Wednesday, February 16, 2011

KENANGAN ITU..

Assalamualaikum
Award dari kak long..terima kasih banyak banyak kak long.
akak suka dan amat menghargainya.


Hari ni Rabu dah 3 hari anak sedara akak meninggal kan dunia ini.
dan 3 hari jugak akak cuba menerimanya dengan redha dan cuba menghilangkan rasa terkilan dihati.
akak tau..tak baik....
Ya Allah Ya Tuhanku..ampunilah hambamu ini

Ahad..Tengahari..abang akak ada talipun,menangis dia..bagi tau..arwah nak balik dari hospital..tak mau tinggal dihospital lagi..
tapi..masa tu.akak tiada dirumah..baru sampai dirumah kawan nun..jauh di sungai besar sana.
abang akak bagi tau..tak pe..jangan kelam kabut katanya..
dan akak berjanji akan kerumah abang 
pagi isnin 14.2.2011 tu.

Hari tu jugak akak tak sihat..selepas pergi rumah kawan ,akak kerumah kak long yang juga disungai besar
solat dan merihatkan badan..selepas makan 2 biji paracetamol.
akak balik keseremban.
sampai diseremban..terus keklinik..doktor kata..panas sangat..
dan doktor bagi tau..selepas makan ubat nanti mengantuk.dan memang betul pun
akak terus tertidur sampailah jam 3.20am.. H/phone akak berbunyi..membawa berita 
yang menyedihkan itu.

selalunya kalau akak nak pergi melawat..mesti abang akak bagi tau.boboy ada dirumah..katanya..
biasanya jumaat malam..abang akak ambil dan ahad malam..hantar semula kehospital.
cuma beberapa kali aje akak tengok dia dihospital..
diwaktu lain semuanya dirumah abang atau dia yang akan datang kerumah akak.
kalau tak berkesempatan..akan talipun dia
dia akan kata..boy tak apa2 boy sihat..enok jangan risau
Tak pernah sekali pun kata dia sakit.

Tak boleh nak tulis lagi dah..sedih sangat..
sama samalah kita mendoakan semoga roh anak sedara akak
dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan
orang yang beriman
arwah memang anak yang baik..
kalau kawan kawan pernah baca n3 akak tentang anak sedara
yang akak panggil alang.
arwah adalah adik alang.budak kecik yang arwah dokong
adalah anak sedaranya..anak alang.


90 comments:

  1. sa salam kak erna........ alfatihah utk arwah, moga ditempatkan bersama orang2 yng soleh

    ReplyDelete
  2. ibuguru...alfatihah..terima kasih

    ReplyDelete
  3. as salam kak erna...

    jangan bersedih lg kak...yg pergi takkan kembali lg...moga rohnya dicucuri rahmat...

    ReplyDelete
  4. banyakkan sabar kak... redha kan pemergiannya, biar dia aman di sana

    ReplyDelete
  5. kak erna jgn sedih2 ye...

    alfatihah...

    kite jugak akan kesane jugak akhirnye nnt...semoga rohnye ditempat dikalangan org2 yg beriman...

    ReplyDelete
  6. Sabar la kak...

    Kalau akak nangis, makin tersiksa arwah kat sana...

    Biarlah dia aman kat sana.. Al-Fatihah utk arwah dan semua yg telah pergi mengadapNYA..

    Yang baik2 ni memang cepat je Allah jemput... huhuhu...

    ReplyDelete
  7. dia seorang yg baik.. berbudi bahasa hormat orang tua.. ceria peramah dan sayang budak kecik.. bersopan.. kami tumpang kesedihan.. semuga roh nya di cucuri rahmat...

    al fatihah..

    ReplyDelete
  8. salam kak,

    memang sedih sgt2 bila org yg rapat dgn kita pergi utk selamanya.. semoga dia bahagia di sana..

    ReplyDelete
  9. Kak...jgn lah akak bersedih dan rasa terkilan kerana apa yang berlaku bukan seperti yang kita kehendaki... semuanya telah ditakdirkan...

    Semoga rohnya dicucuri rahmat... sama2lah kita doakan...akak bersabar ye...

    ReplyDelete
  10. takziah kak erna..al fatihah jugak untuk arwah..akak bersabar ye..jgn sedih2..

    ReplyDelete
  11. Al-Fatihah, takziah Kak Erna & keluarga. Semoga roh arwah dicucuri rahmat & ditempatkan di kalangan orang yg beriman, Amin.

    ReplyDelete
  12. sesamo kak...sobab akak sudi ambik award tu...
    terimo kasdih sekali laie yo kak...


    bayak beistighfar kak...biar dia aman kat sana...akak jaga kesihatan..kita yg hidup ni perlu diteruskan...cuma kyg perlu doa dr kta, agar roh nya dicucri rahmat....amin...

    ReplyDelete
  13. kak sabar ye. Jangan bersedih sangat. Relakan pemergiannya. Moga roh arwah sentiasa dicucuri rahmat.

    Al-Fatihah untuk arwah..

    ReplyDelete
  14. Sabar ye kak..
    Akak kehilangan anak sedara yg disayangi, MJ plak hilang nenek kesayangan..
    Sama2lah kita doa untuk kesejahteraan mereka di sana..

    ReplyDelete
  15. Salam Erna,

    Mudah-mudahan arwah ditempatkan bersama-sama orang-orang yang beriman. Amin.

    ReplyDelete
  16. Salam Erna...Saya dapat rasa kesedihan yang Erna rasa sebab saya juga merasainya.Walaupun saya kehilangan seorang sahabat yang dianggap macam saudara tapi pemergiannya cukup terasa apatah lagi Erna sebagai mak saudara. Apa2 pun kita doakan semoga mereka ditempatkan bersama orang2 yang soleh dan aman disana.

    ReplyDelete
  17. as salam adinda amy..terima kasih..alfatihah buat arwah

    ReplyDelete
  18. ibuintan..
    insyaallah akan bersabar dan meredhakan pemergiannya..

    ReplyDelete
  19. As Salam Kak Erna,

    Perbanyakkan sedekah al fatihah untuk aruwah, semohga aruwah aman di sana

    ReplyDelete
  20. alfatihah..
    semalam nak komen tapi dah tulis pastu ilang..

    ReplyDelete
  21. aninoraini..iya..kita juga akan kesana..cuma masa aja yang tak tau bila kan..

    ReplyDelete
  22. quite normal utk ada rasa depressed utk beberapa minggu...

    tak salah utk rasa sedih...

    ReplyDelete
  23. azz..terima kasih
    alfatihah bbuat semua yang telah meninggalkan kita.

    ReplyDelete
  24. zino..itu lah yang selalu teringat tu..lebih2 lagi,..sejak mak arwah meninggal..dengan kita la dia bermanja..nak makan apa2 mintak kita yang masak kan..bukan mudah nak lupa tu..

    ReplyDelete
  25. As salam kak, bykkan bersabar...alfatihah buat arwah & moga ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..

    ReplyDelete
  26. assalam yong..sedih kehilangan orang yang disayangi..memang tak boleh dielakkan..terima kasih yong..

    ReplyDelete
  27. as salam, berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul...tidak ada kata yg mampu saya susun utk meredakan kesedihan akak.

    Banyak2kan bersabar kak, setiap yg hidup pasti akan mati, kita juga akan menyusul hanya waktu yg jadi penentu.

    Al-Fatihah buat aruah.

    ReplyDelete
  28. anie..terima kasih..insyaallah.akak akan cuba..

    ReplyDelete
  29. Sariyusa.Alfatihah.
    terima kasih sari

    ReplyDelete
  30. kak long dah tentu akak sudi..terima kasih kak long..

    ReplyDelete
  31. yus, terima kasih yus..
    alfatihah

    ReplyDelete
  32. Myra Jay,
    Terima kasih..kita sama2 kehilangan orang yang disayangi.

    ReplyDelete
  33. kayteeze..terima kasih..insyaallah mudah2an..

    ReplyDelete
  34. assalam zaitun..terima kasih memahami..semoga roh mereka ditempatkan dikalangan orang2 yang beramal solleh..

    ReplyDelete
  35. ibusayang..terima kasih..insyaallah..
    sentiasa mengingati dah sedekahkan alfatiha dan ayat2 suci alquran..

    ReplyDelete
  36. DaddyZiyyad..terima kasih doc..memahami perasaan kehilangan..

    ReplyDelete
  37. cekna@mammyziyyad..terima kasih..

    ReplyDelete
  38. SMM assallam..
    terima kasih yatie..kata2 yatie dah melegakan perasaan.

    ReplyDelete
  39. banyakkan bersabar kak. Jangan sedih2 sangat kak takut memudaratkan diri.

    ReplyDelete
  40. salam kak erna..jangan terlalu bersedihkak..tapi elok juga jika teringat kat dia..dengan itu kita boleh seselalu sedekahkan bacaan alquraan untuknya.

    ReplyDelete
  41. as salam reen..terima kasih
    insyaallah reen.

    ReplyDelete
  42. assalam suri..terima kasih
    insyaallah..

    ReplyDelete
  43. takziah pada family akak..sedekahkan alfatihah byk2 ye kak, semoga rohnya tenang di sana...amin...

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum,
    Al Fatihah buat arwah, semuga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan dikasihi Allah, AMIN.

    ReplyDelete
  45. as salam cik ceria.terima kasih.

    ReplyDelete
  46. Waalaikummusallam..LL..terima kasih

    ReplyDelete
  47. saya faham perasaan tu kak...

    yakinlah bahawa dia tenang di sana. akak mesti akan rasa lebih tenang...

    ReplyDelete
  48. salam takziah dan al- fatihah
    semoga rohnya di tempat orang yang beriman



    kak: ada tag (maaf ye... )

    ReplyDelete
  49. GB..terima kasih..terima kasih mengingatkan..insyaallah..

    ReplyDelete
  50. sayang sayangibu..terima kasih..
    ada tg ye..insyaallah.nanti akak tengok ye..

    ReplyDelete
  51. assalamualaikum...mmg sedih bce en3 ni,alfatihah untuk arwah moga rohnye di cucuri rahmat...

    ReplyDelete
  52. assalam kak erna, sabarlah kak memang pahit bila kita kehilangan org tersayang...didoakan semoga rohnya tenang disana...amin btw nanti senang singgah umah ambil award yer kak:)

    ReplyDelete
  53. Al-Fatihah.
    Sudah sampai masanya dia kembali kepada Khaliknya..

    Kita ambil iktibar daripada pemergiannya.. dan semoga arwah diredhai Allah dan bersemadi dengan tenang dan damai di sana.

    Ameen.

    ReplyDelete
  54. salam kak
    mmg kesedihan akibat kehilangan irg yg disayangi mengambil masa yg lama utk pulih...byk2 bersabar dan sedekahkan alfatihah selalu utk arwah

    ReplyDelete
  55. salam kak...

    Al-fatihah...

    Sis..
    selps kehilangan ayahanda dulu..semua kenangan terimbas kembali..
    semmgnya bila berdepan dgn satu kehilangan...pastinya kan berbekam di hati......Namun..sentiasa cuba memujuk hati..
    Inilah takdir dariNya...

    ReplyDelete
  56. Takziah atas kehilangan, Al Fatihah untuk arwah..semoga rohnya damai disana..aminnn

    ReplyDelete
  57. Kak Erna,
    mak Yati kata, orang baik selalu dipanggil dulu, sebab Allah sayang. Takpe kak, untuk bersedih atas kehilangan family kita. Redha atas pemergiannya, ya.

    ReplyDelete
  58. mommylavender..terima kasih..alfatihah..

    ReplyDelete
  59. Nieza..terima kasih..insyaallah..nanti akak ambik ye..

    ReplyDelete
  60. assalam tiny..terima kasih..
    semoga rohnya tenang disana..
    alfatihah..

    ReplyDelete
  61. assalam kamsiah..terima kasih..mudah2an semua ini cepat berlalu..

    ReplyDelete
  62. as salam tini..terima kasih..betul kata tini..diawalnya ni..memang kita akak sentiasa teringat ingat ..itulah yang menyedihkan..

    ReplyDelete
  63. hamizah..terima kasih dan alfatihah..

    ReplyDelete
  64. salam kak erna..al-fatihah tuk Arwah...makasih kak atas nasihat tuk atie!...tp masa adik call gtau ttg penyakitnya...atie lak yg nagis sakan.Tp Atie tgk adik atie tabah jer....setiap hari atie mesti call dia..tanya kabar..

    ReplyDelete
  65. atie..alhamdulillah.adik atie tabah..jadi atie kena tunjuk yang serupa..walapun sedih..

    ReplyDelete
  66. eh?kita tak de tggl kan mesej ke?lam mimpi ka?

    salam takziah.kk Erna kene kuat ya.jg kesihtan diri kk Erna.moga rohnya dirahmatiNya

    ReplyDelete
  67. anie..terima kasih anie.anie sibuk sangat sampai bermimpi ye..

    ReplyDelete
  68. Salam kak..
    Saya tahu...akak tabah orangya...semoga Roh Arwah dicucuri rahmat...emm..nak komen ni...he..he...cantik "Bunga Ros" akak..pink lagi...saya suka kak...

    ReplyDelete
  69. azi..terima kasih..'bunga ros' akak tu dah bertukar ganti..kejap pink..kejap merah menyala..he he..
    minat ros di blog azi dan pnkartini..tu yang akak mintak anak carikan pulak..
    suka tengok ros..cantik2kan..

    ReplyDelete
  70. Sabarlah kak...setiap yang hidup pasti akan mati.Harus tabah dan redha dengan pemergiannya.

    ReplyDelete
  71. Assalam,

    Alfatihah utk yg pergi. edha dan sabarlah hati.

    ReplyDelete
  72. Salam Kak Erna.
    Takziah yea. Semoga akak tabah dan sabar menghadapi semua ini. Semua ketentuan Ilahi. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin.

    ReplyDelete
  73. alfateha..
    moga rohnya dicucuri rahmat..
    jaga diri kak erna..makan ubat n rihatkan badan..moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  74. cikgu Tie..terima kasih
    dan terima kasih juga sudi berkunjung dan tinggal komen disini.

    ReplyDelete
  75. mamawana..terima kasih..
    alhamdulillah dah dapat menerimanya..

    ReplyDelete
  76. assalam cikgu roha..terima kasih.

    ReplyDelete
  77. melati..terima kasih sudi singgah kesini

    ReplyDelete
  78. assalamualaikum kak erna
    alfatihah untuk arwah.
    takziah diucapkan buat akak sekeluarga.

    ReplyDelete
  79. Waalaikumusallam ummu..terima kasih..

    ReplyDelete