Saturday, November 28, 2009

papadom ooo papadom

Assalamualaikum....

Salam eidiladha buat semua...
Hari raya dah pun berlalu...aku..walaupun tak sihat,batuk dan demam selsema..tetap teruskan juga aktiviti memasak..tapi malam raya tu aku pegi juga keklinik...wau..terkejut manusia aku dibuatnya..ubat demam,selsema,ubat gastrik dan sakit tekak RM50.00..BELUM pernah lagi kalau setakat demam aku dicaj sebanyak itu...malam raya kot..tak kesah la..dah malam tu rezeki doktor yang bertugas tu..

pagi raya tu..aku teruskan lagi memasak..aku buat nasi daging..mulanya nak buat nasi beriani..tapi aku teringatkan adik yang dimekah tu,dia suka makan nasi beriani,jadi dia dah balik nanti baru buat nasi beriani...

aku juga teringat tijah tanya ..goreng papadom tak..mase mula aku buat n3 pasal nasi daging tu...kerna itu..aku beritahu en abe..pi kedai..beli papadom...dia jawab..azri dah beli (azri hero sulong aku.)dia siap kate lagi..mungkin beli papadom tu dikedai mampan..o.klah kalau dah belikan...bila dah siap nasi..aku pun tanye heroku yang sulong...."abag ade beli papadom ke" aku tanya dia..."ada" jawabnya...mak nak tengok ke..."aku kata..nak buat apa pulak mak nak tengok..bagi la kat sini..mak nak goreng"

hero ku yang sulong terkejut..HAAAAAAAAAAA..mak nak goreng apa...Katanya...mak nak goreng papadom la..."Mak..abang beli cd papadom la..mana boleh goreng...katanya...Ya allah hai..geram nya aku...ni..ayahnya punya hal la ni...aku pun turut jadi sala sangka sebab ayahnya sebut kat kedai mampan..setau aku..kedai tu kedai runcit..lojik la..mana ada kedai barangan runcit jual cd..

kerana dah hampir tengahari orang lelaki nak pi solat jumaat..aku pun ajak anak sedara yang perempuan pi kedai untuk membeli papadom yang ssebenar...jadi dapat le makan nasi daging dengan papadom hari raya tu...

13 comments:

cHeRyNa PiReS said...

hehehehe...ingatkan mak kitorang je tertipu cik...acik pon tertipu jugak...hehehehe...

* sha gelak nakal. sakit2 mata sha. tp takleh tahan la lepas baca posting acik nieh...

Erna said...

salam sha...

tipah tertipu le ....jangan dok tengok komputer je..jaga mata dulu.nanti..dah baik..ngadap le lagi..takpe..cepat baik ye..

Tijah said...

hahahaa...

misti boli papadom kek kodai skyvideo tu nihh. sey salu gak poie situ...burn cd lagu guns n roses. 5 hengget yo. nak boli yg ori maha bona. hahaha

Erna said...

salam tijah..

kok ayah e sobut namo kodai e..takdo la akak salah...ni disobut e kodai mampan..he he..

~Kak AZZ~ said...

haha....tak beghapo pandai la nak makan papadom dgn nasi....kalau makan nasi dgn kopok ganu/klate tu dh biaso buek dah...

fuyooo....Tijah siap burn cd gun n roses tu....YB kono la boli yg ori Jah uiii....hehe...

Erna said...

salam kak azz.

budak2 ni..kalau papadom tu..bolom sompek makan ngan nasi..papadom dah abeh..dibuek e macam makan kopok tu...

HappyIrfa said...

HAHA..kelakar..kelakar.
sib baik cd papadom tu xleh goreng.

aNIe said...

Kak erna...citer papadom tu kelakar & sedih juga kan...

Kak...mintak resepi nasi daging boleh tak?

Erna said...

salam dik irfa..

memang pun..kalau dah bolih goreng akak bagi dia orang makan he.he..


salam anie..

akak pun tak tengok lagi cerita tu..budak2 je yang tengok..kalau dah tengok dah tentu tipah tak tertipu.. resepi nanti akak bagi ye..

Mak Su said...

hihihi, lain papadom nyer

secangkir madu merah said...

heehehe...cerita papadom rupanya..
sedap gak cerita tuh..

kak ina kl said...

salam erna..wah dah tepek resepi ..baguishlah...akak rasa rugi tak tgk cerita papadum..tak aper..beli ajer kat pasar malam..ciplak punyer....mls nak beli yang original..tak berbaloi..

geraugebang said...

Salam kenal. Papadom makan gitu je lagi best. Papadom filem nanti kena beli cd.