Tuesday, August 26, 2014

"MISTERI BUNYI"

Assalamualaikum

cerita malam minggu
acik terdengar bunyi
macam dekat sangat
macam atas siling je
acik tengok jam di telefon suami 
betul2 jam 3.09 minit pagi
acik yang dah memang penakut ni
bangun kan en.abang.
tikus tu katanya
ai..mana lak datang tikus besar sangat
senyap sekejap..kemudian bunyi lagi
acik terus bangun..pasang lampu
en.suami pun bangun,cari lampu suluh
bunyi makin kuat.
tapi acik tak pun intai keluar rumah
masih dalam bilik..
last dengar bunyi kuat..
tak lama tu dengar bunyi
tayar motor dan bunyi motor
press kuat..sampai sagat jalan rasanya
 yang macam nak cepat tu 
lepas tu..terus tak de bunyi..senyap terus sampai pagi
pagi pagi acik dengar kecoh
rupa2nya kereta anak jiran sebelah 
dah kena pecah cermin nya.
acik rasa ada yang nak menceroboh rumah
tapi tak sempat.
Alhamdulillah.
dikawasan perumahan acik
dah banyak rumah yang
 kena masuk pencuri
ada yang siap masuk
 ikat tuan dan puan rumah.
risau betul dibuatnya.
semoga kami semua selamat dari
kejadian yang tidak diingini.

18 comments:

  1. kalau kat umah memang mlm2 ingat tikus , malas nak fikir benda lain ekkee
    tapi kes nie bahaya lah pulak
    huhuhu zmn skrg nie org sanggup buat apa shja
    sib baik suami acik ada kan .. kalau saya harus saya senyap sampai ke pagi huhuh

    ReplyDelete
  2. bahayanya skarang ni
    alhamdulillah..rumah acik selamat drp dicerobohi..

    ReplyDelete
  3. moga keluarga acik dilindungi dari penjenyah2 yg nk menceroboh itu..

    ReplyDelete
  4. Taman mana ni cik... .?
    Semoga Kita semua di lindungi.
    Sy pun fikir mcm2 klau terdengar bunyi2 ateh syiling ni.

    ReplyDelete
  5. Bahayanya macam tu. cuba akak baca doa Abu darda. boleh search dalam google doanya. saya pun ada buat entri tersebut. ianya bagus sebagai doa pelindung untuk kita semua.

    ReplyDelete
  6. Semoga kita semua dilindungi dari apa jua bahaya.

    ReplyDelete
  7. takutnya...semoga kita dijauhkan benda2 mcm ni

    ReplyDelete
  8. bahaya ni,,memang kena amalkan doa pelindung,..semoga kita dilindungiNya,..

    ReplyDelete
  9. Report ngan polis la acik... minta mereka buat rondaan...

    ReplyDelete
  10. Kalau dah sunyi malam2 tu macam2 bunyi ya.. saya pernah juga syak macam2 smapai ketuk kepala suami sebab dia lena sangat sampai tak sedar.. mmg panik juga masa tu. Mujur tak ada apa apa yg tak sedap kan

    ReplyDelete
  11. Moga selamat semuanya dan tidak berulang kejadian spt itu. Doa.

    ReplyDelete
  12. Moga acik erna sekelurga dilindungi Allah.... Takut skrg ni mcm dah musim mencuri pula.. kan acik erna.. saya pun mcm acik, kalau dgr bunyi apa2 cepat jer bangunkan en suami..

    ReplyDelete
  13. Eeee seram jgk mulanya tp bila baca sampai habis jadi takut pulak, hati2 acik erna

    ReplyDelete
  14. Takutnya, Acik! Mula-mula bila sebut pukul 3 pagi tu dah terbayang-bayang bab-bab supernatural ni. Yalah, hantu kalau mengacau mesti waktu ginikan...

    Tapi kalau manusia punya angkara lagilah takut. Pencuri ni bukan kira apa pun. Suka hati je nak buat apa bila dah panik.

    Moga Acik sekeluarga terhindar dari segala mara bahaya macam ni.

    ReplyDelete
  15. Seriau dengar bunyi memalam ni AE..... lebih lebih lagi manusia punya angkara ....Mau tak seram...
    Agaknya bila AE bukak lampu tu yg dia kelam kabut lari tu....Syukur rumah dan AE selamatkan...

    ReplyDelete
  16. Bahayanya acik...kena selalu cek bumbung dan siling rumah takut ada yang diumpil pencuri

    ReplyDelete