JellyPages.com

Thursday, February 24, 2011

KEK PISANG MARBLE COKLAT DAN BANANA BANANA BREAD.

Assalamualaikum..

Setiap kali akak buka blog  izah bila dia tayang kek yang dia masak
akak selalu teringin nak buat.
Izah memang pandai
kempen.
dan petang tadi balik kerja..
akak beli pisang.
yang ada masak pisang berangan..jadi akak guna pisang berangan aje la..
Izah.akak dah buat tau..dua sekali jalan.
kalau ada rakan rakan yang teringin..boleh ambik resepi di blog izah ye.

Atas kek pisang marble coklat..
izah..akak tak pandai nak buat..bagi cantik
tapi rasa..ada..sedap..

yang ini..banana banana bread..

Terima kasih ye Izah..akak dah buat dua2 sekali..

72 comments:

  1. alamak!
    lama dah tak buat kek..
    harus cuba nih!

    ReplyDelete
  2. kak, cantik dh la tu...yg penting mkn sodap! bak mai sepotong nk rasa...haha nanti nk pi cari pisang jugalah...hehe

    ReplyDelete
  3. Wahhhhh...rajinnyerrr kakerna wat kek...sedap tuuuu...tingin gak nak buat... meleleh air liur teringat pisang berangan. ooh angan2 ku...pisang berangan

    ReplyDelete
  4. assalam kak erna..mokwo datang bawak puyuk..haha bnayak nak tapau nih!! semerbak bau pisang dari jauh nih!

    ReplyDelete
  5. sedapnya kak
    rajinnya akak membaking
    rupa tak penting kak
    yang penting rasanya...*kata2 semangat* hihi

    ReplyDelete
  6. sis..i loikee banana loL..err dtg nk tapau sket..ade lg ke belen2 nye ehehehe

    ReplyDelete
  7. kak ngah..cuba kak ngah..jangan tak cuba..
    sejak baca banyak blog masak2 ni..akak tak sabar nak buat jugak

    ReplyDelete
  8. Nieza.meh rasa..he he..
    akak meang tak de seni nak hias2 ni..masak boleh..hias2 out..

    ReplyDelete
  9. mamawana..he he..gelak akak..angan2 dah jadi pisang berangan.

    ReplyDelete
  10. mokwo...meh sini..poyok tu..akak isikan..

    ReplyDelete
  11. kasih..mekasih..bagi kata2 semangat..
    akak ni rajin nak mencuba.tapi rupa selalu out..

    ReplyDelete
  12. Greenjade..ada2..mai la sini..
    sama la kita..suka makan pisang kan..

    ReplyDelete
  13. zino..apo nak pos2..datang yo sini..he he..

    ReplyDelete
  14. Tie dah lama tak buat kek. Tapi bila tengok kak erna punya, rasa macam nak buat lak. Sedap la nampak...

    ReplyDelete
  15. kek pisang..
    wah best..
    lagipun tak jemu makan yee..
    kek pisang ni klu sukatannya kurang tepat pun boleh keras dan lembik ye..

    ReplyDelete
  16. kayteeze..kalau kek ni..bila asa nak makan je..akak mesti terus buat..
    buat yang senang2 je tie..cuba la tie..

    ReplyDelete
  17. assalam sal..resepi yang akak ikut ni..yang marble coklat tu..memang lembut sungguh..sedap..

    ReplyDelete
  18. Rajin ehh akak masak2 ni... Sy ni dah lamo tak masak2 kuih2 ni kak.. Anak2 buah takdo.. Semalam buek apam topung gandum tu, bagi kek jiran sikit sobab takut tak abeh makan...

    ReplyDelete
  19. Akak ni memang rajinlah...salute kat akak

    ReplyDelete
  20. azz..akak hero2 semuo kek rumah ni..tak ramai pun boleh abih..he he..

    ReplyDelete
  21. anie..ada yang nak makan anie..kalau akak buat tak de yang nak makan pun..tak buat jugak..he he.

    ReplyDelete
  22. ada apa pada rupa kakErna janji sodap hehehehe...anak2 suka makan, lain kali boleh buat lagi

    ReplyDelete
  23. sodap ea kak... dah lamo yo tak buek kek pisang ni .. suka sangat bau wanginya semasa masih panas tu

    ReplyDelete
  24. amboii kak...
    2 sekali...rajin sgt tu...hihi

    ati ni sejak mixer dah rosak
    maleh bebenor nak buat ke

    Jom baca: Malu ahh..Di Hospital Tadi

    ReplyDelete
  25. Assalam kak erna, apa kbr, sedapnya nampak kek pisang marble coklat tu. dah cantik u kak ada marble2 dh

    ReplyDelete
  26. waaa rajin akak buat sampai sua..ada lagi tak kak..meh anto kerembau ..boleh duk bawah pokok makan2 sambil ditiup angin..hehehehe

    ReplyDelete
  27. harini memang teragak nak buat kek. mmm.. kek pisang yo..nampak cam sodap yo.

    ReplyDelete
  28. kak erna,
    dulu kaklong rajin buek kek...tapi skrg dah maleh la....oven tak do..microwave ado la..kalau nak buek pun kek yg kukuih yo la...huuhuhuh!!
    ari tu ado try buek kek marble,guno Microwave,koreh la kak...!
    MW tak buleh bakar kek yo..?

    ReplyDelete
  29. Tergoda dengan dua2 kek,rasa nak buat tapi tunggu anak balik dulu lah.

    ReplyDelete
  30. apa2 berkaitan pisang mmg saya suka:

    -kek pisang
    -banana split
    -pisang goreng
    -cekodok pisang
    -masak lemak pisang

    :P

    ReplyDelete
  31. SMM..meang suka anka2 makan yatie..lagi2 yang marble tu.

    ReplyDelete
  32. Ibuintan..memang lama tak buat..tu yang akak buat jugak tu..memang wangi baunya..

    ReplyDelete
  33. Atimasrif..
    betul tu..semuanya kerana mixer..
    kalau tak de mixer..akak pun tak rajin..bila ada mixer ni..masukkan semua sekali putar..senang dan cepat siapkan.

    ReplyDelete
  34. assalam rosaliza..lama tak baca cerita ros..
    ros sihat ke..akak alhamdulillah.
    buat la ros..yang marble tu memang sedap..

    ReplyDelete
  35. Asma..dah datang rajin nya tu..tu sebab sampai dua sekali he he.

    ReplyDelete
  36. enok...tq...sdap..nanti leh ajar angah wat ye...hehehehehe..
    smlm x sempat g umah...adik ada..sat g ptg angah g...

    ReplyDelete
  37. kak pah..meamng sodap raso e kak pah..lombut yo..ado raso pisang ado raso cekelat..tu yang sodap bona tu..

    ReplyDelete
  38. Kak...
    Pandai akak buat kek...dua jenis pulak tu sekali buat...akak...saya teringin tapi ada penyakit MMMMMMMM...he..he..

    ReplyDelete
  39. kak long..akak pun tak ponah guno MW untuk buek kek ko biskut..memang tak menjadi..
    oven akak pun dah rusak..nasib ado satu laie yang kocik sikit..tu la yang akak gunokan buek kek tu..

    ReplyDelete
  40. assalam zai..kek pisang marble coklat tu..memang sedap..lembut je..

    ReplyDelete
  41. Daddy Ziyyad..
    ye ke..doktor pun suka amkan masak lemak pisang..
    akak memang suka betul tu..masak cili api..campurkan ikan ataupun ikan bilis pun jadi..sedap..

    ReplyDelete
  42. Aslmkm.
    Selamat nikmati juadahnya.

    ReplyDelete
  43. Rajin betul Kak Erna. Sekali terus buat dua resepi.

    ReplyDelete
  44. angah..tu la angah tak datang..enok buat sorang..hangus la skit.

    ReplyDelete
  45. azi..bukan pandai..tapi ikut resepi..menjadi pulak dan sedap..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  46. wksallam kak G..terima kasih
    dah habis pun..alhamdulillah.

    ReplyDelete
  47. kakzakie..
    alhamdulillah..sebab senang jadi tu yang rajin buat..

    ReplyDelete
  48. Rajinnya akak membaking...

    nak sepotong kedua2 banana cake tu..

    ReplyDelete
  49. saya suuuuuka giler kek pisang!!

    ReplyDelete
  50. azwa..jauh la nak bagi.kalau tak boleh aje..he he.

    ReplyDelete
  51. wahida..suka ye.mai sini makan kek pisang..

    ReplyDelete
  52. aiyo kak....
    sangat sedappppppppp

    ReplyDelete
  53. kak, saya dah ler tengah lapau ni... hu hu hu

    ReplyDelete
  54. Sallam
    Sedap tu kek pisang...
    kena cuba juga buat ni.

    ReplyDelete
  55. waaah!akak dah buek kek 'makcik supplier pisang' tu yo kak..
    ni mano lah poi ijahdaut sonyap yo ni..best kan kak..mosit boto banana2 bread tu kan..?

    ReplyDelete
  56. dah lamaaaaaaaaa x makan kek pisang uhuh

    ReplyDelete
  57. Kak Erna,


    tetiba teringat kek pisang yang dah lama tak buat...




    *dah 3 malam minggu ni saya asyik membancuh kek aje kak..

    ReplyDelete
  58. aduhai..jauh la pulak mak su ni..kok tak boleh hulur sepinggan.

    ReplyDelete
  59. Assalam LL..memang sedap..campur coklat pulak tu.

    ReplyDelete
  60. Anymz..tak boleh tahan kalau dah izah dah kempen nim..tu yang terus buek tu..sodap pulak tu..

    ReplyDelete
  61. alahai sian ieda..dah lama tak makan ye..kalau dekat boleh antau sepiring kan..

    ReplyDelete
  62. reen..tambah kan satu lagi..kek pisang pulak..he he..

    ReplyDelete
  63. nak kek.mnum gan air teh panas.uummmm.....

    ReplyDelete
  64. ai akak..tunjuk gambo je? post post le kat gb sikit...hihihi~

    ReplyDelete
  65. anie,nagoya..tunggu anie balik nanti ye.

    ReplyDelete
  66. GB..ok dah tu kan..dapat tengok gambar

    ReplyDelete
  67. chun simpan pisang sampai berair. konon2 nak buat choc marble square tu.
    rajinnya akak sampai 2 bijik jadinya :)

    ReplyDelete
  68. chek chun..yang senang..boleh la buat dua sekali..he he...

    ReplyDelete