Monday, December 7, 2009

salah paham

Assalamualaikum...

hari ni..kerja la..macam biasa la kan..pepagi bos aku masuk bilik..tanya tentang takaful..aku kate tak de..tapi aku tak perasan ape2 pun..kemudian..kawan aku cakap..".kak..en.A tu..macam nak ambik hati akak."..aku pun buat tak kesah je la..aku tak de buat ape2 rasenya jumaat sebelum cuti tu..

dalam pukol 9.30 ade orang datang..biase la beli benih sayur dan pokok..dah siap tulis resit..aku pi ngadap bos..mintak sain resit...en.A..tegur.aku.."senyum la sikit kak."..baru aku terfikir..ape yang kawan aku cakap..kenape ye..aku pun tak pasti..
pukol 3.oo ptg en.A datang lagi..bawak buah manggis...bagi kat aku.."kak..makan le buah manggis..katanya..tau je la kan..dah namanya pertanian...banyak la pokok buah2an kat pejabat aku tu...kawan aku tegur lagi.."Kesian en A..betul la kak..dia nak ambik ati akak balik tu..katenya...puas aku fikir...aku dah buat ape kat dia ye..biase la..aku ni kalau cakap kenkadang...suare je tinggi sikit..tapi aku tak marah.he he...

selepas pukol 5.ptg..dalam perjalanan balik..aku cerita ngan en.abg aku..ape yang berlaku...dia pun terus gelak..rupa2nya..en.A ade mengadu ngan dia..kate aku merajuk..dan en.abg pulak..saje je nak menyakat en.A..dia kate dia tak tahu..pepandai la katanya..en..A..ingat aku merajuk..sebab aku ade mintak dia printkan gambar...tapi waktu tu dia sebok..kemudian dia panggil aku.."kak kate nak print gambar.."aku pulak jawab "tak yah la.."jadi dia sangke aku merajok...

Alahai...pehal la aku nak merajuk.ngan bos...salah orang..la...ngan en.abg pun aku jarang merajok..ape lagi ngan bos..aku hormati dia sebagai bos yang baik...memahami..bolih dibawak berbincang...agaknya mase aku jawab tak yah tu..kasar sangat ke..aku pun tak perasan..

aku memang rase lucu..mase dalam kete tu aku gelak sakan...tapi..bila dah malam ni,aku rase bersalah pulak..kesian ngan dia..tapi..tadi..walau pun aku tak tau ape mulanya..aku dah pun mintak maaf..ngan bos...kalau aku ade buat salah..

17 comments:

  1. Kak..orang kata kalau nak merajuk pada yang sayang...hehehe

    ReplyDelete
  2. Salam Erna. Terima kasih atas kunjungan ke blog akak. Jangan membahasakan diri sendiri kakak kerana saya rasa saya lebih berumur. Anak sulung akak dah pun bekerja. Akak pun teringin makan jagung kelapa seperti dalam entri Erna yang lepas. Teringat masa kecil-kecil dulu. Mak akak selalu buat ubi rebus dengan kelapa gula bersama air kopi untuk sarapan pagi. Nanti kita berbual panjang. Akak nak menyiapkan budak-budak kerana esok kami akan bercuti ke Pangkor. Wassalam.

    ReplyDelete
  3. hehe...bestnyer bos nak fujukk...
    lenkali, layan je..dia bagi, amek je....

    kekdang kita mang tk tau, dan tak sedar biler buat org terasa dan bila orang buat kita terasa. Kalu mulut kita mang jenis tadek insurans, mang kita akan salu buat orang terasa, bila kita jenis tk amek kisah apa orang kata, kita tkkan terasa apa yg orang kata kat kita.
    Yang salu jadik, *kat acikla..
    Acik melazer kan org...tpi bila org buat kat acik, tawu plak terasa.....hahh...fadan muka haku...heheh..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah dapat boss yg baik cam tu...kerja pon senang hati..

    ReplyDelete
  5. bestnye boleh merajuk, cik.
    Sha kalau merajuk nanti macam2 hal dia buat.
    Alhamdulillah dpt yang memahami:)

    acik kuat merajuk ke?
    meh sini sha pujukkan meh...hehehhe..

    ReplyDelete
  6. haha..camner pulak le bos akak buleh kata akak merajuk yer?emm mgkin intonasi masa jawab 'x payahlah' itu dia dengar mcm majuk kot.xpelah..
    buang yg keruh ambik yg jernih

    ReplyDelete
  7. salam anie..

    memang la kan merajuk pada yang sayang..tu la yang akak heran, bos pulak tersa kate akak merajuk ngan dia..tak sesuai la.

    ReplyDelete
  8. salam cik gu..

    cik gu rase je cik gu lebih berumor..kenyataanya cik gu lebih muda 5 tahun dari akak..anak ade yang kecik lagi sebab lambat dapat anak dan jarak ade yang sampai 6 tahun baru dapat sorang lagi..tima kasih cik gu..akan akan terus kunjungi blog cik gu untuk petua2 tu...

    ReplyDelete
  9. salam cik..

    betul la cik..akak pun kalau cakap mulut takde insuran yo..lopeh tu pulak..suaro mak ai..tak lembut lansong..tapi tak marah doh...he he..orang yang kenal rapat ngan akak yo tau cemano..bos e mang baik acik..selamo dah nak masok 30 thn akak kojo ni..alhamdulillah..dapek bos sumo baik2...

    ReplyDelete
  10. salam SMM..

    memang betul..senang kerja..bos bolih bawak bincang dan mau terima pendapat...dan mau mengaku kalau dia yang silap..alhamdulillah..


    salam sha...

    acik tak kuat merajok la..kot acik nak merajok sesekali pun ngan anak2 ngan suami je...baru la sesuai kan..ha ha

    ReplyDelete
  11. salam dik irfa

    mungkin la..nada suare akak tu macam merajok kot...tapi tidak pun..sebenarnya dah ade yang tolong printkan gambar tu..tu yang bila dia tanye akak kate tak yah la...akak silap pulak tak sambong..dah print dah...

    ReplyDelete
  12. waaahhh, baru acah2 gitu dah dapat manggis, klu betul2 merajuk, mau dapat tudung ekin kot. oops! sowi kak. gurau2 jer... hihihi

    ReplyDelete
  13. salam mak su..

    tak pe..hidup perlu bergurau senda..he he..nasib akak tak pakai tudong ekin...kot tidak mau dapek tu...

    ReplyDelete
  14. fuyyooo......mesti pekerja contoh ni.....sampai boss turun padang pujuk tu....ekekeke

    Ehh....Erna keje pertanian mana ya....Sama la dgn kakak sy....Diapun LPP/PPK gak....

    ReplyDelete
  15. salam kak azz..

    keje biase le azz..kita orang bawahan ni..taat je..ape yang disuroh,buat cepat..kalau apo yang difikir patot buat..tak suroh pun kita dah buek..bilo bos baru nak tanyo.kito jawab dah siap..he he.keje jabt.pertanian..bukan lpp/ppk..tapi LPP/PPK tu agensi dbawah kem.pert.yo.

    ReplyDelete
  16. Salam Erna
    Ya Allah baiknya boos Erna...

    ReplyDelete
  17. salam um.masyitah..

    Alhamdulillah...itu yang akak kena jaga prestasi tu..sebab dapat yang bos baik

    ReplyDelete