Followers

Friday, December 4, 2009

Hujan..lapar..





Assalamualaikum....

hujan dan lapar tak bolih dipisahkan..ye ke...tapi sejak dua menjak ni..aku lapar je..selalunya aku jage juga makan..diet untuk kesihatan..sebab 6 bulan sekali aku kena pi klinik cek darah..ntah ape yang ditengoknya aku pun tak tau..bila aku tanye memanjang je tak de ape2 katenya..cuma kolestrol tnggi sikit dia kate..

balik ke cerita tadi la..balik keje tadi aku kate ngan en.abg..lapar la..jom pi pasar malam..tapi aku pegi petang la..belum banyak lagi makan yang dijual..tapi dapat juga aku beli makan yang aku suka...kuih2 je la....

kacang kuda rebus memang aku tak tinggal beli..setiap kali pegi pasar malam mesti beli..jagong campur kelape juga kegemaran ku..ade masenya kan malas nak masak..jadi aku beli je la..untuk anak2 aku belikan nasi...

tapi..tau je la hero2 ku ni..bila dia tengok jagong campur kelapa tu..kan mak biase buat ni..aku kate..makan je la..same je..begitu la hero2ku yang kat rumah ni.ape aje yang aku beli..mesti nak dibandingkan dengan ape yang aku buat..terutamanya kuih2 la..kalau nasi ke ape kurang sikit...dia komplen...

esok cuti..masak je la aku dari pagi..sebelum pi kenduri..esok ade jemputan..tapi aku tetap juga kena masak..untuk dibawa balik kampong....jengok mak

9 comments:

  1. cik..yang 1st tuh bukan nangka ke? sha arituh konon nak makan nangka...takde lak jual kat pasar malam nieh.

    tp kacang kuda rebus sendiri lagi layan cik:)

    ReplyDelete
  2. wahhhh....sodap ehh lak aii....nangko dgn kacang kudo takleh mkn bnyk2, kang kombung porut akak...suko mek amek dgn kacang kudo ni...huhu....tp jagung mmg peberettt......

    balik kampong kimsalam omak yoo....

    ReplyDelete
  3. salam sha...

    memang nangka la tu sha..nak buat bubur nangka esok..rebus sendiri memna best sha...tapi waktu keje ni tak sempat..nak rendam lagi..rebus lagi

    ReplyDelete
  4. salam kak Azz..

    maso ujan2 ni makan apo pun sodap azz..samo la kito jagung memang peberet..segalo macam dibuek kalau ado jagong tu...cekodok la...bubur la...puding la...he he..tak leh cerito la..kekojap yo kang nak poi boli jagung pulak..he he..

    ReplyDelete
  5. Salam. Tumpang menyampok. Nangka memang sedap. Lepas makan lagi sedap. Angin keluar pus-pus. Hanya yang tak sedap, apabila dikutuk orang sebelah. Dia orang kata kita kurang adap sebab lepas di khalayak...Tetapi kita sedap udahlah...

    ReplyDelete
  6. Mybabah..

    takpe..menyampok pun tak jadi hal..nak buat cemanakan..nangka memang sedap dan manis..kalau tak nak angin..masak dulu,buat bubur...

    ReplyDelete
  7. kak..air tangan omak tu lagik sodap dari air tangan kek pasar malam...sobab tu bebudak tu suka bezakan.
    jagung ngan kelapa tu sodap ke kak? tk penah raser pulak...
    minggu ni nak kener gi pjbt petanian lagik...tpi wakilkan anak bujang acik tu yo, nemankan nenek eh..

    ReplyDelete
  8. salam acik...

    jagung campur kelapa tu..resepi mak akak tu..caro dio makan jagung..tapi sodap cik...akak dah buek dah sabtu pagi tu..anak bising tak cukup..campurkan gula enau lagi sodap cik..poi program pert.tu..10hb.kan..kek sg.rayo..

    ReplyDelete
  9. err..tak do appointment pun kak..terjah je... nunggu si azran tu ada kat Sg Raya kot..udah lupa lak ari apa dia kata dia ada..tpi omak acik nk poi ari senin atau selasa gitu..

    nmpak cam sodap yo jagung tuh...nnt acik nk terai...kukur klaper?? huhu... udah tk nmpak mano poie eh..kokocik dulu omak salu suh kuku kaper...sejak udah ada mesin klapa...kukur itu telah terpinggir di kejauhan...heheh..
    sambey2 kukur klaper...brangan cam naik kudo kan...hehhe..

    ReplyDelete