Thursday, September 22, 2011

ALHAMDULILLAH...GEMBIRA TAK TERKATA

Assalamualaikum


Alhamdulillah seronoknya hari ni
 hati berbunga bunga 
cube tengok mesej dibawah ni.

Acik
assalamualaikum.kak lang..ya allah rindu e ngan kak lang..ingat tak..erna

Zuraida Ahmad
waalaikummussallam sayang oooiiiiiiiii.....dh lamo kaklang caghi kek fb..dari namo glemo Erna & namo botol pun x jumpo..yg kluar org lain...alhamdulillah terubat rindu...

malam tadi ada kawan sekolah add kat fb.dari friend list kawan tu..acik jumpa nama kawan acik ni
acik terus hantar mesej kat inbox dia.
pagi ni acik dapat jawapan..sampai keluar air mata acik..seronok sangat.
Alhamdulillah dapat berhubung semula selepas dah lebih kurang 35 tahun tak berjumpa.

Ok ye pendek je..saja nak kongsi keriangan acik..
dengan kawan2 disini.
Insyaallah jumpa lagi.



88 comments:

kakngah said...

mesti banyak bondo nak sembang tu nanti...
:)

NM02 said...

35 tahun?

sudah tentulah air mata akan mengalir

JunAina said...

tentu ada kenangan manis yang tecelit kat sana tu yg gembira sangat...

Pn Kartini said...

Assalamualaikum my dear KakErna:)

uhh!!35 thn tak jumpa??
lamaaa tuuuu...
mmg happy bangat kakErna yaa;)

gadisBunga said...

uish. 35 tahun~

saya pulak yg mengalir air mata terharu ni... :)

MulutPayau said...

Wahh...lamanya...tentu gembira bukan kepalang bila dapat jumpa kembali kwan2 lama...

kaklong said...

memang seronok kan kak,klong pun kengkawan yg dah 25thn tak jumpo pun mengih bilo dapek berckp kek tipon...menagih gembiro...

Yati said...

Wah.. kawan lama tu. Yati pun tak sampai 35 tahun lagi. :)

Acik Erna said...

kak ngah..tak tentu hujng pangkal lak nanti..sumo nak keluar..he he

Acik Erna said...

NM02..belum jumpa pun air mata dah mengalir..he he

Acik Erna said...

JunAina..kawan satu sekolah tapi bukan satu kelas..

Ibuhani said...

Salam.....mcm jejak kasihlah pulakkan! Kalau lama x jumpa mmg sedih walaupun sebenarnya hati gembira!

Acik Erna said...

Pn.Kartini..wkmsallam..memang lama..berpisah masa tingkatan 5..
tapi baik sangat ngan dia ni..

Acik Erna said...

Gb pun tak sampai umur tu lagi kan..he he

Acik Erna said...

MP..memang lama betul..zaman sekolah lagi..

Acik Erna said...

Kak long..iyo boto kak long..lagi2 kito memang baik maso sekolah dulu..

~ yus ~ said...

lama tak jumpa tu kak...

sama dengan umur yus dah ha..huhu

sure seronok habis ni kan...:)

Acik Erna said...

Yati..he he..yati pun belum lahir lagi kan.sekolah lagi masa tu yati..

nuwairani ismail said...

tumpang gembira juga utk acik! wah! 35 tahun, lama tuh!

Pia said...

"tumpang gembira utk akak...saya pun jumpa ramai kwn lama di fb juga...apapun smga persahabatan yg lama terputus kembali bertaut.."

wahida said...

kalau saya pun hepi tak terkira kak...saya faham perasaan akak...

saya pun tgh tercarik sahabat lama yg dah terputus hubungan....

en_me said...

rianngnyerr makk tewww.. ehehe

~ Cik Azz ~ said...

Sey pon dh jumpo 2 org kawan lamo maso samo2 bolajar menaip dulu.. Sorang jumpo kek suratkhabar, sobab sey nampak gambar dio.. Pehtu yg sorang lg jumpo kek fb.. Lopeh jumpo terus call dorang tanyo khabar.. Tapi takdo la nak berio2 bercerito.

Sekadar tau dorang sihat. gembira dan berjaya, itu dah cukup gembira dah buek sey.. Lagipun tak tau apo bondo yg nak diceritokan sangat.. hehe..

Amie said...

rasa sungguh terharu.....

Acik Erna said...

salam kembali ibuhani..selamat kembali..

EmbunRosaliza said...

bestnya kak dpt berhubung semula dengan kawan lama, ini salah satu kebaikan fb kan kak

Acik Erna said...

yus.sama umur yus ye..he he...masa akak sekolah lagi tu..

Acik Erna said...

nuwairani.terima kasih..nani pun tak lahir lagi masa acik sekolah tu..he he

Acik Erna said...

Pia..terima kasih..memang seronok betul rasanya berpisah masa habis spm..

Acik Erna said...

Wahida..terima kasih kerana memahami..seronok sungguh kan..

Acik Erna said...

en.me tak terkata riangnya

Acik Erna said...

azz..berpisah lopeh pekso spm tu yang riang bona bilo jumpo kek fb tu..

Acik Erna said...

Amie..memang acik terharu sungguh..tadi kawan tu talipun pulak..baru puas hati..

Acik Erna said...

assalam rosaliza..betul tu..tanpa FB tak ddapat le akak jumpa kawan2 lama.

♫ mokwo® ♫ said...

itulah kebaikan nya ade FB...! musti mau gader2 nih!
eh eh mulo lah teringatkan FB yg lamo tak bukak..

anymz said...

kak ni kawan yg akak ckp hari tu tu ko?...:)

aNIe said...

Kak... memang seronok sgt kalau jumpa kawan lama kat FB.. 35 tahun? Lama tu kak....terubat rasa rindu kan...rasa nak lompat bintang je...hehehe

ibuintan said...

suko amek kak kan... tambahan dah lamo tak jumpo

kasihredha said...

bestnya dpt jumpa kawan lama kan kak..sure kalau jumpa tak cukup masa nak bercerita

Nieda said...

Salam Cik Erna. saya pun tercari2 sahabat lama Mazlifah semasa di maktab. Kawan sekelas dan sebilik (rmh sewa) lagi. Tak jumpa2 sampai sekarang. Dia ni org Jln Kebun,Klang.

iina said...

best tuh kak jumpo kwn lamo kan ;)

ibundo said...

fb ni ado gak elok e kan? dapek jumpo kengkawan maso kocik2 pun ado.

mamawana said...

Seronok kan bertemu dan berhubung kembali dgn kawan lama..

Tirana said...

Kak Erna..saat paling seronok bila berjumpa kawan lama.. macam tak cukup masa nak bercerita...hehehe..

suri solehah said...

wah kak 35thn tu..munkin kawan masa sek2 ren dulu ye..seronoknya..suri ada jgk duk cr kawan lama kt fb..tp takde..munkin guna nama lain..

MOKCIK AZWA said...

mak oiii 35 tahun kak..lama benor tu kak... memang haruslah akak gembira dapat berjumpa kawan lama...

Kakzakie said...

Acik lamanya 35 tahun tu? Ini kawan sekolah atau kawan sepermainan masa kanak-kanak Acik?...

Acik Erna said...

mokwo..tu le dia..kalau tak sah2 tak dapat jumpa lagi dah..he he

Acik Erna said...

anymz..ni yang lain..orang kg.haji sulaiman pancang..yang akak cito kek anim tu orang seri melenggang..yang tu maso akak kawen dio ado datang..lopeh tu yo hilang..

Acik Erna said...

anie..memang seronok sangat anie..akak pisah ngan dia masa sekolah menengah dah..

Acik Erna said...

ibuintan..memang suko bona2..tak tekato..he he

Acik Erna said...

kasihredha..memang suka sangat..masa talipun pun masing2 dah tak terkata..sebak mendengar suara

Acik Erna said...

assalam Nieda..insyaallah satu hari nanti nieda akan jumpa jugak tu..

Acik Erna said...

iina..memang best sangat.

Acik Erna said...

ibundo..tu la kak pah..ni kawan maso sekolah menongah ni kak pah..dapek jumpo balik

Acik Erna said...

mamawana..memang seronok..dia pun dah talipun akak..dan katanya kalau ada keseremban kami akan berjumpa..

Acik Erna said...

Tirana..memang seronok sangat

Acik Erna said...

surisolehah..memang kawan masa sekolah ni..tapi jumpa masa dah sekolah menengah

Acik Erna said...

mokcik azwa..memang lama tu..kawan serumah masa sekolah menengah tu sebab rapat..

Acik Erna said...

kakzakie..ni kawan serumah masa sekolah menengah..masa tu tak de asrama..kami sewa rumah ramai2..

Hamizah said...

seronoknya jumpa kawan lama..
org sekarang ni x akan rasa apa yg kak erna rasa..xputus hubungan sbb ada FB..

Acik Erna said...

Hamizah..memang seronok..lama betul tak jumpa..berpisah masa sekolah menengah..

Maya Mayana said...

tumpang gembira juga...:)

Acik Erna said...

Maya..terima kasih

Ati Masrif said...

mestilah happy

tapi ati lain citenya
kawan yg di cari dah jumpa
tapi dia asyik bertangguh aje
nak call ati ...no dia tak lak
nak bagi..rasa nk buang je dari fb :)

hani@debumelukut said...

Alhamdullilah..tangisan gembira gugur bersama derai ketawa.

Zaitun said...

35 tahun... lamanya tentu macam2 cerita kalau jumpa nanti.

Acik Erna said...

Ati..alhamdulillah kawan ni terus call..bila dah dapat no.tipun
sebak sedih suara kegembiraan..

Acik Erna said...

Hani@debumelukut..alhamdulillah

Acik Erna said...

assalam zaitun..masa talipun pun dah banayk cerita..sampaikan kuih yang mak dia buat sedap pun teringat kembali..

LadyBird said...

tahniah :).. susah nak jumpe sahabat2 lama.. di fb puyn hanya beberapa kerat jerk.. bertuah akka..

Tihara said...

seronok nye kak :)

secangkir madu merah said...

seronok ya kak berjumpa dgn seseorang yg pernah hadir dlm hidup kita satu masa dulu...saya juga pernah mengalaminya.. mmg terharu ya kak...

Kamariah Awang said...

Salam acik erna... ma tumpang gembira bila acik berjumpa kawan lama. Tabek pada fb... memang fb 'hamba' yang berjasa memaut kembali silaturrahim yang terputus seketika...

IMANSHAH said...

salam apa khabar kak?? selamat berhujung minggu

missgee said...

Wah!!!
Berjaya jejak kaki..
Seronok arr kak Erna..
Bertemu kawan lama... :)

anitaare said...

salam acik erna,

sehingga mengalirkan airmata..huhh teramat memahami kerana saya pun pernah mengalaminya..byk yag nak dibual tuuu

Ida,Japan said...

bestkn dpt jumpa member2 lama...ida pun dpt jumpa setengah kwn2 lama melalui fb ni

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna..bestnya dpt jumpa kembali kawan lama.kawan2 atie dulu semua dh lost contact...rindunya ngan depa semua:(

Acik Erna said...

ladyBird..memang bertuah rasanya dapat berita kawan lama.

Acik Erna said...

Tihara..alhmadulillah memang seronok..

Acik Erna said...

SMM..memang sedih..bila dah dapat khabr berita..dah le kita memang rapat dulu kan.

Acik Erna said...

wkmsallam kamariah..
memang seronok bila dapat khabar kawan baik kita kan..

Acik Erna said...

Imanshah..alhamdulillah baik..terima kasih ye.

Acik Erna said...

missgee..memang seronok tak terkata.

Acik Erna said...

azatie..memang seronok sangat..tapi ada jugak yang masih dalam pencarian ni....belum bertemu lagi..

CT NoArIzAh ArIs said...

Memang best dapat jumpa balik kwn lama kan acik semoga tali persahabatan tu terus berkekalan.

Acik Erna said...

CT..memang best..walaupun acik baru bertemu dialam maya..