terima kasih suri..insyaallah..

    ReplyDelete
  44. wkmsallam tini..
    terima kasih tini menyenangkan hati akak.

    ReplyDelete
  45. yus..mudah2an yus..berkat doa semua..
    tiada apa yang serius..insyaallah

    ReplyDelete
  46. InsyaAllah, takde yg serius tu kak... akak jgn risau sangat. Banyak2kan berdoa, mintak2 semoga abang sehat ya kak....

    ReplyDelete
  47. kakpah dulu penah batuk sampai 3 bulan. abih 3 bulan baik sendiri.
    kalau ahkli keluarga kita sakit memang kita risau..

    ReplyDelete
  48. wkmsallam ummu.
    terima kasih..pesana ummu akan akak ingat..insyaallah..

    ReplyDelete
  49. sal..terima kasih..mudah2an tiada yang serius

    ReplyDelete
  50. MP..terima kasih insyaallah moga dlindungi allah s.w.t

    ReplyDelete
  51. Piasara..terima kasih
    insyaallah..mudah2an tiada apa2.
    betul la kata pia..hati seorang isteri mesti risau

    ReplyDelete
  52. iina..terima kasih ye..
    insyaallah..

    ReplyDelete
  53. ibuintan..nak ubek kampung tu yang susah sikit..sebab tak tau dimana..

    ReplyDelete
  54. SMM..insyaallah..terima kasih ye..
    akak pun sentiasa berdoa untuk kesihatan nya.

    ReplyDelete
  55. kak pah..iyo lah..tak tenteram rasanya..risau aje kan

    ReplyDelete
  56. Semoga suami Kak Erna tak kena sakit yang memudaratkan.

    Suami akak mesti tak nak akak risau. Berdoa pada yang Esa aje kak.

    ReplyDelete
  57. akak, insyaAllah ur hubby takde apa2...saya doakan akak sekeluarga sihat sejahtera hendaknya..dan majlis perkahwinan berjalan dgn lancar...amin...

    ReplyDelete
  58. reen..terima kasih..
    insyaallah mudah2an semuanya selamat

    ReplyDelete
  59. wahida..amin
    terima kasih..insyaallah mudah2an tiada yang serius

    ReplyDelete
  60. insyaAllah.. mudahmudahan takde apa apa

    ReplyDelete
  61. insyaallah... amin... jangan risau2 sangat.. nanti memudaratkan diri...:)

    ReplyDelete
  62. tak ada apa2 tu kak...

    janganlah dok rungsing sgt
    lagi hubby akak tak mau kongsi cite

    apakata akak cool down dan
    cakap relek2 dgn hubby

    mana tau ..dia nak share nanti..
    wokey..kak erna laling :)

    ReplyDelete
  63. Salam kenal,

    Risau perlu ada tapi biar bertempat. Bersederhana walaupun dalam kerisauan...boleh?

    ReplyDelete
  64. Sebagai isteri mestilah kita risau, kan kak. Apa keputusan ujian sample dot dot tu? Kalau ada yg serius mesti pihak berkenaan akan telefon kan?

    apapun..kena bawa berubat juga tu..cuba pujuk cik abe tu makan vitamin setiap hari..

    ReplyDelete
  65. dekat sebulan batuk tu... adui.. kalo saya pun riso.. mesti nak tahu.. sanggup suami kak tak nak bgtau.. kalo kak g buat edisi siasat ke klinik & tanya doktor, tak leh ker...

    apa2 pun saya doakan semoga suami kak cepat sihat...

    ReplyDelete
  66. zareda..insyaallah..moga tiada yang serius tq zar

    ReplyDelete
  67. mak su..insyaallah.semoga dilindungi..tq mak su

    ReplyDelete
  68. aty fared..terima kasih..amin..mudah2an dilingungi ya ng esa

    ReplyDelete
  69. ati masrif
    terima kasih ati..alhamdulillah..tiada yang serius

    ReplyDelete
  70. zabs..alam kenal di blog..difb kita kan dah lama kenal..he he..
    insyaallah boleh.

    ReplyDelete
  71. mok cik azwa..sihingga kini klinik tak de talipun lagi..alhamdulillah..mesti tiada apa2 tu kan.

    ReplyDelete
  72. kak yong..memang macam tu la prnagi dia yong kalau bersangkutan sakit demam memang jarang nak bagi tau....

    ReplyDelete
  73. Sallam kak,
    sabarlah, mesti tak ada apa2 tu,
    kalau ada mesti dia bagi tau..

    ReplyDelete
  74. LL..terima kasih..alhamdulillah..tak ada apa2.

    ReplyDelete