Sunday, September 11, 2011

SABTU DAN AHAD YANG SIBUK(boleh percaya ke?)

Assalamualaikum.




Sebelum mula cerita 
mari kita tengok gambar cucu yang dah licin kepalanya,
dan gambar kakak yang sedih,rupanya terasa hati wa leka
menggomoi adik dia.

SABTU
Pagi2 cik abang acik dah tanya..pagi ni tak kemana2 ke.
acik tau dah kalau dah bertanya tu..mesti dia nak pi main tenis dulu.
acik pun jawab terus je..pi lah main dulu balik nanti kita pi pasar.
disebabkkan lambat kepasar,lambat le acik masak
ada 2 kete sedara yang datang cuma dapat makan kuih raya aje.

kemudian tu kawan dari klia pulak sampai.
Alhamdulillah yang kawan ni..sempat acik bagi makan..yang sedara acik tak sempat.
sebab tak mau tunggu nak cepat katanya.

Kawan balik aje..hero no.2 pulak bagi tau..kawan dia ngan keluarga nak datang.
acik cepat2 gorengkan mee aje.
alhamdulillah syukur..ramai jugak yang datang rumah dan acik rasa seronok bila ada tetamu yang datang
cuma sebab yang datang tu tak bagi tau dulu
tiba2 dah sampai depan pintu tak dapat la acik nak jamu
dengan hidangan sampingan selain dari kuih raya.
mana yang yang sempat aje la.

AHAD
Tak mau dah lambat2 masak..pagi2 lagi acik dah masak
dan seawal 9.30  pagi dah ada kawan dari klia jugak datang
bila kawan balik..acik masuk bilik..tengok henpon ada mesej.
Tokeh kuih tart akan sampai dalam pukul 11.30 di stesen komuter seremban katanya.
acik cepat2 mintak tolong adik hantarkan.
dan alhamdulillah dah dapat pun kuihnya..
Terima kasih pada azieazah.
sedap tart nenas tu



Tu yang acik pegang tu dalam palstik beg tu..tart nenas.
dalam kete acik dah bukak dan dah makan.
memang sedap.
tapi ada yang kurang la azie.
kurang banyak..sebab acik beli 2 aje..he he.
nak rasa dulu..Insyaallah nanti boleh beli lagi.

48 comments:

Amie said...

Assalamualaikum Acik Erna,
comelnya si kecil di atas tuuuu.... cubit pipi dia biar dia nangis!

Acik Erna said...

Wkmsallam Amie..memang geram amie..tapi tak kuat nangis..dah macam2 acik buat..nangisnya bila lapo aje..he he

Kak Rosaliza said...

Assalam kak, betul kalo col awal2 ckp nk dtg umah senang sikit kita buat apa yg ptt, kalo tak minum air ngan sekuk raya jelah jawapnya.

best akk ramai tamu, umah saya ni tamu cilik je

Acik Erna said...

Assalam rosaliza..
Alhamdulillah sejak akak pindah dok rumah ni tahun 2006 dulu memang ada aje tetamu yang datang setiap hari cuti.dalam bulan syawal..
masa aak keje klia dulu..shift..kalau ada yang nak datang mesti talipun dulu tanya..keje bila..

kaklong said...

memang sibuk nampak ea tu...dah abih lom poso nam akak?

Acik Erna said...

kaka long memang boto sibuk..he he.
hari isnin akak sambung laie kak long..

gadisBunga said...

kusss semangat!!!

*

acik jumpa k azie rupanya?

IMANSHAH said...

ambo sibuk juga ke langkawi

kasihredha said...

sure sedap tart tu :)

kakngah said...

kuih tart special delivery la..
boleh hantar sampai lembah tak??
hihihi!!!

azieazah said...

Terimakasih ACIK, sudi jumpa, sudi rasa dan sudi melanggan.

seronok dapat jumpa ACIK yang peramah macam AA jugak. hehehehe

GADIS BUNGA, harus percaya! hehehehe

MulutPayau said...

wah....!!!! bz betul acik yer...seronokkan ramai yang datang..

p/s...comel sngt baby tu...

ibundo said...

osah sibuk e tu na.
tak sangkolah pulak si azie tu tokeh tart. Ingatkan erna maksudkan si anim.
kpah yo lah ontah bilo nak sampai jumpo erna ni..

azi said...

Salam Akak..
Seronokkan akak kalau ramai datang beraya rumah kitakan..akak pulak rajin masak...:)

p/s..comelnya cucu akak...kesian si kakak,cemburu le tu..he..he..

Kunang-Kunang said...

Comel cucu2 Acik Erna.

Kak Ani pun suka kuih tat ni. Masa muda2 dulu rajin buat sendiri sekarang dah tak larat nak buat sendiri.

Acik Erna said...

GadisBunga..memang betul..acik jumpa azie..tapi di stesen komuter je..

Acik Erna said...

IMANSHAH..lagi seronok dapat pi langkawi kan..

Acik Erna said...

kasihredha..memang sedap..kulit dia rangup..

Acik Erna said...

kakngah...memang spesel..akak pun tak sangka mulanya azie sanggup hantar..beli 2 je kakngah..anak2 sedara pulak semua suka kuih tart tu..

Acik Erna said...

AzieAzah..memang tak rugi mencuba..sedap..nanti datang rumah pulak ye.

Acik Erna said...

MP..hari sabtu Ahad bulan syawal memang selalu macam tu.

Acik Erna said...

ibundo..bukan anim kak pah..anim dah 2 tahun tak buek jual..
nanti saya poi mah kak pah yo..boleh kito jumpo..saya pun teringin nak jumpo faris ngan maryam..

Acik Erna said...

wkmsallam azi..memang seronok bila ramai yang datang rumah azi..
kaka tu memang rasa cemburu...dulu2 dokong dia je..sekatrang asek mengulit adik..he he

Acik Erna said...

kunang kunang..terima kasih..memang geram tengok budak2 tu.
acik memang tak pernah buat kuih tart sendiri..semuanya main beli je..tapi suka makan..

Ucu Faridah said...

raya tahun ni ucu berkobar2 nak buat tart, semua bahan dah cukup...tp akhirnye sampai skrang tak terbuat2 lagi....tak sempat..

♥MAMASYAZA♥ said...

geramnye tgk baby bulat tuuu

ieda said...

salam acik
aloor tembam2 nye bb tuu geram lak sihatttt :)

Acik Erna said...

Ucu acik memang tak pernah buat tar sebelum ni..tiap tahun beli je..
biskut lain boleh buat..tart aje yang tak berani nak cuba..

Acik Erna said...

mamasyaza..memang geram..

Acik Erna said...

ieda,wkmsallam..alhamdulillah..memangsihat dia ieda..

Daddy Ziyyad said...

Saya pun teringin nak order tart nenas kak azie tu lah..nampak menarik..:)

Acik Erna said...

Daddy Ziyyad..ok la tu doc..jangan terlambat..

Kakzakie said...

Wah... dlm sibuk sempat menyambar tart AA ye acik. Tahun depan acik pulak business....

secangkir madu merah said...

bila ramai tetamu yg datang, terasa penat tapi gembira ya kak....

tak kesahlah apa saja yg dijamu, tetamu dtg pun bukan dtg utk makan tetapi berkunjung sempena raya, hari lain memang tak berkesempatan sbb sebuk dgn aktiviti harian kan?

Ms.Lilies said...

tetamu dtg membawa rezeki :)
den yo laie tak sampai2 umah acik ha :(

Acik Erna said...

kakzakie..memang sempat..he he..acik tak boleh le nak bisnes..tak pandai

Acik Erna said...

SMM..betul tu yatie..memang seronok .betul kata yatie..memang dia orang datang kerana beraya kan..tak kisah pun nak makan apa..

Acik Erna said...

Ms.lilies..yo lah tah bilo la nak sampai e tu..

Zaitun said...

Ramai betul tetamu Erna yang datang, walaupun letih tapi seronok menjamu tetamu tak kiralah apa yang dihidangkan.

Comelnya cucu...

iina said...

kuih tat kak.. raya nie saya belum rasa lagik kuih tat... tggu 1 bungkusan yang tak sampai2 lagik nie ;)

Yati said...

Tembam baby. Geram tengok. :)
Tahun ni Yati tak rasa sebiji pun kueh tart, kak Erna. Pelik juga, sebab banyak rumah pi, kueh lain ada, kueh tart tak de. Huhu..

suri solehah said...

alahai anak dara mesti suka majuk hehe..sama ngan anak dara suri..silap skit merajuk masuk bilik kunci pintu..bukan reti dah nak buka balik hehe..
dalam banyak2 menu masak tu..ada masak pecal tak kak?kalau ada masa makan ingat suri sama ye..

Acik Erna said...

assalam zaitun.memang betul..walau pun penat tapi hati gembira

Acik Erna said...

Ina dan sampai belum kuih tart..akak dah dapat makan dah..he he

Acik Erna said...

Yatie..kadang2 memang macam tu kan..macam akak le ..tahun ni akak tak de kuih tart..lepas raya baru beli..

Acik Erna said...

assalam suri..belum dapat makan pecal ke..sian nya..meh bagi akak alamat nanti akak boleh poskan.

Tie said...

Assalam Kak Erna...

Tengok baby tembam tu geram pulak. Rasa nak gomol jer.. hehe..

Acik Erna said...

Wkmsallam Tie..memang geram pun tie..dah puas gomol..tak nanges pulak tu.