Friday, October 23, 2009

kerja...kerja..

pepagi bos dah tipun bagi tau suroh pegi pulau gadong melaka,ambik benih sayur bayam..kemudian terus ke air hitam johor....

perjalan balik,aku singgah kampong jenguk ibunda dirumah kakak untuk menghantar sedikit buah tangan..selepas solat asar,bertolak balik ke seremban...siap je aku mandi dan solat maghrib...ada orang beri salam....rupanya orang kesihatan bagi tau,suroh bersedia...sebab dia orang nak masuk kerumah..untuk menyembur racun .membunoh nyamuk aedes...sebab ditaman aku ni dah lebih dari 3 rumah...penghuninya diserang demam denggi..adoi..letihnya cadangan nak landing awal terpakse ditunda....nasib baik kali ini sembur racun+air..kalau cam selalu guna minyak...memang terok nak mengemob lantai....

patutnya esok orang keje gomen cuti..hari sabtu le katakan...tapi...aku kene keje..26hb nanti pertabalan YAMTUAN BESAR NEGERI SEMBILAN...macam2 acara akan diadakan..termasuk le pert.diminta buat jualan pokok dan benih sayur....esok aku akan memulakan tugas persiapan dipejabat dan sediakan ape yang perlu untuk jualan...petangnya pula..akan dibawa kekuala pilah...

4 comments:

  1. wuuuuu. dah rajin tulih blog haaa. centu laa...
    caiyokkk kak! caiyokkk kak!

    ReplyDelete
  2. oops dah pandai rupanya menulis blog hehe.. tahniah..

    ReplyDelete
  3. salam kak..
    oh sibuk sungguh kakak ku ini.
    mmg tensen kalau org dtg sembur ubat nyamuk tu tp itu utk kesihatan kita jugak,nak tak nak kenalah bg kerjasama..

    ReplyDelete
  4. jah...baru nak bolaja,tu pun tak pass lai..bilo nak nulih dashboard pun cari tak jumpo,..he..he..

    zino..lom pandai laie..bak kate orang dulu2....
    "buah cempedak diluar pagar.......sambong..

    irfa
    kalau ade hari2 tertentu cam ni,memang sebok dik...

    ReplyDelete