Thursday, October 22, 2009

marahlah...

kita selalu jugak rase nak marahkan...bila ade sesuatu yang tak kena tu..kita akan rase nak marah..tak terkecuali aku...aku ni pulak..jenis terus terang kalau ade yang tak kena aku akan bagi tau..orang tu...ada yang bolih terima dan ada yang tidak..sebab aku tak suke cakap belakang..bagi aku bila kita cakap orang yang berkenaan dapat tahu dari orang lain...lagilah tak elok..lebih baik kita bagi tau dia terus ape yang tak kena...dan aku juga ada baca satu artikel pasal marah ni...setiap tahun aku suke beli dairy muslimah...sebab aku sukekan catatan2 ringkas yang ade tertulis didalamnya...

salah satu yang aku suka baca ialah..berkenaan..."MARAHLAH TETAPI BIAR BERTEMPAT"

Menurut tulisan yang aku bace...katenya........memendam rase marah hanya akan menjadikan anda lebih tertekan dan bolih menyebabkan anda diserang berbagai jenis penyakit saperti darah tinggi,sakit jantong dan lebih terok lagi kanser...

olih itu..janganlah anda menahan marah..lahirkan saje emosi marah itu .jadi marahlah...tetapi pastikan anda sedar batasan dan cara terbaik untuk menyalurkan rasa marah itu..jangan melulu tanpa hujung pangkal......kelak anda pulak yang dilihat kurang cerdik.....

2 comments:

  1. salam kak..
    emm pelik ni,kenapa akak apdet blog tp kat link saya x de kuar bgtau yg akak dah apdet.
    sib baik x byk lagi yg akak tulis,tp citer psl penakut mmg kelakar.gelak saya membacanya :-)

    ReplyDelete
  2. betul la dik..ape yang tak kena ye,tak kluar pulak dia...tak abis nuntut lagi ni...
    nak buat camane dik..penakut bukan dibuat2..dtg sendiri

    ReplyDelete