Followers

Tuesday, September 20, 2011

SESSI LUAHAN PERASAAN

Assalamualaikum


Maafkan acik ..hari ni acik nak bebel sikit
hanya nak lepaskan perasaan
mungkin ada yang kata hal remeh.
tapi tak tau la..kali ni acik boleh terasa hati sangat..

nasib baik acik ni fikir dah tua..
dan fikir jugak acik ada suami..kalau acik balas balik..takut memalukan suami.
sebagai isteri kita kena jaga maruah suami.

Kisahnya

suatu hari..baru baru ni
tiba2 bos (perempuan) datang kebilik..
akak..kunci la pintu bilik air tu..orang lelaki masuk..kotor la..saya geli..katanya.
acik jawab..nanti kalau kunci kot ada yang mengamuk(acik pernah cerita pasal makhluk allah ni diN3 yang lepas2.(semua yang berkaitan dengan acik akan membuatkan dia naik angin/sakit hati.)
Tapi dia cakap lagi..geli la..apa la..bla bla..

Lama2 acik pergi cuci..kesan2 kotor di bilik air tu.dan acik terus kuncikan..
kemudian..acik bagi tau bos tu..nanti bagi tau orang tu..bagi kunci..kalau tidak nanti takut ada yang mengamuk.

Kemudian..tak lama tu..tiba2 acik terdengar suara orang marah marah..memaki2..bodoh.. bangang..semua keluar dari mulutnya.sebab marahkan pintu bilik air tu berkunci...terus dia ambik batu dan menghentam pintu bilik air tu..dia nak pecahkan kunci tu.sambil mulut tak berhenti..marah2

Acik dah cakap awal2..bukan mulut acik masin..tapi acik dah faham ..perangainya.
acik tak tahan..acik terus tinggalkan pejabat.itu saja cara untuk metenteramkan hati supaya tidak melawan.
buruk perangai kalau orang tua2 bergaduh..biar la dia memaki sorang..acik tak dengar.

Ya Allah acik Istighfar banyak2 semua orang terkejut tengok dia memecahkan pintu.
sekarang ni pintu dah berluang..sape yang susah..

dah macam2 dia buat..dia baling campak barang2 acik kelantai..tak pe..dia campak borang..kelantai..dia ingat acik punya..tapi orang lain punya..tak pe..
tak tau la kali ni.bak kata nani..hormon kot..acik boleh terasa hati sangat bila dibodoh bangangkan sesuka hati 

Minta maaf lagi sekali ye..sebab terpaksa baca cerita yang memalukan ni

72 comments:

  1. Ya Allah...teruknya perangai orng tu.....kesabaran kita pun ada hadnya...Kalau saya di tempat Acik..tak tahulah apa yg akan berlaku..

    ReplyDelete
  2. simpati dengan acik..bagus acik ni penyabar..Allah bersama orang2 yg bersabar..org yg mengamuk2 tu org muda ke tua..yg pasti dah dewasa dn boleh pikir seniri..tk paham la manusia zaman sekrg..lagi2 kalo melayu..

    ReplyDelete
  3. aduhai...teruk2 nani, teruk lg acik kene...sabar jela acik ye...Allah nk duga kita ni...

    ReplyDelete
  4. Manusia sekarang ni menjadi lebih tidak sabar. Susah sangat ke nak bertanya mana kunci bilik air tu? Kemarahan tidak mendatangkan apa-apa kebaikan..

    ReplyDelete
  5. Perempuan itu, mengapa ya mengamuk2 terusan gitu? menopos? Dah buang rahim?

    ReplyDelete
  6. Sabar ye kak erna...wujud lg manusia mcm tu..suruh dia dok sorang2 dlm hutan jer la...

    ReplyDelete
  7. salam...
    org kata,perangai kita yg sebenar terserlah ketika kita marah...
    masa tu la keluar !!@#$!@^&...
    tu semua iblis punya hasutan...
    Alhmadulillah erna tak membalas kata2nya...biarkan dia dgn dot dot dot nya tu...

    ReplyDelete
  8. kenapa sampai macam tu sekali Acik???

    Langsung takde timbangrasa, kalay ya pun nak masuk, tak boleh minta kunci dengan baik ke?

    Nilah salahkan nyamuk kelambu di bakar...eh! betul ke peribahasa ni..huhu.

    Acik sungguh sabar, kalau yus mahu berlawan cakap agaknya...geram baca!

    ReplyDelete
  9. kak erna, tak faham sangat zar ni.. org yg mengamuk tu lelaki ke pompuan?

    Dan kenapa masa diamengamuk, pegawai yg suruh kunci pintu diam aje.. tak eksplain perkara sebenar. Patutnya letaklah notis kat pintu bilik air tu, kalau nak gunakan sila ambil kunci daripada pegawai tersebut...

    apapun, kak erna sabar ek.. insyaAllah ada ganjarannya

    ReplyDelete
  10. erna
    dalam umo macam ni kan na, kito ni sensitif sesangat. Jangankan orang lain yang bercakap. Suami kito cakap tinggi suara sikit je pun kita dah terasa dah. Ni kan pulak kono bodoh bangangkan. sakit jiwo na.

    ReplyDelete
  11. sesekali nak kene ajar gak manusia kurang akal macam tu. jangan ingat dia punyer marah jek.. orang lain punyer marah dia tak tau lagi tinggi rendah..
    bercakap tak guna otak!
    ikut sedap mulut je....

    ReplyDelete
  12. lempang leleju je tak pun gegar pala dia biar otaknya ok sikit.tp kkerna, lam islam biarlah kita diam masa marah.tp ada batasnya ya.selagi kkerna boleh bersabar itu yg paling baik.kesabaran tu pasti ada ganjaranya.

    ReplyDelete
  13. Ini jenis makhluk yang letak otaknya kat kepala lutut, nasib baik yang disumpah seranah tu orang yang baik dan penyabar kalau tidak boleh masuk paper.Alhamdulillah Erna tak melatah sama.

    ReplyDelete
  14. Den pulak rasa nak marah kak...mujur akak sabar

    ReplyDelete
  15. Salam Akak..
    Baguslah akak ni...memang baik..tak melawan balik..kalau saya...sabar..sabar jugak...kalau dah terlalu tu...geram jugakkan..

    sepatutnya bos akak bagitau perkara sebenar pada orang tu...dan letak kunci pada pintu masuk tandas tu...

    ReplyDelete
  16. kesian kak erna..

    agaknya si dia tu ade simptom2 monopause tak... ???

    ReplyDelete
  17. kalau dah kat opis mcm tu kat rumah tah macam mano la gek ea...!?

    ReplyDelete
  18. salam K.Erna,Alhamdllh atie dah sihat cuma ada batuk sikit2.
    Sedih lak baca n3 akak nie...sapa la yg brperangai mcm tu ya.Klu ada org camni kat office mmg xder mood nk buat keje.
    Semoag akak sabarkn hati..mmg elok akak kuar je,drp dgr maki hamunnya tuh!.besar sgt ke pangkatnya kat office sampai brperangai camtu...

    ReplyDelete
  19. saya buat lagu untuk rilis tension ;)

    ReplyDelete
  20. Assalam MP..kena sabar..malu..kalau dilayan..nanti kta pun sama macam dia..

    ReplyDelete
  21. Tihara..mesti kena sabar..untuk elak sengketa..

    ReplyDelete
  22. Nuwairani..betul tu..dugaan kecil je tu kan..

    ReplyDelete
  23. tirana..kunci dah dibagi..tapi sebab hati panas..katanya tak boleh buka..tu yang dipecahkan nya..

    ReplyDelete
  24. mamawana..dah 7 tahun dah dia menopos..he he..

    ReplyDelete
  25. Assalam ain..memang semua orang kat opis tahu..
    kalau lelaki lagi la..cakap...jaga2..nanti ada yang senseng kain katanya..he he

    ReplyDelete
  26. salam kembali kamsiah..alhamdulillah..apa pun saya boleh lagi bertahan..

    ReplyDelete
  27. Assalam yus..kunci dah bagi..tapi cuma acik tak tolong bukakan aje..
    terus kata nak pecahkan pintu sebab tak boleh buka..

    ReplyDelete
  28. Zareda..yang mengamuk tu perempuan..
    akak suka komen zar ni.
    sebabnya..kunci dah bagi..tapi dia kata tak boleh buka..hati tengah panas masa tu..mana nak boleh guna..
    salah akak sebab tak tolong bukakan aje..sebab dia dah maki2 bodoh bangangkan akak tu..akak keluar malas nak tunggu.
    tapi bos yang suruh kunci tu..boleh dok bawah pokok tengok aje perempuan mecahkan pintu.takut nak dekat dan takut nak tegur..

    ReplyDelete
  29. ibundo..betul la kak pah..sekarang ni dah pandai sensitif pulak.

    ReplyDelete
  30. la ingat kan lelaki yg ngamuk tu...emm kena tulis la reminder lelaki dilarang masuk kot,siapa nk masuk ambil kunci kat meja bos yg suruh kunci tadi...moga ada hikmah disebalik kesabaran akak yer...

    ReplyDelete
  31. buruk sungguh perangai orang tu

    tak bolek kek buat mengaduan
    ke pihak yang lebih tinggi
    kak erna...?

    org mcm gini kena ajar sikit!

    ReplyDelete
  32. ganazzznya perempuan tu kak, mula tu saya ingatkan lelaki...kena angin lah tu, buat malu diri sendiri je.

    Sabar je lah kak, biasanya kalo keja gomen mcm akk, ada je yg jeles tu n dia x puas hati ngan akk, n cari slah akk je org gitu...buat2 x kenaln x nmpk je lah kak ngan org gitu

    ReplyDelete
  33. Suka suka dia je membodoh dan bangangkan orang ya. Kalau kita perlakukan dia balik camtu, apa dia rasa ya.. nasib baik kak Erna sabar dan baik. Kalau Yati, dah kena balik orang tu.

    ReplyDelete
  34. kak ngah..akak bukan tak teringin nak ajr sikit..supaya jaga mulut..cuma rasa malu pulak..buruk bona kalau dah tetua buat perangai gaduh2 ni..

    ReplyDelete
  35. anie,nagoya..amboi2..siap soh akak lempang tu..he he..geram memang geram..tapi tak mu la lawan2..malu orang tengok..bukan kecik lagi..dah tua2 seme nya..

    ReplyDelete
  36. assalam zaitun..puas jugak menyabarkan diri sendiri tu..sampai kena jkeluar sekejap..

    ReplyDelete
  37. Ms.lilies..mmang rasa nak marah..kita ni manusia biasa..tapi elak kan diri aje la..

    ReplyDelete
  38. azi..memang kunci dah ada ditanagn dia..tapi marah punya pasal..dia kata kunci tak boleh guna..lebih baik pecahkan aje..

    ReplyDelete
  39. kak yong..dah menopos pun dia tu..he he

    ReplyDelete
  40. kak long..kek gumah dok sensorang..sobab dah corai dan anak2 tak dok ngan dio pun.

    ReplyDelete
  41. Azatie..dah dia memang macam tu..suka mengamok..hentak2 kaki dan hentak2 meja..
    cuma dengan akak tak tau la kenapa tak de yang betul..semua salah apa yang akak buat..
    tak beso mana pun pangkatnya azatie..kumpulan sokongan macam akak jugak..

    ReplyDelete
  42. Dr.ben..pandai mengarang lagu ye..

    ReplyDelete
  43. assalam Maya..dah tulis besar2 dah dan dah tulis pun..sila gunakan selipar..tapi yang tau tau bahasa tu orang luar..kontraktor2 yang buat kerja diladang opis tu..
    kunci dah ada ditangan orng yang mengamuk tu pun maya..alasan dia mengamuk dan pecah tombol sebab tak boleh dibuka katanya

    ReplyDelete
  44. Ati..semua orang memang dah tau perangai dia..perempuan 4 orang je kat opis ni..tapi geng dia lelaki je..

    ReplyDelete
  45. Assalam rosaliza..memang betul pun..masa akak baru2 pindah opis ni..dia orang dah ingatkan..nanti ada orang suka mengamok sampai angkat2 kain..rupanya dia..
    rosa..sebenarnya akak dah buat macam tu..buat tak kenal aje dia..tu yang dia lagi sakit hati ngan akak tu..

    ReplyDelete
  46. yati..tuyang buat akak terasa hati sangat tu..kunci dah ada kat dia..cuba aje la buka perlahan2 mesti boleh punya..kalau ketat sangat panggil staff lelaki tolong..
    tak perlu nak pecahkan..

    ReplyDelete
  47. nak kencing bubuh langsir. hehehe

    ReplyDelete
  48. sian kakErna... cadangkan dia bersara awal saja

    tak malu ke dia berkelakuan gitu

    ReplyDelete
  49. ibuintan..dulu dia dah cakap..dia nak sambung 58..biar orang muak tengok muka dia katanya..
    tahuun depan..dia bersara umur 58 la tu...

    ReplyDelete
  50. As salam....

    Alhamdulillah... tuhan sayang kak erna, sebab tu diuji sebegitu rupa dan DIA jugak tahu akak je yg boleh tahan sabar.....

    ReplyDelete
  51. pelik2 guna perkataan tu yee..
    biasa umur mcm kita ni dah tak kuasa bertekak2..

    sabo jelah erna..klu kita diam dan mengalah bukan kita kalah..cuma tak kuasa nak layan..

    bersabarlah.....jauh2kn diri..

    ReplyDelete
  52. omaak aii..nih bukan dah nak menopos dah nih..nih dah masuk ketegori gilo meroyaan dah nih...
    ishhh3x..syukurlah kak erna boleh bersabar..dia tuh menpunyai satu jiwa yg sungguh tak tenang!! berdoalah kak erna moga Allah jauhkan dari org2 yg macam nih!
    kalau dia buat lagi sekali coba sapa2 pi bagai pelempang jepun skit!! bukan ape...kot2 boleh ter'center' skit otak dia!

    ReplyDelete
  53. Assalam ibusayang..lamanya menghilang..rindu nak baca cerita.
    Alhamdulillah ibusayang..akak masih boleh tahan..walau kadang2 rasa terluka jugak..

    ReplyDelete
  54. sal..betul tu sal..malu orang muda2 tengok..tak sudah2..mengamuk..memaki2..

    ReplyDelete
  55. Assalam mokwo..he he..terkeluar perkataan 'pelempang jepun' tu..buat akak gelak sorang ni..

    ReplyDelete
  56. salam singgah

    orang macam tu pun ada..pelik2

    dah follow jom follow back
    qhaifanurin.blogspot.com

    ReplyDelete
  57. org yg ngamuk tuh yg memalukan diri sendiri acik.. sabarlah.. tak rugi jadi org yg sabar ;)

    ReplyDelete
  58. alahai kak
    bak kata enpakwe sya, berlapang hati
    biarlah mereka mengamuk, kita jgn ikut perangai macamtu, buruk kan?

    ReplyDelete
  59. Kak Erna,
    Dasyat sungguh pompuan itu..
    Harus jangan dilayan..
    nanti kita sendiri yang
    kena tempiasnya..

    Sabar je kak..
    Org sabar tak pernah rugi

    ReplyDelete
  60. kasihibu..
    betul tu sya..memang kontrol habis akak takut terikut perangai macam tu.

    ReplyDelete
  61. missgee..yang ni pelik sikit..bila dah selalu sangat terkena..hati mesti terluka..akak tak layan..lagi tak dilayan..lagi dasyat dibuatnya kita..

    ReplyDelete
  62. anggap ajelah orang tu x sihat atau dlm bahasa kasar wayar dah putus...
    sabar ye acik...

    ReplyDelete
  63. Assalamualaikum Acik,tu dikira tahap sakit jiwa tu... kesiannya!

    boleh guna ikan patin masak tempoyak... lagi sedapppp!

    ReplyDelete
  64. Astaghfirullah Acik... ujian betul Acik. Betul tak boleh layan kena tinggalkan saja daripada lebih teruk terjadi...

    Sabar Acik pasti ada imbalan dari Allah...

    ReplyDelete
  65. Ontah la kak.. Tak tau apo masalah orang camtu..

    Mungkin dio banyak masalah agak ehh.. Tu yang dio main hontam yoo sapo yg dio jumpo.. Lobih2 lagi kek akak sobab akak tak ponah molawan..

    Cubo akak lawan dio habis-habisan sokali, baru dio toduduk gak eh.. huhu..

    Tapi kan, kalau sey la.. sey pun buek cam akak gak.. Poie jauh2, maleh nak tadah tolingo donga bondo yang bukan2 ni.. hehehe...

    ReplyDelete
  66. Ucu Faridah..iya la..rasanya memang iya..

    ReplyDelete
  67. Amie..terima kasih ye..Acik ada ikan patin..anak sedara bagi..tu yang bertanya tu.

    ReplyDelete
  68. kakzakie.terima aksih..alhamdulillah..acik dibagi kekuatan untuk menghadapinya

    ReplyDelete
  69. azz..akak pun raso camtu yo..kot tak tak kan semua yang bersangkutan dengan akak boleh menaik kan darah dio..

    ReplyDelete