JellyPages.com

Monday, November 15, 2010

PERNAH KAH ANDA MENGALAMINYA..

Assalamualaikum..


Kalau ikut tajuk akak tu..rasanya tak ada yang pernah mengalaminya kan..sebab..kawan kawan alam maya akak ni..semuanya pandai memandu..tak macam akak yang lesen akak tu akak dah buat loket
lesen akak pun dah berumur 21 tahun..akak tak guna kan pun..cuma setakat hidupkan bila dah tamat tempuh je..sayang..penat akak belajar tahun 1989 dulu  tau..


Eh..akak nak cerita lain ni...
tapi bukan nak kutuk suami tau..tidak sama sekali..akak tau tu dosa..akak beruntung juga ada suami yang penyabar..memang sabar dalam segala hal..tapi sabar yang satu ni..kadang kadang buat akak geraaammm..nak katakan dah tua..akak pun dah tua..beza umur kami 2 tahun aje..

Kalau nak pergi kerja tu kan..kadang kadang akak terlewat sikit la..7.30 baru mula jalan..tapi..tak pernah punch kad merah pun..selalu sempat..
tapi yang selalu buat akak geram tu..en.abang akak ni..ade ke patut..60km ke 70 km je..dia bawak kete..ya allah hai..nak bersantai ke.nak pi kerja..
memang en.abang akak penyabar..tapi..penyabar yang satu ni..sering kali buat akak geram..dah banyak kali akak tegur..macam tu jugak..kalau dengan  anak anak..tak mau dia kena kutuk .. pandai pulak laju sikit..tak laju mana pun..boleh la..lebih lah sikit,..ada lah 80km..tapi memang tak pernah lebih dari 100km..mula2 dulu tak pernah lebih dari 80km..bila anak2 dah besar..selalu anak2..kata..apa lah ayah ni..lori lagi laju lah..bas boleh potong kita la..baru lah naik sikit..90km..
dek sebab dah biasa..akak sabo aje la..tapi kalau dah nak pi keje..pun  60 dan 70 je..hee..gerammm..sangat akak..tau..pernah akak geram..akak kata..turun sekarang..pi dok sebelah..biar akak bawak..akak kata..ceewwaahh..macam ia ia je kan..

akak rasa lah kan..tu sebab dia tak mau bagi akak pegang stereng kereta tu..dia tak mau akak bawak laju kan..he he..
pernah dulu kan..en.abang akak demam..akak kata..biar lah akak bawak kete..kesian dia demam kan..tak sampai 1/2 batu jalan..terus baik demam dia..dia suruh akak berenti tepi jalan..terus dia yang memandu..sampai lah keklinik..

ish tak mau la kan bebel panjang panjang..tapi tak pe..sekurang kurang nya akak dah bebel disini..esok pi kerja..akak dah senyap..he he..terima kasih ye..kawan kawan..sudi baca bebel mak cik ni..

62 comments:

  1. hehehe...
    botol tu kak bukan nak mengato suami sendiri...!
    tapi tu la kan....

    cam no nak buek anyo kak....
    soba yo la...hehehe

    ReplyDelete
  2. aduhai, 60, 70! memang kena banyak2 saborrr...hehehee**bior lambat asal selamatttt** :D

    ReplyDelete
  3. kak long..he he..sori la kak long..akak bebel lak kek sini..he he..boto lah tu..apo nak buek an..soba yo la kan..

    ReplyDelete
  4. Fa..memang kena banyak sabar..dan memang nak selamat..tapi tak mau lambat...he he..
    Fa..cantik dan nampak bersih gambar pantai yang Fa..tunjuk kat blog Fa tu..nyaman je nampaknya..

    ReplyDelete
  5. hahaha...kak nanti se ngadu dgn abang.kalau tak akak belanjo se makan nasi Arab dulu..buleh??:D

    ReplyDelete
  6. ha ha..anymz..ada bang jalal anymz tu kesah..he he..
    nak makan nasi arab bilo2 yo nim..tapi..kambing tak boleh yo..

    ReplyDelete
  7. hehehe..

    terkeluar jugak eh kak..

    saya pun tak tahan kak kalau camtu.. nasib baiklah tahu bawak keta.

    * abg pun percaya. bila dia penat kami tukar2..

    ReplyDelete
  8. tapi kan kak..

    boleh borak panjang sambil jeling-jeling , pandang-pandang.

    hehehe..

    ReplyDelete
  9. salam reen..ha ah la..terkeluar jugak..bila tengok jam kat dashboard tu dah 7.54..takut kad merah..he he..

    ReplyDelete
  10. reen..tak de maknanya..nak jeling jeling ke..borak borak ke..kalau hati dah geram..he he he..
    ampun..

    ReplyDelete
  11. SALAM,
    KALAU KAT HIGHWAY MACAM MANA KAK? MASIH 60-70 JE KE? NAK NAIK GENTING HIGHLANDS, KALAU TEKAN MINYAK SIKIT, MUNGKIN TAK SAMPAI NANTI !

    ReplyDelete
  12. tu yg kalau konvoi selalu cicir jauh hehe.. tapi tak po den soba nunggu kek dopan hehe

    ReplyDelete
  13. hehehe...

    saya langsung tak ponah pogang stereng lopeh dapek lesen keto tu kak.. Saya amek lesen tahun 2001.. skang dah 2010... main hidopkan lesen yoo la kojo ehh... mcm akak gak la... hikk...

    Omak saya punyo la marah... hehehe.. Nasib baik duit belajar memandu tu saya guno duit sendiri... Kalau guno duit dio, mau di tuntut ehh balik semulo duit tu kann.. hahaha..

    ReplyDelete
  14. Salam Kak Erna
    hi hi,entry akak ni mengingatkan kata2 suami bila saya kata nak bawa kete,"huh tak payah lah kalau sayang yang bawa,"
    suami saya ni penyabar tapi kalau dah terlambat, ya Allah kak,dia bawa kete macam bawa jet. maklum rumah kami ke tempat kerja,lebih kurang 80km.
    p/s; seronok baca loghat nogori.teringat masa belajar kat sini dulu.

    ReplyDelete
  15. Suami Erna pentingkan keselamatan , biar lambat asalkan selamat.

    ReplyDelete
  16. wakakakkakah kak tergelak saya.. dulu pakwe saya pun penah gak buat camtu kat hiway.. dia bawak 90km/j.. mmg tensen giler.. lori pun lagik laju dari dia hehehehe.. yelah sebab saya kalau kat hiway maintain 110 atau 120 hehehe..

    Takpelah kak dia penyabar ya amat tuh.. kdg2 bawak relak2 nie otak pun relak cuma kalau dah nak cepat tuh memang tensen jelah kalau bawak slow2 hehehe.. biar lambat asal selamat ye kak hehehe

    ReplyDelete
  17. ekeke Kak Erna, nampaknya kalau mokcik yang berada kat belakang kereta yang dipandu oleh cik abang akak tu, mokcik yang akan hilang sabar heheheh

    Sabar kak...hehehe

    ReplyDelete
  18. LF..tu la sebab akak tak pernah naik genting dengan kereta sendiri..cameron pun tak pernah..kalau pergi dua2 tempat tu..naik bas je..

    ReplyDelete
  19. zino..tau..kok tak soba dah selalu tak sampai dah..he he..tu yang kadang2 maleh nak ikut kau ni mano2 tu..asek nak kono tunggu yo..

    ReplyDelete
  20. azz..ha ha ha..akak ado kawan..he he..main hidup an lesen yo kan..
    tapi akak teringin yo azz..dulu kalau abang akak tak do..akak bawak yo pusing2..itu pun dio tau..lotak keto dah beralih..dan ado pulak kawan2 e..beritahu kek dio..

    ReplyDelete
  21. ummu..tak pe juga..bila dah lambat..tau bawak laju sikit...ini tak..sama aje..
    tapi nak buat caman kan ummu..sabar aje lah..kadang2 aje akak hilang sabar..tau aje lah orang pompuan kan..ada masa je..

    ReplyDelete
  22. Sekamar rindu..alhamdulillah memang baik..

    ReplyDelete
  23. Zaitu..macam tu lah nampaknya..he he..sabar aje lah..

    ReplyDelete
  24. iina..he he..iya lah kan..apa nak dikata lagi..selain sabar..
    tapi kalau dia dan slow sangat tu..akak tak nak cakap2..eh..lagi dia slow..

    ReplyDelete
  25. mokcik azwa..ha ha..memang betul..mau mok cik hilang sabar..

    ReplyDelete
  26. kak,
    kereta kami memang la dah semput takleh jalan laju.. tp kalo jalan lengah suami saya bantai gak 80km.. tp saya lagi suka dia bawa 60-70km.. sebab kami bukan nak kejor apa2 pun... ;)

    ReplyDelete
  27. Salam:)

    tersenyum jekk tinie baca n3 sis nii..kiranya mmg hb akak pemandu yang berhemah kan..:):)
    ikutkan org sini...hehehe...asyik nak tekan minyak jekk...aduhaii:)

    Sis...Selamat Hari Raya Aidil adha
    Moga akak sihat2 di sana:)

    ReplyDelete
  28. sala yong...he he..akak akan jadi tak sabo bila jam dikete tu dah tunjuk 7.54..takut punch kad merah..
    kalau nak pi jauh pun akak tak suka slow sangat..lambat sampai..hehe.

    ReplyDelete
  29. salam kembali tini..alhamdulillah..akak sihat.harp tini pun sama..
    tini..memqng tersangat la berhemahnya..kadang2 jam dah 7.54 tu..yang akak jadi geram..
    kalau punch kad merah.sape nak jawab kan..

    ReplyDelete
  30. lesen wat loket..huhu..nape tak frame kan jer?

    raya masa apa kak?

    ReplyDelete
  31. Yati pulak, selalu tegur encik abang sebab bawak laju. Seram kat selekoh, macam nak drift je.
    Bagus la bawak slow, kak. Memandu secara berhemah. Makan angin. Cuma, kak Erna kena keluor rumah awal sikit la. ^_^

    ReplyDelete
  32. eloklah gitu.. biar lamabt asal selamat gitu

    ReplyDelete
  33. happyirfa..dik..kalau framekan..tinggal kat rumah..kalau buat loket..boleh bawak pi mana2..he he..
    Mai datang mah akak makan..

    ReplyDelete
  34. salam aidiladha yatie..
    Memang kalau mas awal..akak tak kisah pun ..yatie..kalau masa akak terlambat tu..aduhai..sabo je la...

    ReplyDelete
  35. salam aidiladha zar..
    Betul la tu zar..biar lambat asal selamat..
    Kalau konvoi ngan zino pi mana2 tu..dia pun kena slow sama..sabo je dia..he he..

    ReplyDelete
  36. hahaha... confirm kete akak tak penah masuk saman polis.. CLEAR..

    ..dan jugak untung kalau nak trade in, mesti harga tinggi sbb dijaga rapi..

    "Bang supirnya sih, follow undang-undang tuh.. loh, kok ibu madam ngak betah selow ya".. hahaha..

    Selamat hari Raya Eidul Adha kak.. hihihi.

    ReplyDelete
  37. wah...bagusnye abg kak erna..kalau ain cam tu kene byk besabar...

    dulu mase baru2 bwk kete bawak mcm tu ler..tapi sekarang pantang kete dpn slow nk memotong jer..

    ReplyDelete
  38. salam eiduladha tiny..
    memang betul pun..alhamdulillah..setakat ini, tak ada saman..he he..
    kalau nak cepat..memang tak sabar punya..nak buat camanakan.kena la sabar...jugak..

    ReplyDelete
  39. salam ..dan selamat hari raya qurban ain..
    nak tak nak..akak kena lah bersabar ain..he he..
    agak2 akak..orang yang follow belakang..mesti boring punya kan..

    ReplyDelete
  40. Hehe.....sabor dan berhemah di jalan rayo tu...terus totapkan iman. Salam idil adha. Jgn lupo esok tak poei tolong motong daging korban ko....

    ReplyDelete
  41. Orang belakang tak tinting pon - pon ke kakErna ...slow tu.
    Cam nilah ..cuba kakErna buat lambat keluar rumah...barulah kelam kabut ....

    ReplyDelete
  42. salam ieduladha mamawana..
    resangat la berhemahnya..he he

    ReplyDelete
  43. wan..dek sebab..akak keluar lewat la.akak jagi geram tu.takut punch kad merah..dah memang jenis slow motoin..he he..kena sabar aje wan..ta leh nak buat apa..he he
    salam eiduladha wan..

    ReplyDelete
  44. hahahahaha....tersenyum panjang bila baca cite ni..hahahaha...suami akak adalah pemandu yg selamat....kita penah cecah 130km...last kene saman.padan muka...pagi2 akak kenelah siap awal2...keselamatan tu...

    ReplyDelete
  45. anie,nagoya..alhamdulillah..boleh buat anie senyum..he he..
    yang buat akak geram tu..kalau terlambat sikit...la..dia boleh santai juga

    salam aidiladha anie..masak apa..raya haji ni..

    ReplyDelete
  46. salam kak erna...

    nak ucap selamat hari raya korban kat akak...
    moga happy yee kak..


    ** saya nak makan sup tulang kat kg..sebab kat sini tak de pun...tu yang kempunan tu kak...

    ReplyDelete
  47. Adinda Amy..ala sian nya..kat sana tak de ye..
    tak pe..nanti balik kampung,makan puas2 ye..

    ReplyDelete
  48. suami u dengan suami ibu_suri sama spesis la nampaknya..

    ReplyDelete
  49. en..me..he he..bebel disini je..

    ReplyDelete
  50. alahai sabar ajerlah...simpan buat kenangan ajer lesen tu yer

    ReplyDelete
  51. salam aidul adha buat kakErna dan keluarga...masak apa kak raya kelmarin?
    hehhehehe...geram pulak ya kak... bawak kete cam nak gi bersiar2 lak cik abang tu ya...
    biar lambat asal selamat kak...

    ReplyDelete
  52. kak inakl..ye la..memang simpan buat kenangan..sekurang2nya ada kenangan pernah ambik lesen kete kan..

    ReplyDelete
  53. SMM..salam eiduladha juga buat yatie sekeluarga...
    yatie..bila terlambat je yang datang geram akak tu..he he..santai beno dia..

    ReplyDelete
  54. erna, hikhik.. bia lambek asal solamat.

    ReplyDelete
  55. kak pah..iyo lah tu..
    alhamdulillah kan..

    ReplyDelete
  56. he3...ok la tu kak...berhati2 dijalan raya...

    biar lambat asal selamat..ki3..

    ReplyDelete
  57. ieza..he he he..iya la tu..selamat tu..memang nak sangat..tapi janganlah selalu lambatkan..

    ReplyDelete