Thursday, February 24, 2011

KEK PISANG MARBLE COKLAT DAN BANANA BANANA BREAD.

Assalamualaikum..

Setiap kali akak buka blog  izah bila dia tayang kek yang dia masak
akak selalu teringin nak buat.
Izah memang pandai
kempen.
dan petang tadi balik kerja..
akak beli pisang.
yang ada masak pisang berangan..jadi akak guna pisang berangan aje la..
Izah.akak dah buat tau..dua sekali jalan.
kalau ada rakan rakan yang teringin..boleh ambik resepi di blog izah ye.

Atas kek pisang marble coklat..
izah..akak tak pandai nak buat..bagi cantik
tapi rasa..ada..sedap..

yang ini..banana banana bread..

Terima kasih ye Izah..akak dah buat dua2 sekali..

72 comments:

kakngah said...

alamak!
lama dah tak buat kek..
harus cuba nih!

Nieza said...

kak, cantik dh la tu...yg penting mkn sodap! bak mai sepotong nk rasa...haha nanti nk pi cari pisang jugalah...hehe

mamawana said...

Wahhhhh...rajinnyerrr kakerna wat kek...sedap tuuuu...tingin gak nak buat... meleleh air liur teringat pisang berangan. ooh angan2 ku...pisang berangan

mokwonik said...

assalam kak erna..mokwo datang bawak puyuk..haha bnayak nak tapau nih!! semerbak bau pisang dari jauh nih!

kasihredha said...

sedapnya kak
rajinnya akak membaking
rupa tak penting kak
yang penting rasanya...*kata2 semangat* hihi

GreenJade said...

sis..i loikee banana loL..err dtg nk tapau sket..ade lg ke belen2 nye ehehehe

kak Erna said...

kak ngah..cuba kak ngah..jangan tak cuba..
sejak baca banyak blog masak2 ni..akak tak sabar nak buat jugak

kak Erna said...

Nieza.meh rasa..he he..
akak meang tak de seni nak hias2 ni..masak boleh..hias2 out..

kak Erna said...

mamawana..he he..gelak akak..angan2 dah jadi pisang berangan.

kak Erna said...

mokwo...meh sini..poyok tu..akak isikan..

kak Erna said...

kasih..mekasih..bagi kata2 semangat..
akak ni rajin nak mencuba.tapi rupa selalu out..

zino said...

pos la sini sikit hehe

kak Erna said...

Greenjade..ada2..mai la sini..
sama la kita..suka makan pisang kan..

kak Erna said...

zino..apo nak pos2..datang yo sini..he he..

kayteeze said...

Tie dah lama tak buat kek. Tapi bila tengok kak erna punya, rasa macam nak buat lak. Sedap la nampak...

sal said...

kek pisang..
wah best..
lagipun tak jemu makan yee..
kek pisang ni klu sukatannya kurang tepat pun boleh keras dan lembik ye..

kak Erna said...

kayteeze..kalau kek ni..bila asa nak makan je..akak mesti terus buat..
buat yang senang2 je tie..cuba la tie..

kak Erna said...

assalam sal..resepi yang akak ikut ni..yang marble coklat tu..memang lembut sungguh..sedap..

~ Cik Azz ~ said...

Rajin ehh akak masak2 ni... Sy ni dah lamo tak masak2 kuih2 ni kak.. Anak2 buah takdo.. Semalam buek apam topung gandum tu, bagi kek jiran sikit sobab takut tak abeh makan...

aNIe said...

Akak ni memang rajinlah...salute kat akak

kak Erna said...

azz..akak hero2 semuo kek rumah ni..tak ramai pun boleh abih..he he..

kak Erna said...

anie..ada yang nak makan anie..kalau akak buat tak de yang nak makan pun..tak buat jugak..he he.

secangkir madu merah said...

ada apa pada rupa kakErna janji sodap hehehehe...anak2 suka makan, lain kali boleh buat lagi

ibuintan said...

sodap ea kak... dah lamo yo tak buek kek pisang ni .. suka sangat bau wanginya semasa masih panas tu

Ati Masrif said...

amboii kak...
2 sekali...rajin sgt tu...hihi

ati ni sejak mixer dah rosak
maleh bebenor nak buat ke

Jom baca: Malu ahh..Di Hospital Tadi

Kak Rosaliza said...

Assalam kak erna, apa kbr, sedapnya nampak kek pisang marble coklat tu. dah cantik u kak ada marble2 dh

KakAsma said...

waaa rajin akak buat sampai sua..ada lagi tak kak..meh anto kerembau ..boleh duk bawah pokok makan2 sambil ditiup angin..hehehehe

kakpah said...

harini memang teragak nak buat kek. mmm.. kek pisang yo..nampak cam sodap yo.

kak long said...

kak erna,
dulu kaklong rajin buek kek...tapi skrg dah maleh la....oven tak do..microwave ado la..kalau nak buek pun kek yg kukuih yo la...huuhuhuh!!
ari tu ado try buek kek marble,guno Microwave,koreh la kak...!
MW tak buleh bakar kek yo..?

Zaitun said...

Tergoda dengan dua2 kek,rasa nak buat tapi tunggu anak balik dulu lah.

Daddy Ziyyad said...

apa2 berkaitan pisang mmg saya suka:

-kek pisang
-banana split
-pisang goreng
-cekodok pisang
-masak lemak pisang

:P

kak Erna said...

SMM..meang suka anka2 makan yatie..lagi2 yang marble tu.

kak Erna said...

Ibuintan..memang lama tak buat..tu yang akak buat jugak tu..memang wangi baunya..

kak Erna said...

Atimasrif..
betul tu..semuanya kerana mixer..
kalau tak de mixer..akak pun tak rajin..bila ada mixer ni..masukkan semua sekali putar..senang dan cepat siapkan.

kak Erna said...

assalam rosaliza..lama tak baca cerita ros..
ros sihat ke..akak alhamdulillah.
buat la ros..yang marble tu memang sedap..

kak Erna said...

Asma..dah datang rajin nya tu..tu sebab sampai dua sekali he he.

noor_zakuan said...

enok...tq...sdap..nanti leh ajar angah wat ye...hehehehehe..
smlm x sempat g umah...adik ada..sat g ptg angah g...

kak Erna said...

kak pah..meamng sodap raso e kak pah..lombut yo..ado raso pisang ado raso cekelat..tu yang sodap bona tu..

azi said...

Kak...
Pandai akak buat kek...dua jenis pulak tu sekali buat...akak...saya teringin tapi ada penyakit MMMMMMMM...he..he..

kak Erna said...

kak long..akak pun tak ponah guno MW untuk buek kek ko biskut..memang tak menjadi..
oven akak pun dah rusak..nasib ado satu laie yang kocik sikit..tu la yang akak gunokan buek kek tu..

kak Erna said...

assalam zai..kek pisang marble coklat tu..memang sedap..lembut je..

kak Erna said...

Daddy Ziyyad..
ye ke..doktor pun suka amkan masak lemak pisang..
akak memang suka betul tu..masak cili api..campurkan ikan ataupun ikan bilis pun jadi..sedap..

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Selamat nikmati juadahnya.

Kakzakie said...

Rajin betul Kak Erna. Sekali terus buat dua resepi.

kak Erna said...

angah..tu la angah tak datang..enok buat sorang..hangus la skit.

kak Erna said...

azi..bukan pandai..tapi ikut resepi..menjadi pulak dan sedap..alhamdulillah..

kak Erna said...

wksallam kak G..terima kasih
dah habis pun..alhamdulillah.

kak Erna said...

kakzakie..
alhamdulillah..sebab senang jadi tu yang rajin buat..

MOKCIK AZWA said...

Rajinnya akak membaking...

nak sepotong kedua2 banana cake tu..

wahida said...

saya suuuuuka giler kek pisang!!

kak Erna said...

azwa..jauh la nak bagi.kalau tak boleh aje..he he.

kak Erna said...

wahida..suka ye.mai sini makan kek pisang..

Ms.Lilies said...

aiyo kak....
sangat sedappppppppp

kak Erna said...

Ms.lilies..memang sedap..

Hamizah said...

sedapnya kak..

kak Erna said...

Hamizah..memang sedap..

Mak Su said...

kak, saya dah ler tengah lapau ni... hu hu hu

LIPISLADY said...

Sallam
Sedap tu kek pisang...
kena cuba juga buat ni.

anymz said...

waaah!akak dah buek kek 'makcik supplier pisang' tu yo kak..
ni mano lah poi ijahdaut sonyap yo ni..best kan kak..mosit boto banana2 bread tu kan..?

ieda said...

dah lamaaaaaaaaa x makan kek pisang uhuh

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Kak Erna,


tetiba teringat kek pisang yang dah lama tak buat...




*dah 3 malam minggu ni saya asyik membancuh kek aje kak..

kak Erna said...

aduhai..jauh la pulak mak su ni..kok tak boleh hulur sepinggan.

kak Erna said...

Assalam LL..memang sedap..campur coklat pulak tu.

kak Erna said...

Anymz..tak boleh tahan kalau dah izah dah kempen nim..tu yang terus buek tu..sodap pulak tu..

kak Erna said...

alahai sian ieda..dah lama tak makan ye..kalau dekat boleh antau sepiring kan..

kak Erna said...

reen..tambah kan satu lagi..kek pisang pulak..he he..

anie,Nagoya said...

nak kek.mnum gan air teh panas.uummmm.....

gadisBunga said...

ai akak..tunjuk gambo je? post post le kat gb sikit...hihihi~

kak Erna said...

anie,nagoya..tunggu anie balik nanti ye.

kak Erna said...

GB..ok dah tu kan..dapat tengok gambar

cek chun said...

chun simpan pisang sampai berair. konon2 nak buat choc marble square tu.
rajinnya akak sampai 2 bijik jadinya :)

kak Erna said...

chek chun..yang senang..boleh la buat dua sekali..he he...