Thursday, August 21, 2014

PERLUKAH DI UCAP SELAMAT TINGGAL..

Assalamualaikum


sedih betul la..
tak tau la boleh jumpa lagi ke tidak
dari semalam acik cari
hari ni hangkut hero bongsu sekali datang opis
cari lagi ditempat2 yang mungkin ada
masih belum jumpa.
sayang sangat.
macam2 ada dalam tu
dah hampir 2 tahun guna
tak tau la mana peginya
yang acik ingat last jawab whatsApp 
dari dik irfa lepas tu letak je atas meja.
kemudian keluar ke toilet
kawan seopis pun keluar 
lepas tu la cari tak jumpa
ingatkan ada dalam beg tak de..
dalam laci pun tak ada
perlukah diucapkan selamat tinggal..
adui ai..

26 comments:

  1. Kalau ada rezki...insyallah tak ke mana tu Acik... mungkin nak kan pengganti yg lg best kott....hehehe....

    ReplyDelete
  2. jika itu takdirNya kak.... mmg sedih la. apa kata akak cuba lagi cari. sesambil baca doa Allahummayassir, wala tua'ssir..
    jika Allah berkehendakkan ia akan terus jadi milik akak, pasti kan ketemu semula. Jika tidak, maka telah sampai masanya ia dipulangkan setelah dipinjamkan Allah. Ada lah hikmahNya tu.
    saya kan kak, beli tipon online...reger seratus lebih je Janji blh wassap dan fb sikit2...sebab, ini lah..takut ilang, rosak, idakla ralat sgt klu jadi perkara tk diingini ni..heheh.

    ReplyDelete
  3. acik ada try call ke. mana tau jatuh celah2 mana ke

    ReplyDelete
  4. mungkin kena cari lebih sikit kot acik mn la tau terjatuh d mn2 tmpt yg kita x perasan

    ReplyDelete
  5. Kalau sekelip mata hilang nampak gayanya ada yg berminat tu acik. Sebab kalau di ofis tak mungkin dia boleh jalan keluar sendiri. Kalau call pun kan bunyi betul tak..

    Harap kalau yg terambil tu cepatlah pulangkan pada yg hak... kesian acik.

    ReplyDelete
  6. alahai...hilang pulak...Harap hp akak tu kembali ke pangkal jalan...

    ReplyDelete
  7. Alahai kesian pulak Acik.Ummi harap acik jumpa cari,insyaAllah kalau ada rezeki Acik, dapat balik nanti tu.

    ReplyDelete
  8. Salam acik...sy setuju dgn KAK ZAKIE.... Klau rezeki acik mesti dpt blk....hujung posa hr tu 2 bentuk Cincin emas sy tercicir Kat Watson senawang tp rezeki sy dpt blk...nnti sy wat entry psl ni... Cuba cari ,ikhtiar, dan doa klau bkn rezeki acik ada hikmahnya Yg tersirat tu.

    Acik .. Sey pun x do wassap2 ni lg..huhuhu..

    ReplyDelete
  9. alahai siannya, ada yg sngt berminat kot acik , kalau ada rezeki tk kemana, tapi kalau tak tkde kena redho lah..

    ReplyDelete
  10. kalau ada rezeki acik dptlah ia kembali...kalau sudah smpai waktu trpaksa nk ucap slmt tnggl ...relakanlah...mungkin akan hadir yg lbh baik

    ReplyDelete
  11. yang paling di sayang memori dalam telefon tu kan kak...

    ReplyDelete
  12. lah..hilang ke Acik.. kot2 tersalah letak.. harap2 jumpa balik lah ya...syg plak klu dah lama pakai..

    ReplyDelete
  13. Mudah2an acik jumpa balik. Saya pun itu hari tertinggal beg telekong teringat aje ini kan pula hp, tentu banyak memori dalam tu.

    ReplyDelete
  14. Alahai.. dah jumpa ke tu acik? Saya tumpang sedih dan faham sangat perasaan kehilangan barang kesayangan ni. Semalam saya perasan speaker yang saya usung ke kelas sejak sebulan lebih ni dah tak de. Beriya tanya kat sekolah melalui whatapp tak ada yang nampak. Alahai. Mintala hari ni bolwh jumpa bendanya.

    ReplyDelete
  15. salam singgah. hilang diambil orang ke? kalau diambil orang tu, macam tipis ja nak jumpa :(

    ReplyDelete
  16. Tak boleh letak atas meja kalo macam ni gayanya..

    ReplyDelete
  17. Simpati. Doa dan usaha lagi mencari.

    ReplyDelete
  18. insha Allah moga berjumpa semula dengan handphone tu akak ey

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum Achik:)
    Andai masih ada lagi rezeki ..InsyaAllah ia pasti ditemui..namun..andai sebaliknya..mungkin ia rezeki untuk oranglain..redha..InsyaAllah..achik Erna kan dapat yang lebih baik;)

    ReplyDelete
  20. hp ni klu hilang memang terkilan kan... sbb byk maklumat penting dalam tu.

    ReplyDelete
  21. Salam acik! Bila baca tajuk ingatkan nak kongsi lirik lagu rupanya ada story sedih. Ya allah xkan ada tgn panjang kt opis tu, dh try call ke no hp acik belum. Harap lah org yg ambik tu pulangkan

    ReplyDelete
  22. Nmpk gayanya, mcm tulah Acik. Sobs! Dpt rasakan ape yg Acik rasa...huhuhu!

    ReplyDelete
  23. Ada suspek sesiapa ke AE......
    Cuba ingat balik AE.....cuba ingat betul betul....baca yassin lah...

    ReplyDelete
  24. Jangan diucap selamat tinggal.

    Sayangnya acik. Cer cari sambil selawat. Insya allah. Moga moga jumpa lah tu kalau jodoh panjang. Klw x jumpa redho je la. X de rezeki.

    ReplyDelete
  25. Kalau dah macam tu ceritanya, mungkin ada yang teringin kat handphone Acik tu. Kalau tak jumpa juga memang kena cari penggantilah Acik. Susah hidup sekarang ni kalau takda handphone. Bukannya apa, nak berhubung dengan ahli keluarga tu je yang penting. Kalau tak jumpa juga Acik, memang kena redha ajelah dengan kehilangannya. Bila dah dapat pengganti jangan lupa inform saya. Barulah boleh W/A semula :)

    ReplyDelete