Followers

Monday, November 23, 2009

cerita heroku yang bongsu


Assalamualaikum...

hari ni bermulanya cuti sekolah...bila cuti sekolah ..heroku yang bongsu akan tinggal seorang dari pagi..kalau masa sekolah...pukol 3.30 baru dia sampai kerumah dari sekolah...

sebelum pergi kerja pagi tadi..aku telah meninggalkan pesan..."nanti adik tinggal rumah...jangan pi mana2..kemas rumah...heroku diam aje...

pukol 4.30 tadi aku terima sms dari dia..dan apa yang dtulisnya..membuatkan aku gelak besar..anak...anak..ada2 aja dia...ayat dia yang last tu..yang membuatkan aku tak boleh tahan gelak..hingga ditegur oleh rakan sekerja..

sms dari heroku...

(Emak, emi da kemas umah,da kemas luar,kemas dlm,kemas bilik baju,susun baju emi,susun baju bangah,kmas dapur,angkat kain,sidai kain,lipat kain,kmas bilik emi,emi da bas0h pinggan......kal0 mak balik nampak ade yang bersepah abg yang buat....)

Pandai dia..sebelum aku cakap apa2 dia dah bagi tau dulu...kalau dia tak bagi tau pun aku dah faham perangai heroku yang sulong tu...

dan...yang membuatkan heroku rajin hari ni..sebelum pi keje tadi jugak aku dan bagi tau dia.."hari ni,kalau mak balik keje rumah kemas..esok mak bagi adik main farmville dari pagi..."tu le yang takut kalau mak tengok rumah tak kemas takut tak dapat main dari pagi....

12 comments:

  1. hahahaa. pandai omak eh mengugut kannn?

    ReplyDelete
  2. mengugut ko namo e tu jah...he he..

    ReplyDelete
  3. haha....mesti nak kono ado upah kan....

    elok gak buek cmtu....sobab budak2 skang ni kalau takdo upah mmg payah na bona nak suruh...

    tp ado jugak budak2 yg buek pokak yo kalau disuruh...tensen jadi ehh...hehe....

    ReplyDelete
  4. kak aZZ....

    nasib upah e sonang yo..bogi yo dio ngadap leptop main game..rajin la dio...he he...omak kito dulu2 takdo pun camtu kan..kot suroh tu..mandatori kono buek..takdo upah2...he he..

    ReplyDelete
  5. main farmville?

    hhhmm...cik, kalaulah sha leh buat cam acik kan.tak makan kek umah nieh ugutan tu...adoi.

    ReplyDelete
  6. pB tak reti nak bercucuk tanam

    ReplyDelete
  7. sakam cHeryna..

    sha..bukan ugutan..care nak suroh buat keje je...acik ni kan tak de anak dare....he he..

    Salam pB..

    akak pun tak tau. main..anak je yang pandai tak de mase nak belajar, dia dah pujok nak ajar mak main...kalau tidak kena jaga 2 kebun katenya..mak punye dan dia punye..

    ReplyDelete
  8. salam mak su.

    memang pandai..tak payah aja pun kan

    ReplyDelete
  9. Salam
    baiknya ibu.pandai memujuk psikologi.hu hu

    ReplyDelete
  10. senang je nak umpan si emi ni yer,hehe

    ReplyDelete
  11. salam masyitah..

    dah tak ade anak dara..kenalah pandai pujok anak bujang tolong mak kan...

    Dik irfa..

    emi memang senang...kate aje nak bagi ape yang dia suke orait..semua jalan..tapi jangan pas2 abang kacau..panjang le moncong nya

    ReplyDelete