Sunday, December 20, 2009

Assalamualaikum..
Sabtu pagi...aku bercadang nak bawa hero ku yang bongsu untuk membeli kelengkapan sekolah...beg sekolah..baju.kasut..dan seluar..semua yang lama dah tak bolih di pakai lagi..seluar dah sengkat..baju dah sempit..setahun je dah tak bolih pakai..cepatnya la budak ni membesar..abang ngah nya yang balik cuti kali ni pun terkejut..."mak..emi dah lebih tinggi dari bangah.." katanya...

Aku pun bawak la kemelaka...sebab dia nak jenjalan katanya..kemudian baru membeli..
belum sampai lagi..hujan dah turun...selebat2nya pulak tu..sampai kat tempatnya..aku dan heroku turun untuk membeli kopun parking..masa tu hujan tersangat la lebatnya..payong cuma ada satu...dan hero ku ini memang pandai melindongi mak dia..."mak jalan depan..emi pegang payong kat belakang..nanti mak basah..emi basah takpe.."aku pulak kesian..nak melindungi dia..sudahnya dua2 basah lencun...sampai menggelatar bibirnya...aku pun terus masuk ke dataran pahlawan..cari kedai jual baju...kenalah la belikan dia sepasang baju..untuk ditukar..sebab nya dah kesejokan yang teramat sangat...


dah siap salin baju..laparla pulak..nak makan katanya..masuk kedai..yang peliknya..kata sejok..tapi bolih lagi mintak air yang ada ais..
siap posing lagi tunjukkan air dia...mak ambik gambar..nak letakkan kat FB..katanya...
dah siap makan..hujan masih lagi lebat..kami keluar la keparkson...tak dapat baju dia..takde saiz...dah habis ..dah naik letih aku..bejalan..masih tak dapat satu pun keperluannya...
sudahnya kami balik...sebab nya malam nya ada kawan mintak tolong...mak dan adiknya balik dari tanah suci..dia tak biasa katanya..
penerbangan haji..malam tadi delay...selesai semuanya...aku sampai..rumah dah suboh..lepas solat suboh..semuanya tidor balik..tinggal la...aku sorang...dan aku pun daripada melayan mata..baik la..aku menuliskan...aku tak bolih nak tidur dulu..takut pening kepala..aku akan tidur selepas solat zohor..nasib la ari ni cuti....kalau tidak....

13 comments:

mamai said...

hmm tak beli lagi kelengkaan sekoah anak-anak nie next weekkena pie beli nie

Erna said...

mamai..

salam dan terima kasih singgah...ada masa lagi,,cuma anak saiz besar macam anak akak ni..susah sikit..nak dapatkan saiz..selalu dah habis kalau lambat..

Mak Su said...

nak kena keluar lagi ker kak?

Erna said...

salam maksu.
camtu la nampak e..yang bongsu ni..cerewet sikit..kalu dia tak nak tu..tak yah la beli..nanti..dia moncong...yang dia suka pulak..saiz dah habis

HappyIrfa said...

aina satu hapa pun belum beli lagi :-(

Erna said...

salam dik..
baru nak beli..asek takde..saiz je

aNIe said...

Kak...bershopping sampai Melaka...

Pandai bujang akak menjaga maknya ye...siap berposing nak bergambar...hehehe...aimi tu berapa tahun kak?

Suruh le dia add Fareez/Daniel Shah kat FB...biar diorang berkawan

Erna said...

anie..aimi ...tahun depan dah 14 tahun...dah bujang dah anak bongsu akak tu..he he..

kak ina kl said...

salam erna..klu beli baju lambat cam tulah..tu sebab akak beli awal-awal...
kicap sotong tu nanti akak showlah bila jumper..

Erna said...

salam..kak ina kl

tima kasih ye..nanti kalau dah tau..saya nak cuba..tak pandai masak..pun..tapi rajin mencuba

PuteriSatu said...

salam kenal juga.... bila anak dah bersekolah cam tu la kan.. buka sekolah je..mesti sebok buat persiapan sekolah budak2....

Erna said...

terima kasih puteri satu..lama lagi nak merasa kan..aqilah sicomel dan keletah tu kecik lagi

secangkir madu merah said...

sekejap saja masa datang dan pergi... dah nak bukak sekolah dah rupanya...isk isk isk ... belum beli apa2 lagi ni..suka sangat last minute...minggu depan ada cuti lagi boleh lah pergi beli keperluan anak2...