JellyPages.com

Sunday, April 17, 2011

BELUM DAPAT APA YANG DIHAJAT.

Assalamualaikum.

Malam tadi..bapa saudara akak
adik arwah mak datang kerumah..sorang diri je..
Tiba2 je sampai.
alamak.nak bagi makan apa ni
semalam hari M akak..
akak masak rengkas aje..petola campur soon,sambal belacan dan ikan goreng.
bila malam dah selesai.
selepas berborak sekejap..apa lagi.ajak  la pi kedai
aduhai.apa punya anak sedara la ni kan..

minta ampun maaf ateh..lain kali bagi tau..anak sedara ni boleh bersedia.
ada masa nya maaalllllaaaaass nak masak berbagai jenis.
masa malas tu pulak ada tetamu.
nasib baik ateh faham.

siang tadi akak masih tak de mood nak masak..masak lomak telur itik... satu aje.

dah siap masak...akak ajak en suami pi round kedai cermin mata dengan nak belikan selipar/sandal 
hero bongsu yang dah tersenyum

akak paling risau kalau apa2 kepunyaan hero bongsu ni rosak.
bukan senang nak beli baru..cerewet sikit dia ni
kalau suruh pergi pilih dengan ayah..mesti merajuk punya.
mak aje yang bersabar..walaupun kadang2 'myblood go upstairs'jugak
beli sandal aje..apa la yang susah beno nak pilih kan.

Tadi pi bata jusco..tak de saiz.
pergi pulak ke bata giant..
last2 nya..akak terlupa..bila balik..sampai kerumah
Ya Allah dik..mak lupa nak cari selipar kat kedai lain

dia boleh jawab..tak pe la..lain kali pun tak pe..
padahal selipar dia dah rosak teruk.

cermin akak pun tak dapat jugak..tak sesuai dengan harga..
ha ha..alasan.

saja tepek gambar ngan hero bongsu akak ni..
tah ikut sape la..cerewet betul pilih barang.
maknya tidak tau..
kalau nampak cantik dimata sendiri terus beli je.

p/s terima kasih pada yang sudi tinggal komen di n3 kontes..terima kasih banyak pada semua ye

71 comments:

  1. ok ape akak masak tu...kalu saya gak..on de spot gtu..veli vungkus gamoksnya..hehe

    xveli spek baru lagilah yer..

    ReplyDelete
  2. sarah-najwan..tak beli lagi..kalau ikut apa kata orang dikedai tu..kalau akak tukar lain nanti tak selesa katanya..sebab dah biasa guna cermin yang itu.
    masa akak beli dulu ada diskaun.yang ni tak de lansung..sabo dulu la jawabnya.

    ReplyDelete
  3. kak,kaklong kan..tak pandai nak makan nasi lauk byk2 jenis..klu satu tu...satu tu lah yg dihadap!

    ReplyDelete
  4. kak long..akak kalau maksak biaso e..memang lobeh dari satu..tapi akak makan satu yo..he he..masak untuk yang dirumah ni..selero e lain2..

    ReplyDelete
  5. Salam Kak Erna.
    Semoga diberkati dan dirahmati Allah swt sentiasa bersama keluarga yang dicintai. Tetamu datang bawa rahmat Kak Erna. Okeylah tu, belanja makan kat luar sekali sekala tukar angin kan kak.

    ReplyDelete
  6. abih tu kluar tu beli aper je?????

    ReplyDelete
  7. Salam Kak Erna,

    Nampak gaya kita pun sama lah kak. Sekarang ni terlalu malas nak masak. Masak pun satu lauk jer. Ikan goreng makan dengan sambal lada berkicap. Issh... mood dah hilang ke laut.

    ReplyDelete
  8. Aslmkm.
    Sorry la Kak G lewat lagi bertandang. Malam tadi pukul 1 jer, anak dgn Abahnya paksa Kak G makan ubat & tidur. Aduh! Ari ni pula, ada kematian sedara sebelah hubby. Ni la baru boleh duduk lepak2.
    :) Kak G pun gitu juga Erna ... ada hari tak masuk dapur - beli jer.
    Dapat gaji bulan ni beli jer cermin mata tu. Lagi fikir lagi rasa macam2. Kan?

    ReplyDelete
  9. Kak Erna,
    cerewet sebab nak pilih yang terbaik :)

    ReplyDelete
  10. Roha..salam kembali..terima kasih lama tak baca komen roha..
    betul roha..tetamu datang bawa rahmat..tu yang kita kena raikan..
    bila tiada apa dirumah..tetap jugak diraikan tapi diluar aje la..

    ReplyDelete
  11. acik..sudah he..boli roti yo..boleh buek makan sahur kang..esok kan senin..he he..

    ReplyDelete
  12. Tie..bila ramai akak rajin la..ni semalam..anak sorang keluar.adik pun ada kursus tak datang tu yang jadi malas tu..

    ReplyDelete
  13. Wkmsallam kak G..tak pe kak G..saya faham keadaan kak G.
    insyaallah kak G..kena buat jugak cermin tu..

    ReplyDelete
  14. Missgee..ye la tu..nak yang terbaik tu la yang jadi cerewet tu kan..

    ReplyDelete
  15. kk erna w,pun mlz msk ada jg 2 lauk.kita masak maggi je.semenjak hb selalu blek mesia bekalan maggi tak putus.hahahaha.....

    ReplyDelete
  16. First time singgah sini..Salam perkenalan kak erna..;)

    ReplyDelete
  17. Salam akak..
    Cantiknye akak...putih gebu orangnya....patutlah abang makin sayang sebab makin hari semakin cantik.....kalau hari2 ada penyakit M pun tak pa....he..he...akak..saya gurau saja tau....akak saya pun kalau dah kenan tu, terus beli.....tapi along perangai sebijik macam tu...susah betul nak beli barang dekat dia..semua tak kena...

    ReplyDelete
  18. assalam kak, mcm saya gak kalo xdak idea nk msm mmg malasss byk2 hehehe, tp msk gaklh yg simple2 n goreng2 je.. kalo tak beli siasp je kak.

    kat umah saya ada sorang yg payah nk bekenan dgn apa yg org beli huhu

    ReplyDelete
  19. klu dah malas sgt tu fungsikan telunjuk tu kak...pg masak kt kedai....meriah lah jadinya...heheh

    ReplyDelete
  20. Walaupun satu lauk ada juga nak dimakan.Saya ni selalunya makan lauk dari kedai aje naik jemu dibuatnya.

    ReplyDelete
  21. betul kan akak.. kalau time malas, org datang umah mengejut, mmg rasa frust amat.. huhuhu... nak plak yg tak bagi notis, tetiba je muncul, aduuuh... mmg terasa bersalah sampai ke tulang hitam rasanya.. kehkehkeh..

    perangai cerewet beli barang tu adlh perangai cik abang tiny.. 4 jam keluar masuk 6 kedai hanya untuk sepasang kasut..
    kalau tiny, 1/2 jam dh buleh dapat 6 pasang kasut.. hahaha...

    ..

    ReplyDelete
  22. assalamaualaikum..:)

    Bila temankan anakanda nak beli kasut satu hari tu..rupa2nya cerewettttttt gakkk!!jenuh maknya nunggu nak pilih yang mana satu!!!
    terlebih genetik maknya lah kut..hehehe;)

    ReplyDelete
  23. saye plk kak erna tak masak 3 hari ni...
    ade training dr hari jumaat sabtu ahad...7pg sampai 8mlm...

    anak2...bapaknye uruskan...nk buat mcm mane kann...wajib pegi kalau tak majikan marahhh...

    ReplyDelete
  24. sedapnye akak..masak ringkas tp mcm masak berat..sedap tu..heheh

    ReplyDelete
  25. Assalamulaikum..
    Anak2 macam fe'el kan kak. Saya ni baru 2 tapi dah fening

    ReplyDelete
  26. betullah kita juga ada time malas masak kan kak.. saya pun ada juga camtu

    ReplyDelete
  27. assalamualaikum kak erna;
    he he, ayat akak,
    ikut sape ntah (refer pada cerewet tu),
    teringat soalan suami kepada sya bila anak sulong kami selalu cerewat dalam bab berpakaian, tak padan lelaki. :)

    ReplyDelete
  28. Sallam Kak Erna,

    Adik tu bukan cerewet,
    tapi dia nak tepat dengan
    citarasa dia.

    Saya selalu juga masak sejenis,
    tapi mesti ada budu dan ulam
    untuk pembuka selera.

    ReplyDelete
  29. nampaknya kena pergi cari lagi lah selipar si hero bongsu akak tu.


    masak lemak telur itik tu pebret suami saya tu kak..

    ReplyDelete
  30. anie,anie tak balik mesia ke..jangan lupa tau kalau ada balik hujung2 bulan 5 bagi tau akak.

    ReplyDelete
  31. niey,muhaini..terima kasih sudi singgah kesini.

    ReplyDelete
  32. salam kembali azi..
    dah tua ni azi..mana ada cantik lagi..
    sama le kita ye azi..ada anak yang cerewt..he he..
    tapi nak buat camanakan..dah anak kita ikut kan aje le..

    ReplyDelete
  33. assalam rosaliza..yang akak frust tu..masa akak malas tu la ada tetamu..sian dia kena bawak pi makan kat luar.

    ReplyDelete
  34. annie..kalau siang sonang yo fungsi telunjuk tu..he he..

    ReplyDelete
  35. zaitun..tak pe la..dah sihat nanti..boleh masak sendiri..tak perlu beli dah..sabar ye

    ReplyDelete
  36. kaktiny..ha ha..akak setuju..1/2 jam boleh dapat 6 pasang kasut..sediakan aje la ongkosnya kan..

    ReplyDelete
  37. wkmsallam tini..
    heran jugak kan..apa la yang dipilih dek budak2 ni.letih mengikutnya.

    ReplyDelete
  38. ainnoraini..sesekali bilah ayahnya yang uruskan anak2 seronok tu..
    masa akak pi kursus sesekali anak2 seronok..ayah bawak makan kat kedai katanya.

    ReplyDelete
  39. cikceria..kalau suka..sedap la..he he

    ReplyDelete
  40. sam..wkmsallam..memang betul anak2 ni macam2 perangai nya.

    ReplyDelete
  41. ibuintan..memang minggu ni akak malas nak masak..lagi pun frustkan cermin mata pecah tak hilang lagi..

    ReplyDelete
  42. ummu..he he..ye la kan..ikut sape la cerewet sangat..tak padan lelaki..

    ReplyDelete
  43. LL..memang la..dia kalau beli pakai lama..tu yang nak betul2 menepati citarasa dia,,

    ReplyDelete
  44. Reen..memang sah tu..minggu depan kena pergi lagi.

    ReplyDelete
  45. macam anak dara ati gak
    si farah tu..payah benor nk pilih
    barang..

    selalu guna kuasa veto jek..hihi

    ReplyDelete
  46. bab makan tak banyak kisah tetapi kalau tetamu datang mengejut goreng bihun jelah...

    bab kasut atau senagkatan dengannya...pak tuan yang buat pilihan...

    bab cermin mata sedikit cerewet...hehehee...bukan apa takut nanti tak sesuai ngan muka.

    ReplyDelete
  47. assalamualaikum..

    trime kasih sudi singgah dan hantar komen di blog saya...

    semoga berkunjung semula ya :-)

    ReplyDelete
  48. Jun Aina..akak ni kalau masak jenis lambat siap..he he..takut kalau nak buat sendiri lama pulak gtetamu tunggu..
    kalau cermin sama dengan akak..semalam puas beround tak jumpa frame yang sesuai..semuanya akak tak minat..

    ReplyDelete
  49. Wahida..tengok gambar aje tu..dah boleh jadi nenek..cucu sendir je belum ada..he he

    ReplyDelete
  50. Ati..tu la semalam dah nak guna kuasa veto dah..tak de pulak saiz..

    ReplyDelete
  51. wkmsallam shahrom..insyaallah..
    terima kasih jugak sudi kesini.

    ReplyDelete
  52. As Salam kakErna, masalah ya kak klu org dtg ke rumah takde apa yg nak dihidangkan.. mmg jadi buntu tapi tetamu yg datang tu faham tak apalah kak.. beli atau bawak keluar makan kat kedai pun ok gak....

    ReplyDelete
  53. biasalah budak2 skg ni kak, macam2 taste diorg ni.. kecik2 lagi dah pandai memilih, inikan pulak dah besar panjang..

    ReplyDelete
  54. tak dapt spek baru lagi ye kak...

    hehe, saya pun kalau dtg hari malas nak masak tu, tiba2 ada tetamu, tak best rasa kan..

    p/s: kak erna. Gud luck untuk kontes pakngah..yus pun join jugak...

    Kita bersaing nampaknya...hihi

    ReplyDelete
  55. Takpe la kak Erna, cari pelan-pelan spek baru dan selipar hero bongsu tu. Husband Yati pun cerewet juga membeli, mengalahkan Yati. Kena pergi 10 kedai, kena compare harga, baru dia pilih mana satu. Geram sebab penat. :)

    ReplyDelete
  56. SMM..betul la yatie..rasa malu pun ada tak dapat menjamu tetamu.nasib la dah biasa.ajak pi kedai pun ok je pak sedara tu.

    ReplyDelete
  57. chekna@mamaziyyad..ye la..ingatkan budak lelaki tak cerewetkan..tapi sama aje la agaknya..

    ReplyDelete
  58. Kak Erna,

    Azwa baru terkena semalam. tup2 ada sahabat dari jauh kata nak datang bertandang. Masa tu memang dah plan tak nak masak apa2 sebab baki lauk ada lagi sikit, tambahan pulak dalam peti pun memang belum dah ditop up lagi bekalan.

    yang cik abe pulaks, bukannya gi membeli makanan, tapi gi beli ayam mentah bagai...lorr...kena la mokcik memerah idea nak masak lauk bidan terjun huhuhu...

    Puas hati bila tetamu jauh dapat juga makan tengahri walaupun ala kadar sajork hehehee..

    macam2 perangai anak2 kan kak...tapi itulah buat hiburan kita hehhee

    ReplyDelete
  59. assalam yus..nampak nya belum dapat la..insyaallah nanti dapat la tu..
    yus..semoga yus berjaya..akak tak pandai nak buat lawak..he he..

    ReplyDelete
  60. yatie..lelaki lagi cerewet memilih rupanyakan.
    perempuan pun tak macam tu kan..he he

    ReplyDelete
  61. mok cik azwa..siang lagi tak apa jugak.kelam kabut kita masak pun bawak ke petang..
    ini dah dekat pukul sepuluh malam..
    kalau bawak balik ayam..mau makan sahur jadinya..he he..

    ReplyDelete
  62. kalau kita ikhlas apa juga jadi sedap hehehehe jgn di risau

    ReplyDelete
  63. macam adik bongsu saya. cerewet yang amat! sebenarnya dia ikut perangai saya. hihihi~

    ReplyDelete
  64. mamai..betul tu..yang penting keikhlasan..
    akak tak dapat masuk blog..ada warning..mungkin virus kot..

    ReplyDelete
  65. GB..budak lelaki pun cerewetkan..
    adik HB..ikut kaak dia ye..kalau macam tu tak pe la..kakak kenalah sabar ikutkan dia..

    ReplyDelete
  66. bukan boleh pakai tukar ajer kan..sabar ajerlah kalau pakai spec ni..anak saya yang no 1 dan no 4..tiap tahun ada ajer yang perlu di ganti..

    betul tu klu msk ringkas ajo ado pulak yang datang..hari tu adik ipar datang ajak ajer ke kedai

    ReplyDelete
  67. mmg leceh nar kalau nk beli brg pun cerewet.. klu den tuh dah ugut dah.. tak beli skrg esok2 maleh dah nak kluar beli lagik

    ReplyDelete
  68. kakinakl..memnag betul ina..walaupun rasa malu..tapi terpaksa jugak bawak kekedai..

    ReplyDelete
  69. iina..tu la tu..last2 nya akk ugut jugak..sekali saiz pulak tak de..
    he he..

    ReplyDelete