Followers

Monday, December 28, 2009

aktiviti cuti...


3 hero dengan sepupu yang baju merah dan anak sedara baju hitam..

tengok tu..adik lebih besar dari abang ngah..siap bolih angkat bangah lagi..


mak dudok atas pelampong je...yang 3 orang tu..tukang tolak...



Assalamualaikum...



cuti hari jumaat..selepas..en.abg dan anak2 balik dari solat..kami ke nilai 3 ..nak tukarkan baju sekolah anak..yang ayahnya beli, tapi tak bolih pakai..sempit sikit..hero bongsu ni pulak tak mau pakai baju tangan pendek...malangnya dikedai tu,saiz dia dah tinggal tangan pendek je..tangan panjang dah habis...orang kedai tu pulak kata..kena ambik juga...tak bolih pulangkan duit....

tapi..entah ape yang en.abg dah bodek kat penjual tu..akhirnya dapat juga duit semula...



kemudaian aku kata..dah..jom kita pi seremban je..tak mau dah beli kat sini...kami pergi kekedai pyramid terminal one..tempat yang selalu..aku belikan baju2 sekolah dia selama ni...bila masuk kedai tu..aku pun macam biasa..mintak baju tangan panjang..saiz dia 2 helai..lepas tu..baru aku tanya harga..mak ai...apesal mahal beno...biasa beli sehelai rm24-25 sahaja..kali ni..sehelai...rm49.90...aku pun pujok dia..dik jom kita pi kedai lain...baju raya adik pun tak mahal macam ni...nasib baik la..dia ikut je...masuk pulak kedai lain....akhirnya dapat la baju dia...2 helai cuma rm43.00 sahaja...dapat la semua keperluan..kasut,stokin,seluar dan beg sekolah...



hari sabtu pulak...kami ke A'Farmosa wet world...bawak anak2 mandi manda...setiap tahun..cuti..satu je yang dimintak.nak mandi...lama juga aku biarkan dia orang berendam...biar puas..itu pun yang bongsu masih lagi tak puas...setiap kali nak ajak balik..mesti kata..mak nanti kita pegi mandi lagi ye..kat tempat lain pulak...selalu juga..aku jawab ia lah..nanti kita pegi tempat lain pulak...

hari ahad..kami ke kelana jaya..jemputan kenduri,anak sedara kawinkan anaknya..kira cucu sedara la kawin...kami sampai dalam pukol 11.45pagi...kenduri diadakan dimasjid...baru selesai upacara akad nikah masa kami sampai tu...
kenduri kali ni..memang menarik minat aku..sebabnya..pihak lelaki dan perempuan...bersatu mengadakan majlis..selesai hari itu sahaja..tak ada lagi disebut kenduri pihak lelaki ataupun kenduri pihak perempuan...semasa menyambut tetamu yang datang...sebelah kiri..mak dan ayah pengantin perempuan berdiri dan sebelah kanan mak dan ayah pengantin lelaki.

selesai...aktiviti jumaat,sabtu dan ahad....

11 comments:

  1. wahh...best nya g a famosa...Akak tak pnh g sana padahal dekat je dgn kampong...

    kan....harga barang2 skang ni mmg mahal giler2 laa...

    Tahun dpn tak tau lg samada nak naikkan upah jait baju atau tak....Tengah dok pikir2 ni...huhuhu...

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah dah siap semua persediaan utk masuk sekolah ditahun baru kan? budak2 skrang beruntung bukak je sekolah semua serba baru...
    datang kelana jaya kenduri kahwin? mungkin dirumah kenduri yg lain sebab hari sabtu saya ada pergi kenduri kahwin dimesjid gak, tapi hari sabtu lah...

    ReplyDelete
  3. salam kak Azz..

    cuti nanti bolih poi pulak..boto la barang2 sekarang hebat..tapi dulu ada jugak la pemantauan...sekarang langsong takde pantau2 suka hati je pekedai naikan harga...
    kena juga naikan harga...upah menjahit tu...semua keperluan menjahit mesti dah naik harga kan..

    ReplyDelete
  4. salam SMM...

    alhamdulillah..memang semua dah siap..tinggal lagi 30hb.ni kena pi sekolah..beli buku tulis,lencana..tai dan segala macam tu la..
    bebudak sekarang..memang la..akak dulu selagi muat..tak denya dapat yang baru..
    kenduri yang akak pegi tu..dibuat kat masjid kelana putera kalau tak silap nama masjidnya...hari ahad..

    ReplyDelete
  5. Salam erna
    seronok ek g mandi manda dgn family mcm tu..tahun ni N x kemana2 pun bawak anak2..sbb baru mula bisnes ni kan..keja sendiri bajet lain dah pulak..ada tuk bajet anak2 sekolah je..maybe taun depan plak la nak plan jlan jauh sikit balik ke utara dan jelajar langkawi.. insyallah..

    ReplyDelete
  6. salam NJ..

    insyaallah..sampai hajat tu nanti..saya pun teringin gak pi langkawi tu...tahun 2005 last pi langkawi...mana tahu kan..tahun depan..ada rezeki..berjumpa kita di langkawaii

    ReplyDelete
  7. salam kak..
    ari ni baru buleh bukak blog.cuti lama2 bosan sbb takleh nak berblog.hehe,yg best tu sbb dapat tgk gambar kawin akak.adoi..kelakar baca citer akak dan abg J.sapa scan gambar akak ni?pasni ni byklah gambar lama akak scan yer.

    wet world a famosa mmg best..
    pegi dulu irfan kecik lagi,dia tak ingat.bila tgk gambar dia kata itu bukan dia sbb masa tu dia xde rambut.togel je kepala

    ReplyDelete
  8. DiariHatiku1976..
    terima kasih sudi singgah

    ReplyDelete
  9. salam dik...
    ape bestnya dapat tengok gamba pengantin lama dik..
    gambar2 tu anak akak yang scan..tak leh selalu tunjok gambar lama dik..lain beno kan..maklum la..dah berpuloh2 kilo naiknya..bukan sesikit dik..

    ReplyDelete
  10. patut la tangok gambar rasa macam pernah ajer pie tempat tu

    ReplyDelete