Monday, August 11, 2014

SOALAN CEPU EMAS

Assalamualaikum
Bila dah sampai umur emas ni kan
mula la ada soalan cepu emas bila kita menghadiri
kenduri atau jalan2 raya kerumah
kawan..teman dan saudara mara
"berdua je ke".."amboi berdua je"
abih tu cam no..
dah anak dah besar2 kan..
ada yang kerja..ada yang sambung belajar
dan dimusim2 raya ni
anak2 pun nak pergi rumah terbuka 
kawan2 masing2 pulak kan.
semalam sempat juga acik ke jemputan
 kenduri kawen dan
jemputan rumah terbuka kawan blog
yang dah lama tak menulis
terima kasih anie kerana menjemput.
jumpa lagi,In syaa Allah

21 comments:

  1. Org Melayu ni..
    Mmg tak habis habis dgn soalan cepumas kan..:)

    Bila masih membujang, puas ditanya bila nak kawin..
    Bila dah kahwin, sibuk ditanya bila nak ada anak, seolah olah anak itu boleh di beli di pasaraya.
    Bila dah berusia macam Acik, org masih sibuk tanya kenapa berdua..

    hihihi

    ReplyDelete
  2. tu le acik, anak2 ni bile dah besar masing2 mane nak ikut kite berjalan raya...mereka pun ade aktiviti dgn kawan2 ...org mmg kuat bertanye kak...belum kawin ditanye bile nak kawin, belum ade anak ditanye bile nak ade anak....tu ade perumpaan mulut tempayan boleh ditutup, tapi mulut org...redhoooo jek la kak yeak heheeheheheh

    ReplyDelete
  3. anak2 dah besar susah nak ajak berjalan sekali...

    ReplyDelete
  4. Habis tu memang dah berdua je, nak buat camna pulakkan, Acik. Biasalah tu. Adat orang kita bila nak memulakan perbualan kot. Sama je kalau kita tengah jemur baju tetiba jiran tanya - Jemur baju ke? Apa kita nak jawab baik? Hehehe....

    ReplyDelete
  5. saya masih ada lagi si Iman tu mengikut kemana2 wlpun dh hampir usia emas pun ....jgn kata bwa cucu udah le...hihiiii.

    ReplyDelete
  6. pulak..apa salahnya berdua je.. haishh.. macam2 diorang ni kan..

    ReplyDelete
  7. Harap-harap biarlah berdua ini sehingga uban memutih di kepala kan Acik. Anak-anak kian membesar manalah nak ikut kemana kita pergi lagi...

    ReplyDelete
  8. orang yang tanya tu nak suruh tambah anak ke..
    biasalah mulut orang tak boleh dicekup, dicepuk boleh kut kalau ada insurans haha :)

    ReplyDelete
  9. Bermula kehidupan berumahtangga berdua, kemudiannya berdualah juga nampak gayanya... :)

    ReplyDelete
  10. Soalan biasa tu Acik...kadang buat x tau je...

    ReplyDelete
  11. Hehe.. Yati pun sama. Tapi berdua separuh hari je, bila suami off, dia kerja shif. Bila kuor makan berdua je, orang cakap, dating berdua je. Ha ah ler, anak-anak sekolah. :)

    ReplyDelete
  12. yela kan..kembali ke zaman honeymoon..sweet u..

    ReplyDelete
  13. Banyak pulak soalan cepuemasnya yer Achik... Lama tak singgah. Salam Syawal

    ReplyDelete
  14. Berdua lagi senangkan AE......laju jer jalan tu hehe....tak yah nak pimpin bebudak

    ReplyDelete
  15. hihi, kang bawak budak nt tanya 'cucu ke anak?'
    hihi

    ReplyDelete
  16. Kembali kezaman muda-muda dulu. Anak-anak tak nak ikut serta.

    ReplyDelete
  17. As-salam acik erna..

    Salam aidilfitri.. maaf zahir dan batin.. biasa sgt dengan soalan2 mcm tu kan.. soalan biasa berbasa basi bila bertemu..

    ReplyDelete
  18. anak-anak dah besar kan Acik.. tu yang jalan memasing dah kan.. jalan berdua dgn cik abe pun ok.. romantik..hehe

    ReplyDelete
  19. Aciik selamat hari rayo..maaf lah kito kito yo..dah usia emas ni mmg mudo balik...berduo duo jer

    ReplyDelete
  20. Memang selalu soalan cepu emas ditujukan pada orang2 macam kita. Saya pulak orang akan tanya dah bertambah cucu ke? Anak kedua saya dah kawin hampir 2 tahun tapi belum ada rezeki.

    ReplyDelete
  21. tingat ms kecik2 dulu. suka ikut mama tp bla da bsr, da mula segan nk ikut ;-)

    ReplyDelete