JellyPages.com

Saturday, November 14, 2009

membaca...



Assalamualaikum...

dah berhari2 aku tak menulis disini...sebabnya...aku baru beli 2 buah buku saperti yang diatas tu..tu yang aku asek membaca...buku tulisan Dato' Ismail Kamus tu..bila dah mula dibaca..begitu susah nak berhenti..memang ape yang tertulis tu..kita dah tau..tapi bagus sebagai peringatan dan mengingati semula ape yang kita terlupa..setiap satunya disertakan gambar sekali...contohnya..sembahyang dudok diatas kerusi...aku mengaku..memang aku tak tau..care bagaimana nak buat..dan alhamdulillah..melalui buku ini..aku tau cara2nya.

Sebenarnya..dari dulu aku memang suka membeli kaset2 ceramah Dato' ni..setiap kali dalam perjalanan jauh menaiki kereta..aku akan pasangkan kaset ini..unutk sama2 didengari oleh hero2 ku..ceramahnya seronok dan mesti diselitkan dengan lawak jenaka.
itu dulu..lama dulu..ketika hero2ku masih lagi bersekolah...sekarang aku pun dah berhenti membeli...sebab orang pun dah tukar ke cd..

dan buku yang lagi satu tu..novel la kan..ape lagi..novel ni..tulisan aisya sofea..buku tulisan dia yang kesembilan aku beli..tak tau le kot aku ada ketinggalan..buku dia yang lain..

o.k lah..aku nak pi masak dulu..hari sabtu dah ahad..ni hero2 ku ada permintaan...nak makan...kena turutkan..hari bekerja tak sempat...lepas masak nak balik kampung pulak..jengok ibunda..

7 comments:

  1. ustaz Ismail Khamus tu mmg best la....lama tak dgr citer dia....dulu dia suka sgt ckp cmni..."bukan org kat sini la, org kat sini baik2....ni org kat sana tu.." hehe.....mmg kelakar...

    Ingat nak kena cr gak la buku tu sbb mcm Erna kata tu, bnyk yg kita tak tau.....

    *best ke novel dr penulis tu.....akak tak pnh beli lak novel2 dia...bnyk kisah cinta atau keluarga ekk..

    ReplyDelete
  2. memang betul..saya pun jadi teringat memang dia suka cakap macam tu..anak2 pun suka dengar kaset2 dia..memang bagus buku ni...bila dah baca tak bolih nak berenti...mandi jenazah pun ade..memang banyak meningatkan ape yang kita lupa..
    tentang penulis ni..memang bagus gak cite dia..semua novel dia saya ade selain dari semua novel norhayati berahim..

    ReplyDelete
  3. dulu selalu ikut ceramah ustaz tu dia datang surau opis lama dulu setiap bulan sejak pindah ni jarang ke opis lama.. nampak gaya macam kena beli buku tu..

    apa kabar mak kat kampong...

    ReplyDelete
  4. zino.

    Alhamdulillah...baru balik dari kampong tadi,nampak muka mak ceria ..walau pun asek menyebut anak bongsu dia tu..minggu lepas nampak sedih..sebab kak rumah alang...minggu ni kat rumah acik..banun ada cuti,tu yang wan dia ceria tu..

    ReplyDelete
  5. Hai kak (agaknya kakak la kot sebab anak anak dah besor sangat sangat dah !)

    Saya baru jer abis baca buku novel yang dipinjam. Tajuknya kalau tak silap, Kau milikku atau yang seumpamanya dengannya. Wataknya adalah Mira (Ira), Tengku Adrus, Tengku Maimunah (Bonda)... anak anak Tengku Adrus (Boboy, Bibi dan Baby)... yang lain lain dah lupa...

    Ceritanya best sangat... hehehehe... menangis, geram, lucu... romantik... curang... miskin... kaya... semua ada...

    Dan yang penting... citernya happy ending... hehehehe....

    ReplyDelete
  6. izawani..

    memang betul..akak or achik pun bolih...tak kesah..akak selalu baca blog nur(sebab akak baca kat blog,teringin nak kena panggil nur kan...biar akak yang mulakan)..nur suka baca novel gak ye..akak ni dah umur macam ni pun suka lagi baca novel..rase puas bila dapat membaca tu kan...

    ReplyDelete
  7. Hahahaha... patut pun panggil nama saya nur... terkejut gak...

    Thanks kak...

    ReplyDelete