Sunday, May 30, 2010





Assalamualaikum..

Hari ni..gantong periok..tak masak lah tu kan..ada kenduri..jiran masa dikuaters klia..tapi dia dah berpindah dok rumah sendiri kat Taman Dahlia..salak tinggi..ramai la jumpa jiran jiran masa di kelompok 5 dulu..tak dapat la nak balik awal..



Seronok juga ni..nak cerita cermin mata dah siap..sebulan tu..lama betul..selalunya 1o hari dah siap..sabar je la aku menunggu...cermin mata yang aku pakai sebelum ni...baru juga..belum setahun lagi..tapi terpaksa juga buat yang baru..salah sendiri jugakan..sendiri yang cuai..dah aku terhimpit..masa tertidor..nak buat camana...mula2 aku ingatkan..frame aje patah..pi tukar frame..masa nak bukak..orang kat kedai tu cakap..cermin pun dah retak..ndak atau tidak..terpaksa buat yang baru..bahaya juga kan..dah lah..guna dimata..kalau tersilap..terpecah terus..bahaya juga kalau serpihan cermin termasok kedalam mata..
ni la cermin mata baru aku..baru siap dan ambil hari ni tadi..aku buat pada 2hb mei dulu..



40 comments:

  1. salam,

    selamat bercermin mata baru..

    ReplyDelete
  2. salam kak erna
    saya pun gantung periuk ari ni........ mak ai kenapa lama sangat baru nak siap ............

    ReplyDelete
  3. Kak ...si kecik anie baru tukar frame spek baru...terus tak pegi sekolah agama sebab spek patah...

    ReplyDelete
  4. mesti kak erna..jelita bile pakai cermin mata baru...

    ReplyDelete
  5. salam,
    tahniah dpt spek baru. sy pun rse nak tukar spek sbb bingkainya dh longgar tapi....
    err...(xcukup budget!) hihihi

    ReplyDelete
  6. salam,
    sesekali best juga gantung periuk. saya pun samalah. nk meraikan hari terakhir cuti. esok dah keje...

    ReplyDelete
  7. Saya pun baru aje buat spek baru dah 3 tahun pakai yang lama wajib ganti pun.

    ReplyDelete
  8. Ha....lepas ni jgn tdo dgn cermin mato......hehehe....

    ReplyDelete
  9. cermin mata mengingatkan aku bertapa aku mjuga sudah berusia hahahaha

    ReplyDelete
  10. salam kak erna...

    apa khabar?
    moga sihat selalu..

    waahh.....bercermin mata baru lah nampak gayanye tu ekk...mantaaappp...hehheee

    ReplyDelete
  11. salam erna. kakpah pakai cermin mata sejak umur 11 tahun. Bosan. lama2 bila ada duit kakpah buat lasik. sekarang pakai cermin mata untuk membaca saja. pandang jauh, alhamdulillah..

    ReplyDelete
  12. Salam my dear sis..:):)

    Tini ni selagi tak patah..tak pecah..selagi tuuu lee bercermin mata lama nii..hehehehe..
    ingat jugak bercontact lens..tp cerewet kan sis..:):)

    ReplyDelete
  13. Salam Kak Erna,

    Makin lawo akak bila berspek baru..hihi

    Maybe next week boleh gantung periuk lebih lama, byk kenduri kawin..

    ReplyDelete
  14. akak, macam cikgu besar ler :)

    ReplyDelete
  15. salam kak erna...dulu kerja gomen pun ashik gi kursus ajer..yang tak tahan kena pi sebulan..bertarabur hb dan anak-anak..tapi balik tau 2 minggu ..tak tahan rindu.

    best gi ke utara..banyak boleh di makan kan.

    ReplyDelete
  16. salam kakerna.., wah belum raya dah mintak ganti cermin mata baru hehehhehee...

    ReplyDelete
  17. kak erna kena tag, http://ceritakosong.blogspot.com/2010/06/anda-photogenic-mari-join-contest-ni.html

    ReplyDelete
  18. Penjejak maya..terima kasih..

    ReplyDelete
  19. Ibu guru..tu la diakan..sabar aje la saya menunggu..sebulan tu..

    ReplyDelete
  20. zino..memang cerah...semua dah nampak..he he..

    ReplyDelete
  21. anie..tu la kan..kalau dah pakai cermin mata ni..kalau patah susah juga..

    ReplyDelete
  22. ainnoraini..dah tak sesuai perkataan jelita tu untuk usia akak ni..he he.

    ReplyDelete
  23. ppiewahid..terima kasih..tu la kan..cermin mata ni..bukan murah..tapi nak buat camana..mesti guna kalau tak..kelam la dunia..he he..pandangan tak jelas la..

    ReplyDelete
  24. ikutsukakoi..oh..baru lepas cuti ye..akak baru nak cuti..masa cuti sekolah nanti..

    ReplyDelete
  25. zai..saya pun pakai lama..bertahun juga kalau tak ada masalah..kalau ikutkan..kan disuroh tukar setahun sekali..mana tahan kan..bukan murah pun...

    ReplyDelete
  26. ibuhani..itu sudah tentu..serik tau ..he he..

    ReplyDelete
  27. mamai..kalau rabun jauh..tak kira usiakan...

    ReplyDelete
  28. salam kak pah..saya ni yang teroknya untuk membacalah..kalau jauh tu bolih nampak lagi..

    ReplyDelete
  29. salam tini..tini muda lagi..bolih la contact lens..dah tua macam akak ni taut masaalah pulak nanti..lupa nak bukak..

    ReplyDelete
  30. ibusayang..memang pun..mula sabtu ni..dah gantong periok dah..

    ReplyDelete
  31. mak su..cik gu kecik pun akak tak pernah jadi...

    ReplyDelete
  32. inakl..nasib akak pi kursu seminggu je..kalau lama harus juga macam tu..
    memang seronok gi utara..

    ReplyDelete
  33. SMM..ha ha kan..raya nanti tak de akak susah2 dah..he he..

    ReplyDelete
  34. mak su tag???aduhai..pandai ke akak nak buat ni..

    ReplyDelete
  35. Salam...

    Semoga semakin cun dgn spek baru...

    ReplyDelete
  36. mamawana..zaman cun dah berlalu..he he

    ReplyDelete