Tuesday, May 11, 2010

GAMBAR LADANG..




Assalamualaikum...


Saperti yang aku janjikan..nak tepek gambar ladang kat sini...
mintak maaf ye..terlambat sikit..tak sempat sebenarnya..semalam keje luar..petang tadi pun sama..baru tadi..berkesempatan upload gambar...

aku harap..kawan2 bolih la...nikmati pemandangan ladang..ditempat aku bekerja..kalau dilihat luasnya ladang tu..dah tentu tak mampukan..dengan kerja diluar lagi, kursus lagi..tapi alhamdulillah...dengan kerjasama..semua dapat dilakukan...





gambar gambar semasa gotong royong..ari tu..cuma gambar makan aje..hari ni baru ada gambar ladang..
Beria..tu..menanam..walau pun waktu pagi..tapi panas...
sempat pulak posing sebelum mulakan kerja..kawan kawan opis la tu..
Lagi...bersemangat tu..menanam



18 comments:

iBu...gUru said...

salam kak erna
kat mana ladang tu..............

Anie said...

Kak...besarnya ladang tu ye...ni kalaulah menanam apa aje mesti nampak menghijau je..cantik

xiiinam said...

Selamat berladang......

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Waa! Erna, luasnya! Macam ladang komersial tu. Tp keje pun ramai2 & dibayar gaji mahal juga, OK le tu! :)
Kak G mmg suka tgk ladang & tanaman. Masa duduk US dulu pun p tgk ladang anggur & suka sgt dgn pelbagai macam pokok buah2an dll. Ciptaan Allah SWT yg sungguh menakjubkan!

kak Erna said...

ibu guru..salam..ladang kat opis..

kak Erna said...

anie..semua tu..baru tanam..nanti kalau dah hidupnya semuanya..memang menghijau la..samalah ngan rumput sekali..he he..bila dah tumbuh semuanya..kita dah kurang guna racun..banyak tu ani..cii api ada,cili besar ada..labu ada..kacang tanah ada..bendi ada..

kak Erna said...

salam cklah..masa menanam je gotong royong..nanti pekerja je yang jaga..sambil kita ambil gambar dan data untuk report..

kak Erna said...

DDRfauziah..saya tau kak G..mesti suka..sebab bila tengok dan baca n3 kak G tu..banyak pokok2 yang ada

Ibu Sayang said...

Salam Kak Erna,

Agak2 bila boleh dituai hasilnya. Tentu best masa tu kan...Saya tak pernah merasa berladang dgn sebegitu besar kawasannya. Macam seronok jerk!!

E-na Zarina said...

salam kak erna...
besaunya kak ladang tu!! kalau dapat yg macam ni tak terjaga rasanya..he he...

Psst : dah bekfast kak?

Ibuhani said...

woh! Sgt panas. Jgn lupa pakai sun block........hehehe.... :)

ainnoraini said...

salam kak erna...
wow!! bestnye....teruja melihatnye...besar & luas...

kak Erna said...

ibu sayang..sebelum puasa habis dah semuanya dituai..cili api je lama sikit..
gambar tu yang tanam sayur je..ada lagi kawasan buah2an pulak..

kak Erna said...

ina..memang tak terjaga pun..selalunya perbersihan..kontrak je..
ina..dah lunch pun..he he..

Zaitun said...

Agaknya kalau dah berbuah nanti boleh gi melawat tak?

kak Erna said...

ibuhani..dah pakai topi..dah pakai sunblock..tapi tak jalan juga..berbelang sudah muka ni..he he ..nak buat camana kan....

kak Erna said...

ainnoraini,...memang luas betul...kalau tak ada kawan..akak memang tak berani nak naik ladang sorang2..

kak Erna said...

zaitun..bolih3 datang la..tapi..kalau masa2 musim hujan nanti..semak..tak lih nak buat kerja..