Friday, August 8, 2014

ANAK PEREMPUAN?????

Assalamualaikum
sebelum mula acik minta maaf dulu ye.
bukan kes perasan 
cuma kes kesian 
Ahad minggu lepas acik hantar hero bongsu
balik BP..sebelum tu pi beraya rumah abang
 dan anak sedara  dulu di Segamat.
sebab dah petang acik cari hotel bajet
dulu untuk tidur ..hero bongsu kata
nak ikut mak tidur hotel.
esoknya masa nak balik..
en.suami acik turun dulu..
acik siap2 kemas2 dulu dengan
hero bongsu.
masa turun dan serah kunci.
en.suami dah tunggu dalam kereta
acik masuk je dia terus cakap
melampau betul orang perempuan tu
perempuan mana..dan kenapa
ada ke dia cakap..pak cik hantar anak perempuan
masuk u ke..katanya..
melampau betul..tua beno ke aku ni katanya
en.suami bercakap sambil pandang ke depan
dan acik nampak sedih sangat.
alahai..aduhai..memang betul la
melampau kan..tah apa lagi la orang tu dah cakap
sebab en.suami acik ni memang cool
jarang sentap..tapi hari tu sampai keluar air mata dia.
kesian sangat acik tengok..
pernah sekali ada juga kawan2 kata..
acik ni  nampak macam anak sulong en.j katanya
acik tegur kawan..jangan sampai
dia dengar..kesian kat dia
rupanya..ada orang lain pulak
yang kata..acik pun rasa
memang melampau dan mustahil..
beza umur 2 tahun je..
nasib baik kawan2 alam maya acik ni baik2
cuma kata nampak muda je..tak lebih2 kan.
saja nak lepas perasaan acik ni
nak kurangkan rasa bersalah
dan kesian dengan en.suami.
kalau betul
acik nampak muda pun kerana dia juga
banyak kerja suri rumah yang dia buat
dia banyak menyenangkan acik..tak mau
acik susah..tak mau acik sakit..
makan pun kalau boleh dia nak suapkan
tak mau acik suap sendiri..selalu jugak acik mengelak
tak kenyang rasanya..nak makan sendiri jugak
demam sikit pun..siap masakkan bubur dan hantar kebilik lagi tu..mana nak cari macam tu kan.
acik je tak dapat nak jadi isteri yang baik
dari mula kawen sampai dah 32 tahun
tak pernah sekali pun acik kata sayang ngan dia
acik kawen kan kes kena pinang.
dah tua2 ni baru nak cakap lagi la MALU..hi hi.
oklah dah puas dah..terima kasih
pada yang sudi membaca bebelan acik ni.

24 comments:

  1. Kesian ayah Emi. Tapi org tu pun tak salah juga acik sebab dia pun tak tahu. Sekarang pulak ramai anak-anak dara yg lanjut usia masih belajar...

    Tapi ok jugalah ayah Emi jenis cool. Nampak raut wajah dia tak adalah tua pun. Memang matching pun kalau ada anak bujang..

    ReplyDelete
  2. hihi.. kiranya acik bercinta lepas kawen la..
    alhamdulillah, dpt suami y myenangkan..

    orang pompuan biarlah sentiasa nampak muda remaja.. lg myenangkan hati suami jugak kan..

    cam kes lya, suami lya nampak maintain muda.. lya seiring dgn usia kot.. blh org igt lya n suami adik beradik.. n ada y igt lya kakak n adik la.. n ada gak y kata abang n adik.. n anak lya jd adik la.. mcm2..

    ReplyDelete
  3. Maintain mudalah acik ye.. sampai ingat anak pada en suami acik tu.. Kesian juga kan pada en suami.. alhamdulillah acik dapat en suami yg baik.. rajin menolong acik kan ..

    ReplyDelete
  4. Salam Acik,

    Pedulikan apa kata orang, yang penting kita bahagia suami isteri! Tak menjadi kudis pun kata orang tu! Anak sulung Mak Aji pula bila ke klinik (dengan Pak Aji) check baby selepas pantang, ditanya - datang dengan suami ya! Walhal yang datang tu Pak Aji, bapaknya! Apalagi berasaplah anak Mak Aji. Acik beruntung dapat suami yang caring sebegitu, syukur alhamdulillah, bukan senang nak dapat tu!

    ReplyDelete
  5. Selamat hr raya acik...beruntung Dapat suami mcm tu pandai dia jg acik Elok tu Yg still awet muda je tu , Susah Nk dpt suami Yg caring mcm tu apa lagilah klau bukn pilihan sendiri.

    ReplyDelete
  6. Alahai...dia tu pun tak tau tu Acik...dah terlepas ckapnya nk buat mcm mna...
    Untung badan ler Acik dpt suami gitu...msti penyayang ni kn...x per becinta lepas kawin...bnyk manisnya tu Acik...moga bahagia hingga ke syurga...:)

    ReplyDelete
  7. bertuah acik dpt suami yg ringan tulang...semoga berbahagia berpjgan

    ReplyDelete
  8. wah...untungnya acik. tak apalah tak nampak sebaya pun, asalkan dia pandai menyenangkan kerja dan hati isterinya...

    ReplyDelete
  9. alahai kesiannya ....ialah acik memang nmpk muda pun.tak ckp syang bukan brmkna tak syng kan acik....siapalah tak .syang suami...apa lagi sebaik suami acik..

    ReplyDelete
  10. Romantiknya asben acik! susah nak dapat macam tu... masak dan bawakan makanan ke bilik...

    ReplyDelete
  11. kah kah kah kah
    sian pulak baca
    tp ayat ni lagi best kot
    'itu yang untung, yang rentung?'
    hahaha

    ReplyDelete
  12. kesian suami achik.. sebenarnya satu pujian jugak untuk achik..nampak muda belia walau pun anak dah bujang bujang..

    ReplyDelete
  13. alahai kesian en suami acik..sampai nangis ye..apa pun yg penting mana nk dpt suami sebaik en suami acik..

    yg best acik jugaklah, sbb dpt gelaran anak, untung acik nmpk muda...:)

    ReplyDelete
  14. Kesian juga kat en suami tu Acik..hihihi..Acik nampak muda sangat kot.. hehe..Alhamdulillah, dapat suami sebaik suami Acik.. bukan senang tau.. :)

    ReplyDelete
  15. Alahai.. kesian pada suami. Kalau jumpa orang yang jenis tak fikir sebelum cakap ni, memang buat kita stress kan.. semalam saya pun kena satu kes yg orang cakap ikut suka hati dia tu.. balik dengan stress namun hari ni jumpa balik boleh jw saya senyum.. biarla Allah balas apa dia buat tu.

    Bahagian acik lak, saya rasa gembira acik berfikiran positif..syukur ada suami yang baik macam tu kan..Acik sentiasa senang hati itu yg buat nampak muda sokmo.. takpe..asalkan benda ni tak mengganggu acik dan suami tak pe k..

    ReplyDelete
  16. Hehehe...Selamat Hari Raya Acik yg awet mudo.

    ReplyDelete
  17. Tak salah kita beritau suami yang kita sayangkan dia!

    ReplyDelete
  18. Memang betullah tu ...kalau tak takkan orang tanya macam tu...apa pun kesian jugak kat en.suami acik tu...terasa sangat lah tu sampai sentap macam tu...

    Yang penting acik tahu siapa suami acik sebenarnya...

    ReplyDelete
  19. macam kes abah saya jugak kak chik..."pakcik datang melawat anak pakcik ke?" tanya nurse tu kepada abah saya yg melawat mak di hospital..huhu

    ReplyDelete
  20. ala orang tu saje nak gurau kot kata kat pakcik
    untung orang awet muda ni :)

    ReplyDelete
  21. simpati ada, nk gelak pn ada..tapi yg pasti en J mesti sentapkan....Mayb saja je org tu nk gurau2 manja kot.....he3x....
    Beruntungkan acik dpt suami yg sebaik en J

    ReplyDelete
  22. Bagusnya suami Acik ni. Bertuah sungguh Acik. Itu memang tandanya Acik awet muda. Orang tu saja nak bermesra, berbual-bual kosong gitu, Acik. Mungkin dia pun tak tahu soalan macam tu boleh buat suami Acik terkedu dan kecil hati.

    ReplyDelete
  23. Wahhhhh untungnya AE dpt suami yg penyayang gitu.....masih kekal romantik walau dah 32 tahun Itu rezeki tu namanya AE....
    Sampai gitu sekali AE.....mmg awet sungguh tu ....

    ReplyDelete
  24. pekak kan je telinga..org berkata ni smpi bila2 pun x habis...

    ReplyDelete