Followers

Saturday, November 14, 2009

bubur/pengat



Assalamualaikum...

tadi aku masak bubur/pengat pisang..aku panggil pengat le....tapi..hero2 aku kata bubur..ini permintaan dia hari ni..pagi2 tadi cik abe aku ke pasar cari pisang...dapat la pisang raja..dan aku pun buat la bubur yang dikehendaki oleh heroku yang bongsu...heroku yang bongsu ni..umur baru 13 tahun..tapi pandai makan makanan2 yang yang orang tua2 macam aku ni makan...dia suka..badak berendam la...buah melaka la..lempeng pisang..lempeng kelapa...
tapi..bukan salah dia pun kan..aku jugak yang suka masak makanan tu...jadi dia pun suka pulak...
pernah juga masa kerja diklia dulu..kawan2 aku tegur..nanti kalau anak kau dah kawin ..susah..katanya..aku tanya balik..apesal pulak susah...dia kate..nanti isteri anak2 aku tak tau masak kuih2 dulu2 tu katanya...pada aku itu tak jadi masalah pun...taknak fikir pun..lama lagi tu..he..he..iye ke lama lagi...

Tadi..lepas dah masak tu, aku pun ambil gambar...sekarang ni...heroku pelik,apesal semua yang mak masak mak ambik gambar..katanya..akupun tak bolih tahan dengan pertanyaanya...memang aku lucu sangat dan tergelak besar...nanti lah..satu hari nanti,aku akan tunjukan...dimana gambar2 tu aku letakkan...

5 comments:

  1. kak...salam singgah... nak bubur skit!!!

    ReplyDelete
  2. pengat memang sedap tambahan pulak makan masa sejuk & waktu berbuka puasa.. tapi biasalah bende2 macam ni tak berbaloi klu buat sebabnya tidak mendapat tempat ditekak anak2, klu teringin beli je kat kedai, kat Shah Alam tu ada satu restoran kat seksyen 10 tu jual bubur sedap, rasa macam masak sendiri, semua perisa cukup.. klu sesekali berkesempatan singgah kesini pasti ku beli beberapa bungkus dgn perasa yg berlainan. Simpan dlm fridge, bila teringin senang, makan je..klu bubur ni simpan dlm fridge tak risau sgt tapi klu aiskrim..emm tau tau tupperware dia yg dah kosong tu je kita nampak...bayang aiskrim pon tak ada...huhuhuhu..

    ReplyDelete
  3. mak su..

    salam...nak makn bubur,singgah le ke rumah

    smm..

    akak ni beruntung sikit la..anak2 semua pandai makan...lagi pun dia orang ni cerewet sikit..kalau beli komplen..tak macam mak buat katenya

    ReplyDelete
  4. hehehe...kehidupan blogger mmg macam tu. kadang2 org terpandang2 kita tangkap gambo. dalam pasar pun nak tangkap gambo.

    eh, sama pulak menu kita!:)

    ReplyDelete
  5. salam sha..iye ke sama menu kita..maknanya sha sama macam anak2 acik le,pandai makan bubur

    ReplyDelete