JellyPages.com

Monday, November 29, 2010

MAHA 2010

Assalamualaikum..

Program akak bercuti hari ni..sebab nak bawak hero bongsu ke MAHA..akak teruskan..

Walaupun akak sampai..tepat pukul sepuloh pagi..tapi..macam ni juga la..ramainya orang beratur nak naik trim..akak ingatkan hari isnin tak berapa ramai orang..tapi salah jangkaan akak 



Tengok la tu..panjangnya beratur.

nak naik trim ni..lepas tu..kena pulak jalan kaki nak kedewan A,B dan C..tempat pamiran 

Sempat lagi dia curi ambik gambar maknya..dah la terlopong aje tengah panas tu..bertuah betul budak ni..tapi upload juga kat sini..nak jaga hati..he he..

Suka sangat dia dapat bergambar kat durian besar..katanya..dia ni hantu durian ni..



 Dapat juga dia tengok kambing besar dan tanduk bergulung katanya..dia tanya pasal mata kambing ni..tak dapat akak nak menjawabnya..matanya pelik..kata dia..
Hero akak kata..ini lah satu satunya lembu yang berdiri..itu pun sekejap aje katanya..lepas tu..lembu tu duduk balik..hero bongsu kata..kaki lembu tu..kecik..badan nya besar..tu sebab lembu2 tu..semua tak larat berdiri lama..katanya..ish3 terasa pulak la..maknya..


Perjalanan tak dapat diteruskan..hujan tiba2 turun selebat lebatnya ..en.abang akak ajak balik..dalam hujan lebat tu..habis basah lencun..sampai rumah pun baju tak kering lagi.
Hajat hero nak tengok kerbau tak dapat.dapat tengok yang lain pun oklah kan.
sebenarnya akak lupa bawak kamera..gambar gambar ni pun  hero bongsu ambil menggunakan henpon dia aje..



52 comments:

  1. tak sabar nak ke MAHA..
    bawak anak anak cuti sekolah nih, mesti diorang seronok ;p

    ReplyDelete
  2. sya..memang dia orang seronok nanti..yang tak seronoknya akak la..letih..he he..semalam dah la ke hospital naik tueun tanggak 7 tingkat..hari ni..jalan lagi..berat rasa kaki akak ni nak melangkah dah..sakit..
    tapi kalau tak hujan lebat tadi..rasanya tak balik lagi..
    jangan lupa payung sya..dan beg..besar..kalau terbeli tu.sumbat je satu beg..

    ReplyDelete
  3. Kak... anie malas nak ke tempat yang ada ramai orang... pening...hehehe... dulu suka... sekarang dah malas...tapi nampak macam best je kan?

    ReplyDelete
  4. anie..kali ni akak kena pergi jugak..dah janji ngan aimi..
    tapi banyaknya akak duduk..dia jalan ngan ayah dia je..he he..

    ReplyDelete
  5. sekom.
    kat ne tu?smpi bila?cuba perhati kat kaki lembu...berketul2..cam g gyim selalu gitu....kalo sekali kene tendang....mau sakit tu...

    ReplyDelete
  6. best ko kak? maleh pulak nak poie taun ni. paneh tak tadi?

    ReplyDelete
  7. eh...lupa.kk Erna cam ratu cntk le.siap ada gaya bersahaj gitu....sanggup beratur pepjng gitu ditgh panas terik ....

    ReplyDelete
  8. anie,nagoya..MAHA tu diserdang..
    anie..memang tak dekat pun..lembu tudalam kandang he..he..memang takut nak dekat..

    ReplyDelete
  9. jah..memulo paneh ya amek..masuk tongahari..hujan pulak selobek lobek ujan..loncun..dah kuyup macam tu..akak balik yo lah..tak boleh jalan lagi dah..malu..
    cam biaso lah jah..orang minat pokok.ko bungo ko..memang best la..oked..molambak..he he..

    ReplyDelete
  10. anie,nagoya..alahai..jangan la perli akak..he he..budak betuah tu lah..jalan2 dia takde sebelah..sekali akak toleh cari..terus diambik gambar..
    tiap tahun macam tu la anie..tak de nya kurang orang..nak tunggu orang tak ramai..tak pergi la kita..

    ReplyDelete
  11. nak sangat pegi, nak usha2 oked tapi suami tak nak pulak.... dia tak suka tempat bersesak2 camtu, alahaii frust amek ghaso ea..

    ReplyDelete
  12. ibuintan.oked memang banyak betul..rasanya tadi yang peminat orked tu.semuanya pegang pasu orked..dan semuanya beli orked yang ada bunga.

    ReplyDelete
  13. kaklong yg dokek ni tak opeh laie ke situ...bilo la gek eh....huhuuh

    ReplyDelete
  14. kak long..tu la kak long..kalau tak mulo an..memang kito tak lopeh..kalau difikirkan.memang maleh.
    orang memang ramai kak long..dokek agrobazaar tu..kek tompek lain tak la sosak bona tadi..

    ReplyDelete
  15. Kak Erna turun dari Seremban ? Wah..dengar macam best tapi tak dan nak pergi. Kena tunggu sabtu & ahad aje..

    ReplyDelete
  16. Aslmkm Erna.
    Kak G teruja bila p setiap MAHA.
    Tahun ni tak tahu la lagi sebab anak too bz & hubby pulak sakit kaki ... tanya kawan yg suka tanaman & pokok pun 'malas' katanya. :((

    ReplyDelete
  17. Salam kak erna..anak2 tentu suka kalo pg tmpt ginikan...lembu tu mcm pelik sikit kan..kakinya pendek n kecil je,bdk2 mmg perasan la kalo pelik2, agaknya tak merasalah saya nak ke maha tu, susah ngan dak kecik amani

    ReplyDelete
  18. macam2 ada kat MAHA tu ya, tak pernah berpeluang dapat pergi..

    ReplyDelete
  19. Fuyoo...ada gambar peserta Ratu Kebaya MAHA berposing di situ...siap dengan payung sekalik hahaha...tapi comey la gambar akak tu..series..

    Eh tu kambing ke aper tu kak..macam lain macam sajork tu...ada kacukan kut...

    Tunggu cik abe datang baru pi MAHA

    ReplyDelete
  20. salam reen..dari seremban la reen..mana lagi..he he..
    kalau sabtu dan ahad..ramai betul reen..hari2 lain pun dah ramai..tambah2 nanti ahad tu penutupnya..

    ReplyDelete
  21. SR..salam kembali..tak boleh nak membeli..tak larat nak bawak...jalan jauh..

    ReplyDelete
  22. iina..budak yang seronok sangat nya..akak bukan larat sangat..kena jalan tu..sakit kaki..

    ReplyDelete
  23. Wkmslm kak G..kalau sakit kaki memang susah nak ke sana kak G..sebab nak kena banyak berjalan.
    saya sendiri pun tak larat..saya duduk..anak jalan2 ngan ayah dia..

    ReplyDelete
  24. salam my dear sis..:)

    Harap akak dah hilang sakit di kaki..
    seronokkan bila tgk anak2 happy jekk bila ajak berjalan..;)

    ReplyDelete
  25. kak Zai ajak siadik pergi tapi dia tak nak sebab dah banyak kali pergi.

    ReplyDelete
  26. Sy tak sempat nak tengok MAHA tu kak... Kalau lama sikit dok kat Nilai hr tu, boleh gak tengok.. Tak pnh tengok lg ni.. huhu...

    Kalau sy pegi sana, tempat pertama sy tuju dah tentulah pokok bunga okid... hehehe...

    ReplyDelete
  27. Salam Kak Erna,

    Mujur kak letak gambar,boleh kongsi info dgn kita yg jaug ni.

    ReplyDelete
  28. salam kak.seronok kan leh jalan2 ngn family gni...anak2 mesti seronok.

    ReplyDelete
  29. mok cik..jangan la perli akak he he..mana ada orang dah tua masuk ratu kebaya..buat di gelak dek orang..ha ha .
    akak pun tak tengok pulak nama kambing tu..
    azwa..kalau pergi nanti jangan lupa payung..

    ReplyDelete
  30. salam Tini..tu la dia kan..larat ke tak..demi anak2 dayakan jugak..
    dah tengahari..kurang sikit sakit kakinya..pagi tadi..aduhai..bukan main berat nak melangkah..

    ReplyDelete
  31. rosaliza..salam kembali..memang tak boleh bawak amani..ketempat macam tu..panas..
    tapikan..ada jugak yang bawak..mungkin maknya teringin sangat nak pergi..tapi anak kecik tak de sape nak tinggalkan..
    pada akak kan..tak yah bawak lah..kesian kat baby tu..
    betul tindakan ros tu..amani kecik lagi..

    ReplyDelete
  32. Sari..memang macam macam ada..kalau satu hari tu nak tengok semua..memang tak larat..

    ReplyDelete
  33. kak zai..saya sebelum ni kalau pergi ke MAHA..tak pernah bawak anak..kali ni..dia yang teringin sangat nak tengok binatang2 ternakan tu..tu yang bawak jugak tu..

    ReplyDelete
  34. azz..apa copek bona balik ke pahang..
    akak percaya tu..mau azz..jadi macam peminat orked yang lain..masing2 menjinjing orked pelbagai warna..sanggup tu..

    ReplyDelete
  35. Ibu sayang..itu pun anak akak yang ambik..guna henpon dia..dia banyak ambik gambar ternakan..
    akak lupa bawak kamera..tak dapat ambik gambar bunga2 yang cantik2 tu..

    ReplyDelete
  36. mizct10..anak2 seronok...kita pun seronok..cuma akak tak larat nak jalan sangat..jauh2 tempatnya..sakit kaki..

    ReplyDelete
  37. mak su..seronok bagi yamg muda2..bertenaga lagi

    ReplyDelete
  38. kak,pasang la kek blog akak ni shoutmix....sonang nak berchit chat!

    ReplyDelete
  39. Nak pergi MAHA ni, tapi apakan daya, Maha jauh dari saya.... Hehehehehe....

    ReplyDelete
  40. kak long..tak goti akak doh.dah cubo buek..tapi..ado orang bagi tau..tak dapek nak masuk..soh anak akak buek pun tak menjadi..
    nanti kak long..nak tunggu yang pakar lu..he he..

    ReplyDelete
  41. zezebel..tak de rezeki nak pi MAHA ye..insyaallah..mungkin satu hari nanti sampai..

    ReplyDelete
  42. Saya pun ke MAHA hari isnin.
    5 jam kat sana.
    Tak jumpa kakak pun?
    Apa2pun, satu pengalaman menarik.

    ReplyDelete
  43. yeee..zoul pun kesana ye..tapi memang la tak jumpa kan..ramai sangat orang nya..

    ReplyDelete
  44. salam kak..
    hajat hati nk bawak anak2 (katanya tingin nk tengok looommbbbuuuuu besaaarrr.. hahaha)..

    tapi, kejap2 si kakak demam, pastu brjangkit plak si adik demam.. pastu si abahnya tak sedap badan.. sudahnya ibu diaorg yg demam terkelepet... tak dapek ler nak jenjalan ke situ.. huhuhu..

    ReplyDelete
  45. salam kakErna, dah beberapa kali dah saya pergi bawak anak2 .. rasanya tahun ni tak pergilah kot...serik..penat berjalan

    ReplyDelete
  46. salam tiny..elok la tiny tak pergi..rehat aje..sampai sihat ye..
    kalau pergi nanti penat..berulang pulak demamnya.

    ReplyDelete
  47. SMM..memang betul yatie..penat kalau berjalan tu..sakit sakit kaki..
    akak dulu dulu..tak pernah bawak anak..akak pi sendiri je..naik kete jabatan..baru kali ni akak bawak

    ReplyDelete
  48. elok ieza tanya kak erna hari tu tentang MAHA...ada lak masuk citer maha kt metro...baru lar tahu kt maha tu ada apa...he3

    dn tengok lagi kt blog kak erna ni...best juga yek..ingat nk ajak hubby gi gak la nnti..

    ReplyDelete
  49. Ieza..pergi..jangan tak pergi..macam macam ada.

    ReplyDelete