Followers

Tuesday, August 16, 2011

DUGAAN ..SABAR..

Assalamualaikum
 
Biasanya selepas pertengahan ramadhan kita akan terasa cepatnya masa berlalu
dan syawal makin menghampiri.
dah 2,3 hari jugak rasa macam tak boleh tahan
tapi sebab dah setiap tahun macam tu..tahankan jugak lah kan

kali ni ni perut kurang sakit..cuma rasa sebu..rasa angin banyak berkumpul sampai termuntah
nasib baik jugak masa sahur.
kalau dah siang baru nak muntah tak boleh akak nak bayangkan.

Sesaja merapu disini sekejap sebab rasa tak tertahan sangat nak muntah dah ni.
dah jenuh lumur minyak angin..

ok lah kita sambung lain masa insyaallah

32 comments:

  1. tak sengaja muntah tak apa...tak batalkan puasa....

    ReplyDelete
  2. masyaallah...sian kat acik...sabor ye..

    kata org, kalo perut sebu, masa berbuka atau sahur jgan makan benda-benda pedas, sebab perut tu munkin dah banyak asid..

    ReplyDelete
  3. kesian kat akak...

    kalau rasa tak boleh berpuasa tu, jangan di ikutkan sangat ya kak...

    kalau nak puasa juga, kena sahur banyak sikit nampaknya...

    jaga kesihatan ya kak erna..

    ReplyDelete
  4. SAlam Cik Erna.

    Dunia akhir zaman manusia dah hilang malu.

    ReplyDelete
  5. angin tu kot akak, sbb perut kosong. akak kena minum susu le kalo camtu

    ReplyDelete
  6. akak jumpa doc/gi farmasi, beli ubat ni:

    Tablet Omeprazole 20mg atau 40mg, makan sebiji masa sahur. Ia akan kurangkan acid. Insya Allah masa puasa tak akan sakit perut/gas/kembung

    ReplyDelete
  7. termuntah tak apa kak, tak sengaja
    ha tu doc dah jawab tu.

    ReplyDelete
  8. Gastrik ke kak?

    Hr tu saya angin gak..
    Sapu mnyk angin panas terus lelapkan mata...ada kurg


    Take care kak

    ReplyDelete
  9. angin tu k.erna.. cuba minum air susu suam.. insyaallah lepas tu akan lega bila dah keluar tembakan meriam hehe

    satu lg boleh cuba minum air halia.. guna halia muda, hiris2 atau tumbuk atau ketuk, campur dgn madu sket pastu tuang air panas didih.. bila dah suam agak2 boleh minum, minum la.. tu pun boleh buat angin keluar gak .. smoga k.erna sembuh ya..

    ttg nasi beriani gam nor dah jwb kat n3 smlm :)

    ReplyDelete
  10. ado bondo begorak2 dlm porut tak kak?
    dapek anak buah laie ese...~jgn mrh yo kak~hehehehe

    ReplyDelete
  11. kaklong komen nakal Acik. Kalau macam itu mestilah gembira tapi ini angin sebab perut kosong kan...

    Moga Acik tabah dlm bulan ramadhan ini...

    ReplyDelete
  12. kalau x daya x yah teruskan puasa kak .. risau jadi lain nanti .. jgn paksa kak :)

    ReplyDelete
  13. Salam Erna...Saya pun macam tu juga puasa tahun ni boleh katakan hari2 nak muntah,bila rasa macam tu bawa baring kejap.Faktor umur agaknya sebab sebelum ni tak pernah macam tu.

    ReplyDelete
  14. kenkadang apa yang kita makan masa sahur menyebabkan rasa gitu kot.. azwa tak gemar makan sardin atau megi mee masa sahur sebab nanti siang harinya ia menyebabkan rasa nak muntah huhuhu..

    bawa berehat kak..

    ReplyDelete
  15. saya kena kemarin.. kalo korek & muntah memang ok tapi sbb sayang puasa, tahan jugak.. alhamdulillah pkl 4pm baru ok.. 5-6 jam tergolek2 atas katil.. gatal minum sunquick pekat & melantak puteri mandi banyak2.. memang obat hangin la tu..

    ReplyDelete
  16. sbb salah makan ke kak..mesti rasa tak bermaya kan..semuga cepat sembuh ..amin..take care kak

    ReplyDelete
  17. kalau kono podeh ulu ati.. lagi tak tahan..
    monyonggau yo ghaso ee..

    ReplyDelete
  18. Salam Akak.
    Akak..bila perut kosong, memang macam tu..pening dan rasa nak muntah...akak banyakkan rehat ye...:)

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum my dear KakErna:)

    MOga akak cepat sembuh yaa..mungkin angin kutt..InsyaAllah..Allah beri kesembuhan nanti...

    Take care sis!

    ReplyDelete
  20. slm perkenalan acik erna....

    nape sakit perut tu...ade gastrik ker???

    kalau gastrik ade petuanya...minum horlick kosong stiap hari sbelum makan...insyaallah...gastrik leh ilang...ni kwn sya yg bagi petua ni

    ReplyDelete
  21. Kak Erna,
    Jaga kesihatan..
    Semoga cepat sembuh :)

    ReplyDelete
  22. Saya selalu kesian pada orang2 yang ada gastrik. Bila time Ramadhan, selalu ada masalah, wpun mencuba.

    Semoga segera sembuh.

    Ramadhan: Nuzul Quran “bacalah...”

    ReplyDelete
  23. dugaan kan kak... saya pun kena jugak hari tu


    moga tak berlarutan ye kak

    ReplyDelete
  24. Siannya...jaga kesihatan yer Acik..semoga cepat sembuh..

    ReplyDelete
  25. kak erna:get well soon ye..saya ade gak rs camtu,letak myak angin,pastu kena bawak tido.bangun tido,alhamdulillah dah ok..

    ReplyDelete
  26. cepat baik kak..
    ikut saranan daddyziyyad tu kak..

    ReplyDelete
  27. akak dah ok ke hari ni..harap semua dah ok dah...macam suri lah..boleh dikatakan tiap hari muntah..yang tak tahan tu masa nak mandi pergi kerja dah..mulalah pergi kerja ngan bau mcm kt mulut huhu

    ReplyDelete
  28. Harap akak sihat2 aje ye.. jaga makan ye kak.. ;)

    ReplyDelete
  29. Assalamualaikum pada semua yang sudi meninggalkan komen..akak minta maaf yetidak menjawab komen seperti selalu.masa tidak mengizinkan..

    ReplyDelete
  30. Assalam kak, dugaan tu, anak2 saya pun selalu juga sakit perut, nk g skolah sapu2 dulu vicks

    ReplyDelete