Tuesday, August 23, 2011

MEMENUHI PERMINTAAN..

Assalamualaikum

Hari Ahad lepas,,3 hero akak buat kerja berat.

he he,..berat ke..pada akak memang berat kerjanya
kerja mengecat dalam rumah..ruang tamu je

Akak memang tak de pun teringin nak tukar2 cat ni..baik akak belikan makanan untuk hero2 akak tu kan
Tapi dah hero no dua yang teringin nak tukar cat dan dia sendiri yang beli cat..akak biarkan aje lah..
Kesian pulak dengan hero bongsu akak tu.
bila dah siap dia tanya..
mak tak ambik gamber ke.
Patutnya tadi mak ambik gambar sebelum,semasa emi mengecat dan selepas dah siap..katanya.
Lepas tu mak masukkan kat blog.
ala hai..siannya dia..bulan2 puasa ni maknya tak teringat lansung nak buat macam tu..dia mengecat kat depan..mak sibuk masak kat dapur.tu yang tak teringat tu.

Jadinya hari ni..akak buat jugak cerita tentang mengecat ni..walaupun tak ada gambar.
nak bagi hati hero2 akak seronok.

Ok adik..mak dah buat cerita..walaupun tak bergambar ye.


32 comments:

  1. Acik tunjuklah muka hero-hero acik tu. Dan hasil kerjatangan mereka mengecat...:)

    ReplyDelete
  2. mak blogger tak berapa tegar la dek..
    len kali ko jek amik gambar.. lepas tu suh mak masukkan dlm blog...

    ReplyDelete
  3. nak berkenalan dgn bujang yang rjin tu :)

    ReplyDelete
  4. hero akak tu semua rajin ye...

    kat umah saye tu semuanye anak dara jer..mmg kene la buat keje rumah jugak...

    ReplyDelete
  5. ala akak, nak gambar jugak!!!

    Gambar yang dah siap cat dan kemas tu jadilah!!!...hehee

    ReplyDelete
  6. Semangat sungguh hera2 nak mengecat ye..elok juga tu kak erna..hehe..nanti ambil gambar hasil nukilan adik tu ya

    ReplyDelete
  7. salam acik...

    kerja mengecat nampak tak berat.. tp hanya org yg membuatnya sj tau betapa lenguhnya tangan & leher asyik kena dongak bila mengecat bahagian yg atas.. hehe..

    sy pernah jugak buat n3 mengecat rumah 2 tahun lepas.. tapi bukan dlm blog.. sy buat n3 di fotopages.. masa tu anak yg kecik masih baby lagi.. so.. takdelah dia mengacau sebab letak dia dlm babycot & dia pun belum boleh kemana.. hehe.. skrg ni kalau mengecat mau rasanya dia celup tangan dlm tin cat tu.. kikiki... kena tunggu lagi 2 tahun kot baru mengecat lagi...

    re: pasal resepi nasi dagang tu.. terima kasih sudi ambil & selamat mencuba ye!

    ReplyDelete
  8. Hero hero akak pun dah tau, apa yg patutnya boleh buat entri...hehehe..bagus...

    Mengecat rumah mmg BERAT..huhuhuu..tak sanggop saya nak cat rumah lagi..

    ReplyDelete
  9. seronoknye dpt hero2 yg ringan tulang...

    ReplyDelete
  10. Salam Akak..
    mesti rumah akak berserikan pada hariraya nanti dengan cat baru....lagi meriahlah raya akak..:)
    p/s Bertuah akak, anak2 rajin mengecat..nanti akak tunjuk tau ruang tamu yang dicat tu...nak pegi rumah akak..jauhhhhhh..he..he..

    ReplyDelete
  11. wah,bagusnye adik..siap igtkn mak lg suh amik gambar ye letak kt dlm blog.

    ReplyDelete
  12. wah..cerialah rumah akak raya nati sb 3 hero da ngecat2..

    anak saya pom salu ckp..mak amik gmbar ni..mesti masuk blog..waahhahhaa

    ReplyDelete
  13. Hehehe...pandai hero bongsu tu... anie pun sama mcm akak...kalau sibuk terlupa nak bergambar...hehehe

    ReplyDelete
  14. cer akak tayang gambo selepas siap di cat :)

    ReplyDelete
  15. gambar2 lama boleh letak sebagai sebelum lepas tu letak le gambar 3 hero berposing dengan hasil kereatif dia org pulak...

    ReplyDelete
  16. bagus2
    rajin hero2 akak..sukarela nak cat rumah. Apa kata kalau akak ambil gambar selepas di cat :)

    ReplyDelete
  17. betul kata anaknya tu..kena ambik gambar, masuk blog..dptlah kita tengok..bgi semangat skit pd org yg ada hati nak tukar kaler rumah...

    ReplyDelete
  18. WAh ! rupa barulah ruang tamu rmh cik erna th ni.

    ReplyDelete
  19. Assalam kak..bertuah akk dapat 3 hero yang rajin. Hehehe kelakar pulak ngan hero bongsu tu, tapi bukan dia je kak gitu anak saya pun sikit2 tanya mama tak nak amik gambar ke letak blog, kalo dia tgk kita tak sibuk2 ngan camera.

    SELAMAT HARI RAYA KAK..Nanti esok akk amik kad raya kat umah ya

    ReplyDelete
  20. Bertuahnya Acik punya hero2 yg rajin....terkilan tak dpat tgk gmbar...

    ReplyDelete
  21. kalau bab mengecat, paling tak larat nak mendongak tu...aduh...mcm nak patah je leher kite ni...bestnya ada hero2 yang rajin membantu tu ye..

    ReplyDelete
  22. saya pun selalu jugak kak, dah selesai kerja baru ingat nak ambik gambar


    wah berseri ruang tamu akak raya ni ye... rajin anak bujang akak

    ReplyDelete
  23. Gigih anak akak..
    Harus dipuji..
    Zaman skrg nie susah
    jumpa budak yang rajin2..
    Rajin makan ramai arrr :P
    heheheh

    ReplyDelete
  24. hehhee.. kesian hero bongsu sbb mak tak ambik gambar masa dia tengah buat kerja ...

    menyambut raya dgn warna cat baru..

    rajin hero2 akak..

    ReplyDelete
  25. salam K.Erna..rajen anak bujang akak mengecat..penat tuh!.Umah atie tahun lps jer cat,tahun nie malas lak!mengecat ngan HB sampai mlm kami mengecatnya..letihhhhh.

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum,

    Baguslah anak-anak ingin mencantikkan rumah. Meriah lagilah raya tukan. lagi merekalah yang gembira bila raya tiba.

    ReplyDelete
  27. rajin hero hero akak
    senang kerja ibu kan?

    ReplyDelete
  28. terasa mcm mlm ni nak tukar kedudukan perabut pulak

    ReplyDelete
  29. Color apa kak Erna? Yati pun 2-3 minggu lepas, cat ruang tamu juga, color pink lembut. Tak tahan, banyak sangat hasil seni Sulaiman kat dinding sebelum ni. Hehhe..

    ReplyDelete