Followers

Tuesday, November 3, 2009

alahai anak omak

Assalamualaikum..

nak cerita pasal anak omak ni,hero ku yang bongsu...

tahun lepas dia ambik upsr...dan aku dah buat janji ngan dia...kalau adik dapat 5A..mak belikan talipon.. dan Alhamdulillah..bila keputusan keluar, dia dapat la 5A..
jadinya..hujung tahun lepas,aku pun belikan la..dia talipon...
memula dia dapat talipon tu..aku rajin jugak tolong top up kan telefon dia...tapi lepas tu..aku cakap...mak tak nak dah top up kan tipun adik..kalau nak beli makanan mak bagi...dari situ la punca masalah timbul...salah ke aku ye...

masalahnya...baru2 ni dia selalu ngadu perut sakit la..perut pedih la..cik abe bawak pi klinik...baik..bila makan ubat dan kemudian sakit lagi..pedih lagi...
Semalam paling terok...dah le aku nak pi kelana jaya nak menghantar adik yang nak pi haji...dia pulak..sakit perut dan muntah2 dengan teruknya...dah bagi ubat..o.k sikit,aku teruskan jugak perjalanan,bawak dia sekali..

rupe2nya,selama ni..dia cuma sarapan pagi dirumah sahaje..duit yang dibagi rm5 sehari untuk dia minum pagi dan makan tengahari disekolah tu,dia tak gunakan..dia simpan untuk top up telefon...ya allah..hai la anak omak ni,,risau betul aku..baru 13 tahun dah dapat gastrik..tak tau le apa aku nak buat ngan budak sorang ni...

4 comments:

  1. mungkin akak boleh tolong, macam sha kalau adik nak topup sha tolong, tp dengan syarat sebulan sekali je. takleh lebih2 dah. kalau nak jugak barulah dia kena simpan duit sendiri.

    kesiannye...agak2 apa dibualkan dengan kengkawan tu ye?

    * kena tolong topup juga...kalau dia selalu call kita.

    ReplyDelete
  2. salam cheryna..

    betul la,nampaknya akak kena tolong top up jugak..untuk kesihatan dia kan...ari ni balik sekolah..dia report..duit belanja dah habis..beli makanan..katenya...he he..sian pulak...akak tanye gak apecerita ngan kawan2..katenya tanye keje sekolah..nak main tak ptg ni..kalau sabtu nak joging ke tidak..

    ReplyDelete
  3. cheryna

    tambahan untuk sha..bukan akak ye..mak cik...mak cik pegi ke blog sha tadi...tak bolih la panggil akak,muda lagi sha ni..malu pulak mak cik ni dipanggil kakak.mase sha lahir tu..mak cik dah nak kawin pun...

    ReplyDelete
  4. hehehe...alaaa...sha dah biasa dah. orang yang lagi tua dari cik na pun ada yang sha panggil kakak. bukan apa, bukan semua orang suka dipanggil makcik nieh. sensitif sungguh.

    kalau dia makan, takpelah. elok jugak tuh:)

    ReplyDelete