Thursday, September 22, 2011

ALHAMDULILLAH...GEMBIRA TAK TERKATA

Assalamualaikum


Alhamdulillah seronoknya hari ni
 hati berbunga bunga 
cube tengok mesej dibawah ni.

Acik
assalamualaikum.kak lang..ya allah rindu e ngan kak lang..ingat tak..erna

Zuraida Ahmad
waalaikummussallam sayang oooiiiiiiiii.....dh lamo kaklang caghi kek fb..dari namo glemo Erna & namo botol pun x jumpo..yg kluar org lain...alhamdulillah terubat rindu...

malam tadi ada kawan sekolah add kat fb.dari friend list kawan tu..acik jumpa nama kawan acik ni
acik terus hantar mesej kat inbox dia.
pagi ni acik dapat jawapan..sampai keluar air mata acik..seronok sangat.
Alhamdulillah dapat berhubung semula selepas dah lebih kurang 35 tahun tak berjumpa.

Ok ye pendek je..saja nak kongsi keriangan acik..
dengan kawan2 disini.
Insyaallah jumpa lagi.



88 comments:

  1. mesti banyak bondo nak sembang tu nanti...
    :)

    ReplyDelete
  2. 35 tahun?

    sudah tentulah air mata akan mengalir

    ReplyDelete
  3. tentu ada kenangan manis yang tecelit kat sana tu yg gembira sangat...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum my dear KakErna:)

    uhh!!35 thn tak jumpa??
    lamaaa tuuuu...
    mmg happy bangat kakErna yaa;)

    ReplyDelete
  5. uish. 35 tahun~

    saya pulak yg mengalir air mata terharu ni... :)

    ReplyDelete
  6. Wahh...lamanya...tentu gembira bukan kepalang bila dapat jumpa kembali kwan2 lama...

    ReplyDelete
  7. memang seronok kan kak,klong pun kengkawan yg dah 25thn tak jumpo pun mengih bilo dapek berckp kek tipon...menagih gembiro...

    ReplyDelete
  8. Wah.. kawan lama tu. Yati pun tak sampai 35 tahun lagi. :)

    ReplyDelete
  9. kak ngah..tak tentu hujng pangkal lak nanti..sumo nak keluar..he he

    ReplyDelete
  10. NM02..belum jumpa pun air mata dah mengalir..he he

    ReplyDelete
  11. JunAina..kawan satu sekolah tapi bukan satu kelas..

    ReplyDelete
  12. Salam.....mcm jejak kasihlah pulakkan! Kalau lama x jumpa mmg sedih walaupun sebenarnya hati gembira!

    ReplyDelete
  13. Pn.Kartini..wkmsallam..memang lama..berpisah masa tingkatan 5..
    tapi baik sangat ngan dia ni..

    ReplyDelete
  14. Gb pun tak sampai umur tu lagi kan..he he

    ReplyDelete
  15. MP..memang lama betul..zaman sekolah lagi..

    ReplyDelete
  16. Kak long..iyo boto kak long..lagi2 kito memang baik maso sekolah dulu..

    ReplyDelete
  17. lama tak jumpa tu kak...

    sama dengan umur yus dah ha..huhu

    sure seronok habis ni kan...:)

    ReplyDelete
  18. Yati..he he..yati pun belum lahir lagi kan.sekolah lagi masa tu yati..

    ReplyDelete
  19. tumpang gembira juga utk acik! wah! 35 tahun, lama tuh!

    ReplyDelete
  20. "tumpang gembira utk akak...saya pun jumpa ramai kwn lama di fb juga...apapun smga persahabatan yg lama terputus kembali bertaut.."

    ReplyDelete
  21. kalau saya pun hepi tak terkira kak...saya faham perasaan akak...

    saya pun tgh tercarik sahabat lama yg dah terputus hubungan....

    ReplyDelete
  22. rianngnyerr makk tewww.. ehehe

    ReplyDelete
  23. Sey pon dh jumpo 2 org kawan lamo maso samo2 bolajar menaip dulu.. Sorang jumpo kek suratkhabar, sobab sey nampak gambar dio.. Pehtu yg sorang lg jumpo kek fb.. Lopeh jumpo terus call dorang tanyo khabar.. Tapi takdo la nak berio2 bercerito.

    Sekadar tau dorang sihat. gembira dan berjaya, itu dah cukup gembira dah buek sey.. Lagipun tak tau apo bondo yg nak diceritokan sangat.. hehe..

    ReplyDelete
  24. salam kembali ibuhani..selamat kembali..

    ReplyDelete
  25. bestnya kak dpt berhubung semula dengan kawan lama, ini salah satu kebaikan fb kan kak

    ReplyDelete
  26. yus.sama umur yus ye..he he...masa akak sekolah lagi tu..

    ReplyDelete
  27. nuwairani.terima kasih..nani pun tak lahir lagi masa acik sekolah tu..he he

    ReplyDelete
  28. Pia..terima kasih..memang seronok betul rasanya berpisah masa habis spm..

    ReplyDelete
  29. Wahida..terima kasih kerana memahami..seronok sungguh kan..

    ReplyDelete
  30. azz..berpisah lopeh pekso spm tu yang riang bona bilo jumpo kek fb tu..

    ReplyDelete
  31. Amie..memang acik terharu sungguh..tadi kawan tu talipun pulak..baru puas hati..

    ReplyDelete
  32. assalam rosaliza..betul tu..tanpa FB tak ddapat le akak jumpa kawan2 lama.

    ReplyDelete
  33. itulah kebaikan nya ade FB...! musti mau gader2 nih!
    eh eh mulo lah teringatkan FB yg lamo tak bukak..

    ReplyDelete
  34. kak ni kawan yg akak ckp hari tu tu ko?...:)

    ReplyDelete
  35. Kak... memang seronok sgt kalau jumpa kawan lama kat FB.. 35 tahun? Lama tu kak....terubat rasa rindu kan...rasa nak lompat bintang je...hehehe

    ReplyDelete
  36. suko amek kak kan... tambahan dah lamo tak jumpo

    ReplyDelete
  37. bestnya dpt jumpa kawan lama kan kak..sure kalau jumpa tak cukup masa nak bercerita

    ReplyDelete
  38. Salam Cik Erna. saya pun tercari2 sahabat lama Mazlifah semasa di maktab. Kawan sekelas dan sebilik (rmh sewa) lagi. Tak jumpa2 sampai sekarang. Dia ni org Jln Kebun,Klang.

    ReplyDelete
  39. best tuh kak jumpo kwn lamo kan ;)

    ReplyDelete
  40. fb ni ado gak elok e kan? dapek jumpo kengkawan maso kocik2 pun ado.

    ReplyDelete
  41. Seronok kan bertemu dan berhubung kembali dgn kawan lama..

    ReplyDelete
  42. Kak Erna..saat paling seronok bila berjumpa kawan lama.. macam tak cukup masa nak bercerita...hehehe..

    ReplyDelete
  43. wah kak 35thn tu..munkin kawan masa sek2 ren dulu ye..seronoknya..suri ada jgk duk cr kawan lama kt fb..tp takde..munkin guna nama lain..

    ReplyDelete
  44. mak oiii 35 tahun kak..lama benor tu kak... memang haruslah akak gembira dapat berjumpa kawan lama...

    ReplyDelete
  45. Acik lamanya 35 tahun tu? Ini kawan sekolah atau kawan sepermainan masa kanak-kanak Acik?...

    ReplyDelete
  46. mokwo..tu le dia..kalau tak sah2 tak dapat jumpa lagi dah..he he

    ReplyDelete
  47. anymz..ni yang lain..orang kg.haji sulaiman pancang..yang akak cito kek anim tu orang seri melenggang..yang tu maso akak kawen dio ado datang..lopeh tu yo hilang..

    ReplyDelete
  48. anie..memang seronok sangat anie..akak pisah ngan dia masa sekolah menengah dah..

    ReplyDelete
  49. ibuintan..memang suko bona2..tak tekato..he he

    ReplyDelete
  50. kasihredha..memang suka sangat..masa talipun pun masing2 dah tak terkata..sebak mendengar suara

    ReplyDelete
  51. assalam Nieda..insyaallah satu hari nanti nieda akan jumpa jugak tu..

    ReplyDelete
  52. ibundo..tu la kak pah..ni kawan maso sekolah menongah ni kak pah..dapek jumpo balik

    ReplyDelete
  53. mamawana..memang seronok..dia pun dah talipun akak..dan katanya kalau ada keseremban kami akan berjumpa..

    ReplyDelete
  54. surisolehah..memang kawan masa sekolah ni..tapi jumpa masa dah sekolah menengah

    ReplyDelete
  55. mokcik azwa..memang lama tu..kawan serumah masa sekolah menengah tu sebab rapat..

    ReplyDelete
  56. kakzakie..ni kawan serumah masa sekolah menengah..masa tu tak de asrama..kami sewa rumah ramai2..

    ReplyDelete
  57. seronoknya jumpa kawan lama..
    org sekarang ni x akan rasa apa yg kak erna rasa..xputus hubungan sbb ada FB..

    ReplyDelete
  58. Hamizah..memang seronok..lama betul tak jumpa..berpisah masa sekolah menengah..

    ReplyDelete
  59. mestilah happy

    tapi ati lain citenya
    kawan yg di cari dah jumpa
    tapi dia asyik bertangguh aje
    nak call ati ...no dia tak lak
    nak bagi..rasa nk buang je dari fb :)

    ReplyDelete
  60. Alhamdullilah..tangisan gembira gugur bersama derai ketawa.

    ReplyDelete
  61. 35 tahun... lamanya tentu macam2 cerita kalau jumpa nanti.

    ReplyDelete
  62. Ati..alhamdulillah kawan ni terus call..bila dah dapat no.tipun
    sebak sedih suara kegembiraan..

    ReplyDelete
  63. assalam zaitun..masa talipun pun dah banayk cerita..sampaikan kuih yang mak dia buat sedap pun teringat kembali..

    ReplyDelete
  64. tahniah :).. susah nak jumpe sahabat2 lama.. di fb puyn hanya beberapa kerat jerk.. bertuah akka..

    ReplyDelete
  65. seronok ya kak berjumpa dgn seseorang yg pernah hadir dlm hidup kita satu masa dulu...saya juga pernah mengalaminya.. mmg terharu ya kak...

    ReplyDelete
  66. Salam acik erna... ma tumpang gembira bila acik berjumpa kawan lama. Tabek pada fb... memang fb 'hamba' yang berjasa memaut kembali silaturrahim yang terputus seketika...

    ReplyDelete
  67. salam apa khabar kak?? selamat berhujung minggu

    ReplyDelete
  68. Wah!!!
    Berjaya jejak kaki..
    Seronok arr kak Erna..
    Bertemu kawan lama... :)

    ReplyDelete
  69. salam acik erna,

    sehingga mengalirkan airmata..huhh teramat memahami kerana saya pun pernah mengalaminya..byk yag nak dibual tuuu

    ReplyDelete
  70. bestkn dpt jumpa member2 lama...ida pun dpt jumpa setengah kwn2 lama melalui fb ni

    ReplyDelete
  71. salam K.Erna..bestnya dpt jumpa kembali kawan lama.kawan2 atie dulu semua dh lost contact...rindunya ngan depa semua:(

    ReplyDelete
  72. ladyBird..memang bertuah rasanya dapat berita kawan lama.

    ReplyDelete
  73. Tihara..alhmadulillah memang seronok..

    ReplyDelete
  74. SMM..memang sedih..bila dah dapat khabr berita..dah le kita memang rapat dulu kan.

    ReplyDelete
  75. wkmsallam kamariah..
    memang seronok bila dapat khabar kawan baik kita kan..

    ReplyDelete
  76. Imanshah..alhamdulillah baik..terima kasih ye.

    ReplyDelete
  77. missgee..memang seronok tak terkata.

    ReplyDelete
  78. azatie..memang seronok sangat..tapi ada jugak yang masih dalam pencarian ni....belum bertemu lagi..

    ReplyDelete
  79. Memang best dapat jumpa balik kwn lama kan acik semoga tali persahabatan tu terus berkekalan.

    ReplyDelete
  80. CT..memang best..walaupun acik baru bertemu dialam maya..

    ReplyDelete