Friday, August 29, 2014

HIIITTAAAAMMMM JUGAK..

Assalamualaikum
cerita semalam..
hero bongsu nak baju kemeja
sebab wajib kemeja tangan panjang
setiap hari isnin kataya.
macam biasa..
warna HITAM
letih dah acik bebel..tang warna
memang dia tak mau dengar kata.
pilihan dia tetap hitam kelabu.
cantik ke?..aduhai la jang oii..
nak beli 2 helai..cukup la kan.
tapi..keduanya nak hitam juga..
maunya mak tak bebel.
macam tak salin baju la dik.
raya hari tu beli kemeja tangan pendek
hitaaaammmm juga.
kalau dia nak kurta untuk pi masjid tu
acik relakan je dia pilih hitam.
ni kemeja nak pi kelas pun hitam jugak
kang bebel2 merajuk lak nanti kan.
tapi bila balik dia seronok sangat dapat kemeja
hitam siap kata..cantiknya mak..
luruh jugak hati maknya ni.
oklah..cukup la mak bebel
acik ni pun..dah macam apa tah
setiap pagi sampai opis mesti 
cari telefon dulu..
walau pun en.suami dah 
gantikan yang baru
masih berharap yang hilang ditemui.
setiap hari acik masih baca yassin
dan solat hajat
semoga ada petunjuk.
banyak no.telefon dan gambar dalam tu.
jumpa lagi..in syaa Allah.

23 comments:

  1. kak... InsyaAllah bler ada isteri nnt, mungkin akan ada baju warna lain gak hero akak sbb suami saya mcm 2, warna hitam, coklat, kelabu... sikit2 sy beli warna lain, akhirnyer redha jer he3

    ReplyDelete
  2. Anak Acik ni ker yg belajar Di UTHM tu...(teringat kata kakzakie..yg anak acik belajar diUTHM)...Hitam itu menawan kannnnn..tu yg dia asyk pilih hitam tu...

    ReplyDelete
  3. Mcm ank2 sy jugak acik beli Baju kena ikut selera dia klau ikut selera Kita dia pki skali je pastu Baju tu tido le lam lemari....dh besar kan Dulu kecik2 dia ikut je ckp Kita.

    ReplyDelete
  4. Kalau ambil bidang law setengah U memang pelajar lelaki cuma boleh pakai kemeja hitam dan putih acik. Tapi adik bukan ambil law kan... dah itu yg adik suka nak kata apa acik.

    Mesti yg 'terambil' tetap rasa bersalah sampai bila-bila acik. Kalau malu nak pulang pun letak ajelah atas meja masa semua org tak ada.

    ReplyDelete
  5. hihihi...hitam itu kan menawan kan adik kan...

    ReplyDelete
  6. Hitam senang kot bg dia acik...tak mudah kotor

    ReplyDelete
  7. hitam tu mutu, gaya keunggulan..
    sampai sekarng ingat lagi moto rokok tu..

    boleh buat nmpak kurus sikit acik.
    kalau dah cita rasa dia hitam, hitam juga..kita perempuan nk mcm2 kaler..takut org kata pakai bju sama..hah

    ReplyDelete
  8. ada rezki nt datang balik
    kalau xde rezki..redha kan jelah

    ReplyDelete
  9. Hitam itu menawan, Acik. Biarlah dia beli apa yang dimahunya. Nanti kalau kita yang pilih dan tak dipakai, lagilah sedih rasa hati. Anak saya yang 8 tahun tu pun dah pandai pilih baju ikut citarasa sendiri. Nak buat camna, ikutkan ajelah asalkan sopan nampaknya.

    Acik, nanti tinggalkanlah no telefon kat komen box saya. Saya tak publish. Saya ni pun gatal nak tukar no. baru. Nanti kala dah tukar, saya beri juga.

    ReplyDelete
  10. memang dah dia minat hitam takpelah acik...kan handsome bila anak bujang pakai hitam....
    teringat ank sulong sya masih kecil dulu asyik nak warna merahhh je baju atau brg2 lain.

    ReplyDelete
  11. biarlah acik, dh dia minat sgt warna2 tuh... kang kalu di mintaknyer warna pink acik segan lak tgk dia pakai pinkkk je ari2 ehhehe

    moga2 jumpa hp acik tuh... biar pun dh ada yg baru yg lama ttp di hati

    ReplyDelete
  12. As-salam acik..

    hitam menawan kalbunya ya acik.. saya pulak bila beli t-shirt anak2 mesti sambar yang warna hitam dulu.. he..he..

    ReplyDelete
  13. ye Aciik..itu lah trend anak anak bujang laa ni...warna tetap hitam...coret coretnya putih...klau sorang dah 5.6 helai t shirt..klau 2. orang..dah jadi 12 helai..poning omak nak kna pikio sapo punyo...tu bujang jantan..yg tino pon seroper..cuma saiz jauh beza...takyah lah nak hafal coretan kat baju tu

    ReplyDelete
  14. Anak2 zaman sekarang memang gitu acik...adik2 Aina pon hitam atau putih je bajunya.

    ReplyDelete
  15. hitam fav semua acik, termasuk kak noor hahaa

    ReplyDelete
  16. X pelah acik erna dh dia minat kan nk buek camno :-)

    ReplyDelete
  17. Black is beauty hehe...anak kedua saya pun suka warna hitam, adalah sehelai dua bajunya warna lain.

    ReplyDelete
  18. Okje pun mcm hero AE tau....mmg suka beno lah warna hitam dan kelabu....pilih pilih baju balik balik warna sama hehe....
    Yelahkan AE.....barang yg lama dilupa jangan....byk no phone tu sayangnya kan...

    ReplyDelete
  19. X jumpe lagi ke kak hp tu. Sayangnya.

    Kak saya x suka kaler hitam. Panas bahang.

    ReplyDelete
  20. Dha kaler ksukaan dia. Bj husben pn byk kaler hitam dgn merah. Letih tgk.

    ReplyDelete