Thursday, February 10, 2011

CUTI..

Assalamualaikum..

Hari ni..akak cuti..minta cuti segera..cik abang demam..
Dah tak sihat dari hari selasa..tapi dia buat macam orang sihat je.
dah pagi tadi.tak tahan  sangat la tu..
memang biasa macam tu..dulu muda2 boleh lah kan..kalau buat degil macam tu.
.dan berumur ni..kena tau  sendiri..

Yang akak risau kalau cik abang demam..mudah sangat jangkit dengan anak2
.pagi tadi hero bongsu dah berair hidung..
Dah le kawan tu bersemangat nak pi sekolah
dengan cermin mata baru..he he

Terima kasih pada kawan kawan semua yang memberi pandangan dan pendapat juga petua..
buat masa ini..pakai cermin dulu..
dah siap akak ambil petang semalam.

Mula mula nak biasakan diri..berair mata..katanya.
Yang akak lucu..nak gelak pun ada..nanti merajuk pulak..
ada ke patut..nak makan pun susah dia kata.
apa kaitan demgan makan
akak pun tak tanya lagi 


Pilihan dia sendiri ni.muncung dia bila abang banyak komplen.
.tak sesuai dengan muka adik..katanya.
mak la kena reda kan keadaan..kata tak pe la..
yang penting adik selesa dan tak pening lagi.

74 comments:

  1. memulo tu kak,nti da lelamo ok la tu

    cantik apo...sesuai...muko ea bulat...ceromi tu besogi...!

    ReplyDelete
  2. Takpe la kak. Pilihan dia sendiri, asal dia suka dan dah tak sakit pala, ok aaa.
    Semoga cepat sembuh buat suami akak. Hmmm, musim orang demam ni.

    ReplyDelete
  3. cuti segera ni bunyik macam mee segera je.
    ish.. lama la pulak tak makan megi.

    ReplyDelete
  4. akak memang la tak selesa kan...sebab semuanya nampak mcm double gitu..macam pening loya pun ada..seminnggu dua nanti ok la tu..sian hero sorang tu ye...hehe

    ReplyDelete
  5. time makan pipi eh terangkat2 kot kak hihihih

    ReplyDelete
  6. semoga abng akak cepat sembuh

    kalau enpakwe sya demam pun,
    sya risau gak..sbb sekali dia demam macam sakit tenat.

    ReplyDelete
  7. Salam Kak Erna...
    Baguslah akak ambik cuti jaga suami...nanti abg.lagiii sayanggg...semoga cepat sembuh ye...
    Akak..sesuai apa anak akak pakai kacamata tu...

    ReplyDelete
  8. semoga hubby akak cpt baik..

    tu biasa kak memula pkai spek..

    ReplyDelete
  9. weeeeh ensemmm tuh!! nampak mcm budak genius jek! hihi..lepas nih makan carrot bebanyak yek utk bg vit kat mata tuh!!
    moga bang jalal copek sombuh! kak erna mesti masak sedap2 tau!

    ReplyDelete
  10. kak,
    memula pakai spek memang camtu.. saya dulu masa memula guna bila nak membaca @ melihat sesuatu yg jauh jer... rabun jauh kan.., kalo makan mesti tanggal.. tapi bila dah biasa, setiap masa nak kena pakai.. kalo tak rasa lain mcm pulak.. tetiba pandangan cam tak berapa jelas... ekekeke...

    semoga che abe kak cepat sihat.. la ni memang musim panas kak.. cepat jer dtg sakit.. tp kalo dah tiba masa nak sakit, x leh nak buat apa..

    ReplyDelete
  11. mula2 memang macam tu kak.. kena seuaikan ...sampai2 nasi pun susah nak makan..kesian adik

    ReplyDelete
  12. Kak Erna, mungkin jugalah makan tak selesa pakai cermin mata, sebab ada rasa benda berat kat telinga ngan hidung... hehe

    ReplyDelete
  13. dah pakai cermin mata hero bongsu akak ye..sori kak, lama benar x singgah jenguk blog akak. asyik berfb je..hehehehe

    org kata org yg pakai spek nie golongan pintar...hehehhe cakap camtu kat hero, mesti dia suka..:)

    su aka ummuammarz

    ReplyDelete
  14. mula2 mcm tu..suami aye pun tinggi jugak powernye...baru2 ni patah & pecah...ganti baru...mula2 mcm pening jer katenye...

    semoga abg akak cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  15. k erna,mmg mcm tu la klu bigbos demam....

    bagusla amik cuti....leh tlg jaga.. bigbos nk bermanja2 tu...hikss

    ReplyDelete
  16. Salam kak Erna,

    Ini nama sayang samapi cuti nak jga abe...

    Kalau makanan masih berasap pakai cermin mata memang tak selesa, berkabus......

    ReplyDelete
  17. minum air banyak2..
    rehat cukup2..
    makan vit C..

    Insya Allah cepat sembuh...

    ReplyDelete
  18. kak long..tu la yang akak cakap kek dio..memulo yo tu..dah beso nanti ok lah..

    ReplyDelete
  19. Yatie..tu la yang akak cakap ngan abang dia..jangan komplen..tu pilihan adik sendiri..

    ReplyDelete
  20. ha ha..kak pah..mee segera lak yo..sodap yo..sesekali makan kan..

    ReplyDelete
  21. izah..dah bagi tau dia dah..mula2 aje tu..nanti ok lah..he he.

    ReplyDelete
  22. Ms.lilies..ye la agaknya tukan..he he..

    ReplyDelete
  23. Tihara..pilihan dia tu..
    he he..nak kena puji jugak ni..biar dia rasa senang hati..

    ReplyDelete
  24. sayang sayangibu..tima kasih..cik abang tu..kalau dia tidur aje tu..maknanya..memang teruk la tu..kalau tak bukan senang nak suruh rehat..

    ReplyDelete
  25. azi..memang akak kena cuti..sebab pi kerja sama2 selalunya..
    bila dah sorang demam..memang dua2 kena cuti..

    ReplyDelete
  26. sarah..tima kasih..insyaallah..dah pi klinik lagi tadi..

    ReplyDelete
  27. mokwo..he he..akak pun kena bodek dia kata macam tu jugak..
    insyaallah mokwo..harap2 tak melarat demamnya..dah 3 hari demam..arini paling kuat..

    ReplyDelete
  28. cermin mata saya pun nak kena tukar ni kak. Pening je rasa..huhu

    Mesti cik abang cpt baik sbb isteri kesayangannya ambik cuti nak jaga dia kan. Moga cik abang akak cpt sembuh..

    ReplyDelete
  29. as salam yong..agaknya memang itulah yang dirasa anak kan..
    tu yang dia kata..tak boleh makan..he he..
    insyaalah yong..tadi dah pi klinik lagi..mudah2an cepat sembuhnya..

    ReplyDelete
  30. kasihredza..tu yang akak heran tu..bila mula2 ni akak kata jangan buka dulu..biasakan..
    dia boleh kata tak boleh nak makan..

    ReplyDelete
  31. sariyusa..rasa macam tu le ..he he..

    ReplyDelete
  32. ummuahmadz..
    su..tak pe su..di FB pun kita bertemu kan..

    ReplyDelete
  33. ainnoraini..bila dah bercermin mata tu la yang susah kan..bila dah patah..pecah.nak ganti tu.aduhai..
    akak pun macam tu..bila terlelap..terhimpit.apa lagi..patah dan pecah la..

    ReplyDelete
  34. abang memang pendengki kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  35. suzie..kalau dah demam tu.memang l kita kena cuti kan..
    kalau tidak..sape nak masak..he he.

    ReplyDelete
  36. kakzakie..
    tu la yang dia rasa tak selesa agaknya..kelabu pemandangan..he he..

    ReplyDelete
  37. Daddy Ziyyad..terima kasih doktor..atas nasihat yang baik tu..insyaallah..

    ReplyDelete
  38. dah pakai spek, mcm doktor pakar lak..

    ReplyDelete
  39. ASSALAMUALAIKUM..

    first time datang blog ini..

    semoga tuan blog dan family sihat walafiat..

    folo blog ini

    ReplyDelete
  40. ahida..he he..seronok la..bujang akak kalau bagi tau dia ni..he he..

    ReplyDelete
  41. shahromnasrudin..
    terima kasih..sudi singgah kesini..
    akak sihat..alhamdulillah..cuma abangnya demam..tak bangun dia hari ni..

    ReplyDelete
  42. yus..tu la susahnya kita bila dah bercermin mata ni kan.bila dah pening..mula nak kena tukar..dah la mahal kan..
    terima kasih..dokan abang akak..nampak nya..belum ada kurang tu..kuat lagi demamnya..

    ReplyDelete
  43. en.me..hari ni dimaafkan..sebab demam..he he..

    ReplyDelete
  44. salam kak erna..moga cik abg akak cepat baik..amboi manja gitu..sampai kena amik cuti segera..hehe

    ReplyDelete
  45. suri..insyaallah..terima kasih doa tu..akak pun harap cepat sembuh..kuat jugak demamnya kali ni..

    ReplyDelete
  46. kak erna.... cuti demi menjaga suami kan, bertuahnya suami kak erna

    ReplyDelete
  47. ibuintan..demamnya teruk kali ni..tu yang kena cuti tu..

    ReplyDelete
  48. Semoga hubby Erna cepat sembuh.

    Mula2 pakai spek memang macam tu,lama2 dah jadi biasa.

    ReplyDelete
  49. Wah..

    Nampak smart laaa. Hehe..

    Tie sendiri tak suka pakai spec. Biasa pakai bila nak keluar rumah je, kalau tak pakai takut tetiba masuk longkang lak, kah kah..!

    ReplyDelete
  50. wah hensem la tu...yer la memula tak selesa la tu lelama nanti oklah...btw semoga cepat baik yer suami akak tu..akak kena masak sup panas-panas kasi mkn tu ...hehe

    ReplyDelete
  51. lama2 sok oklah kan.. org lelaki mmg camtu kan.. selagi gagah mmg buat xtau yo.. samolah ngan pakwe pun.. dah xleh bangun barulah.. walhal sebelum tuh puas ingatkan p mkn ubat..

    ReplyDelete
  52. zaitun..harap2 macam tu lah..cepat sembuh..hari ni memang teruk demamnya.

    ReplyDelete
  53. kaytee..kena pakai tu..bahaya kalau sampai masuk longkang..he he..
    baru2 ni..mmang banyak komen nya.akak suruh dia sabar aje..2..3..hari nanti biasa la..

    ReplyDelete
  54. as salam nieza..akak buat kan bubur nasi..sebab tak de selera nak makan..
    akak pun bagi tau anak tu..memula je..nanti biasa lah tu..

    ReplyDelete
  55. iina..tq..memahami..memang macam tu orang lelaki ni kan..
    dah demam dari selasa..dah bagi tau..rehat le..tak yah pi kerja..
    tak mau dengar..hari ni..sendiri yang bagi tau..dah tak tahan sangat..makan pun tak lalu..akak buat kan bubur nasi je.

    ReplyDelete
  56. Okay la spek tu dgn dia kak.. Kang kok pakai spek yg canggih2 kang, ramai pulak minah yg melekat... hehe...

    ReplyDelete
  57. semoga abang cepat sembuh kak, sekarng ni cuaca tak menentu, penyakit pun mudah hinggap.




    comel adik pakai cermin mata hehehehe

    ReplyDelete
  58. kak erna..

    xpela..asalkan adik xpenin lagi..

    moga abg akak cepat sembuh..:)

    ReplyDelete
  59. amboi dah dapek spek baru...bertambah la gelfren hehe

    ReplyDelete
  60. mahal tak kk Erna wat cermin mata tuk boy?masa sato pakai cermin mata yg pertama kali nak tahu bape argenya?dah nak cecah seribu hingget.

    boy kk Erna tak pening ke kepala dia masa mula2 pakai cermin mata?

    yihaaa...ari ni cuti kat cini.tapi mengemas umah tak penh cuti!!!!

    ReplyDelete
  61. hrp cepat dpt selesakan diri :)

    ReplyDelete
  62. azz...he he..sekolah tak abih laie la azz..
    tapi memang ramai kengkawan pompuan e tu..

    ReplyDelete
  63. SMM..alhamdulillah yatie..dah kurang dah demam nya
    ari ni dah boleh bangun..

    ReplyDelete
  64. cik ceria..dalam proses menyesuaikan diri dengan cermi mata tu.
    harap2 tak pening lagi..

    ReplyDelete
  65. zino..he he...pakai ceromin..bukan nak tambah gefren la..

    ReplyDelete
  66. anie,nagoya..murah aje tu..akak ambik pakej untuk budak sekolah..siap tak sampai 200 pun..Alhamdulillah..
    sekarang ni dalam proses menyesuaikan diri tu..
    dia tak pening..tapi mata berair katanya.

    ReplyDelete
  67. mak su..tq..sedang menyesuaikan diri la tu..

    ReplyDelete
  68. moga cik abang tu cepat sembuh..

    ok tengok spec tu.. lelaki senang, kalo pompuan tu mmg susah skit nak cari yg sesuai ngan muka.. lagi2 yg pakai tudung.. mesti kembang je tepi tudung tu...

    ReplyDelete
  69. chekna@mamaziyyad..
    alhamdulillah..hari ni ada kurangnya.
    ha ah kan kita perempuan ni pakai tudung..memang mengembang je tepi tudung tu..

    ReplyDelete
  70. assalam kak erna
    kalau saya buat spek mata pun
    banyak sangat komplen dari family
    tu yang malas nak pakai cermin mata tapi kalau tak pakai tak nampak orang pula,kalau kawan senyum pun tak nampak...

    ReplyDelete
  71. kmsallam ummu..
    he he..tu la kan..sampai adik tk mau pakai..abang asek komplen

    ReplyDelete