Followers

Sunday, May 23, 2010

Assalamualaikum...



Semalam aku ke HUKM..melawat anak sedara yang berada disana..bawakan sekali laksa Johor yang diingininya..


baru 2.3 sudu dia makan..dia kata..teringat arwah mak...kesian aku mendengarnya..


Melihat keadaan dia..aku begitu terkejut..baru 2 minggu dia di wad..badannya dah kurus betul..
Heran betul aku..aku..bertanya gak dengan zino yang sama2 melawat anak sedara tu..dia kata..memang macam tulah...kesan ubat..tapi..aku tetap bimbang..


Hari ni..aku rasa letih dan malas nak masak apa2..rasa nak beli je..maklum la kan..kain bertimbun yang belum dilipat..baru siap basuh aje..aku kalau pi kursus macam tu la..malas basuh..balik dari kursus baru aku basuh dirumah..

Tapi..tak bolih juga lah..en.suami dah siap beli telor itik dengan daun asam gelugor yang dah siap dihiris lagi...jadinya..aku kena juga la masak..

aku buat juga bubor caca..campur dengan ubi keledek.. goreng ikan..cukup la kan..untuk hari ini..sebelum aku melayan kain untok dilipat dan gosok..aku ambik kesempatan menulis kejap..


La..buat hal lagi la..aku punya ni..mana lah perginya gambar bubor ngan masak telor itik aku tadi...tak apalah...ye..tak bergambar la cerita kali ni...

40 comments:

  1. salam,

    begitulah peranan yang dimainkan oleh pengurus rumahtangga..

    ReplyDelete
  2. salam..penjejakmaya..betul tu..apa apa pun tugas perlu diteruskan

    ReplyDelete
  3. Kak...kesian kat anak sedara tu...tentu dia rindu dengan mak sedara dia ...semoga dia cepat sembuh...

    ReplyDelete
  4. Aslmkm Erna.
    Begitulah kita dlm menjalani hidup ini. Tp sentiasa tabah & ceria kan? :)
    Pesakit leukemia selalunya gitu katanya. Tp sekarang byk yg sembuh jika ditangani awal. Doakan yg terbaik.
    Ye le Erna, sesekali makan simple2 pun sedap, janji perut lapar & makanan panas! Haha. Kak G ni mmg jenis yg sentiasa berselera ... semua boleh, tp dgn tahap kesukaan yg berbeza le! :)

    ReplyDelete
  5. anie..itu la yang akak harapkan..semoga dia tabah melawan penyakitnya dan cepat sehat serta keluar dari hospital...

    ReplyDelete
  6. kain baju acik pun belonggok kat dopan tu ha...anak dara ramai...tpi dk difedulikkan pun kain tuh...tambah longgok lagi ada la...huhu..

    sodap ehh bubur caca....pas makan bubur caca, blh menari caca...ekekeke..

    ReplyDelete
  7. Salam kak Erna,

    Saya rasa sedih bila baca pasal anak sedara akak tu. Kak Erna kena pergi melawat selalu beri suntikan semangat tuk dia kembali sihat.

    Tiba2 teringat pulak gulai telur itik yg lama tak buat!! hihihi

    ReplyDelete
  8. salam kak G..insyaallah..kak G..saya juga berharap dia semboh..sedih tengok ayah dia ..abang saya tu..terkejut amat dia..sampai hilang ceria dia..

    ReplyDelete
  9. acik..akak ni tak do anak daro cik..tu yang lotih bona raso e..nasib baik..ayah e rajn...
    acik..jangan lah suroh menari caca acik..tebeliak mato anak akak nanti...he he

    ReplyDelete
  10. Ibusayang..seminggu sekali je dapat pi tengok..kalau akak datang tu..memang nampak sangat cerianya dia..dia siap cakap..jangan risau..tak apa2 sehat..katanya..kita tengok dia pun nak keluar air mata..dah tinggal tulang..

    ReplyDelete
  11. Salam..
    Semoga anak sedara kak Erna cepat sembuh..
    Terbaca tadi satu artikel tentang khasiat daging landak yg dikatakan amat baik utk rawat lukemia.. Tapi apa pun, hanya Allah yg mampu menyembuhkannya.

    ReplyDelete
  12. salam acik..ya allah..terharunya akak.terima kasih atas info tu..akak akan minta abang carikan daging landak
    memang betul hanya allah yang bolih menyembohkan.tapi kita kena berusahakan...ribuan terima kasih acik..akak amat menghargainya.

    ReplyDelete
  13. Salam...

    Terharu...semoga tabah dan cepat sembuh anak sedara tu. Sama2 kita doakan.

    ReplyDelete
  14. mamawana..terima kasih..sama sama mendoakan..

    ReplyDelete
  15. salam kak erna...

    apa khabar hari ni?
    moga sihatla ekk..

    moga yang sakit tu segera sembuhla ekk..

    ReplyDelete
  16. salam kak
    semoga anak saudara akak cepat sembuh sepenuhnya..

    telur itik campur belimbing buluh pun sodap.. ;o

    ReplyDelete
  17. enok : kite dokan boboy cpat kuar n chat ye...
    seronok tgk die mkn....
    sebut arwah mak....ingat satay....

    ReplyDelete
  18. cik Amy..akak sehat..dan harapan kita serupa..semoga sehat kembali anak sedara tu..

    ReplyDelete
  19. syangsayangibu..terima kasih..akak memang biasa masak campur belimbing buloh telor itik tu..kali ni..suami kata tak de jual belimbing buloh...tu yang guna daun asam gelugor tu..

    ReplyDelete
  20. angah,,sama2 kita doa..minggu ni..kita pergi lagi..tapi tak tau nak bawak apa..

    ReplyDelete
  21. salam kak erna...tentu kepenatan lagi kan. Akak masak kuning telur itik ngan daun asam gelugor ke...boleh di cuba ni..umah MIL ada daun asam ni

    ReplyDelete
  22. Semoga anak sedara Erna cepat sembuh.

    Sedapnya gulai lemak telor itik.....

    ReplyDelete
  23. salam rosa..memang penat..tapi dah sambong tugas semula..
    iye..akak masak ngan daun asam gelugor yang dah dihiris macam orang buat bunag rampai tu..kemudian..rendam ngn air panas dulu..perah..baru masokan..kedalam gulai telor..

    ReplyDelete
  24. salam zai..kalau rasa sedap..buat la gulai telor itik tu..kalau rasa teringin buat ye...

    ReplyDelete
  25. gambo bubur pun leh hilang kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  26. DDr.fauziah..macam tu la kan..

    ReplyDelete
  27. ae.me..dah kembali?sukanya..dapat baca lagi nanti..

    ReplyDelete
  28. Semoga layan dari mak saudara dapat mengurangkan beban sakitnya...

    ReplyDelete
  29. Salam kak...semoga anak sedara cepat sembuh, insyaallah...doakan yang terbaik.

    alahai..akak sama dgn zar ek..masak lemak telur itik..mesti mabeles tu..

    mokcik kasi link akak ngan blog mokcik ek.

    ReplyDelete
  30. Salam kak Erna...
    moga akak sihat...baru sempat tinggal jejak...
    smlm e-na pun masak lemak telur tapi guna asam gelugor jer..tak pernah pulak guna daun gelugor, ilmu baru ni...tq kak.

    Sedey baca kisah anak sedara kak tu moga dia cepat sembuh...

    psst : masak nasi lemak letak halba mmg sedap kak, harum je baunya bila mendidih tambah pulak dgn halia, daun pandan dan bwg putih..arwah ayah e-na mmg suka sgt nasi lemak kalau letak halba...try la kak, kot boleh suka...

    ReplyDelete
  31. cklah..insyaallah..tu la harapam mak2 sedara nya..

    ReplyDelete
  32. salam mok cik..insyaallah..sabtu nanti nak pi tengok lagi..semoga maikn sihat la hendaknya..
    mok cik bolih aje..akak dah lama link ngan mokcik..tapi mokcik je tak tau kan..he he..maaf la mok cik ye..sejak irfa rajin cerita jumpa mok cik..ada akak tengok mok cik letak gambar irfa kat blog masa mok cik jumpe dia diklia kan..

    ReplyDelete
  33. salam e-na..akak sehat..terima kasih..
    masak ngan daun tu..kat sini selalu buat..kat sana ade ke ena..kala disini..dah siap hiris lagi daunnya..senang nak masak..
    Ena..nanti la cuti nanti akak cuba..halba yang halba campur tu kan..

    ReplyDelete
  34. tenang tenanglah ya kak.... ujian

    ReplyDelete
  35. salam....

    moga anak saudara puan cepat sembuh..

    ReplyDelete
  36. SMM..harapan semua tu..insyaallah..

    ReplyDelete
  37. Semoga kak erna n keluarga tabah dgn ujian ini. Semoga anak saudara nya juga tabah n kuat!

    ReplyDelete
  38. ibuhani..terima kasih..insyaallah..

    ReplyDelete