Thursday, October 29, 2009

Assalamualaikum...

petang tadi..pukul..lima...aku dapat panggilan talipon dari adik ku..."cikna(panggilan adik ku) orang dapek poi..hari isnin ni..2hb.nov."Ya Allah..terkejut aku...singkatnya mase..

tiba2 aku rase sedih, sayu dan terase kosong...hairankan...patutnya aku bersyukor dia dapat menunaikan haji tahun ni...bukan aku tak bersyukor..cuma aku rasa sedih..selama ini..dia sentiasa disisi bila aku perlukan pertolongan...kalau cik abe kursus ke...pernah cik abe masok wad..adik ku sanggup bercuti untuk sama2 menemankan aku ulang alik untok melawat cik abe dihospital...

adik ku ini selalu mengatakan aku ni lembik katenya...bukan macamtu..aku cuma tak berdikari..dari dulu...dari kecil,sekolah..sebelum aku berumah tangga...memang arwah bapak tak pernah melepaskan aku kemana2 sendirian...mesti berteman..paling tidak pun..jika tiada siape untuk menemankan aku..arwah akan menyuroh aku pergi bersama ibunda.....

aku berharap dan berdoa adik ku selamat pergi dan selamat kembali ketanah air,semoga dia mendapat haji yang mabrur...dialah satu2nya adik yang aku ada....aku ada ramai adik beradik....tetapi..adik cuma satu..

aku juga rasa sedih memikirkan ibunda yang sudah tua..kerana selama ini...ibuku amat rapat dengan adik ku ini...macamana la nanti,mesti ibuku ku akan ternanti2kan kepulangan anak bongsunya itu...

Ya Allah ya Tuhanku..kau permudahkan lah..segala urusan adikku....

ak

3 comments:

lupekanje said...

ameen...moga selamat pergi, selamat juga kembalinya.

idup ni jgn lombik2....payah nnt...hehe

HappyIrfa said...

insya Allah semuanya okey.
sama2lah kita doakan yer

Erna said...

achik..
..timo kasih..kerna doa tu..baru balik dari kelana jaya ni...sodih boto nengok dio poi sorang...harap2 dio dapek kawan yang baik....dan dipermudahkan semua urusan dia..se pun taknak lombik cik...tapi..nak buek cemano...he he

irfa.

dah pun berangkat tadi dik,semuga selamat semuanya...sedih betul nengok dia melangkah sendirian...turun rumah orang azan...lebat pulak airr mata akak...sedih...