Followers

Sunday, August 14, 2011

DAH 14 RAMADHAN

Assalamualaikum.

Alhamdulillah dah 14 hari kita berpuasa dibulan ramadhan,semoga semua amalan kita 
diterima yang maha esa.
ye la dah 14 hari..baju hero belum beli.nasib baik dia sibuk ngan periksa tak sebut2 lagi.
 Rasa tak larat nak tulis panjang2 
biar gambar aje la yang bercerita.nasi kuning ambil resepi dari nor
nor  terkejut akak terlebih warna kot.rasa macam masak pulut kuning pulak.
tapi rasa mesti sedap ni..bau aje dah semerbak satu rumah.
 Goreng beehoon lada hitam
 Sambal  kerang..permintaan dari hero kedua
Goreng daging resepi dari nor juga.

kalau tek de manis..memang tak boleh ..tekak orang yang dah berumur ni..
memang nak manis jugak bila berbuka.ni la dia..
pengat mee siput.

27 comments:

  1. Assalamualaikum my dear sis..:)

    Aduhaii..masakan akak kan memang mengancam!hehehe...nak2 sambal kerang tu...Sukaa!!
    dan yang tak pernah merasa..pengat mee siput...mesti sedap nihh..:):)

    ReplyDelete
  2. tgk pengat mee siput tu.. tingat kawan sekolah kecik2 dulu. mak dia selalu buat pengat mee siput.

    ReplyDelete
  3. Salam Akak..
    nampak semuanya sedap2 masakan akak..kalau dekat saya dah pegi berbuka rumah akak ni...he..he.
    saya , bulan posa ni malas nak ambik gambar masakan...malas sungguh:)

    ReplyDelete
  4. Assalam caiyang..

    Sambal kerang tu my feberet... sodappp.. terasa2 kunyah dlm mulut. ihiikks

    ReplyDelete
  5. salam k.erna, dah siap pun nasi kuning. harum jer kan kak masa masak tu.. lain dr rasa nasi minyak tu.. mekasih sudi cuba ya.. harap2 kena dgn selera akak sekeluarga :)

    ooo mee siput boleh wat pengat gak ek.. baru tau :)

    ReplyDelete
  6. ado mee siput@mee loka tu ha..tak bebuek laie pongat ea...pueh cari pisang nangko...tak ado..raso tak longkap tak campo an mo pisang....!

    ReplyDelete
  7. Assalam kak tadi memula tgk tu saya ingat kan pulut bestnya, rupanya nasi kuning.

    bestnya menu akk tu, ari2 cuti gini, puas hati msk bg org kerja kan

    ReplyDelete
  8. goreng daging tu nampak sedap..
    teringat pernah saya buat kdg2 liat..hehe..

    ReplyDelete
  9. sambal kerang ...sedappya kak :)

    ReplyDelete
  10. pengat mee siput tu yg mahai..x penah try lg taw

    ReplyDelete
  11. wah makanan penuh satu meja lagi.. hari2 macam ni mau bertambah berat badan ni kakErna..hehehhehee... sambal kerang mmg terbaekkk..

    ReplyDelete
  12. Acik...setiap hari menu yg best2 yer...kalau dekat, maunya tadah pnggan ni...

    ReplyDelete
  13. Banyaklah acik masak.TaK kecikkan hati anak2 , semua permintaan dituruti. Puasa kesian gak tak ikutkan.

    ReplyDelete
  14. Pengat mee siput? bubur mee siput? sama ke?

    ReplyDelete
  15. banyaknya menu kak! E-na wekend lg sempoi masak...sbb masa byk kt luar umah....window shopping ambik ekon kt jusco...dok umah panassss

    ReplyDelete
  16. pengat mee siput? unik ni! nak resepi kak!

    ReplyDelete
  17. Acik nie memang rajinlah memasak. Macam-macam boleh masak utk berbuka....:)

    ReplyDelete
  18. Rajinnya akak masak..dah lama resepi kerang disimpan tapi sampai la ni tak sempat2 lagi nak masak hehehe

    ReplyDelete
  19. Salam Erna...Kalau masakkan kita habis dimakan memang seronok masak macam2 tapi kat rumah saya selalu makanan berbaki.

    ReplyDelete
  20. acik! seronoknya kalau rasa mcm nk makan itu ini boleh request mcm tu... sedap2 hidangan tu...kat sabah ni memang glemer nasi kuning. warna kuning mcm tu la..

    ReplyDelete
  21. Aslmkm Erna.
    Penuh la meja! :)
    Kak G teringat pula arwah Ayah, kerana Ayah memang suka pelbagai selera & setiap hari mesti penuh meja.

    ReplyDelete
  22. sodap2 akak masak....acik klu masak sodap2, anak marah. Nnt diorg makan banyak....heheh

    ReplyDelete
  23. wahhh..banyaknya juadah. Baru tahu rupanya ada pengat mee siput..

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Acik Erna,

    Betul tu gambar tu dah menjelaskan segala2nya. Mesti sedapkan sebab masak sendiri. Dijamin halal dan bersih.

    Selamat berpuasa Acik Erna dari kak Ani

    ReplyDelete
  25. Salam Kak Erna,

    Selamat Berpuasa kak !

    Samalah kak. Baju raya kami beranak tak beli pun lagi. Abg suka beli dekat2 nak raya. Baru terasa nak raya kata dia.. hehe..

    ReplyDelete
  26. Assalamualaikum semua..terima ksih meninggalkan komen.
    minta maaf tak dapat jawab satu2 seperti selalu.

    ReplyDelete