Thursday, December 31, 2009

selamat tinggal 2009

Assalamualaikum....





malam ni akhir 2009..tak berapa jam lagi akan masuk ke tahun 2010..makin kurang umur setahun...lagi...


aku memang tak pernah buat azam pun setiap tahun...takut awal2 lagi dah lupa..


dalam 2009 ni..banyak betul dugaan dalam hidup..aku selalu berfikiran positif..bila ada yang diduga..mungkin dulu aku ada buat salah....aku mohon ampun..YA ALLAH YA TUHANKU..KAU AMPUNKAN LAH SEGALA KESALAHANKU...





ada juga yang aku rasa macam tak bolih tahan..tapi banyak beritighfar...agaknya...bila usia makin meningkat..kesabaran pun makin tinggi....





bermula dari bulan mei 2009 lagi aku..mendapat ujian...lepas satu....satu lagi..yang mendatang...kebanyakanya...ditempat kerja..salahnya..memang dari diri aku la...dah tau..orang tak suka..aku masih juga buat...tugas aku..selalu keluar...jadi..ada pekerja sambilan..yang teringin nak ikut..nak tengok tempat orang...tapi..aku tau..dia memang la tak bolih pergi..tapi..bila dia teringin sangat aku jadi kesian....aku kata buat la surat..kalau bos benarkan bolih la pergi...


bos memang benarkan....jadi aku pun pergi la dengan dia..rupa nya ada orang lain yang tak senang..kecoh la sekejap..kemudian aman balik...





bila aku ada kerja kat luar..dia nak ikut lagi..aku tak sampai hati..bawak juga...memang la aku salah...banyak hal yang orang kat opis marah aku..adalah kerana dia...tapi aku tak marahkan dia..sebab semua ini salah aku sendiri....





kemudian tu..aku dah tak ajak dia pegi mana2....satu hari, bos bagi tau aku..keje dia banyak tak siap..jadi aku tegur la dia..siap kan keje...tapi..itulah nama nya manusia..banyak kali aku kena marah kerana dia..tapi..sekali aku marahkan dia..kerana bos...aku juga yang kena...nak buat camana kan..memang salah aku...





dalam hal kerja..alhamdulillah...pegawai2 diatas memang berpuas hati...alhamdulillah...syukor padamu ya allah...



semoga ditahun baru nanti..aku akan teruskan tugas yang diamanahkan dengan cemerlang..walaupun aku tak dibagi lagi APC..ye la kan...takan tiap tahun nama aku je yang naik...bagi la peluang kat orang lain...



aku juga berharap tiada lagi dugaan yang bolih membuatkan aku tak lena tidur...

pada semua aku memohon maaf andai ada terkasar bahasa..tersilap bicara...aku hanya lah manusia biasa..tak lari dari melakukan kesilapan...

18 comments:

  1. hepi nuyer kak. esok buleh la santai2 dopan tv kan?

    ReplyDelete
  2. tijah...

    selamt tahun baru jah...bolih bona santai jah..bilo sumo dah poi mesojid jumaat sok..akak nak santai..negok cito tamill

    ReplyDelete
  3. berazam mahu meneruskan kehidupan ini

    ReplyDelete
  4. selamat tahun baru mak tiga hero ittewww.. salam dr me dikejauhannns..

    ReplyDelete
  5. en-me..

    selamat tahun baru juga untuk en-me..memang jauh pun..dimana pun..asalkan mencari rezeki yang halal..semoga diberkati allah..s.w.t

    ReplyDelete
  6. mamai..
    bersama lah kita meneruskan kehidupan..emoga sentiasa di lindongi olih yang maha esa..

    ReplyDelete
  7. salam tahun baru.....moga lobih gumbira yoo kak...hehe...

    ReplyDelete
  8. salam.kak azz...

    salam tahun baru..moga kito sesamo lobih gumbira azz...

    ReplyDelete
  9. yg nampak berubah banyak sekarang dah pandai guna komputer , dah pandai menulis blog.. dah pandai ber FB hehe..

    tahniah.. selamat tahun baru..

    ReplyDelete
  10. selamat tahun baru 2010, semoga terus sukses dlam menempuhi kehidupan....

    ReplyDelete
  11. salam zino.,
    timo kasih...tak pandai pun..baru cubo2 yo..

    ReplyDelete
  12. salam SMM
    tima kasih..insyaallah.sama2 kita sukses..

    ReplyDelete
  13. Selamat tahun baru. Semoga bahagia...

    ReplyDelete
  14. Selamat tinggal 2009, selamat datang 2010. Salam perkenalan Erna. Semoga tahun ini erna sihat, dimurahkan rezeki, ceria, sejahtera, sentosa dan di kuatkan iman. Aamiiiin.

    ReplyDelete
  15. izawani..

    semoga nur sihat untuk menghadapi tahun baru dan cabara2 yang akan mendatang

    ReplyDelete
  16. kak nora..

    salam pewrkenalan juga untuk kak nora..insyaalah..semoga kita sama2 diberi kesihatan yang baik, dan dikuatkan iman untuk menghadapi hidup...

    ReplyDelete
  17. salam erna...happy anniversary ke 28 tahun..wah dah lama jugak ek..tapi anak kecik lagi ek...
    adatlah bila bekerja..macam-macam hal..nasib baik dah berhenti kerja..taklah hati sakit camtu..

    ReplyDelete
  18. salam kak inakl..dah lama, tapi..lambat dapat anak..tq ata ucapan tu..hujong tahun nanti..genap la 28thn.
    betul tu..selagi kita bekerja..dugaan kan sentiasa ada

    ReplyDelete