JellyPages.com

Sunday, September 18, 2011

SERONOK MENERIMA TETAMU

Assalamualaikum.

Semalam hero bongsu dah terbuka selera nak makan
dia mintak maknya buatkan mee kari.
Dia punya makan..sampai ayah dia pun naik risau
bersungguh sungguh..berkali kali tambah dan berulang kali.

Lebih kurang pukul 4.15 ada kawan telefon..
kak ...syida dah ada depan rumah.katanya..
Hah?? terkejut jugak acik.
Alhamdulillah ada rezeki syida..dapat jugak merasa makan mee kari/beehoon




Acik bersama syida dan anak2nya.acik mengenali syida sebelum dia ada anak lagi..sekarang dah ada lima orang anak syida ni.
tapi..sekurang kurang nya setahun sekali kami tetap dapat bertemu.

Pukul 6 lebih..sedara akak anymz pulak telefon kata nak singgah rumah 
alhamdulillah  ada lagi juadah untuk dihidangkan buat   
anim 3 beranak.
kalau  dah jumpa anim..memang tak boleh sekejap..berborak panjang kami.
lansung tak ingat nak ambil gambar dengan anim.hero bongsu pun memikirkan mak lang agaknya lansung tak ingatkan maknya.kalau kawan2 mak dia pandai mengingatkan.

Hari ni nak sambung kerja rumah pulak..tugas2 hakiki dah menunggu..
Insyaallah jumpa lagi.

70 comments:

  1. mesti seronok kan dapat jumpa kawan2 lama...:)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. tak putus tetamu bertandang rumah k.erna..
    rezeki maknanya tu.

    ReplyDelete
  3. memang happy berjumpa kekawan yee..

    kata org tetamu dtg membawa rezki..moga begitulah hendaknya..

    ReplyDelete
  4. Salam raya....kita datang ...ada apa2 yang boleh dimakan ke???raya belum habis....

    ReplyDelete
  5. memnag seronok la akk dpt jumpa kwn2 yg telah lama dikenali, mcm saya ngan kwn masa bujang2 dulu, masih juga jumpa dia sekali setahun, best sangat.

    Emi tu tengah kemaruk nak makan, puas hati buat mkanan

    ReplyDelete
  6. sedap nye mee kari..my fav kak :)

    ReplyDelete
  7. kak anymz pun datang ya..
    bestnya mee kari

    ReplyDelete
  8. Saya pun semalam plan nak masak Mee Kari tapi tak jadi. Agaknya nak kena makan di rumah ACIK kot. hahahaha

    Rumah ACIK tu sentiasa ada tamu, memang murah rezeki. Meriah dan seronok.

    Nanti saya nak terjah jugak lah. :)

    ReplyDelete
  9. bagi add acik boleh...kot2 sy pun boleh terjah....

    tak kisahlah apa yg ada..bila tetamu dtg seronok sangat rasanya..

    ReplyDelete
  10. ramai tetamu ke umah, betul tu murah rezeki

    ReplyDelete
  11. Salam Akak..
    Kalau orang datang rumah..seronokkan kak...tambah-tambah dapat jamu diaorang dengan airtangan sendiri...kalau dekat..awal2 lagi saya dah pegi raya rumah akak....:)

    ReplyDelete
  12. Memang la seronok kalau kawan2 atau sedara datang ke rumah.. Yang tak seronoknya bila ada cerita2 yg tak baik yang disampaikan..

    Saya ni tak berapa suka kalau orang datang rumah, lepas tu bawak cerita yang bukan2.. Letih nak tadah telinga mendengarnya... huhu...

    ReplyDelete
  13. sedapnyer kak mee kari, sy mggu ni pun cadang nak wat mee kari, kwn2 keje abg nak dtg..still mood raya kan kak..

    ReplyDelete
  14. klu kak anim dtg maso kaklong ngn kakgah dtg ari tu kan best.!

    ReplyDelete
  15. sama MPV dengan saya tu cuma lain warna

    ReplyDelete
  16. assalam lieyna.memang serobok sangat..

    ReplyDelete
  17. kak nha..alhamdulillah kak ngah..masih ingat dia orang tu nak datang rumah akak.

    ReplyDelete
  18. sal..macam tu la..insyaallah mudah2an..

    ReplyDelete
  19. puan Ros..salam kembali..boleh datang puan dialu2kan..tapi kalau tak beritahu..ikut nasib je ye..he he

    ReplyDelete
  20. Assalam rosaliza..memang sah engah kemaruk makan..kita pulak naik risau dibuatnya..semalam makan banyak..hari ni pesan tak bagi mak masak..akak buat cekodo bilis je..laju jugak dia makan..he he..

    ReplyDelete
  21. Tihara.mai le datang sini makan mee kari..

    ReplyDelete
  22. kasihredha.iye..anim pun datang..dia nak datang sabtu minggu pertama raya tu..tapi akak tak de dirumah masa tu

    ReplyDelete
  23. AzieAzah.kalau nak makan mee kari..kena bagi tau dulu..klau main terjah je..nasib2 je tu..he he

    ReplyDelete
  24. nyanisunyi..boleh ida..datang le kat aman ttj tu..boleh cari rumah senang aje..

    ReplyDelete
  25. mamasyaza..alhamdulilah..mudah2an berkar doa semua murah rezeki acik..

    ReplyDelete
  26. azi..memang seronok..azi tak mau ke jalan2 keselatan ni..boleh datang rumah akak..

    ReplyDelete
  27. cik Azz..memang boto tu..nasib baik la..kalau datang tu cumo bawak kisah anak2 je kan..

    ReplyDelete
  28. ieja..nak buat mee kari jugak ye..acik jarang buat kalau anak2 yang mintak baru buat.

    ReplyDelete
  29. kak long..tu namo e bolom ado joki kak long nak jumpo anim..maso kak long datang tu anim pun ado talipun..tapi akak tak sodar pun..kok tak memang jumpo tu..

    ReplyDelete
  30. Dr.Ben..ye ke..MPV kawan yang datang tu.

    ReplyDelete
  31. saya kalau jumpa mi kari...lupa kalori ke,karbohidrat ke...belasah tak hengat dunia hehe

    ReplyDelete
  32. Acik...sedapnya mee kari..kalau dekat, hari2 terjah umah Acik..cari makan..hehehe...

    ReplyDelete
  33. Salam Erna...walaupun penat tapi rasa seronok dapat jumpa dam menjamu tetamu yang datang kan.

    ReplyDelete
  34. Org kata kalau tetamu dtg itu petanda rezeki masuk. Tetamu memberi rezeki Acik pun jamu mereka dgn rezeki airtangan Acik Erna... Syukurlah....

    ReplyDelete
  35. dah sihat ke hero akak...waaa tak putus tamu rumah akak...murah rezki...

    ReplyDelete
  36. Aslmkm Erna.
    Seronok tu!
    Tahun ni Kak G kurang tetamu ... kata mereka datang tapi Kak G tak buka pagar! Fon pun tak jawap!
    Sedih juga la. Rupanya gate bell malfunction! Hp misplaced pula!

    ReplyDelete
  37. senangkan hati bila
    anak dah berselera balik

    nak sembang pun seronok :)

    ReplyDelete
  38. Yati pun pergi rumah orang hujung minggu lepas ni, 2 rumah masak mee kari. Macam plan je, sama dengan kak Erna. :)

    ReplyDelete
  39. lama x tengok shida..masih macam dulu lagi dia yer..

    saya bila la nak gi beraya umah akak ni..dah nak abis syawal pun

    ReplyDelete
  40. assalam kamsiah..peminat mee kari rupanya ye.

    ReplyDelete
  41. MP..mai le datang makan mee kari..he he

    ReplyDelete
  42. assalam zaitun..memang seronok..lagi bila dapat berjumpa dan bercerita tak sedar dah berjam2 berlalu.

    ReplyDelete
  43. kakzakie..alhmadulillah..amin..moga diperkenankan doa kakzakie semoga acik murah rezeki.

    ReplyDelete
  44. lovely kitchen..alhamdulillah hero akak dah sihat..

    ReplyDelete
  45. wkmsallam kak G..alhamdulillah..hari cuti ada aje tetamu..

    ReplyDelete
  46. Ati..memang betul..seronok bila anak dah sihat..senang hati je.

    ReplyDelete
  47. assalam yatie..macam hari mee kari pulak kan..ramai yang buat mee kari..

    ReplyDelete
  48. Happyirfa..ye la dik..tiap minggu tunggu..bila la nak dapat telefon dari adik yang sorang ni... kata nak datang kerumah..

    ReplyDelete
  49. suri teringin jumpa akak atau jd tetamu akak..hehe..tak malukan..kalau dapat nak makan mee kari jugak...teringin ni...

    ReplyDelete
  50. seronokkan org dtg....
    rezeki tu :)

    ReplyDelete
  51. suri..tak de nya tak malu suri..dialu2kan kalau nak datang..
    bila2 je.

    ReplyDelete
  52. Mslilies..memang seronok..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  53. Mee Kari Kak Erna
    sure sedap...

    P/s: Lepas sakit selera akan kembali puluh.. So, jangan riasu kalo makan bertambah2.. Perkara normal yang berlaku :)

    ReplyDelete
  54. rezeki tetamu dapat makan mee kari :)

    ReplyDelete
  55. kat sini takde orang datang rumah pon... nak terjah umah akak la jugak..

    ReplyDelete
  56. sekom kkerna.

    sihat?kkerna n kkanim kalo dah ketemu, dgn kita pun terus melekat.sonokm bila dengar kaka2 berdua ni berceloteh.thn depan insyAllah....boleh jmpa lagi.

    ReplyDelete
  57. missgee..nak tau sedap ke tak kena makan dulu..

    ReplyDelete
  58. Nadiah..memang rezeki ..tak sangka pulak mereka datang hari tu

    ReplyDelete
  59. Anie,Nagoya..masa tu anie tak de je kalau tak boleh join sama..

    ReplyDelete
  60. seronok ya kak menerima tetamu di rumah... bilalah kita dapat berjumpa ya..

    ReplyDelete
  61. RUMAH AKAK KAT MANA?YANA NK DTG LA:)

    ReplyDelete
  62. kenal dia sebelum ada anak yer...skrg dah ado 5 anak...lamo tuh kenal...

    ReplyDelete
  63. kalau rumah kite ni dekat2, mau jugak nani singgah di rumah acik!

    ReplyDelete
  64. SMM..memang seronok terima tetamu yatie..
    ia lah akak pun teringin nak jumpa yatie..

    ReplyDelete
  65. Maya..datang aje..kat seremban ni..he he

    ReplyDelete
  66. Papa Mifz..memang lama..alhamdulillah kekal sampai sekarang.

    ReplyDelete
  67. nuwairani..kalau nak datng..jauh pun boleh sampai ye tak....

    ReplyDelete
  68. seronoknya bila ade yg dtg bertamu... meriah dan hati kita pun hepi..

    ReplyDelete
  69. kak yong..memang seronok yong..dapat berjumpa dan bercerita sebab lama tak jumpa..

    ReplyDelete